Almere, na Amsterdam serieuze optie?

22-04-2014 21:07 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment woon ik met mijn dochtertje van een jaar in een klein appartement in de hoofdstad (vader is niet in beeld). Daar woonde ik prima voor ik moeder werd, maar nu wil ik heel graag meer ruimte en rust om ons heen. Helaas heb ik geen eindeloos budget, dus ik probeer de beste afweging te maken binnen onze mogelijkheden. Het liefst zou ik in een mooi huis in de Watergraafsmeer gaan wonen, maar met mijn budget van rond de 185000 euro kan ik daar alleen een appartementje kopen vergelijkbaar met wat ik nu heb, en ik wil juist geen bovenburen meer (heb ik nu veel last van) en geen benedenburen (dochter kan nogal luidruchtig spelen).

Ik werk in de hoofdstad, dus kan niet al te ver weg. Mijn familie woont in Gooi/Vechtstreek. Leuke plaatsjes in die richting en dichtbij de hoofdstad (bv Weesp, Naarden) zijn ook erg duur.

Dus....

Ik moet het onder ogen zien: Almere is een serieuze optie. Als ik op funda kijk wat ik daar voor mijn geld krijg, poeh! Die huizen zien er geweldig uit. Maar ja..., Almere!

Forummers, ik zoek goede raad, liefst van mensen die Almere goed kennen (de vooroordelen ken ik namelijk al). Kan ik als echt stadsmens aarden in Almere? Zijn er meer cultuursnuivende, pintxosetende, vprokijkende snobs als ik (om het even dik aan te zetten )? In welke buurten zou ik wel of niet moeten kijken?

Iemand ervaring met deze stap?
Tja het is kiezen of delen. Ik kom uit de Gooi en vechtstreek en heb jaren in Amsterdam gewoond. Ik zou echt niet kunnen aarden in Almere en vind locatie belangrijker. Persoonlijk zou ik liever iets kleiner wonen op een leuke plek. Voor wat je wilt en je budget zit je niet in de leukste plaatsen/buurten.
quote:chocolatechip schreef op 22 april 2014 @ 22:43:

Tja het is kiezen of delen. Ik kom uit de Gooi en vechtstreek en heb jaren in Amsterdam gewoond. Ik zou echt niet kunnen aarden in Almere en vind locatie belangrijker. Persoonlijk zou ik liever iets kleiner wonen op een leuke plek. Voor wat je wilt en je budget zit je niet in de leukste plaatsen/buurten.Niet in Amsterdam of Gooi en Vechtstreek. Maar ik had de (ijdele?) hoop dat ik met dat budget in Almere wel in een goede buurt terecht kan. En dan is de vraag: welke buurt in Almere is een goede buurt...
Ik ken Almere verder niet maar ik weet wel dat als je daar je huis te koop hebt staan je het aan de straatstenen niet kwijt raakt.

Dus krijg je spijt dan kom je er nooit meer weg.

Die ene link van Enn ik dacht amsterdam zuidoost dat is toch een leuk huis. Die wc tegels en douchetegels zijn vervangbaar.

Maar die buurt ken ik ook niet dus geen idee of het een leuke of een vreselijke buurt is.
quote:klootviooltje33 schreef op 22 april 2014 @ 22:39:

Haarlem en Alkmaar zijn geen opties, dan kom ik alleen verder bij mijn familie vandaan te wonen. En die familie heb ik als alleenstaande moeder hard nodig.

Amersfoort dan? Ook vlakbij je familie. Voor jouw budget vind je daar echt wel een huis zoals je beschrijft.
Today is a good day
quote:klootviooltje33 schreef op 22 april 2014 @ 22:48:

[...]

Niet in Amsterdam of Gooi en Vechtstreek. Maar ik had de (ijdele?) hoop dat ik met dat budget in Almere wel in een goede buurt terecht kan. En dan is de vraag: welke buurt in Almere is een goede buurt...Zeisoenenbuurt is veel overlast en rottigheid en dat hoor ik over meer wijken in Buiten (oa molenbuurt, bloemenbuurt, regenboogbuurt). Over Stad en Haven hoor ik positievere verhalen, maar het punt is dat in de meeste wijken betere en slechtere straten zitten. Een hele wijk is daardoor lastig over 1 kam te scheren. Je kunt bijv in delen van danswijk en filmwijk heel fijn wonen, maar in andere delen weer liever niet. Het is dus best lastig om speciale goede plekken te roepen (behalve dan Haven. Ik vind het er niet mooi maar heb werkelijk nog nooit iemand gehoord die het er niet fijn wonen vond).
Voor jouw budget heb je echt wel een knappe hoekwoning in Almere in een prima buurt. Dat je je huis aan de straatstenen niet kwijt komt is ook onzin. Ik heb het afgelopen jaar een aardig aantal woningen van eigenaar zien wisselen. Van de woningen die maar niet verkocht worden is de prijs/kwaliteit verhouding waarschijnlijk niet in balans.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Ik zelf vind Hilversum erg leuk. Is dat geen optie? Rechtstreekse treinverbinding naar Amsterdam en met 20 minuten sta je op A'dam centraal.

http://www.funda.nl/koop/ ... 48806388-kievitstraat-13/

http://www.funda.nl/koop/ ... is-48859148-geuzenweg-90/

http://www.funda.nl/koop/ ... nistraat-77/fotos/#foto-1

http://www.funda.nl/koop/ ... straat-32-e/fotos/#foto-1
De meeste mensen hebben een idee van slechte wijken gekregen door "van horen zeggen". Neem eens de tijd om zelf in Almere rond te kijken, je voelt vaak zelf aan welke wijken prettig zijn. In Buiten is het in grote delen prettig wonen (al zou ik bouwmeesterbuurt en eilanden/regenboogbuurt overslaan), Stad trekt mij niet zo (maar heeft ook een aantal prima wijken), Haven vind ik slecht bereikbaar met het OV en grotendeels vergane glorie, en Poort lijkt me gezellig en perspectief bieden. Je realiseert je trouwens dat je ook een mooie woning kan laten bouwen in Poort of Buiten met jouw budget?
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:minnimouse schreef op 22 april 2014 @ 23:22:

Ik zelf vind Hilversum erg leuk. Is dat geen optie? Rechtstreekse treinverbinding naar Amsterdam en met 20 minuten sta je op A'dam centraal.

http://www.funda.nl/koop/ ... 48806388-kievitstraat-13/

http://www.funda.nl/koop/ ... is-48859148-geuzenweg-90/

http://www.funda.nl/koop/ ... nistraat-77/fotos/#foto-1

http://www.funda.nl/koop/ ... straat-32-e/fotos/#foto-1Dat zijn niet de fijnste buurten in H'sum.
quote:beelicious schreef op 22 april 2014 @ 21:33:

Koop mijn oude huis! Super leuke buren!

http://m.funda.nl/koop// Jij gaat zeker in Amsterdam wonen?
Mijn man heeft eens een "goed" huis voor een zeer lage prijs in Almere kunnen kopen. Ik ben anti scheiden, maar dat had wmb een goede reden geweest.. Afschuwelijk! Er zijn zoveel leuke plekken in Nederland! Almere hoort er NIET bij. Ik heb er bij gebrek aan huis eens 3 maanden gezeten. Trauma! Als mijn auto niet precies 4,7 cm van de stoep geparkeerd stond, Belde een buur aan.. De heg van mijn kant werd te hoog, ik werd dagelijks aangesproken.. Ik ben een stadsmeisje. Almere is geen stad en geen dorp. Het is niets.. Mijn beste vriendin zit al 3 jaar vast in haven. Mijn schoontante in wijk ernaast. Hou je huis in Adam aan. Huur een maand of wat een huis daar. Echt dat bespaart geld. Verkopen lukt niet meer. Voor je dochter is het wel leuk. Groen, rust, ruimte. Als alleenstaande moeder ga je daar alleen dood..
Ik heb ook 4 jaar in Adam gezeten. Slechte buurt, maar liever dan Almere.
Naarden en Bussum (zuid/centrum) heeft leuke straatjes waarbij denk ik als alleenstaande moeder perfect tussenpast, veel aanspraak hebt en he kind lekker kan spelen. Als je goed zoekt ook betaalbaarder opties. En uit ervaring kan ik zeggen dar Bussum met kind(eren) echt geweldig wonen is. Ik zou voor kleiner huis gaan maar met veel groen en veel familie om je heen. En hele goede treinverbindingen.
Liever op 30m2 in A'dam dan op het driedubbele in Almere. Maar ja, ik ben een A'dam snob.

Maar je dochter is al één, dan leert ze toch snel genoeg dat onbeperkt herrie maken in huis niet kan/nodig is, en dan kun je best benedenburen hebben? Als die overdag werken zijn er best ook tijdstippen dat je dochter wel herrie kan maken in huis
Ik zou trouwens niet in alle buurten van Hilversum willen wonen. Wordt ook gezegd van Bussum zuid. Maar er zitten hele leuke straten bij. Maar ook meer ri centrum/huizerweg zitten hele leuke straatjes met leuke buurtfeestjes. En heel veel mensen uit Amsterdam. Die je dus ook op school, de sportclub (van je kind) ed tegen komt.
Fijn dat iedereen zo meedenkt.

Lebowski, daar denk ik ook wel eens over, om zelf de bovenste buren te zijn Nadeel is dan weer: geen tuin, lastig met buiten spelen. Sowieso zie ik het buiten spelen in binnenrings Amsterdam niet zo voor me, voor kinderen tot zeven jaar.
quote:siena_njb schreef op 22 april 2014 @ 23:44:

Ik zou trouwens niet in alle buurten van Hilversum willen wonen. Wordt ook gezegd van Bussum zuid. Maar er zitten hele leuke straten bij. Maar ook meer ri centrum/huizerweg zitten hele leuke straatjes met leuke buurtfeestjes. En heel veel mensen uit Amsterdam. Die je dus ook op school, de sportclub (van je kind) ed tegen komt.Achter de Huizerweg zijn flinke problemen met vergiftigde grond, daar stond ooit een fabriek. Daar zou ik mijn kinderen niet buiten willen laten spelen...
quote:klootviooltje33 schreef op 22 april 2014 @ 22:48:

[...]

Niet in Amsterdam of Gooi en Vechtstreek. Maar ik had de (ijdele?) hoop dat ik met dat budget in Almere wel in een goede buurt terecht kan. En dan is de vraag: welke buurt in Almere is een goede buurt...Maar de minder goeie wijken hier (bussum) staan niet in vergelijking met se slechte wijken in Amsterdam.
[quote]lucifers schreef op 22 april 2014 @ 23:39:

Mijn man heeft eens een "goed" huis voor een zeer lage prijs in Almere kunnen kopen. Ik ben anti scheiden, maar dat had wmb een goede reden geweest.. Afschuwelijk! Er zijn zoveel leuke plekken in Nederland! Almere hoort er NIET bij. Ik heb er bij gebrek aan huis eens 3 maanden gezeten. Trauma! Als mijn auto niet precies 4,7 cm van de stoep geparkeerd stond, Belde een buur aan.. De heg van mijn kant werd te hoog, ik werd dagelijks aangesproken.. Ik ben een stadsmeisje. Almere is geen stad en geen dorp. Het is niets.. Mijn beste vriendin zit al 3 jaar vast in haven. Mijn schoontante in wijk ernaast. Hou je huis in Adam aan. Huur een maand of wat een huis daar. Echt dat bespaart geld. Verkopen lukt niet meer. Voor je dochter is het wel leuk. Groen, rust, ruimte. Als alleenstaande moeder ga je daar alleen dood..[/quote]

Onzin, er zijn ook zat alleenstaande vrouwen die het er heerlijk vinden met hun kinderen. Het gevoel dt je erbij hebt is heel persoonlijk.
Wij zijn ook onze eigen bovenburen maar hebben dus wel een buurman onder ons, en daar houden we ook echt wel rekening mee (peuterdochter niet altijd ). Buitenspelen is inderdaad niet zo ideaal als op andere plekken misschien, maar het gaat prima hoor. Veel kinderen hier in de straat, fietsen op de stoep samen (ok, dit is een rustige straat waar dat kan), en anders heel vaak naar de speeltuin of het park, en die zijn er echt genoeg, alle kanten op!
quote:NummerZoveel schreef op 22 april 2014 @ 23:47:

[...]

Achter de Huizerweg zijn flinke problemen met vergiftigde grond, daar stond ooit een fabriek. Daar zou ik mijn kinderen niet buiten willen laten spelen...Oh dat wist ik niet. Huizerweg ri t spant? Dat is iig niet in de media hier.
quote:siena_njb schreef op 22 april 2014 @ 23:50:

[...]

Oh dat wist ik niet. Dat is iig niet in de media hier.Klopt, men probeert dat angstvallig onder de pet te houden. Een jaar of wat geleden heeft het wel eens in de krant gestaan.
Ik weet het niet precies, maar ik geloof meer richting snelweg, achter die laatste winkeltjes daar.
quote:NummerZoveel schreef op 22 april 2014 @ 23:51:

[...]

Klopt, men probeert dat angstvallig onder de pet te houden. Een jaar of wat geleden heeft het wel eens in de krant gestaan.War ik wel weet is dat sinds de nieuwe bestrating er geruchten gaan van spelende kinderen die ziek zijn geworden van het spelen in het zand. Meerdere plekken in bussum) Uit betrouwbare bron weet ik dat veel grond onder straten gebruikt werd voor dumpplaats van vervuilde grond vroeger. Maar daar ligt dus allemaal een dikke laag nieuw zand overheen. (En bestrating )
quote:NummerZoveel schreef op 22 april 2014 @ 23:53:

Ik weet het niet precies, maar ik geloof meer richting snelweg, achter die laatste winkeltjes daar.Dat zal TO niet kunnen betalen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven