Gezondheid alle pijlers

Thermachoice of toch een baarmoederverwijdering?

22-04-2014 13:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik heb ernstige menstruatie-klachten en eerst een tijd een Mirena geprobeerd, helaas beviel dat niet vanwege meerdere bijwerkingen. Ik kan niet kiezen voor een pil oid.

Ik heb geen kinderwens meer, ik kan nu kiezen voor thermachoice (wegbranden van slijmvlies) of een baarmoeder verwijdering. Thermachoice kan niet of niet goed helpen en ik hoor graag ervaringen van anderen. Thermachoice is ook met narcose.

Uiteindelijk moet ik het zelf beslissen en ga ik hier ook nog verder met de arts over spreken. Maar ik hoop ook hier graag wat wijzer te worden.

Alvast bedankt voor het meedenken
De thermachoicebehandeling is veel minder ingrijpend dan een baarmoederverwijdering, dus dat zou ik altijd eerst proberen.

Bij mij had de thermachoicebehandeling geen effect, dus uiteindelijk toch baarmoeder verwijderd, maar geen spijt van dat ik het eerst geprobeerd heb.
quote:pasta schreef op 22 april 2014 @ 13:03:

Goedemiddag,

Ik heb ernstige menstruatie-klachten en eerst een tijd een Mirena geprobeerd, helaas beviel dat niet vanwege meerdere bijwerkingen. Ik kan niet kiezen voor een pil oid.

Ik heb geen kinderwens meer, ik kan nu kiezen voor thermachoice (wegbranden van slijmvlies) of een baarmoeder verwijdering. Thermachoice kan niet of niet goed helpen en ik hoor graag ervaringen van anderen. Thermachoice is ook met narcose.

Uiteindelijk moet ik het zelf beslissen en ga ik hier ook nog verder met de arts over spreken. Maar ik hoop ook hier graag wat wijzer te worden.

Alvast bedankt voor het meedenken

Ik probeer ook even voor je mee te denken.

Wellicht kan deze man (=manueel therapeut) je helpen:

[link verwijderd]

Deze dame heeft hij ook geholpen.

[link verwijderd]

Hij heeft heeft hier verstand van en kan de oorzaak van je menstruatieklachten behandelen. Wellicht staat je bekken niet goed of heb je last van verklevingen door eventuele blaasontstekingen; ik noem maar wat.

Misschien het proberen waard voordat je zoiets radicaal gaat doen, zoals een operatie.

Ik hoop dat je je snel beter voelt en de klachten straks helemaal weg zijn
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 22-04-2014 18:25
Reden: spam naam behandelaar
% gewijzigd
@linnytilly: namen noemen van behandelaars mag niet, volgens de forumregels, ook al niet omdat het reclame is.

Overigens geloof ik er geen barst van, dat deze meneer met zijn sprookjestherapieën endometriose kan genezen.....
Ik heb ook een kijkoperatie gehad, geen bijzonderheden dus het ligt aan mijn leeftijd aldus arts
quote:pasta schreef op 22 april 2014 @ 18:29:

Ik heb ook een kijkoperatie gehad, geen bijzonderheden dus het ligt aan mijn leeftijd aldus arts Ik snap het even niet, er zijn geen bijzonderheden en de gyn wil je baarmoeder verwijderen? Waarom dan? Bij mij gebeurde dat omdat ik flinke endometriose had, waardoor ik ook steeds cysten kreeg.
Geen bijzonderheden die de vreselijke menstruaties kunnen veroorzaken.
Heb in Januari therma choice behandeling onder gaan en moet zeggen ik ben erg blij dat ik dat heb gedaan. Had veel bloedverlies iedere maand en ik kon bijna de deur niet meer uit van het vele doorlekken. Over mijn hb tekort nog maar te zwijgen. Narcose viel me mee daar zag ik tegen op, wel een paar dagen flinke na pijn gehad, maar heb daarna nog maar heel weinig gemenstrueerd. Je kan dit altijd eerst proberen nou moet ik wel zeggen dat er op de echo bij mij duidelijk te zien was dat ik heel veel baarmoederslijm had.
Mooi om te lezen dat het geholpen heeft. Ik weet eigenlijk niet of mijn gynaecoloog daar naar gekeken heeft tijdens de echo. Zal het vragen voor de zekerheid. Vervelend dat het zoveel pijn nog heeft gedaan. Narcose ben ik altijd beroerd van maar het is niet anders.
Je kan ook kiezen voor een ruggenprik. Ik had daar eigenlijk voor gekozen maar vlak voor de ingreep toch maar om narcose gevraagd. Hand na de ingreep geen extra pijnstillers mee gekregen moet je wel doen hoor heb je wel nodig. Was na een paar dagen wel weer aan het werk maar je heb toch zeker wel een week nodig om te herstellen.
Mijn voorkeur heeft echt narcose, ik wil het niet "live" meemaken, ik ben geen held dank voor de reakties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven