Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Heidi, het "als ik jeuk heb mag je krabben"concept werkt voor mij....maar daar hebben we het al eens eerder overgehad.
In de tijd dat ik nog vele mannen sprak hadden ze bijna allemaal wel een "been-hang" ervaring. En het ging 11 van de 10 keer om een bezette vrouw.

Omdat ze hem als vluchtweg zag van haar nare situatie thuis. Allemaal uitgebluste huwelijken, allemaal op zoek naar liefde, passie en aandacht.

Voor zover de gevaarlijke, claimerige, single vrouw.
Oh dat soort vrouwen zijn veel gevaarlijker denk ik Roos!

Geen sprake van dat ik bij een minnaar op de stoep zou gaan staan, of hem voor een ultimatum zou stellen. En als hij mij los wil laten, dan laat ik hem los, dan ga ik niet nog aandacht blijven vragen, dat werkt natuurlijk niet. Als single vrouw ben je juist niet afhankelijk van die ene man, er zijn meer mannen geïnteresseerd.
quote:dymo9 schreef op 03 april 2014 @ 09:49:

Oh dat soort vrouwen zijn veel gevaarlijker denk ik Roos!

Geen sprake van dat ik bij een minnaar op de stoep zou gaan staan, of hem voor een ultimatum zou stellen. En als hij mij los wil laten, dan laat ik hem los, dan ga ik niet nog aandacht blijven vragen, dat werkt natuurlijk niet. Als single vrouw ben je juist niet afhankelijk van die ene man, er zijn meer mannen geïnteresseerd.Nou, daar hoef je dan weer niet single voor te zijn
quote:Heeeidi schreef op 03 april 2014 @ 08:17:

Look, ik snap dat het anders is als je al een nr 1 relatie hebt. Dan heb je idd geen behoefte aan nog een nr 1 erbij, met alles wat daar bij Dat denk ik ook. Zeker als er ook nog wel een mogelijkheid is dat jullie misschien ooit nog mogelijk wel eens samen verder zouden kunnen gaan, dan denk ik dat je anders met elkaar omgaan. Anders dan de constatering dat we best bij elkaar passen en ook heel leuk een stel zouden kunnen zijn, hebben wij het daar nooit over gehad. Omdat we allebei prima tevreden zijn met ons huwelijk. Dus daar mag hij fijn zijn dagelijkse gezeur houden. Als je thuis al totaal niet meer communiceert, lijkt mij het ook fijn om dat bij je minnares te kunnen doen. Maar dat speelt hier idd niet.
Als ik sexverslaafd was en het mij primair om de piemels ging dan was ik nu toch echt een Heeeele Happy Hooker (uiteraard in het hoogste segment, dat dan weer wel).

Whahahaa Anouk quote:Lookolook schreef op 03 april 2014 @ 10:06:

[...]

Nou, daar hoef je dan weer niet single voor te zijn Ok, klopt, maar de dames waar Roos het over heeft zien vaak die ene man wel als de redding uit hun saaie bestaan. Gelukkig zijn maar weinig minnaressen zo.
quote:dymo9 schreef op 03 april 2014 @ 10:33:

Whahahaa Anouk

[...]

Ok, klopt, maar de dames waar Roos het over heeft zien vaak die ene man wel als de redding uit hun saaie bestaan. Gelukkig zijn maar weinig minnaressen zo.Och, wellicht zien een single dame die man wel als oplossing van haar eenzaamheid. Ik geloof niet zo dat die status een factor is. Ik denk dat, zoals Rooss al schreef, dat karakter veel meer bepalend is.
Ik zie het ook wel een beetje als een oefening in liefde/lust zonder verwachtingen. In mijn geval weet ik van meet af aan dat hij bezet is en bezet blijft dus claimgedrag en fantasieën over de toekomst zijn geen optie. Misschien vooral eigenbelang, want van nadenken over een ontwricht gezin en leven met een gescheiden veertiger wordt ik eerlijk gezegd ongeveer zo opgewonden als van een bezoek aan de kaakchirurg. En toch liet ik me trouwens een beetje teveel gaan in mijn kriebels laatst (nul concentratie voor werk en hele dag beetje dromen). Dus mooie uitdaging om dat gevoel een beetje in goede banen te leiden.quote:Lookolook schreef op 03 april 2014 @ 07:30:

[...]

Maar klagen over werkdruk en stomme collega's doet hij maar lekker bij zijn vrouw. Dat verstoort mijn beeld van geile minnaar teveel Daar zou ik ook op afknappen, als je spaarzame minnaartijd daaraan vergooid wordt
pluk de nacht
Hier is het juist andersom. Ben ik de bezette en hij de vrijgezel. Bij ons is het juist zo dat hij het hardst roept dat ik vooral mijn gezin op nr1 moet houden!

Dit gaat me nu gelukkig ook redelijk goed af.

luisteren naar zijn verhalen doe ik juist graag. Als ik daar ben en we drinken eerst wat vind ik het geen enkel probleem om te luisteren naar de verhalen over zijn werk, zijn kinderen, ex, vrienden, hobby's. En ook deze verhalen zijn niet altijd even possitief.

Maar ik moet ook zeggen dat dit een stukje karakter is. Ik luister altijd naar anderen.

En nr2 heeft in dit geval dus ook geen vrouw om op terug te vallen dus zoals ik al eerder zei. Ligt het net eventjes iets anders hier.
Dacht dat het met die van mij goed was, stabiel. Maar nu begon meneer met moodswings en lomp gedrag. Kan er geen touw aan vast knopen.

Dus denk dat mijn contact met deze jongen misschien tot een einde loopt. Voelt alsof ik nu op een T-splitsing sta. Ik weet niet welke kant op.

Was het even heel beu, heb hem een lang bericht gestuurd met daarin waar ik moeite mee heb en hoe ik het graag zou willen zien tussen ons 2en. Alles eruit gegooid gewoon!!!!!!!!! Was ook goed voor mijn eigen gemoedstoestand.

Erg jammer want wij klikken in bed heel fijn. En ik heb lang gezocht naar een dergelijke klik in bed. En dan dit gedoe.

Geen idee hoe verder nu.

Ben zo niet in de stemming voor sociale chit chats in deze toestand. Maar ik heb een hoop sociale verplichtingen dit weekend, blehhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je je minnaar "meneer" gaat noemen lijkt mij dat het begin van het einde

Moodswings? Moetie ongesteld worden ofzo?

Hier 100 tandarts bezoeken. Saaaaaaaaaaaaaaaaaiiii!! Vind je het gek dat ik opgedroogd ben.
quote:cljane schreef op 03 april 2014 @ 11:59:

Hier is het juist andersom. Ben ik de bezette en hij de vrijgezel. Bij ons is het juist zo dat hij het hardst roept dat ik vooral mijn gezin op nr1 moet houden!

Dit gaat me nu gelukkig ook redelijk goed af.

luisteren naar zijn verhalen doe ik juist graag. Als ik daar ben en we drinken eerst wat vind ik het geen enkel probleem om te luisteren naar de verhalen over zijn werk, zijn kinderen, ex, vrienden, hobby's. En ook deze verhalen zijn niet altijd even possitief.

Maar ik moet ook zeggen dat dit een stukje karakter is. Ik luister altijd naar anderen.

En nr2 heeft in dit geval dus ook geen vrouw om op terug te vallen dus zoals ik al eerder zei. Ligt het net eventjes iets anders hier.Oh, maar tijdens een date, tijdens het uithijgen ofzo wil ik ook best luisteren naar wat er speelt in zijn leven. Maar als je 9 van de 10 dat je met elkaar belt er alleen maar een klaagzang komt met wat er allemaal niet lekker loopt ipv de ranzig geile dingen die hij in zijn hoofd heeft, dan gaat er iets fout. Gelukkig vonden we dat allebei en konden we dat herstellen.
quote:Rooss4 schreef op 03 april 2014 @ 12:18:

Hier 100 tandarts bezoeken. Saaaaaaaaaaaaaaaaaiiii!! Vind je het gek dat ik opgedroogd ben. Agossie.. Kusje erop?
Ha allemaal

Ik heb net even alles terug zitten lezen, heel interessant wat hier allemaal voorbij komt. Ik heb inmiddels mijn date in het buitenland gehad. Het was fabuleus, nog beter dan verwacht. De beste sex ooit, of in elk geval in jaren Heel bizar, we hadden heel weinig tijd nodig om te wennen aan elkaar. Op het vliegveld waren we allebei nog heel nerveus, maar eenmaal in de auto sprongen de vonken er al vanaf en in het hotel lagen we binnen 30 seconden naakt in bed. Niks geen drankje drinken eerst, gewoon meteen hoppa!

Nadeel is dat ik dus echt wel heel erg verliefd ben nu (en hij ook). Ik weet heel goed dat dit nooit meer gaat worden dan een minnaars-relatie vanwege de afstand. Maar het is nog best moeilijk om weer om te schakelen nu. Want man, ik mis hem! Het is maar goed dat hij zo ver weg woont, want anders zouden de dingen erg snel erg ingewikkeld worden vrees ik. En ik wil geen gebroken gezin. Ik ga mijn goede nummer 1 relatie echt niet opgeven voor een verliefdheid op een man in een ander land, maar moet wel even weer op aarde landen.

Jullie verhalen helpen me heel goed om weer uit de bubbel te stappen. Goed om te lezen hoe jullie de dingen ervaren en hoe jullie om gaan met het minnaarschap, als single of gebonden vrouw of man. Dus bedankt daarvoor, ook al lukt het me niet om volwaardig mee te schrijven en te reageren hier, ik heb er veel aan.
Annabel, geef jezelf ook gewoon even de tijd om weer te landen. Misschien blijk je dan meer verlust ipv verliefd. Die wow-gevoelens zakken wel weer weg als je in je dagelijkse routine komt. Misschien het contact niveau een klein beetje naar beneden schroeven om wat sneller te landen?
Thanks voor de tip, Look. Ik zou inderdaad beter af zijn met wat minder contact. Maar dat vind ik lastig, ik krijg letterlijk buikpijn als ik hem een paar uur (!) niet spreek of app (dat was al zo voor de date overigens). Hij zit nu in een nog verder buitenland voor werk, met een groot tijdverschil. Dus we hebben minder contact dan normaal, en dat vind ik me toch een partij moeilijk. Jemig, ik zou willen dat ik wat makkelijker seks en gevoelens kon scheiden...
Buikpijn als je een paar uur geen contact hebt? Owjee! Klinkt extreem. Wat mij helpt als ik merk dat ik te veel focus op iemand is relativeren. Zie het als een soort verslaving, zelfde als mensen die verslaafd zijn aan sigaretten.
quote:Rooss4 schreef op 03 april 2014 @ 12:18:

Als je je minnaar "meneer" gaat noemen lijkt mij dat het begin van het einde

Moodswings? Moetie ongesteld worden ofzo?

Hier 100 tandarts bezoeken. Saaaaaaaaaaaaaaaaaiiii!! Vind je het gek dat ik opgedroogd ben. Mannen kunnen ook sjacherijnig zijn en dan weer vrolijk. Dat je er geen touw aan vast kan knopen.
Eens met krimp. Het stofje is nu alleen oxytocine, geen nicotine - en de remedie heet mindfulness. Roos heeft het van nature:))

Ik ben uit de lucht, heb vanmiddag weer een date die tot ver in de avond gaat duren...Voel me niet verliefd maar wel heel cheyl nu, yumm...
Dubbel. Hersenen functioneren (al) niet meer.
Genietze, Ano*k!
Lekker noekie! Bubbelse!

Annabel, Look geeft imo het enige juiste advies. Even ontverslaven en dat betekent stoppen met het vele contact. Op deze manier blijf je jezelf voeden en wordt in het hier en nu komen heel erg lastig. Waarmee je ook je (valse?) verliefdheid voedt en je nummer 1 als slap aftreksel gaat zien.

De grootste minnaressenvalkuil.

Look, ja graag. Kusje erop ja heel graag ja.
Duidelijk dames, heel duidelijk! Ik zie nr 1 niet als een slap aftreksel gelukkig, en het is me ook wel heel duidelijk dat doorgaan met nr 2 toch geen kans van slagen heeft. Punt 1 is dat we dan 2 gezinnen uit elkaar moeten scheuren en 1000 km moeten overbruggen. Eh... gaat hem niet worden.

Punt 2 is dat ik ook wel weet ik ook wel dat verliefdheid chemisch is en dat het overgaat. Over 5 jaar zou mijn relatie met nr 2 net zo goed ingekakt zijn

Dus. Even niet meer voeden dus. Gaan we doen!

En Ano*k, veel plezier!
Hè wat fijn, iemand die zo maar zonder morren onze wijze raad opvolgt. Ha, doet me goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven