Dilemma

07-04-2014 21:34 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik zit met een serieus dilemma en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn vriend is vroeger als kind misbruikt, net als zijn broer en zijn zus (zus is jarenlang verkracht door hun vader).

Mijn vriend is hiervoor naar een psych geweest, heeft alles kunnen verwerken, zijn vader is reeds gestraft hiervoor.

Hij heeft geen enkel contact meer met zijn vader, zijn broer en zus wel (ze vinden dat hij genoeg geleden heeft onder het proces (rechtbank) en hij een 2de kands verdient).

Recentelijk is het kindje (peuter) van zijn broer misbruikt. Er is niet bewezen wie dit deed (woord tegen woord tussen zijn broer en zijn vader daar ze met beiden bij het kind aanwezig waren). Er volgde een onderzoek maar dit is nog niet ten einde. Dus de kans dat de vader een zoveelste slachtoffer maakte in de familie is weer groot.

Nu is het zo dat zijn zus en haar vriend vorig jaar een kindje kregen, dat ze nu laten dopen. De vader van mijn vriend is peter van hun kindje.

Ik wil gewoon niet naar de misviering gaan, gewoon omdat ik het niet juist acht. De ouders van haar vriend weten niets van de hele situatie.

Na de misviering is er een feestje en ook daar wil ik totaal niet naartoe. Ik snap totaal niet hoe ze het in hun hoofd halen hem peter te maken van hun kind. En ik heb het gevoel dat als ik naar de kerk/ het feestje achteraf ga, ik hen daarin steun. Eigelijk heb ik zoveel zin om haar schoonouders in te lichten over wat de peter allemaal heeft aangericht. Wat zouden jullie doen?
Wat gaat je vriend doen; gaat hij wel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou niet gaan, zeggen dat ik ziek ben ofzo.
Sowieso niet haar schoonouders inlichten, dat is niet aan jou. Hooguit aan je vriend.

Als jij niet wil gaan, ga je niet. Wat wil je vriend?
Gewoon niet gaan, om minder dan dit (geen zin in hebben) ga ik al niet naar feestjes.
Is haar vriend (vriend van zus, vader van kindje) wel op de hoogte van de situatie?
Wat een verschrikkelijk verhaal.
Waarom word jij uitgenodigd voor de doop van je neefje/nichtje als de vader van je vriend de peter wordt en jouw vriend geen contact meer met zijn vader heeft? Het lijkt me logisch dat je niet gaat en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat ook echt zou verwachten. Of heb jij wel contact met die vader?
Ga in therapie!
Niet gaan en wel inlichten. Die vent blijft slachtoffers maken als iedereen blijft zwijgen. Ik zou het willen weten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat moeilijk! Heeft de zus het verleden nooit met haar partner besproken, of weet hij er wel van?

Weet je wat de reden is dat ze hem vergeven hebben en lijken te vergeten?

Ik lees hier wel eens 'fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me'.

Ik zou allereerst thuis met vriend een goed gesprek voeren hoe hij dat ziet en hoe jullie dat later evt gaan doen.

Dan zou ik hem vragen eens met zijn zus te praten, vragen hoe zij het ziet.

Als je je zorgen maakt, moet je dat kunnen zeggen. Je wil ook niet aan de zijlijn staan en achteraf zeggen dat je het wel had gedacht.
Wat Madderijn zegt.

Hoe je het ook wendt of keert, er is hier opnieuw een kind dat bescherming verdient. Het wordt tijd dat deze cirkel wordt doorbroken en geen nieuw kind slachtoffer wordt.

Doe iets. Als je vriend het niet kan, dan jij.
Inderdaad een verschrikkelijk verhaal.. ik zou er niet aan denken om te gaan en ik zou ook niet onder stoelen of banken steken waarom ik niet zou gaan (of ja misschien zou ik gaan om hem zo hard te schoppen dat er nooit meer lol aan te beleven valt voor hem om nieuwe slachtoffers te maken) en de zus en broer van jouw vriend zijn ook gestoord!! Als hun eigen vader het bij zijn eigen kinderen deed waarom dan niet bij de kleinkinderen.. en die broer kan het ook zelf gedaan hebben lees ik doordat hij bij het onderzoek zit zoals je zegt hierboven.. krijg er de rillingen van.. En daarnaast.. ja.. ik zou haar ouders inlichten omwille van hun kleinkind.. het moet ooit stoppen.. zoiets kan hun kinderen voor het leven beschadigen (wel eerst over hebben met je man/vriend)
Mijn vriend wil gaan, met onze dochter en wil dat ik meega (of desnoods een uurtje naar het feestje kom). Haar vriend is op de hoogte van alles (toch zeker in grote lijnen maar zegt ook dat hij een 2de kans verdient). De reden waarom ze hem peter maakt of waarom ze hem vergeven hebben weet ik niet. Ik kan daar totaal geen reden voor bedenken. Ik vind het vooral verontrustend dat ze hem nog met kinderen laten omgaan.
Wat een bizarre loyaliteit aan zo'n man die al die levens beschadigd heeft.

Ik zou je heel dankbaar zijn als moeder/oma, als je me dit zou vertellen als ik het nog niet wist: dan zou ik het kind kunnen beschermen.
Ik zou ook heel goed jullie dochter dicht bij je houden als die vader en broer in de buurt zijn.. ook al klinkt dat misschien wel even hard dat ik het zeg.. maar die mensen hebben al geen grens lijkt wel
Hij neemt jullie dochter wel mee, TO? Het zou mijn vriend niet zijn als ie mijn kind in de buurt van een misbruiker laat vertoeven. Echt niet, ik zou mijn kind er heel ver uit de buurt houden bij dit soort types. Tweede kans in de maatschappij, omdat het niet anders kan helaas. Tweede kans in de buurt van mijn kind, no way. Laat je kind niet uit het oog, geen seconde.
Tuurlijk joh....tweede kans, derde kans.

Jammer dat die kinderen kansloos zijn. Ongetwijfeld is vader zelf ooit zo'n kind geweest.

Het houdt nooit op. Niet vanzelf.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 april 2014 @ 21:56:

Niet gaan en wel inlichten. Die vent blijft slachtoffers maken als iedereen blijft zwijgen. Ik zou het willen weten.

+1

Wat ontzettend dom hoe ze er mee omgaan. Weg met die vent! En als je vriend gaat, hou je dochter dan thuis.
Kun je erachter komen wat de reden is dat hij peter is, dat zou al schelen.

Als je gaat, dan dochter geen seconde uit het oog verliezen. Nog niet om koffie te halen, laat staan naar de wc te gaan.

Als hij het nog doet, is hij er goed in. Misschien ook wel goed om dochter te leren dat er grenzen zijn in lichamelijke omgang.

Duidelijk boek is een algemeen boek van Sanderijn van der Doef, ik ook van jou. Voorlichting voor Peuters en kleuters.
Je laat je kind ook niet achter in een mijnenveld of gaat dat met je kind vrijwillig bezoeken, dus waarom wel gaan naar en bijwonen van een bijeenkomst waar het -om op zijn zachts uit te drukken- geen besef is onderling van lichamelijke, seksuele en daarom ook geestelijke en emotionele integriteit is.

Mocht grootvader toch de dader zijn bij het nieuwe geval van misbruik, dan mag ik toch aannemen dat die tweede kans sowieso verkeken is ?

En is dat nieuwe geval van misbruik (als grootvader de dader is) niet doordat opa een tweede kans heeft gekregen ?

(natuurlijk blijft de verantwoording bij de dader liggen, maar gezond verstand is ook een groot goed)

Dus de doop is ook nog eens belangrijker dan het weten wie de dader is ?

Mijn god....

Ff wachten kan niet.

Blijf weg uit dit nest van wespen !
TO, dit stukje is zoveel zeggend:quote:Recentelijk is het kindje (peuter) van zijn broer misbruikt. Er is niet bewezen wie dit deed (woord tegen woord tussen zijn broer en zijn vader daar ze met beiden bij het kind aanwezig waren). Er volgde een onderzoek maar dit is nog niet ten einde. Dus de kans dat de vader een zoveelste slachtoffer maakte in de familie is weer groot.Die hele familie is grenzenloos en verknipt. Licht de schoonfamilie in, schreeuw het desnoods van de daken (of kerkbanken), maar ga niet zwijgen omwille van de lieve vrede.
Niet gaan. Je vriend gaat maar alleen. Je wilt je kind toch niet in de buurt van een pedo hebben?
Absoluut inlichten. Ik zou er oorlog voor in de familie overhebben. Kinderen dienen beschermd te worden.
Jouw probleem lijkt me dat je nu een dochter hebt en dat je vriend weer bereid is contact te hebben met zijn kinderverkrachtende vader en bereid is hem in de buurt van jullie dochter te laten.

Ik vind het eerlijk gezegd klinken als een incestueus zootje. Vader en zoon wijzen met de vinger naar elkaar als er weer een kind misbruikt is, zus vraagt haar vader die haar verkracht heeft peter voor haar kind te zijn, niemand die daar een stokje voor steekt? Alles wordt met de mantel der liefde bedekt? En jouw vriend wil daar met je dochter tussen gaan zitten?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 07 april 2014 @ 22:49:

Jouw probleem lijkt me dat je nu een dochter hebt en dat je vriend weer bereid is contact te hebben met zijn kinderverkrachtende vader en bereid is hem in de buurt van jullie dochter te laten.

Ik vind het eerlijk gezegd klinken als een incestueus zootje. Vader en zoon wijzen met de vinger naar elkaar als er weer een kind misbruikt is, zus vraagt haar vader die haar verkracht heeft peter voor haar kind te zijn, niemand die daar een stokje voor steekt? Alles wordt met de mantel der liefde bedekt? En jouw vriend wil daar met je dochter tussen gaan zitten?+1 en ik zou die ouwe aan zijn ballen opknopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven