ikea laminaat vloer
vrijdag 14 februari 2014 om 22:05
In mijn vorige woning had ik ook een ikea vloer. Ik weet niet meer welke serie, maar het was niet de goedkoopste en ook niet de duurste. Vind toch wel dat je er snel krassen en beschadigingen op kreeg. Vooral op de randjes. Nu een duurdere vloer met v-groef en die is wel merkbaar van betere kwaliteit en ziet er ook natuurlijker uit (vind ik dan). Familie met kinderen heeft dezelfde ikea serie als wij hadden ook in de woonkamer, maar ook daar heeft de vloer na een paar jaar zijn beste tijd wel gehad. Maar de keuze hangt ook af van hoe lang je er wil blijven wonen en je budget.
vrijdag 14 februari 2014 om 22:59
quote:mammie83 schreef op 14 februari 2014 @ 21:55:
Ik zet er ook over na te denken om het zelf te zeggen. Ik krijg alleen het verstek zagen niet onder de knie...Verstekbak:
https://d25o1wfid6sx72.cl ... 9118/stap_7_6667238_0.jpg
Ik zet er ook over na te denken om het zelf te zeggen. Ik krijg alleen het verstek zagen niet onder de knie...Verstekbak:
https://d25o1wfid6sx72.cl ... 9118/stap_7_6667238_0.jpg
verba volant, scripta manent.
vrijdag 14 februari 2014 om 23:04
Wij hebben de nieuwe, prärie. Hij ligt nog maar net maar de vloer lag er zo in! We hadden een laminaatknipper (dus alleen moeilijke stukjes met de zaag).
Het ligt er mooi en strak in.
Baalde wel over t feit dat we drie x terug gemoeten zijn voor de plinten. Omdat hij nieuw is was ie steeds niet op voorraad en werd de levering steeds uitgesteld. Maar ook die hebben we nu en ben helemaal blij!
Hij is geschikt voor intensief gebruik, maar dat moet ook in ons huishouden!
Succes met je keuze!! :Imao:
Het ligt er mooi en strak in.
Baalde wel over t feit dat we drie x terug gemoeten zijn voor de plinten. Omdat hij nieuw is was ie steeds niet op voorraad en werd de levering steeds uitgesteld. Maar ook die hebben we nu en ben helemaal blij!
Hij is geschikt voor intensief gebruik, maar dat moet ook in ons huishouden!
Succes met je keuze!! :Imao:
vrijdag 14 februari 2014 om 23:10
zaterdag 15 februari 2014 om 18:04
maandag 7 april 2014 om 12:38
Als je voor het Ikea-laminaat gaat, heb ik een tip voor je! Wij hebben de witte variant (ze hebben er twee, wij hebben de goedkoopste van ¤6 per m2). In oktober gelegd, ziet er nog hartstikke mooi uit! (maar op de lange termijn weet ik het natuurlijk niet).
Als je laminaat legt, moet je altijd ruimte bij de muur bewaren, ivm "werken" van het laminaat. Ikea heeft hier klemmetjes voor, die zijn ons héél slecht bevallen. Het is een boogje van metaal, zo buigbaar dat als je er een rij laminaat tegenaan drukt, de afstand minimaal wordt. Het boogje blijft geen maanvorm, maar trekt zichzelf recht. Sorry lastig uit te leggen! Maar, ik zou dus zeker op zoek gaan naar andere afstandsveertjes dan die van de Ikea..
Als je laminaat legt, moet je altijd ruimte bij de muur bewaren, ivm "werken" van het laminaat. Ikea heeft hier klemmetjes voor, die zijn ons héél slecht bevallen. Het is een boogje van metaal, zo buigbaar dat als je er een rij laminaat tegenaan drukt, de afstand minimaal wordt. Het boogje blijft geen maanvorm, maar trekt zichzelf recht. Sorry lastig uit te leggen! Maar, ik zou dus zeker op zoek gaan naar andere afstandsveertjes dan die van de Ikea..
maandag 7 april 2014 om 19:15
Ga je eens inlezen bij de diverse bouwmarkten die laminaat en andere vloeren verkopen.
De ene vloer is de andere niet. Je hebt er ook een ondervloer bij nodig. De vloer waarop je het legt moet ook geschikt zijn. De vochtigheid van de ruimte en zo zijn er nog wat meer omstandigheden waar je even op moet letten.
Op de diverse sites staan instructiefilmpjes.
Bij mij kan het dus niet.... Maar ik heb net een mooi vloerkleed gekocht ter compensatie. Het past qua kleur heel mooi bij mijn keuken.
Aaah, is die verstekbak met zaag voor laminaat?
De ene vloer is de andere niet. Je hebt er ook een ondervloer bij nodig. De vloer waarop je het legt moet ook geschikt zijn. De vochtigheid van de ruimte en zo zijn er nog wat meer omstandigheden waar je even op moet letten.
Op de diverse sites staan instructiefilmpjes.
Bij mij kan het dus niet.... Maar ik heb net een mooi vloerkleed gekocht ter compensatie. Het past qua kleur heel mooi bij mijn keuken.
Aaah, is die verstekbak met zaag voor laminaat?