verhuistips

14-04-2014 16:21 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij - gezin met 2 jonge kinderen - verhuizen. We hebben nu al van een aantal mensen de tip gekregen om ook het inpakken van alle spullen door het verhuisbedrijf te laten doen. Ik had hier zelf eigenlijk niet aan gedacht, maar misschien is het toch wel handig. Iemand daar ervaring mee? Geeft dat echt zoveel meer rust als iedereen zegt, vond je het 't geld waard?

En hoe moet ik dat voor me zien, pak je dan echt niets in vooraf? En redden ze dat dan nog in één dag? (We gaan niet ver, maar 25 km verderop, de reistijd is 't probleem niet).

Ik hoor graag ervaringen, en sta ook erg open voor andere verhuistips!
Het inpakken is een hele klus. Wij zijn vorig jaar verhuisd met 3 kinderen. Wij hebben zelf ingepakt en wel door een verhuisbedrijf laten verhuizen. Het laten verhuizen en demonteren van de meubels vond ik het geld waard, meer geld wilde ik er niet aan uitgeven.

Met zelf inpakken zijn wij heel vroeg begonnen, zodra we de dozen hadden heb ik alles ingepakt wat we niet elke week gebruiken, je zit dan wel een hele tijd tegen dozen in elke kamer aan te kijken.
Dank voor je reactie!

We moeten in de weken voor de verhuizing ook e.e.a. klussen in het nieuwe huis, en daarnaast gaan werk en kinderdrukte allemaal gewoon door. Ik zou er best wat geld voor over hebben om het werk en de stress wat te reduceren, maar ik ben benieuwd of het nou écht zo relaxed is om te laten inpakken. Of doe je uiteindelijk toch nog een heleboel zelf? Meubels demonteren lijkt me inderdaad ook heel prettig! Heb je die ook weer laten monteren in het nieuwe huis, of deed je dat zelf?
Het voordeel van zelf inpakken vond ik altijd dat ik heel veel overbodige troep tegenkwam die gelijk weg kon. Meubels demonteren zou ik wel doen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ook weer laten monteren, terwijl de mannen van het verhuisbedrijf bezig waren met uitladen zijn wij gelijk begonnen met het leegmaken van dozen en die avond hadden we op een doos of 10 alles uitgepakt en klaar. Alle kleding in de kasten, alle speelgoed op de juiste kamer, alle boeken in de kast enz.

Ik weet niet of het lukt in 1 dag als er ingepakt wordt door het verhuisbedrijf, maar alles laten doen is echt heel relaxed.
quote:felice71 schreef op 14 april 2014 @ 16:46:

Het voordeel van zelf inpakken vond ik altijd dat ik heel veel overbodige troep tegenkwam die gelijk weg kon. Meubels demonteren zou ik wel doenJa, dat is zeker waar! We zijn nu wel al vast e.e.a. aan het saneren, maar pas bij het inpakken gaat echt alles door je handen.
quote:reisa1978 schreef op 14 april 2014 @ 16:47:

Ook weer laten monteren, terwijl de mannen van het verhuisbedrijf bezig waren met uitladen zijn wij gelijk begonnen met het leegmaken van dozen en die avond hadden we op een doos of 10 alles uitgepakt en klaar. Alle kleding in de kasten, alle speelgoed op de juiste kamer, alle boeken in de kast enz.

Ik weet niet of het lukt in 1 dag als er ingepakt wordt door het verhuisbedrijf, maar alles laten doen is echt heel relaxed.Dat klinkt geweldig! Ik wil heel graag vlot de boel - enigszins - op orde hebben, vooral om de kinderen snel een fijn eigen plekje te geven, voor hen is het al spannend genoeg, zo'n nieuw huis.
Onze kinderen hebben die nacht gelogeerd, maar het was niet nodig geweest, alles stond klaar.
En bij zelf inpakken weet je waar wat inzit.

Maak duidelijke coderingen en ook erg handig, gebruik gekleurde stickers. Maak een plattegrond van je nieuwe huis en geef de kamers een kleurtje van de stickers.

Zo komen ook de juiste dozen in de juiste kamer, is sneller als de naam van de ruimte moeten lezen.

Zo kan je ook vast wat voorwerk doen, voor spullen die je niet meer gebruikt tot na de verhuizing en ook niet weg wil gooien. En dan ook niet eeuwig in een doos blijft zitten
Nope
De dozen werden door het verhuisbedrijf op de juiste kamer gezet, verdieping op de sticker zetten en de kamers nummeren.
Hoe oud zijn je kinderen?

Ik ben zelf verhuisd toen ik 9 was, mijn broertje 6. Wij hebben een deel van ons speelgoed zelf ingepakt (zo konden we zien dat alles echt mee ging), en een deel ook zelf uitgepakt (zodat we konden zien dat alles was aangekomen).

(ben overigens inmiddels wel een aantal jaar en 2 verhuizingen verder ).

Ik vind het zelf fijn om alles zelf in te pakken, het heen en weer slepen laat ik graag aan stoere sterke mannen over . Ik weet dan zelf precies wat er in welke doos zit, en hoef alleen de dozen maar open te trekken om alles ordelijk uitgepakt te krijgen.

Wat overigens wel een tip is, is om spullen voor de eerste 24/48 uur in een aparte koffer of doos te doen, en die heel duidelijk merken (met een felgekleurde sticker ofzo). Daarin doe je wat schone kleding, pyjama, koffie/thee/suiker/melk, waterkoker, limonade voor de kinderen, wegwerpbekertjes, een pannetje (voor soep of knakworstjes bij de lunch, weet je tenminste zeker dat de kinderen ook eten), toiletspullen en douchegerei, een rol wc-papier... Op die manier weet je zeker dat je al die spullen snel kunt vinden. Als de kinderen het aankunnen, zou je kunnen kijken of ze zelf een rugzakje met een pyjama, een shirt, broek, tandenborstel en een paar sokken kunnen maken. Evt iets om te doen...

Overigens is het absoluut geen schande om je kinderen op dit soort dagen wat extra 'schermtijd' te geven of 's avonds patat te voeren. Kun jij tenminste rustig uitpakken en je weet zeker dat de kinderen eten.
Wij hebben onze spullen de laatste keer laten verhuizen, maar wel zelf ingepakt. Maar goed ook, die verhuizers waren zó ongelofelijk lomp, die had ik echt mijn spullen niet willen laten inpakken.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
kinderen zijn 3 en 5. We willen ze eigenlijk bij opa&oma laten logeren tijdens de verhuizing. Ze zijn nog behoorlijk bewerkelijk dus ik verwacht dat het zowel voor henzelf als voor ons niet leuk is wanneer ze erbij zijn.

Nu al veel goeie tips gelezen, dank!
Overigens gaan we de kinderen er wel zo veel mogelijk bij betrekken hoor, eigen knuffels verhuizen (via opa&oma ), zelf een muurkleur kiezen, helpen verven, dat soort dingen.
Mijn vader is tijdens het verhuizen ook nog even komen kijken met de kinderen. Eerst bij het oude huis, dat alles leeg was en toen bij het nieuwe huis, waar ze al gelijk met hun spullen konden spelen, omdat alles zo snel ging.

Maar ze waren al heel vaak in het nieuwe huis geweest, ze hadden een kamer uitgezocht, geholpen met behang eraf halen en het gezien toen het geschilderd en behangen was.

Het was wel heel fijn dat ze de dag van het verhuizen aan het logeren waren (ze zijn die dag om half 8 opgehaald), want het is ook veel wachten. Dan is er niets te doen.
Mijn kinderen waren bij de verhuizing 7, 5 en 2 jaar.
Als je zelf gaat verhuizen: zorg dat je eerst de bedden in orde maakt! Dat is echt iets waar je naar snakt als je de hele dag bezig bent geweest.

Waarom neem je de kids niet gewoon mee met de verhuizing? Is toch voor hun ook een proces om bewust mee te maken? Laat ze zelf wat knuffels en spelletjes inpakken, en ook weer uitpakken in het nieuwe huis.

Ik ben ondertussen 18 keer verhuisd, dus eh.... beetje ervaring heb ik wel! Maar altijd zelf en nooit door een verhuisbedrijf.
Wat heel erg scheelt op je verhuisdag als je iedere keer datje naar je nieuwe huis gaat je al een paar dozen ingepakt mee neemt. Dat vonden wij erg handig. Dan kan je op je verhuis dag alleen de echt zware spullen verhuizen.

Ik zou liever niet hebben dat vreemde mijn spullen inpakken.
Ik ben een keer verhuisd met mijn gezin en heb heel sjiek alle meubels laten demonteren en monteren en ook alles laten inpakken. We waren in een vloek en een zucht over. Wat een zaligheid was dat. Je hoeft zelf echt niks te doen. Er viel heel goed te onderhandelen met diverse verhuisbedrijven waar ik offertes had opgevraagd. Uiteindelijk hadden we een prijs waar we tevreden mee waren en het was het dubbel en dwars waard. Zou het bij een eventuele volgende verhuizing weer op die manier doen. Scheelt enorm veel stress en gedoe. Het is al zo ingrijpend, een verhuizing. Wel heb ik van tevoren van alles goed uitgezocht en weggedaan zodat dat niet meeverhuisd werd.
Geef alle dozen een nummer. Zet die nummers op elke kant van de doos. Maak een lijst met daarop de doosnummers en daaronder wat er in zit.

Maak ook een lijst met alle ruimtes van het nieuwe huis en zet daaronder de nummers van de dozen die naar die ruimte moeten. Werkt als een trein.
Wel de moeite waard hoor, als alles voor je gedaan wordt.

Tig keer verhuisd, maar 1 keer alles laten doen door een verhuisbedrijf.

Wij trokken de deur om 0800 uur achter ons dicht (niks ingepakt) en verhuisbedrijf ging zijn gang.

Ze pakten alles in, zelfs siersteentjes werden in bubblewrap verpakt.

(Uitpakken is dan wel een verrassing. Maar ook dat kun je laten doen.)
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Wellicht is het voor de kleintjes wel beter te begrijpen als je met hun een koffer met knuffels, boekjes en speelgoed inpakt.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Ik ben al vaak verhuisd maar nog nooit met een verhuisbedrijf. Als je het geld hebt zou ik zeker alles laten inpakken, wat een heerlijkheid lijkt me dat. Juist dat sjouwen en overbrengen is maar 1 dag hard werken, het inpakken kost dagen of weken stress. Als je het in laat pakken hoef he dus ook niet te bedenken wat je nog niet in kan pakken en zijn al je spullen tot het einde te gebruiken. Lijkt mij echt geweldig.
Laten inpakken kost op het totale verhuisbedrag relatief weinig en het is heel, heel relaxed. Mijn verhuizing kostte 2000 euro incl. inpakken, demonteren en monteren, van normale eengezinswoning naar iets grotere hoekwoning. Zonder inpakken 1.800 euro.

Sommige verhuisbedrijven hebben speciale inpakdames, voor als je de heren te lomp vindt of er geen trek in hebt dat ze jouw ondergoedla leeghalen :-).

De meeste (erkende) verhuisbedrijven pakken heel snel, efficient en veilig in. Ze hebben er ook alle spullen voor + dat het wel goed zit qua verzekering. Ik zou het wel weten.
Kinderen waren 3 en 6 en wij verhuisden naar de andere kant van het land. Verhuizing kon sowieso al niet in 1 dag.

Wel zelf alles ingepakt, inderdaad fijn om meteen te sorteren.

Bedden en kasten uit en in elkaar laten zetten door de verhuizers, dat was ideaal. We konden zo ons bed in.
Before you assume, there is this thing called asking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven