Geld & Recht alle pijlers

Spijt van aankoop tas

11-04-2014 13:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dinsdag heb ik een nieuwe leren tas gekocht voor mijn werk. Maar wat bleek toen ik de tas ging inpakken voor mijn werk bleek dat deze te smal was! A4 formaat en 10 cm. breed van voorzijde naar achterzijde.

Ik heb nu spijt van deze aankoop (150 euro!). Ik heb de bon nog. De tas is onbeschadigd. Mag ik dan terug naar de winkel om te ruilen?
Ik zou het proberen en ipv geld terug te eisen zeggen dat je wilt ruilen voor een breder exemplaar
Je kan het altijd proberen. Wat staat er op het bonnetje?
ruilen wel. terugbrengen waarschijnlijk niet

wat je zoekt is folioformaat waarschijnlijk. dat is A4+ waardoor er ook echt A4 in past
En doooooor!
Ik zou het in elk geval proberen...
Dat zul je aan de winkel moeten vragen, ruilen is geen recht, laat staan geld terug.

De meeste fatsoenlijke winkeliers zullen je echter wel helpen, als je uitlegt waarom je de tas wil ruilen.
Dat is afhankelijk van de coulance van de winkelier.

De tas is goed, de winkelier hoeft de tas niet terug te nemen. Veel winkeliers hebben wel een coulance regeling dat je de tas kunt ruilen. Ook de tas terugnemen kan een optie zijn die de winkelier biedt. De winkelier hoeft echter geen contant geld terug te geven, dit mogen ook tegoedbonnen zijn.

Dus ga na de winkel terug en overleg welke optie zij bieden. Je hebt nergens recht op, maar winkeliers hanteren vaak wel enige vorm van coulance.
quote:broadway schreef op 11 april 2014 @ 13:58:

ruilen wel. terugbrengen waarschijnlijk niet

wat je zoekt is folioformaat waarschijnlijk. dat is A4+ waardoor er ook echt A4 in pastOok ruilen is een service, geen wettelijke verplichting.
Als je de winkelier uitlegt waarom je spijt hebt van de aankoop (ik vind het een plausibel verhaal) dan is er toch geen reden om jou niet tegemoet te komen? Ik neem aan dat je er een andere tas voor terug wil? Dan lijdt de verkoper geen enkele schade EN hij heeft er een blije klant voor terug die waarschijnlijk de volgende keer weer zal kopen.
Wat de rest al zegt, zolang er niets mis is met de tas hoeven ze je niet tegemoet te komen.. Helaas

Maar leg gewoon je probleem voor bij de winkel en vraag of er een mogelijkheid is tot ruilen.
http://www.consuwijzer.nl ... a.1397225401836-787526491
Het heeft ook echt zin om dat op een forum te gaan vragen aan mensen die niet bij die winkel werken en er dus ook geen flauw benul van hebben hoe het bij die bewuste winkel gaat.

Bellen met de winkel dus!!
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat inderdaad om ruilen, ik hoef geen geld terug. Ik ga gewoon morgenmiddag terug.
quote:caramel74 schreef op 11 april 2014 @ 14:18:

Het heeft ook echt zin om dat op een forum te gaan vragen aan mensen die niet bij die winkel werken en er dus ook geen flauw benul van hebben hoe het bij die bewuste winkel gaat.

Bellen met de winkel dus!!Het zou kunnen zijn dat er mensen zijn met een soortgelijke ervaring. Vandaar dat ik de vraag in de groep heb gegooid.
Waarschijnlijk heb je de orginele verpakking of etiketten er al vanaf gehaald. Een winkelier kan dan lastig bekijken hoe jij het product hebt gebruikt. Maar als de verkoper jou nog van dinsdag kan herinneren en je hebt het bonnetje nog, dan willen ze je misschien wel helpen. Neem gelijk je mappen mee naar de winkel, dan kun je in een andere tas passen of het lukt.
Als je deze tas omruilt voor een grotere (dus waarschijnlijk duurdere) dan zal er weinig bezwaar tegen zijn lijkt me. En je hebt deze dinsdag pas gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven