Baby & Kinder kleertjes # 2

08-10-2012 22:20 4116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hy allen

Ben gek op alles wat met kleding-mode-styling te maken heeft.

Zie nog geen topic op kinderen hierover, dus denk, heeeeeeeee, zelf maar wat openen.

Heb net een baby en merk hoe ik me kan uitleven.

Het hoeft niet duur te zijn. Ook op MP is veel te krijgen.

Voor stylingtips, vragen over sites, winkels, verkoop/aankoop, korting coupons, acties enz enz. ben je hier goed.

Post ook vooral je nieuwste aanwinsten en combies, ben heel benieuwd.

Suggesties voor nieuwe merken en websites zijn zeer welkom ( liefst met linkje)

HOU DE OP EN DE EERSTE POSTING VAN DIT TOPIC IN DE GATEN !!!!

Baby-kinder kleertjes # 1
Bij dat pakje is het echt het origineel of niet vind ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Deze kwam ik tegen tijdens het zoeken naar een tuinbroek. Ze zijn leuk! Maar helaas geen kleine kinderen hier, misschien heeft iemand anders er wat aan.
Dat model van George is lastig te vinden. Van boven is het strak en bij zijn buik geplooid. De meeste broeken zijn overal wijd.
Dan zou ik eerder zoiets doen.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Deze heb ik voor mijn jongste gekocht.
http://www.peekabootiek.n ... -kort-broekje-met-bootjes

Oa deze, echt fijn stofje.
Nu nog lange laarzen ?
quote:bubbelwijn schreef op 10 april 2014 @ 20:44:

[afbeelding]

Hopelijk nu wel geplakt.

Heb je je bril op? Ah die is leuk!

Please please please niet te duur

Hij is maar ¤14 !!

.. Shit hij is uitverkocht
http://www.zalando.nl/ele ... -grijs-ee114e001-c11.html

Ook best leuke schoenen, maar helaas niet meer de maat.
He wat balen Dino. Daar heb ik niet naar gekeken, sorry. Het is van Petit Bateau, misschien kan je daar op googlen?
quote:Nouschi schreef op 10 april 2014 @ 21:03:

Nu nog lange laarzen ?Zijn voor het najaar. Ik vond ze zo leuk, dat ik ze niet kon laten staan. (heb een schoenentic) Dit merk hebben we al vaker gehad en zit prima. Mocht ze ze niet passen, dan gaan ze op MP. Daar verkoop ik ze dan weer voor dezelfde prijs (of hoger) door. Gaat altijd goed.
quote:bubbelwijn schreef op 10 april 2014 @ 21:18:

[...]

Zijn voor het najaar. Ik vond ze zo leuk, dat ik ze niet kon laten staan. (heb een schoenentic) Dit merk hebben we al vaker gehad en zit prima. Mocht ze ze niet passen, dan gaan ze op MP. Daar verkoop ik ze dan weer voor dezelfde prijs (of hoger) door. Gaat altijd goed.Ah zo. Hopelijk passen ze dan.
quote:bubbelwijn schreef op 10 april 2014 @ 21:16:

He wat balen Dino. Daar heb ik niet naar gekeken, sorry. Het is van Petit Bateau, misschien kan je daar op googlen?Ik ben al bezig
Het pakje van George vind ik niet eens zo leuk, maar die schoentjes..
quote:Lebowski schreef op 10 april 2014 @ 21:25:

Het pakje van George vind ik niet eens zo leuk, maar die schoentjes..Heb je een plaatje van de schoentjes?

Zo dan weten we tenminste over welk pakje en welke schoentjes we het hebben.
Die schoentjes zijn wel te krijgen toch.
@teuntje: zoon is een beetje moe van de. Bisgaardschoenen. Ik had die in verschillende kleuren/maten. Bij het ene paar was de rits prima, bij het laatste paar ging de rits steeds omlaag.

@pakje George:

Wie dit pakje wil: google op 'vintage salopette boy' voor het model, of laat een coupeuse/Turkse kleermaker het plaatje zien. Ik denk dat de laatste het in elkaar zet voor 15,-. Aangezien de bandjes op de rug kruisen zullen deze aan de achterkant op de tailleband met knoopjes sluiten.

Voor de liefhebber: neem een basispatroon van een korte broek. De achterpanden op ware grootte laten, evenals de tailleband. De tailleband verstevigen met vlieseline. De voorpanden (broekspijpen) verbreden met anderhalf.

Zet de linkerpijp ineen (voor- en achterpand), evenals rechterpijp. Naai nu het kruis. Speld de tailleband op de broek, begin met de achterkant. Je ziet nu hoeveel extra stof je op de voorkant hebt voor de stolpplooien. Meet vanuit het exacte midden (=middennaad) zeven cm naar weerszijden. Vouw de overtollige stof tot een stolpplooi en zet vast met spelden. Haal de tailleband nu weer weg (immers enkel vastgespeld) en naai een dubbelzijdig voorpand met bandjes. Stik vast in de tailleband, en naai dan de tailleband op het broekje. Borduursel kun je later vastnaaien met de hand of machine.

En als je echt graag het borduursel wil: desnoods borduur ik het wel. Da's echt zo'n grove steek, heb je in twee uurtjes klaar. Of google 'gedraaide flanelsteek' voor de golven, steelsteek voor het bootje en de ordinaire kruissteek voor de zeilen. De zeilen kun je ook nog in tapijtsteek doen.
Ik vind het wat sneuïgs hebben om zoiets na te maken, jullie niet?
quote:Nouschi schreef op 10 april 2014 @ 22:04:

Die schoentjes zijn wel te krijgen toch.Ik hoef ze (denk ik ) niet, maar ze passen erg leuk bij zo'n beetje ouderwetse outfit. Mijn broer had zoiets ook als baby, erg leuk.
quote:Lebowski schreef op 10 april 2014 @ 22:32:

[...]

Ik hoef ze (denk ik ) niet, maar ze passen erg leuk bij zo'n beetje ouderwetse outfit. Mijn broer had zoiets ook als baby, erg leuk.Ze zijn heel leuk idd.
Dat pakje van George is echt schattig! Ik had daar vroeger een soort meisjesversie van. Jurkje met bootje, ook beetje die stijl. Dochter heeft hem ook nog aan gehad

En ik had een blauw/wit gestreept tuinbroekje met zo'n stuurwiel van een boot als knoopjes haha! Volgens mij zelf gemaakt door mijn moeder. Net zoals het jurkje. Mijn moeder had dus ook haar maritieme periode net zoals ik nu
Ik had vroeger ook een jurkje met zeilbootjes, maar dan onderaan op de rand. Volgens mij had m'n moeder die zelf gebreid (schrijf je dat eigenlijk wel zo, staat zo gek). Zal wel in de mode geweest zijn toen. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden.

Ik heb gelukkig al schoenen voor m'n zoontje, gekocht in de uitverkoop. Volgens mij heeft m'n zoontje best grote voeten. Hij is 2,5 en had al maat 25 nodig. Zijn vader heeft maat 47, dus ik hoop niet dat hij die achterna gaat!

Deze lijken erop, maar op die wij hebben zit nog een blauwe ster aan de zijkant:

http://www.houseofshoes.n ... veter-14067516-blauw.html

En deze had ik bij een schoenwinkel die stopte met de verkoop van kinderschoenen voor ¤20:

http://www.vanmourikschoe ... -van-thuiswinkel-org.html
@Kikkerprinses, mijn zoon is bijna 2,5 en heeft ook maat 25. Volgens mij is dat niet zo extreem groot hoor!
quote:Nouschi schreef op 10 april 2014 @ 22:23:

Ik vind het wat sneuïgs hebben om zoiets na te maken, jullie niet?

En bedankt .

Nee, even serieus: ik vind het ook niet leuk om iets te kopieëren. Ik maak juist graag kleding zelf omdat ik het dan helemaal naar mijn smaak kan afwerken. Zelfs kleding die ik koop verander ik (andere knoopjes, nog even een biesje aanzetten). Ik vind dit broekje van George ook niet mooi, stolpplooitjes voor een jongetje vind ik niets. Het borduurwerk ziet er slordig uit, maar dat zal wel de bedoeling zijn dat het lijkt alsof het gemaakt is door een zevenjarige. Misschien is het een kledingstuk gemaakt in een sociale werkplaats oid, dat was mijn gedachte toen ik het plaatje zag.

Dat de Nederlandse prinsessen qua kleding niet in de belangstelling staan kan ik begrijpen. Die meiden kun je toch leukere kleding aantrekken, ook binnen de grenzen van een protocol.

@kikkerprinses: lijkt mij niet zo groot hoor. Mijn zoon is echt klein. Dus zeg maar lengte en breedte van een tweejarige en die heeft dus ook maat 25.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven