Gezondheid alle pijlers

Zo beroerd

22-04-2014 23:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met vrienden in een restaurant gegeten. Het is nu een paar uur later en 3 van de 4 voelen zich beroerd. Braken, diaree, misselijk, kokhalzen. Het lijkt me vrij snel voor een voedselvergiftiging, maar toch is het wel gek dat we alledrie dezelfde klachten hebben. We hebben alledrie van het (knoflook)brood gegeten en we hebben ook alledrie brood met kruidenboter gehad en ook al hebben we alledrie een ander gerecht besteld: we aten alledrie kip.

Wat denken jullie? Moet ik het restaurant informeren?

Pff zit hier met een emmertje en ik voel me heel erg ellendig :(
Alles komt goed
Lijkt me niet goed dat die plofkip weer naar buiten wil.

Zou t restaurant wel informeren. Misschien is het een hygiene probleempje.
Ja, zeker doen
Je bent zelf een theepot
Ik zeg: het is de kip en inderdaad even bellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En het kan hoor,dat t zo snel gaat.

At ooit een bedorven ei. Met de laatste hap nog russen de kiezen redde ik nog net het toilet!
Een voedselvergiftiging kan idd zo snel gaan en kip is een risicoproduct. Zeker even bellen, dan kunnen ze maatregelen treffen voor volgende gasten.
Dat zit hem waarschijnlijk in de kip. Restaurant bellen. Kijk of het morgen al beter wordt, als het niet beter maar juist slechter gaat, huisarts bellen.
Is niet zo snel voor voedselvergiftiging, bij Stan gaat dat meestal ook razendsnel, bij mij een paar uur langzamer. Ik steek tegenwoordig preventief een vinger in mijn keel als hij voedselvergiftiging op heeft gelopen. Als we hetzelfde gegeten hebben tenminste.

Ik zou wel even bellen tussen het kotsen door in elk geval.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Lijkt me geen griepje! Eerder een voedselvergiftiging als jullie het allemaal hebben op 1 na! Zou daar nooit meer eten je kan er eventueel melding van maken bij het restaurant zelf of hogerop:

mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nederlandse-voedsel-en-warenautoriteit.aspx

Veel beterschap! En al word het erger even de ha bellen.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
quote:dance01 schreef op 22 april 2014 @ 23:21:

Lijkt me geen griepje! Eerder een voedselvergiftiging als jullie het allemaal hebben op 1 na! Zou daar nooit meer eten je kan er eventueel melding van maken bij het restaurant zelf of hogerop:

mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nederlandse-voedsel-en-warenautoriteit.aspx

Veel beterschap! En al word het erger even de ha bellen.Waarom direct de instanties erbij halen? Kan gebeuren hoor. Pas als het restaurant een ongewenste reactie heeft, zou ik het hogerop zoeken.
Restaurant bellen.

Zeker weten dat het voedselvergiftiging is. Als je cola in huis hebt en t wegkrijgt zou ik cola proberen te drinken.
quote:newimprovedkitty schreef op 22 april 2014 @ 23:24:

Restaurant bellen.

Zeker weten dat het voedselvergiftiging is. Als je cola in huis hebt en t wegkrijgt zou ik cola proberen te drinken.En dan gewoon, niet light, en met een mespuntje zout (de cola doodt bacteriën en de suiker en zout zorgen ervoor dat je vocht vast houdt).
Oh wat erg.

Hoop dat je je gauw beter voelt!
@nummerzoveel

Zeg toch ook niet dat ze dat meteen moet bellen dat is haar eigen keuze. Kan handig zijn toch om te weten hoe of wat al kom je er met het restaurant niet uit ofzo en dat je zegt dat het kan gebeuren ben ik het niet met je eens.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
quote:dance01 schreef op 22 april 2014 @ 23:37:

@nummerzoveel

Zeg toch ook niet dat ze dat meteen moet bellen dat is haar eigen keuze. Kan handig zijn toch om te weten hoe of wat al kom je er met het restaurant niet uit ofzo en dat je zegt dat het kan gebeuren ben ik het niet met je eens.Hoezo ben je het daar niet mee eens? Het gebeurt wel degelijk en dat is voor de meeste koks hun grootste nachtmerrie. Maar ze maken het allemaal wel een keer mee. Dat is geen opzet om hun klanten te vergiftigen, maar een menselijke fout die zelfs de beste koks wel eens kan overkomen.
Het is niet aanvallend bedoelt hoor, ik geloof ook best dat dat natuurlijk niet de insteek is van een kok en al helemaal niet van een goeie! Maar eerlijk is eerlijk in sommige restaurants is de hygiene ver te zoeken.
At de vierde (die niet beroerd is) ook kip?
Komt wel goed, schatje!
Beterschap, erg nare afloop na zo'n avondje.
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 april 2014 @ 23:21:

Is niet zo snel voor voedselvergiftiging, bij Stan gaat dat meestal ook razendsnel, bij mij een paar uur langzamer. Ik steek tegenwoordig preventief een vinger in mijn keel als hij voedselvergiftiging op heeft gelopen. Als we hetzelfde gegeten hebben tenminste.

Ik zou wel even bellen tussen het kotsen door in elk geval.Haha meen je dit nou echt?
Dank voor jullie reacties. Het was een heftig nachtje. Tegen de ochtend was ik helemaal leeg. Nu toch maar naar het werk, al voel ik me slapjes. Ik leef op water. Als lunch ga ik straks maar een droog broodje proberen of een droge biscuit.

Nummer 4 is een beetje misselijk, maar niet zo erg als wij. Ik weet eigenlijk niet of hij ook kip had. Dat zal ik nog eens vragen. Ik ga vandaag wel even het restaurant bellen. Ik voel ermweinog voor om het heel hoog te spelen, maar ze moeten het wel weten.
Alles komt goed
Daarom eet ik nooit kip in een restaurant.
verba volant, scripta manent.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 april 2014 @ 23:21:

Ik zou wel even bellen tussen het kotsen door in elk geval.He, hoe vaak hebben jullie een voedselvergiftiging?? Ik heb dat echt nog nooit gehad! (afkloppen)
quote:onipaa schreef op 23 april 2014 @ 07:55:

[...]

He, hoe vaak hebben jullie een voedselvergiftiging?? Ik heb dat echt nog nooit gehad! (afkloppen)Dat vroeg ik mij ook al af. Als je nou zegt 'ik heb wel eens een keertje....'. Maar nee, dit is meer 'oh schat, is het weer zo ver, eergisteren ook al'.
Wat vervelend zeg.

Zeker het restaurant bellen, niet als aanvallend maar wel even melden, dit hoort natuurlijk niet te gebeuren en valt ergens te verwijten in de hygiëne. Kip niet goed doorbakken oid

Beterschap!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik had het ook nooit gehad. Tot ik het één keer heel ernstig had (zo doodziek dat ik ook nog eens uitgedroogd raakte), en sindsdien is m'n hele lijf veel gevoeliger voor zulke dingen. Helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven