Werk & Studie alle pijlers

Dilemma: wat te doen?

09-04-2014 21:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik met een lastig dilemma: mijn huidige baan bevalt niet qua werkinhoud en collega's. De sfeer is echt niet wat ik er van had verwacht en qua inhoud is de baan ook niet je van het.

Na 4 brieven, heb ik vier gesprekken gehad. Maar hoe ga ik nu bepalen welke functie bij welke organisatie wel een goede keuze gaat zijn? Beetje bang om weer een verkeerde keuze te gaan maken.

Ik weet dat ik bij twee functies door ben na de twee en de laatste ronde, voor de andere twee is het afwachten.

Hoe hebben andere mensen de keuze voor een baan gemaakt?
Hoe perfect moet je baan zijn?

Dit bedoel ik niet lullig, maar vrij letterlijk. Hoe perfect wil je het hebben? Waar zitten de grote problemen? Dan kan je voor die dingen dus uitkijken bij je volgende baan.
Another Tale of Infinite Dreams
Haha je nickname zegt ook wel genoeg.
Another Tale of Infinite Dreams
ik vind het trouwens erg knap van je dat je voor alle 4 sollicitatie brieven een gesprek krijgt!

Weet je huidige baas dat je aan het solliciteren bent?
en ik herken het....heb nu na 9 maanden thuis zitten in de WW een baan sinds 3 maanden. Het werk is leuk, precies wat ik wil. Maar de sfeer is vreselijk. Iedere dag zeg ik tegen mezelf "zeur niet en wees blij dat je een baan hebt"

Maar ik ga met lood in de schoenen naar mijn werk..vind het echt niet leuk daar. Dus over verkeerde keuzes gesproken....
Bedankt voor de reacties! Ik heb geen klik met de collega's: er wordt nauwelijks een woord buiten de inhoud van het werk gewisseld. En qua inhoud: het werk werd als heel uitdagend geschetst in de sollicitaties maar dat is het niet.

Mijn huidige baas heeft wel een vermoeden door het vele afwezigheid in een paar weken tijd (voor de gesprekken etc).

Bella, kost het bij jou dan ook veel energie iedere dag?
Werk je soms bij mij,haha

Ik heb ook totaal geen klik met de meeste collega's. Niemand toont interesse in elkaar na het weekend bijvoorbeeld. En ja, natuurlijk kom ik om te werken. Maar als je 36 uur per week met elkaar doorbrengt is het wel leuk om eens een ander praatje te maken.

Baas en bazin zijn een stel en ook aanwezig op werkvloer. En die zijn ook zeer aanwezig als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarnaast ben ik niet op een normale manier ingewerkt, direct overladen met werk en "oh dat is een leuk klusje voor jou" . Gevolg is dat ik nu al verzuip. Heb het aangegeven en dan zeggen ze dat ze het begrijpen maar er verandert niets.

Nooit gedacht, maar ik zou het echt niet erg vinden als mijn contract niet verlengd gaat worden straks. Ondertussen solliciteer ik rustig naar iets anders...

En ja, het kost me vreselijk veel energie. Natuurlijk kost een nieuwe baan energie omdat je veel nieuwe indrukken opdoet. En hard werken vind ik totaal niet erg, lekker zelfs. Maar continu op je tenen lopen en je ergens niet thuis voelen, dat vreet energie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven