Gezondheid alle pijlers

hevige menstruaties

15-04-2014 21:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereeen,

ik heb als sinds ik me kan herinneren echt hevige menstruaties, het begint al met hele erge hoofdpijn een paar dagen van te voren dan tijdens de menstruatie enorme buikpijn en niet te vergeten de moeheid,chaggerijnigheid en nergens zin in. ik ben al aan de pil en het heeft wel wat geholpen maar alsnog voel ik me enorm ellendig. iemand tips waardoor ik er minder aan ga denken en toch leuke dingen kan doen? alle tips zijn welkom !!
Pil doorslikken.
Pijnstillers speciaal voor menstruatie pijn.

Hielp bij mij wel goed voordat ik de pil had.

Sinds de pil is alles wel beter bij mij. Misschien een andere pil proberen?
Pil doorslikken.

Welke heb je?

Voor ik aan de pil ging had ik ook veel buikpijn. Dat is met de pil wel overgegaan. Nu gestopt (31) en maar in sommige maanden 1 dag last, dat is prima op te vangen met aleve feminax.
Been there, done that, got the T-shirt.
Andere pil proberen (dat heeft mij geholpen, pijnstillers werkten absoluut niet voldoende).
Snjókorn falla, á allt og alla
Idd de pil . Helpt hier gelukkig ook goed want man wat een ellende weer elke maand.`

`of de spiraal nemen , maar dat durf ik niet ;)
Vervelend.... ik had er vroeger ook altijd erg veel last van. Tegenwoordig gelukkig stukken minder. Ik zou naar de huisarts gaan en hem het probleem voorleggen. Menstruatieklachten worden soms weggewuifd met: ach hoort erbij! etc. Maar als je er echt last van hebt gewoon naar de arts gaan, die kan je een andere pil voorschrijven, spiraal etc. Of goede pijnstillers. En een tip: drink kamillethee met gember. Dat hielp mij ook altijd goed. Succes.
Aleve Feminax. Toen ik stopte met de pil kreeg ik ook weer hevige menstruatie met migraine. Als ik die pak op de eerste dag, heb ik vrijwel nergens last van.
Vermindert Aleve feminax ook de hoeveelheid bloedverlies?? Ik word ook echt gek van de hevige menstruaties. Twee dagen echt veel last en ga ook steeds meer tegen deze twee dagen opzien!!
De pil inderdaad. Ik had vroeger het gevoel dat ik iedere maand dood ging. Koorts, overgeven, bonzend hoofd, buikpijn, een stortvloed aan bloed. En toen ging ik aan de pil en was het allemaal voorbij.
Ik slikte vroeger ook altijd allerlei pillen tegen de pijn, 'normale' pijnstillers, pillen speciaal voor menstruatiepijnen, niets hielp. Tot een collega mij hierop attendeerde: twee verschillende pillen versterken de werking. Vanaf dat moment slik ik altijd 's ochtends, 's middags en 's avonds twee verschillende pillen: 1 paracetamol van 500 mg, en 1 ibuprofen van 400 mg. De pijn was weg, daardoor meer energie (want onderschat dit niet: pijn vréét energie!), en ook veel minder chaggerijnig. Ik heb geen flauw benul of dit bij jou ook helpt, en wellicht heb je het al eens geprobeerd, geen idee. Ibuprofen zorgt er tevens voor dat je minder bloed verliest! Hoe dan ook, veel sterkte, want ik weet dat het absoluut geen pretje is...
Ik denk dat je nog jong bent dus novasure zal in jouw geval geen oplossing zijn. De gyn raad dan aan om mirenaspiraaltje te laten plaatsen, deze remt namelijk de aanmaak van baarmoederslijmvlies.

Ik heb ook altijd enorm zware menstruaties gehad maar met mirena had ik enkel eens in de twee maand een beetje bruinverlies.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Die aleve feminax is echt goed.

Het verminderd niet het bloedverlies maar zelf ben ik al blij van.de pijn af te zijn.

Echt daar kan geen paracetamol tegenop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven