Gezondheid alle pijlers

Help misschien Chlamydia

15-04-2014 12:21 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed waar te beginnen:

Vanaf mijn 19de heb ik bijna elk jaar een stuk of 5 blaasinfecties (tenminste dat denkt/dacht de dokter).

Resultaat is heel aantal urine onderzoek/bloed onderzoeken en ik weet niet wat, waar nooit iets uitkomt. Alles is altijd perfect.

Soms een te hoog gehalte witte bloedplaatjes.

Na de afgelopen 5 maanden elke keer weer ziek te zijn, heb ik een verwijzing naar de gynecoloog (hoe schrijf je dat??) gekregen.

(Hier in Frankrijk is zij degene die zich daar mee bezig houdt)

Ik heb in oktober een laatste bloedtest gedaan en in maart een laatste urine test. Alles was ok (op een te hoog gehaalte witte bloedplaatjes na).

Nu was ik dus zaterdag bij de gynecoloog en na een uitgebreid gesprek heeft ze een uitstijkje gemaakt en wil ze me testen op Chlamydia.

Op mijn vraag of dit niet door een eerdere urine test of bloedprikken naar boven was gekomen, nee hoeft niet persé.

Nu heb ik even de symptonen van Chlamydia opgezocht, behalve extra bloedverlies (kan door de pil komen) heb ik alle symptonen.

Nu ben ik even gaan denken wanneer ik voor het laatst zonder condoom heb gevreeën en dat was vorig jaar Maart!

Voorzover ik me kan herinneren heb ik geen gescheurde condooms of andere rare dingen meegemaakt. Daarnaast is dit ook getest in Oktober.

Hoe kan ik dit dan hebben opgelopen? Kan chlamydia zicht verbergen???? En hoelang heb ik het dan al??? En wat zijn de gevolgen als ik dat al meer dan een jaar heb???

HELP paniek (jajaja ik weet het eerst de resultaten opwachten, maar ik heb buikpijn hiervan)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Klinkt lullig maar je kunt beter chlamydia krijgen dan de griep want chlamydia is met 1 pilletje over!

't Is alleen genant (vinden een hoop mensen), dat dan weer wel.
Moni, Clamydia kan je onvruchtbaar maken dus dan heb ik toch liever een griepje.
quote:moni1973 schreef op 15 april 2014 @ 12:24:

Klinkt lullig maar je kunt beter chlamydia krijgen dan de griep want chlamydia is met 1 pilletje over!

't Is alleen genant (vinden een hoop mensen), dat dan weer wel.Ik vind je reactie erg onnozel. Ik heb liever 2 weken griep, dan dit ik mogelijk onvruchtbaar raak.
@moni:

Zonder behandeling kan een chlamydia infectie opstijgen via de baarmoeder naar de eileiders. Er ontstaat dan een eileiderontsteking, die zich kan uitbreiden naar de buikholte. Dit heet PID (Pelvic Inflammatory Disease: ontsteking in het bekkengebied). Een eileiderontsteking kan gepaard gaan met koorts en (hevige) pijn in de onderbuik. Deze ontsteking veroorzaakt littekens en verklevingen in onderbuik en in de eileiders. Dit kan leiden tot chronisch onderbuikpijn en onvruchtbaarheid. Als er door een chlamydia infectie verklevingen zijn ontstaan in de eileiders (ook wel Fallopian tubes genoemd), dan kunnen de eitjes die in de ovaria worden aangemaakt niet meer door de eileiders de baarmoeder bereiken. Het resultaat is onvruchtbaarheid. Als een bevrucht eitje (een embryo) blijft hangen in de eileider door de verklevingen, dan kan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ontstaan.

Bron: http://www.huidziekten.nl ... derlands/soachlamydia.htm

Het gaat meer hierom, want als ik zo terug kijk heb ik het niet vorige week op gelopen
En om antwoord te geven op je vraag: chlamydia kan inderdaad symptoomloos verlopen. Je kunt dus heel goed chlamydia hebben, zonder dat je het door hebt.

Een de testen afwachten....meer kun je niet doen! Sterkte!
@Sweetmadness, zoals ik het lees test jouw gyn je bloed om Chlamydia eventueel uit te sluiten. Niet dat ze er per se vanuit gaat dat je dat a hebt.
Jullie hebben helemaal gelijk! Heb niet stil gestaan bij het onvruchtbaar worden en dat is natuurlijk het laatste wat je wilt.
Mijn reactie komt ook voort uit het feit dat ik mezelf elke 3 maanden volledig laat testen. Op die manier ben je nooit te laat om aktie te ondernemen. Maar nogmaals mijn excuses.
quote:moni1973 schreef op 15 april 2014 @ 13:11:

Mijn reactie komt ook voort uit het feit dat ik mezelf elke 3 maanden volledig laat testen. Op die manier ben je nooit te laat om aktie te ondernemen. Maar nogmaals mijn excuses.Elke 3 maanden??? Wat spook jij dan allemaal uit als het elke 3 maanden nodig is om te testen?
quote:slappekletspraat schreef op 15 april 2014 @ 13:54:

[...]

Elke 3 maanden??? Wat spook jij dan allemaal uit als het elke 3 maanden nodig is om te testen?
Ben ook wel vaak gestest moni! Maar er komt nooit wat uit.

Ik hoop echt dat het om uitsluiten van gaat.

Want mochten de resultaten van het uitstrijkje negatief zijn, wil ze dat ik NOG een keer urine inlever en op chlamydia laat testen...

Zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven