Geschiedenis van het Land van Ooit

09-04-2014 12:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger hadden we thuis videobanden met de Geschiedenis van het Land van Ooit in een aantal afleveringen. Briljant acteerwerk en zo

Gisteravond kwam het gesprek bij de borrel met vrienden op Kloontje, en via haar op de lolligste figuren uit het Land van Ooit. Uit nostalgische overwegingen willen we de Geschiedenis graag nog eens kijken, maar hij is nergens op internet te vinden. We hebben met z'n 3en zitten googlen, maar geen succes.

Iemand enig idee hoe ik hier nog aan zou kunnen komen?
http://ooitsweerzien.nl/i ... &task=view&id=31&Itemid=1
Niet geschoten is altijd mis
Bitje, die hadden we gevonden en de registratie is al aangevraagd, maar het lijkt een site voor oud-medewerkers te zijn.
Vraag eens bij je bibliotheek, die kunnen dat soort zaken vaak wel ergens opvragen
http://link.marktplaats.nl/m796448001
Ik vond het Land van Ooit echt geweldig om met de kinderen naartoe te gaan. Zo jammer dat het failliet is gegaan.
Wat? Is het weg? Aaaw dag Kos met de Snor en jeugdsentiment en ijzen eten en Ooitgroeten....
Ik vond het land van ooit echt vreselijk als kind zijnde. Plaatsvervangende schaamte had ik.
Geweldig met die lakei in het oranje.
Ja ieder zijn ding ik vond het juist leuk met al die ridders en paardenbende
quote:zomerfreak schreef op 09 april 2014 @ 15:06:

Ik vond het land van ooit echt vreselijk als kind zijnde. Plaatsvervangende schaamte had ik.Ik ook. Ergste dag ooit (pi). Ik moest mee met ouders en jonger zusje, was 11. Kon er de lol niet van inzien.
Het mooiste vond ik dat de kinderen daar de baas waren, dat maakte op mij echt wel indruk.

En inderdaad Kos met de snor.

En dat ze er echte ridders hadden!

En een roze kasteel

En de ooitgroet, dat je met je hand zn rare wuif moest maken.

Jammer dat het nooit echt wat geworden is. Als ik aan mensen van mijn leeftijd vraag over het Land van Ooit, is er niemand die het kent.
Aflevering 1 van de eerste TV-serie van Het Land van Ooit AD 2. Op 1 april 1990 (AD 2) landt de Yurre in Het Land van Ooit, maar er is iets mis met de plaatsligging van het schip. Zeeheer denkt dat hij de ontdekker is van Het Land van Ooit en wil daarom op bezoek bij de Gouverneur.

http://www.youtube.com/wa ... e&list=PL2AE6102FD0FA1A5B
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Aflevering 2 van de eerste TV-serie van Het Land van Ooit AD 2. Op 1 april 1990 (AD 2) landt de Yurre in Het Land van Ooit, maar er is iets mis met de plaatsligging van het schip. Zeeheer denkt dat hij de ontdekker is van Het Land van Ooit en wil daarom op bezoek bij de Gouverneur

http://www.youtube.com/wa ... Y&list=PL2AE6102FD0FA1A5B
3 kan ik zo niet vinden, 4, 5 en 6 staan er ook.
Ik ben er als kind één keer geweest.

Het was best leuk maar wij vonden de efteling leuker en het was een verre reis dus gingen wij meestal daar naar toe.
Ik vond het als kind ook echt super leuk, het roze kasteel en het land van de reuzen. Alleen Kloontje heb ik altijd tergend gevonden.

BGB, dank voor het zoeken, die stukken heb ik ook gevonden op youtube, maar dat is niet de serie die ik bedoel. De Geschiedenis begint met veel bombastischere muziek, echt 'ridderlijk'. Ik zoek weer verder.
Lilalinda, de verkoper in jouw link heeft deel II!

Nu deel I nog!
Ik kom uit die regio, en ben al wat ouder. Ik heb dus drie bruiloften in het Land van Ooit gehad en vond die echt gruwelijk! Moest je als gast op je hakken op het grind eerst die ooitgroet instuderen, en meer van die flauwekul. Verder was alles precies hetzelfde, drie keer

Van de drie zijn twee huwelijken inmiddels "tot ooit" overigens.
quote:sassafras schreef op 10 april 2014 @ 22:59:

Van de drie zijn twee huwelijken inmiddels "tot ooit" overigens.

Ok het is eigenlijk niet om te lachen, maar:

Ik was al te oud toen het Land van Ooit bekend werd. Ben er dan ook nooit geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven