Gezondheid alle pijlers

Ervaringen? Ooglaseren met Lasek/PRK

18-04-2014 14:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gister bij de Bergman clinics geweest voor vooronderzoek en heb groen licht om te laseren. Nu zit er nogal een prijsverschil in de verschillende behandelingen en daardoor kies ik voor de Lasek behandeling. Dit is de goedkoopste, maar ook degene met de meeste last na de behandeling en degene waar het het langst bij duurt voor je ogen 'goed' zijn begreep ik. 13 mei mag ik, spannend!

Graag wil ik wat ervaringen weten, dan weet ik misschien een beetje wat ik kan verwachten ná de behandeling.
Ik zou prijs nooit een overweging laten zijn als het om dit soort dingen gaat. Verder kan ik je niet helpen. Heb zelf lasik laten doen.
Uhm, nou het ene bedrag heb ik, het andere bedrag niet. Het zijn allebei goede behandelingen, alleen zijn ze anders. Het resultaat is allebei hetzelfde . Ik laat het niet bij een of andere nepchirurg thuis in de bijkeuken doen.
Ik heb ook de lasik laten doen. Weet dus alleen daar wat over. Ik ben nu 10 jaar verder en loop nu weer met bril/lenzen. Wel ben ik terug gegaan hiervoor en ben aan het denken over een nabehandeling (helaas niet kostenloos). Ik was altijd wel erg blij van lenzen en bril af te zijn,
Oh wat balen tv fanaat. Wat zijn de kosten van die nabehandeling? En na hoe lang gingen je ogen weer achteruit?
Na nog geen 10 jaar. Ik mag voor 250 per oog na laten behandelen
Ik heb Lasik gedaan en liep een paar uur later alweer lekker buiten. Mijn broer heeft Lasek gedaan en was een paar dagen wanhopig en vroeg zich af waarom hij het had laten doen, hij werd gek van de pijn. Nu beiden erg tevreden!
Pijn wisselt inderdaad erg per persoon. Mijn broers hadden nergens last van en zaten de dag erna gewoon voor de computer. Ik had nie echt pijn, maar kon het licht niet verdragen en heb drie dagen in bed gelegen. Ik had geen pijn.
Ja dat is het grootste nadeel van lasek, de pijn. Maar daar moet ik dan maar doorheen. Heb de eerste drie dagen oppas voor de kinderen geregeld, dus heb wel mijn handen (of ogen) vrij. Maar ik lees inderdaad verschillende verhalen.

Ben ook benieuwd na hoe lang mensen goed konden zien? En wat moet je tot die tijd? Gewoon je bril op? Ben ik allemaal vergeten te vragen hahaha.
Denk niet dat je nog iets kunt zien door je bril na de behandeling.

Ik heb ook lasik laten doen 12 jaar geleden en zie nog steeds haarscherp. Kon meteen heel scherp zien maar had wel last van fel licht de eerste paar maanden en moest veel ogen druppelen en zonnebril op.

Daar moet je wel rekening mee houden als je het in de zomer last doen.
Ik had gister al veel last van de zo'n door die pupilverwijdende druppels haha. Ja ben al op zoek naar een donkere zonnebril. Maar in tegenstelling tot de lasik zie je met lasek niet meteen helder. Vraag me af hoe dat dan moet? Maar niemand heeft nog gereageerd die dat heeft gedaan haha. Wel fijn jullie reacties. Ik wil het graag en alle tips zijn welkom! Heb ook al een week vrij genomen van werk voor de zekerheid.
Voor mij is 1 mei de grote dag, ik moet nog bepalen of ik voor de lasik of lasek ga. Ik denk dat ik toch voor de lasik behandeling ga omdat de napijn daar minder erg is.

Ik laat het doen bij de Laser Company in Hoofddorp.

Op het moment draag ik al mijn bril (2 weken van te voren geen lenzen dragen). maar normaal draag ik zachte lenzen.

Ik heb vanaf mijn 6e een bril, en vanaf mijn 13e lenzen. Ik ben nu 21 en ik denk dat ik er wel veel plezier van heb omdat ik nu nog jong ben. Normaal ben ik echt blind, want ik heb -8, dus heel benieuwd na hoe lang ik weer goed zal zien na de behandeling!

Ik zal nog laten weten hoe het is gegaan
Ik mocht toen ook kiezen lasik of lasek.

Ik heb gekozen voor lasek, pijn is fijn :P

Ik ben op donderdag gelaserd, vrijdagochtend al weer even achter de pc gezeten.

Controle op vrijdag en zaterdag zag er al super uit.

Op maandag mocht ik zelf weer auto rijden.

Bij mij ging het herstel dus heel erg snel en goed!

Nu zon 7 jaar geleden
Nou net terug van de kliniek, kan ik dus ineens helemaal niet gelaserd worden.... Na een quickscan en een uitgebreid vooronderzoek te hebben gehad hebben de verpleegkundigen mij verteld dat dit wel gewoon kon, en ik stond dus ook gewoon op de operatielijst voor vandaag. Maar na een gesprek met de arts stond ik na 5 minuten weer buiten.

Omdat ik een te hoge sterkte heb en te dun hoornvlies durft hij het niet aan omdat een nabehandeling waarschijnlijk niet mogelijk is.

Ik baal hier echt enorm van, ik had me er zo op voorbereid dat ik met een paar dagen weer normaal zou kunnen zien

Het enige wat ik nog kan zijn lensimplantaten. Helaas kosten die rond de 5500,- en dan kan ik niet betalen...
Wat een tegenvaller....verdrietig nieuws!

Ik weet precies hoe dat voelt :-) uit mijn vooronderzoek is ook gebleken dat mijn linkerhoornvlies te dun is om te laseren.

Lensimplantaten zijn ook mijn enige optie en dat is ontzettend duur.

Maar ik zou wel (onderliggend) blij zijn dat ze dat vandaag na een goede controle wel hebben geconstateerd, anders was je naderhand nog verder van huis. Maar voor nu echt balen !!!!
Misschien moet je eerst jezelf tegen komen, voordat je het kunt zijn
Vervelend dat jij daar ook mee zit!!

Ben inderdaad wel blij dat de arts inzag dat het niet een hele slimme optie zou zijn..

Maarja nu maar gewoon verder met het feit dat dit niet mogelijk is en hopen dat ik ooit nog de lensimplantaten kan doen.

De kliniek stuurt wel mijn gegevens op naar de zorgverzekering, maar die vergoeden waarschijnlijk alleen vanaf -10, en ik kom met cilinder uit op -9 dus helaas val ik daar net niet onder. Wie weet vergoeden ze nog een klein deel, zou ik ook al erg blij mee zijn!
Nou zeg toverdrank, wat een ontzettende tegenvaller! Wat stom zeg!!

Twilight, bedankt voor je reactie! Bij jou viel het mee dus. Ik heb de eerste drie dagen opvang voor de kinderen geregeld voor de zekerheid, dus ben voorbereid op het ergste, maar bij jou viel het dus gelukkig mee.

Over een week is het zover. Ik loop nu dus ook alweer een week met mijn bril en dat zorgt er wel voor dat ik heeeeeeeel graag gelaserd wil worden nu hahaha. Vind het wel erg spannend en heb bijvoorbeeld vannacht ook slecht geslapen en er erg over gedroomd. Nog 1 week....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven