Tips gevraagd voor Kreta

12-04-2014 17:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over 2 weken 15 dagen naar Kreta (Sissi) en ik ben op zoek naar tips wat we zeker moeten gaan bekijken. We zijn van plan om een aantal dagen een auto te huren om op het eiland te gaan toeren maar ik vraag me ook af of het mogelijk is met het openbaar een en ander te bezoeken. De Samaria kloof lijkt me (te?) zwaar als je nooit wandelt en niet sport, maar we houden wel van mooie natuur. En verder van mooie oude stadjes en dorpjes.
Spinalonga, voormalig Lepra eiland

Agios Nikolaos, stadje met groot meer midden in het centrum.

Kreta is leuk!
Be the change you want to see in the world
Gratis en minder toeristisch: mili slucht.
Been there, done that, got the T-shirt.
.
Dank jullie wel voor de reacties! En juist leuk hoor zo'n lap tekst. En natuurlijk heel leuk om te lezen dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad op Kreta. Ik ga alle tips noteren en we gaan er zeker een aantal van bekijken.
Een trip naar Santorini vind ik een aanrader!
De Samariakloof belopen/-klimmen is echt fantastisch. Ik heb hem gelopen toen ik 14 was en ik wou dat ik hem liever vandaag dan morgen nog een keer kon beklimmen. Het is niet een saai recht wandelpad, maar je loopt door ravijnen, klimt over stenen, over stenen die in een rivier liggen (ondiep). Kon ik maar nog een keer...
De Samariakloof klinkt wel heel erg mooi als ik het bericht van Mademoisellef lees, maar heb je daar geen speciale schoenendoos nodig? Wandelschoenen, bergschoenen of iets dergelijks? Die hebben we dus niet en om die nou speciaal voor die tocht aan te gaan schaffen, we gaan ze waarschijnlijk daarna zelden meer dragen.
Ik heb het op airmax gedaan en dat ging prima.

Niet te warm en de zool enigszins buigbaar met de bodem mee (hoewel je het natuurlijk ook niet op slippers moet doen).
Chrissi Island vanaf Ierapetra. Ongeveer een uurtje met de boot, als je mazzel hebt zie je dolfijnen. Op het eiland is niks behalve een taverna maar je kunt er heerlijk zonnen! En het is er zo'n 5 graden warmer dan op Kreta
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Het zuiden van Kreta is zoveel mooier!
Je bent zelf een theepot
Maar 1x is genoeg
Je bent zelf een theepot
We willen ook zeker het zuiden gaan bekijken, daarom gaan we ook een auto huren (alleen nog even uitzoeken of we beter hier of op Kreta zelf kunnen regelen). Qua hotel en prijs kwamen we uit op wat we nu geboekt hebben, dan hebben we ook nog budget over voor een auto en leuke dingen.
Airmax, wat moet ik me daar bij voorstellen, gympen? Zelfs die heb ik niet en manlief ook niet. Alleen gewone platte schoenen, niet zo geschikt geloof ik.
Google even op kreta viva forun. Daar heb ik veel tips ingezet

Welk hotel ga je?
Dat ga ik doen, bedankt Flashy voor de tip! We gaan voor het gemak en hebben gekozen voor een all inclusive hotel zodat we als we in het hotel zijn kunnen eten/drinken zonder extra kosten. Als we een dagje op stap gaan met de auto zullen we zeker ergens buiten het hotel gaan eten, dat lijkt me ook erg leuk.
quote:calimara schreef op zaterdag 12 april 2014 21:46 Airmax, wat moet ik me daar bij voorstellen, gympen? Zelfs die heb ik niet en manlief ook niet. Alleen gewone platte schoenen, niet zo geschikt geloof ik.Nike Air Max, van die gabberschoenen ;)
Als je de Samaria kloof te lang vindt, kun je ook nog kiezen voor de Imbros kloof. Die is maar iets van 5 km en heel de weg heuvelafwaarts, dus goed te doen. Je kunt vanaf het eind met een taxi terug naar het beginpunt waar je auto staat (is wel vrij prijzig, maar ja, teruglopen is ook niet echt een optie).

In het zuiden is Agia Galini een heel leuk dorpje. Niet ver daarvandaan is het hippiedorpje Matala, waar je ook een mooie grottenwand hebt bij het strand.

Wij vonden het zee-aquarium vlakbij Heraklion (weet het dorpje even niet meer) ook erg leuk, maar dat was wel met kleine kinderen erbij. In Heraklion zelf is ook eens per week een grote markt.

Bij Vai, helemaal in het oosten heb je een heel mooi strand met palmbomen. Dat wordt wel uitgebuit hoor, maar het is toch wel heel idyllisch.
..
Lychnostatis in Chersonissos 

Een openluchtmuseum van Kreta.
Welk hotel is dat? Ik ben meerdere keren naar kreta geweest en vorig jaar ook naar Sissi.
We gaan naar het Vasia Hotel. Heb net even gebeld voor het huren van een auto, we kunnen een dag van tevoren bellen en dan staat de auto voor het hotel. Ik denk dat we een dag of 11/12 een auto zullen huren.. Eerst even acclimatiseren en de omgeving verkennen, de laatste dag zullen we om een uur of 12 weer moeten vertrekken denk ik dus dan heeft een auto geen zin. Het lijkt me wel leuk om veel te gaan bekijken, heb de tips hier en op het andere topic al genoteerd.
De Imbros kloof klinkt trouwens als een goed alternatief, is voor ons een veel betere afstand
.
Sorry, was me er niet van bewust dat er zoveel soorten Vasia zijn, ha ha. We verblijven in Vasia Island, maar kunnen ook van alle faciliteiten in Vasia Beach gebruik maken.
Island is nieuw die ken ik niet (is voor Corendon) maar hou er rekening mee dat je door overboeking ook in één van de andere hotels terecht kunt komen. Ze zijn allemaal goed hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven