Wasmachine doet raar

04-04-2014 14:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik ben 'nieuw' op het forum, maar lees al een lange tijd mee.

Ik vroeg mij af of jullie mij misschien kunnen helpen. Vandaag werd de wasmachine afgeleverd en geïnstalleerd 😁so far so good..

Tijdens het wassen en centrifugeren branden alle lampjes en gaat de wasmachine eigenlijk maar door. Nu heb ik de wasmachine op afpompen gezet 😞maar alsnog stopt ie niet..

Heeft iemand misschien een idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik het deurtje weer open kan doen?
Het bedrijf bellen waar je de wasmachine gehaald hebt.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Instructie boekje doorlezen?
Ik hoop toch wel dat ze die transportbuizen er hebben uitgehaald?
quote:netniet schreef op 04 april 2014 @ 15:16:

Ik hoop toch wel dat ze die transportbuizen er hebben uitgehaald?transportbouten zijn het volgens mij.
Stekker eruit trekken, stekker er weer insteken en opnieuw laten afpompen wil misschien wel helpen.
Heeft hij een timer erop, dat je kunt zien hoe lang het programma (nog) duurt? Zo niet, dan vermoed ik dat je gewoon een lang programma hebt gekozen, en dat niet tot het eind heb laten doorlopen....

Zo heeft onze machine ook een programma dat dik 2 uur duurt. Tja, daar kan je op zitten wachten. En als je bij het spoelen/centrifugeren tussendoor dan denkt dat hij al klaar zou moeten zijn, dan kan het zo maar zijn dat er nog 2 spoelbeurten te draaien zijn en het echte centrifugeerwerk, voordat hij echt klaar is et het programma.
quote:gismo72 schreef op 04 april 2014 @ 15:12:

Instructie boekje doorlezen?En dit dus. Daar staat vast ook een hoofdstuk 'In gebruik nemen' in.
Heb de wasmachine gehuurd en het verhuurbedrijf gebeld. Word over een half uur terug gebeld. Geloof dat de monteur de transportbuizen/bouten verwijderd heeft althans dat neem ik aan! Heb de stekker er net uitgehaald en even gewacht nu weer op centrifugeren en afpompen gezet dank voor de tip!
De wasmachine heeft helaas geen timer. Tijdens het wassen begonnen ook alle lichtjes te flikkeren! Vandaar dat ik denk dat het geen lang programma is, maar er iets aan de hand is. al weet ik dat natuurlijk ook niet zeker. Heb de handleiding gelezen, maar kon niet echt iets vinden.
Een Huurwasmachine??
Alternatief: de transportbouten hebben er tijdens het transport niet in gezeten. Door trillingen tijdens het transport is de trommel tegen de printplaat geknald, waardoor deze beschadigd is geraakt, en de machine nu gek doet.

Huren inderdaad?! Wat kost zoiets, vraag ik me af. Is een goedkope tweedehands van marktplaats dan niet gunstiger?
Ja, dat bestaat. Als je niet het geld hebt voor een wasmachine kun je er een per maand huren. Natuurlijk betaal je uiteindelijk wel veel meer dan wanneer je er een koopt. Je kunt elk elektrisch apparaat huren.
Waarom dan nie top afbetaling bij de Wehkamp oid??
Dan isie iig op een geven moment van jou!
Ik ben een student en woon in een studentenhuis. Aangezien ik samen met huisgenoten woon leek ons dit handiger. Het bedrag per maand valt ook mee. Bedankt voor alle snelle reacties!

De monteur komt aankomende maandag langs om te kijken. Zal nog even navragen of er transportbouten in hebben gezeten.
quote:gismo72 schreef op 04 april 2014 @ 15:23:

[...]

transportbouten zijn het volgens mij.Bij mijn Miele zaten er 2 van die ijzeren buizen achterin de wasmachine. Toen ik ging verhuizen zijn die buizen er weer ingedaan.
quote:netniet schreef op 04 april 2014 @ 16:20:

[...]

Bij mijn Miele zaten er 2 van die ijzeren buizen achterin de wasmachine. Toen ik ging verhuizen zijn die buizen er weer ingedaan.De eerste keer dat ik ging verhuizen plaatste de verhuizer ze inderdaad terug, de tweede keer was dat volgens een andere verhuizer niet mogelijk omdat de trommel dan precies voor de openingen moest zitten (?) en dat dat bij een machine die gebruikt was niet te doen was. Mijn machine heeft de 2e verhuizing goed overleefd maar ik het had het idee dat het verhaal van de 2e verhuizer gelul was.
quote:netniet schreef op 04 april 2014 @ 16:20:

Bij mijn Miele zaten er 2 van die ijzeren buizen achterin de wasmachine. Toen ik ging verhuizen zijn die buizen er weer ingedaan.En die staan dus bekend als de transportbouten van een wasmachine. Ze voorkomen dat de trommel tijdens het transport te erg heen en weer beweegt, met als risico dat de printplaat van de machine beschadigd raakt.
En ja, waarom niet huren? Is soms handiger dan kopen. Anders moet je allerlei ingewikkelde berekeningen gaan doen als een bewoner van het studentenhuis gedurende de levensduur van de wasmachine vertrekt terwijl hij/ zij wel heeft meebetaald.
Ach, wat een onzin. Je koopt er een van honderd euro en dan lap je allemaal 20 of 25 euro. Hoe moeilijk wil je doen?
Dat lijkt mij ook bootje. Dan heb je eenmalig wat kosten, in plaats van iedere maand een bedrag aan huur voor een apparaat dat nooit je eigendom zal worden.
Met de transportbouten erin doet hij het meestal wel gewoon, alleen centrifugeren gaat dan niet goed, hij raakt dan uit balans en daarom slaat hij dat programmaonderdeel maar over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 april 2014 @ 17:14:

Ach, wat een onzin. Je koopt er een van honderd euro en dan lap je allemaal 20 of 25 euro. Hoe moeilijk wil je doen?

Bij huren heb je geen reparatie en vervangingskosten ook, grapjurk. Overzichtelijk, en de kosten makkelijk deelbaar met huisgenoten die in een studentenhuis regelmatig wisselen.

Grappig dat het meteen onzin is omdat mevrouw op de golven het gewoon niet snapt. Huren is een prima oplossing in TO haar situatie, hoeft niemand voor te sjouwen en nooit ruzie over beun-de-haas-reparaties en bijkomende onverwachte kosten.
quote:Trotter schreef op 04 april 2014 @ 17:23:

Dat lijkt mij ook bootje. Dan heb je eenmalig wat kosten, in plaats van iedere maand een bedrag aan huur voor een apparaat dat nooit je eigendom zal worden.Tja, dan kun je het fenomeen huurhuis ook wel afschaffen. Tjeez, wat een kortzichtigheid wat betreft huren........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven