Gezondheid alle pijlers

mondhygienist, tandvlees, wat gaan ze doen?

16-04-2014 07:44 49 berichten
Ik moet volgende week naar de mondhygeinist en ben bang voor alles wat op tandarts lijkt . Mijn tandvlees is blijkbaar niet goed op plaatsen, dus gaan ze 'grondig reinigen'. Wat houdt dit in, en vooral.. doet het pijn, of verdoven ze de boel?
Alle reacties Link kopieren
Valt erg mee! Tis een vervelend gevoel in je mond, maar verdoving is niet nodig.

Succes. :-)
Het doet een beetje pijn, maar echt niet zo veel dat je verdoving nodig hebt. Succes!
Bij mij halen ze vooral heel goed al het tandsteen weg (ik heb genetische aanleg om veel tandsteen aan te maken) met zo'n schraperhaakje. Is idd een vervelend gevoel en het bloedt vaak ook. Maar het valt echt mee en voor je het weet sta je weer buiten met heerlijk schone tanden!
Ligt eraan of je veel teruggetrokken tandvlees en dus veel 'pockets' hebt. Op die grens is het irritant gevoelig. Als je tandvlees erg ontstoken is voelt het ook niet erg prettig maar ik heb nooit verdoving nodig gehad. Groot voordeel: de keren daarna wordt het steeds minder irritant.
Trouwens...ben je echt nog nooit bij de mondhygienist geweest? ik ga elk half jaar aansluitend aan de controle
Ik hoor van mijn ouders met rampgebitten altijd dat het wel meevalt. Zelf ben ik er nog nooit geweest.
Ik heb een paar pockets. Kan ik dan niet een lichte verdovind vragen ? Ben ook nog nooit geweest, maar nu dus ontdekt dat t tandvlees niet goed is . Veel tandsteen heb ik niet, het gaat echt om het tandvlees....
Ik vind t nooit zeer doen. En na die tijd vind ik het heerlijk dat alles in mijn mond weer helemaal schoon is.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik ga de ene keer alleen naar de tandarts en de andere keer naar beiden. Om en om
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Aan mij heb je niks, ik vind het gruwelijk, maar neem nooit verdoving, die is nog gruwelijker.

Maar wat moet dat moet, dus ieder half jaar, schouders er onder en 45 minuten horror en dan kunnen we er weer een half jaar tegen aan.
Sorry, niet wat je wil horen, maar ik vind het wel veel zeer doen. Maar tegelijkertijd ben ik een grote meid en ga ik echt niet dood aan dat half uurtje doorbijten. En de pijn is niet van dien aard dat een verdoving nodig is. Meer de tranen in je ogen type
Oww, hahaha, Zusenzoo, na jouw bericht zou ik bijna afbellen!!!

Ik kan goed tegen pijn, maar gruwel van die 'zenuwpijn die je aan je tanden kan hebben!!!!! Die wil ik echt niet voelen en dan wil ik een verdoving .
Ik heb nog nooit zenuwpijn gehad bij de mondhygieniste. Vooral dat gepor in en rond je tandvlees is vervelend.
Ok, even een goed berichtje, voor mij geen zenuwpijn iig.

Gewoon een rotgevoel, ze gaan met zo'n schrapertje een beetje onder je tandvlees en dat is gewoon een ontzettend rotgevoel.

Iets wat je niet graag doet in je vrije tijd, maar wat wel noodzakelijk is.

Gewoon doen dus, succes en het komt echt wel goed :-)
quote:matroesjka_, 19 minuten geleden

Trouwens...ben je echt nog nooit bij de mondhygienist geweest? ik ga elk half jaar aansluitend aan de controle

Eh... Ik ben dik in de 40 en ben ook nog nooit bij een mondhygiëniste geweest hoor. Ik heb al jaren geen gaatjes meer, heb prima tandvlees en een klein beetje tandsteen achter mijn onder-voortanden haalt de tandarts zelf weg bij de jaarlijkse controle (halfjaarlijkse controle vindt hij zonde van mijn en zijn tijd, omdat er nooit iets is).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dank voor de reacties! Ik weet nu een beetje wat me te wachten staat.
quote:Ikhierhuh schreef op 16 april 2014 @ 07:47:

Valt erg mee! Tis een vervelend gevoel in je mond, maar verdoving is niet nodig.

Succes. :-)Nou, dat ligt er helemaal aan, het kan ontzettend pijnlijk zijn, maar je kunt altijd verdoving vragen. Dat deed ik wel altijd hoor, want ze moesten bij mij erg diep onder tandvlees reinigen...
Als je tandsteen flink ontstoken is kan het best heel pijnlijk zijn, maar lang niet zo vervelend als sommige behandelingen vd tandarts.

Als je regelmatig gaat, en goed de instructies (poetsen, ragen) opvolgt dan wordt het steeds beter, doet het geen pijn meer en zal het ook niet meer bloeden.

Ik heb er veel aan gehad!
quote:amarisa schreef op 16 april 2014 @ 08:03:

Ik heb een paar pockets. Kan ik dan niet een lichte verdovind vragen ? Ben ook nog nooit geweest, maar nu dus ontdekt dat t tandvlees niet goed is . Veel tandsteen heb ik niet, het gaat echt om het tandvlees....

Ja hoor, mijn mondhygienist biedt dat zelf aan. Ik neem ook meestal een verdoving.

Het hangt ook heel erg van de mondhygienist af, of het zeer doet of niet. Ik heb er eentje gehad, die bikte tandsteen alsof hij met een drilboor een betonnen vloer open moest leggen. En nu heb ik een heel lieve, die gewoon voorzichtig schraapt.

En het wordt inderdaad steeds beter!
Beslist geen zenuwpijn, gewoon een beetje irritant.

Ik ben een ex-tandarts-bangert en ooit 18 jaar niet naar de tandarts geweest.

Daarna 2 keer een uur grondig reinigen en echt, het is prima te doen.
Nou, het zal wel aan de mond-hygiënist zelf liggen, ik ben 4 jaar geleden eens onderzocht door zo iemand, en het onderzoek was al zo pijnlijk! Ik ging echt door het plafond!

Ik ben nooit meer teruggegaan, heb dus niets laten doen en ....... laatste keer bij de tandarts zei ze dat alles er prima uit zag dus ??????????!!!!!!!!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ik ben in 4 keer behandeld met verdoving.

Dus 4 uur in totaal voor een complete gebitsreiniging.

Door de tandarts doorverwezen naar een paradontoloog vanwege hele diepe pockets.
Mij werd verteld dat als ik er niets aan zou doen, mijn tanden op den duur zouden uitvallen
quote:cuba2012 schreef op 16 april 2014 @ 08:18:

[...]

Nou, dat ligt er helemaal aan, het kan ontzettend pijnlijk zijn, maar je kunt altijd verdoving vragen. Dat deed ik wel altijd hoor, want ze moesten bij mij erg diep onder tandvlees reinigen...Mietje! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven