ikea laminaat vloer

14-02-2014 21:40 28 berichten
Hallo

Ik ben van plan om in mijn woning een nieuwe vloer te leggen. Of beter gezegd te laten leggen. Nu denk ik erover om bij de Ikea een vloer uit te zoeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is de kwaliteit goed?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Die vloer ligt bij half Nederland. Prima spul, blijft lang goed en de garantie is lang.
Echt hele slechte ervaringen mee. Kieren, wijken en klemmen. Nooit komt er meer een Ikeavloer in mijn huis.
Ik heb al 17 jaar verschillende ikea vloeren gehad. Als je deze goed legt zijn het prima vloeren.
wij hebben er al 24 jaar plezier van

De vloer ziet er nog steeds zeer goed uit
En het leggen kun je prima zelf! In een dagje ligt zo'n vloer.

Het is helemaal niet moeilijk.

Zonde om dat te laten doen.
Ik zet er ook over na te denken om het zelf te zeggen. Ik krijg alleen het verstek zagen niet onder de knie...
In mijn vorige woning had ik ook een ikea vloer. Ik weet niet meer welke serie, maar het was niet de goedkoopste en ook niet de duurste. Vind toch wel dat je er snel krassen en beschadigingen op kreeg. Vooral op de randjes. Nu een duurdere vloer met v-groef en die is wel merkbaar van betere kwaliteit en ziet er ook natuurlijker uit (vind ik dan). Familie met kinderen heeft dezelfde ikea serie als wij hadden ook in de woonkamer, maar ook daar heeft de vloer na een paar jaar zijn beste tijd wel gehad. Maar de keuze hangt ook af van hoe lang je er wil blijven wonen en je budget.
Wij hebben een Tundra vloer gehad, en die was prima. Alleen als ie bedoeld is om 30 jaar mee te gaan zou ik iets degelijkers kiezen, maar ik vond de vloer verder prima.
quote:mammie83 schreef op 14 februari 2014 @ 21:55:

Ik zet er ook over na te denken om het zelf te zeggen. Ik krijg alleen het verstek zagen niet onder de knie...Verstekbak:

https://d25o1wfid6sx72.cl ... 9118/stap_7_6667238_0.jpg
verba volant, scripta manent.
Wij hebben de nieuwe, prärie. Hij ligt nog maar net maar de vloer lag er zo in! We hadden een laminaatknipper (dus alleen moeilijke stukjes met de zaag).

Het ligt er mooi en strak in.

Baalde wel over t feit dat we drie x terug gemoeten zijn voor de plinten. Omdat hij nieuw is was ie steeds niet op voorraad en werd de levering steeds uitgesteld. Maar ook die hebben we nu en ben helemaal blij!

Hij is geschikt voor intensief gebruik, maar dat moet ook in ons huishouden!

Succes met je keuze!! :Imao:
Wij hebben het witte laminaat van de Ikea op de eerste verdieping liggen. Ik vind het mooi licht en ruimtelijk ogen, wat jammer is dat op verschillende plekken er hoekjes vanaf breken. Ook de plintjes in de hoeken worden kaal door de stofzuiger
Ik heb het allergoedkoopste laminaat van de Ikea en ik ben er hee; erg tevreden mee. Het zal geen 20 jaar meegaan maar ik vond het wel een goede prijs kwaliteits verhouding.
Oh die verstekbak is handig!! Die ga ik proberen. Bedankt voor de tips. Ik ga maandag neuzen bij de Ikea. De vloer hoeft zeker geen 30 jaar mee. Er zijn ook nog geen kinderen in huis en verwacht ik ook nog niet. Dus heel intensief zal het niet zijn. Bedankt voor de tips nogmaals.
Ik kan dat Ikea laminaat niet vinden op hun website.
Ik heb het laminaat van Ikea al een paar jaar liggen op de bovenverdieping, ziet er nog prima uit, tevreden over!
If you can dream it, you can do it
Als je voor het Ikea-laminaat gaat, heb ik een tip voor je! Wij hebben de witte variant (ze hebben er twee, wij hebben de goedkoopste van ¤6 per m2). In oktober gelegd, ziet er nog hartstikke mooi uit! (maar op de lange termijn weet ik het natuurlijk niet).

Als je laminaat legt, moet je altijd ruimte bij de muur bewaren, ivm "werken" van het laminaat. Ikea heeft hier klemmetjes voor, die zijn ons héél slecht bevallen. Het is een boogje van metaal, zo buigbaar dat als je er een rij laminaat tegenaan drukt, de afstand minimaal wordt. Het boogje blijft geen maanvorm, maar trekt zichzelf recht. Sorry lastig uit te leggen! Maar, ik zou dus zeker op zoek gaan naar andere afstandsveertjes dan die van de Ikea..
quote:rtie schreef op 07 april 2014 @ 11:54:

Ik kan dat Ikea laminaat niet vinden op hun website. Klopt, ik was ook al aan het zoeken. Het is uit het assortiment gehaald. Jammer...
Ik vind er een lelijke glans opzitten (v groef vloer).
Ga je eens inlezen bij de diverse bouwmarkten die laminaat en andere vloeren verkopen.

De ene vloer is de andere niet. Je hebt er ook een ondervloer bij nodig. De vloer waarop je het legt moet ook geschikt zijn. De vochtigheid van de ruimte en zo zijn er nog wat meer omstandigheden waar je even op moet letten.

Op de diverse sites staan instructiefilmpjes.

Bij mij kan het dus niet.... Maar ik heb net een mooi vloerkleed gekocht ter compensatie. Het past qua kleur heel mooi bij mijn keuken.

Aaah, is die verstekbak met zaag voor laminaat?
Ik heb GOLV laminaat (dat is de duurste) en ben er megablij mee. Sommige vrienden vragen zelfs of het echt hout is. Verre van natuurlijk, maar het is wel heel mooi.
Ach, volgens mij heeft het ook heel veel te maken met het licht dat je in de ruimte gebruikt waar je het legt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2014 18:03
Reden: Spam
% gewijzigd
Ik ga bijna aan spam denken hier.
Niet geschoten is altijd mis
Bij ons ligt het al zeven jaar boven, voor beneden zou ik het niet kiezen.
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven