Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal er nog een schepje bovenop doen. Mijn nr1 was ooit mijn nr2, we waren beide getrouwd / samenwonend. En ik was heel erg tegen vreemdgaan, maar was intussen zelf bedrogen door mijn toenmalige partner. Dus in mijn gekrenkte trots nam ik het niet meer zo nauw met mijn principes. Na een paar keer vreemd te zijn gegaan met mijn toen nr2 / huidige nr1 kwamen de hier veelbesproken gevoelens opzetten, with a vengeance. We besloten te stoppen en geen contact meer te zoeken. Dat werkte een jaar, en dat leidde tot een grote schoonmaak in mijn leven. Toen liepen we elkaar weer tegen het lijf en bleken allebei onze relaties geen stand te hebben gehouden, en begonnen we opnieuw. Nu "legaal".

Maar die glijdende schaal waar ik het eerder over had, daar zat ik wel al op. Het is me lang gelukt weerstand te bieden tegen mijn verre bekende, maar ik was ook gewoon te nieuwsgierig. En misschien is het wel zo: eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger? Hoe dan ook, ik heb geen zin in weer zo'n puinhoop met gebroken huwelijken als de vorige keer dat ik een keertje buiten de deur vree (hoewel dat er waarschijnlijk sowieso aan zat te komen), en bovendien ben ik heel erg blij met mijn nr1! Dus ik probeer mijn glijdende schaal een beetje stroef te houden door uit de buurt van mijn buitenlander te blijven.

Die angst, Jane, die ken ik. Je wilt het allemaal en je weet dat het niet kan. En toch ga je door. Het klinkt alsof je al voorbij het point of no return bent, waarbij je er nog elegant voor alle partijen, vooral jezelf, uit kunt stappen. Ik hoop dat je het onder controle krijgt.
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
quote:highlander schreef op 24 april 2014 @ 13:44:

Aurora, jij klinkt als mijn zus die telkens op een verjaardag heel hard claimt alleen nog maar gezond te eten met het bordje taart al op schoot.

Wie houd jij nu voor de gek?Mezelf en mijn man! Ik moet er ook mee stoppen! Maar dan druk ik wel alle gevoelens weg... Of ik daar uiteindelijk zo gelukkig van ga worden... We zullen zien!
Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
Ik zou heel hard thuis aan de bel gaan trekken als ik jou was Aurora.

Jij kunt mannen niet uit jouw leven weren, daardoor blijven de spanningen oplopen bij jou.

Het is een kwestie van tijd voordat jij zo seksueel gefrustreerd bent dat jij overstag gaat.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ja...heb ik al meerdere keren gedaan. Huilend bij hem op de bank gezeten. Hij snapt mijn gevoelens, maar kan er niets mee.

Hij hoeft toch ook geen dingen te doen/accepteren als dat geheel tegen zijn gevoelens in gaat?
Denk jij dat het jou gaat lukken om jouw lust weg te drukken en zo te voorkomen dat jij iets gaat doen wat tegen zijn idee van een relatie ingaat?

Is hij belangrijker dan jij bent?
Goed dat je er thuis in ieder geval open over bent, maar het klinkt als een redelijke patstelling, Aurora... Jullie willen allebei iets anders. Eéntje van jullie moet inbinden, en op dit moment ben jij dat, omdat je vindt dat je je gevoelens niet hoort te hebben. Het is de vraag hoeveel hij, en je principes, je waard zijn. Highlander zegt het wat cru maar hij heeft wel een punt.
@ highlander: wat een lastige vraag! nee... maar mijn 'gezin' wel.

Onze relatie zou er aan kapot gaan als we meer mijn 'zin' zouden doordrijven. Hij wordt al gek bij de gedachte als er een andere man aan me zou zitten. Dus ik heb niet zoveel keus
Ik bedoel daarmee trouwens niet dat je dan maar voor jezelf moet kiezen en overstag moet gaan! Dat maakt je situatie waarschijnlijk alleen maar erger. Maar er zit wel iets scheef, en dat moet je thuis of bij jezelf zien op te lossen.
Ik ben nu sinds een paar dagen wat dingen aan het lezen op dit forum. Nu lees ik vol aandacht jullie 'spannende' verhalen, het verbaast me! Hoezo kunnen jullie vreemdgaan? Hebben jullie dan geen respect voor jullie partner? Ik snap dat er een 'sleur' in de relatie kan komen, heb dit zelf ook meegemaakt. Maar vreemdgaan is toch wel wat anders, bedoel een lul is toch maar een lul? Waarom zorg je dan niet dat de spanning is de relatie weer terugkomt? Op welke manier dan ook.

Het is niet zo dat ik oordeel over jullie, maar ikzelf snap dit niet zo. Je hebt jezelf ermee, waar is je eigenwaarde en je respect en liefde naar je partner?
Een lul is een lul, maar die heb je in vele vormen en maten. Net als de mannen die er aan vast zitten. Dat jij ham lust, wil toch niet zeggen dat je geen kipfilet lust? Allebei vleeswaren...

En hoe precies zou ik geen eigenwaarde hebben? Kan je dat even uitleggen?
quote:highlander schreef op 24 april 2014 @ 14:31:

Is hij belangrijker dan jij bent?Maar is het eerlijk om halverwege de relatie de 'voorwaarden' van die relatie en daarmee het fundament van de relatie te veranderen? Je bent ooit samen op gelijke voet in een relatie gestapt. Wie is dan belangrijker en welke wensen tellen harder?
Hoi Jantiene, welkom. Waarom lees je hier eigenlijk mee?

Tsja, de beroemde waarom-vraag zal voor ons allemaal verschillend te beantwoorden zijn. Om voor mezelf te spreken: het heeft niets met verdwenen respect of liefde voor mijn partner te maken, want die heb ik onverminderd. (de eerste keer dat ik vreemdging trouwens wel, met alle gevolgen van dien - zie een eerdere post van vandaag). Het heeft niet eens zozeer met sex te maken, want die krijg ik thuis ook naar volle tevredenheid. Waarom ga ik dan vreemd? Hmm. Omdat ik geprikkeld word door die ene man die niet de mijne is, omdat hij me provoceert met allerlei lastige vragen, omdat die provocatie zo aantrekkelijk en spannend is. En als ik mezelf een platte uitsmijter mag permitteren: omdat het kan.
Lady Aurora, het verbaast me totaal niet dat het bij jou zo jeukt. Zo af en toe lees ik nog op de klets, en ik zie je ook wel eens hier reageren, of elders, en uit je postings spreekt heel erg dat jij vroeg of laat voor de bijl gaat. Je flirt als een gek, springt overal bovenop.

Het rare van dit deel van het forum is dat je het idee hebt dat het normaal is dat mensen vreemdgaan, of een open relatie hebben, of swingen, etc etc. Toen ik jaren terug deze pijler 'ontdekte' moest ik mezelf ook steeds helpen herinneren dat het niet zo is dat iedereen vreemdgaat, en dat open relaties niet voor iedereen normaal zijn, etc. Door het hier steeds weer te lezen, en erop in te gaan, krijg je vanzelf het idee 'ach, zo raar zijn mijn gevoelens niet, ik doe het gewoon'
quote:Lookolook schreef op 24 april 2014 @ 15:19:Maar is het eerlijk om halverwege de relatie de 'voorwaarden' van die relatie en daarmee het fundament van de relatie te veranderen?Ja. Mensen veranderen en dan vind ik het zinniger om de voorwaarden aan die mensen aan te meten dan die mensen in een "te klein geworden jas" te blijven proppen.

Persoonlijk ben ik liever open tegen mijn partner zodat zij een keus heeft en wij samen een kans hebben om tot een compromis te komen dan dat ik stiekem ga doen.
quote:dymo9 schreef op 24 april 2014 @ 16:31:

Je flirt als een gek, springt overal bovenop.

huh? Ikke???

Je (jullie) hebt ook wel gelijk! Ik weet het alleen allemaal even niet zo goed meer nu.
quote:highlander schreef op 24 april 2014 @ 14:31:

Denk jij dat het jou gaat lukken om jouw lust weg te drukken en zo te voorkomen dat jij iets gaat doen wat tegen zijn idee van een relatie ingaat? Is hij belangrijker dan jij bent?@ Lady: goeie vraag van Highlander. Als iemand mij die vraag 2 jaar geleden had gesteld had ik 'Ja' geroepen. Inmiddels ben ik toch overstag gegaan. Hoop voor jou dat het je wel lukt, dan neem ik, welgemeend, mijn petje voor je af!
quote:highlander schreef op 24 april 2014 @ 16:52:

[...]

Ja. Mensen veranderen en dan vind ik het zinniger om de voorwaarden aan die mensen aan te meten dan die mensen in een "te klein geworden jas" te blijven proppen.

Persoonlijk ben ik liever eerlijk tegen mijn partner zodat zij een keus heeft en wij samen een kans hebben om tot een compromis te komen dan dat ik stiekem ga doen.

Hm. Sommige mensen veranderen. Als de een wel verandert en de ander blijft gelijk, dan valt er soms geen compromis te vinden. Zeker niet op dit soort onderwerpen. Je kan geen voorwaarden aanpassen als niet beide achter die voorwaarden staan.

Alle eerlijkheid en openheid ten spijt, het heeft me geen steek verder geholpen. Er zijn hier 3 opties: 1) ik ga mijn gang en hij lijdt daar onder, 2) ik pas me aan aan zijn wensen en onze eerdere afspraken en ik 'lijd', 3) we gaan uit elkaar en gaan ieder ons weg. Optie 3 is absoluut geen optie, maar ik kan geen rangorde aan optie 1 en optie 2 geven. Ik neig nog eerder optie 2 voorrang te geven omdat we vanuit monogamie gestart zijn, dan het aanpassen van de voorwaarden om het proppen in dat jasje te voorkomen.
quote:lady-aurora schreef op 24 april 2014 @ 16:53:

[...]

huh? Ikke???

Je (jullie) hebt ook wel gelijk! Ik weet het alleen allemaal even niet zo goed meer nu.Tijd voor een (forum)break? Om de dingen weer een beetje helder te krijgen?
quote:Lookolook schreef op 24 april 2014 @ 17:18:

[...]

Tijd voor een (forum)break? Om de dingen weer een beetje helder te krijgen?

weet je? Ik heb al eens een break gehad. Ik werd er alleen maar onrustiger van. Niet dat dit een mooi excuus is om maar lekker door te gaan waar ik mee bezig ben. Want dat is fout!

Wat jij ook aangeeft: ik kan niet van hem eisen dat hij dingen gaat doen waarmee hij zich doodongelukkig gaat voelen. Dus blijven er niet zoveel opties over.... En dat verward mij nu enorm.

Misschien inderdaad weer een break inlassen
Lady, en jij denkt dat door hier lekker geilzellig bezig te gaan, je verwarring minder wordt? Je doet niet aan vreemd gaan. Punt. Wat moet je dan met al die geile aandacht? Da's toch alleen maar vragen om meer verwarring? Alles wat je aandacht geeft, groeit. Er blijven niet heel veel opties open, I know. Maar dit is, zoals je zelf ook al zei, zelfkwelling. En ergens diep van binnen weet je dat zelf ook wel...
quote:lady-aurora schreef op 24 april 2014 @ 16:53:

[...]

huh? Ikke???

Je (jullie) hebt ook wel gelijk! Ik weet het alleen allemaal even niet zo goed meer nu.

aaah sorry

maar t is echt, bezint eer ge begint... achteraf had ik nooit vreemd moeten gaan, ik had de ballen moeten hebben om eerst mijn relatie aan te pakken of te scheiden, dat kan ik nooit meer terug draaien, ik blijf voor eeuwig een onbetrouwbare vrouw...
quote:Lookolook schreef op 24 april 2014 @ 17:18:

[...]

Tijd voor een (forum)break? Om de dingen weer een beetje helder te krijgen?

Alweer? Voor mijn gevoel is ze nog maar net anoniem gegaan met haar vorige nick. Lady, if you can't stand the heat, stay out of the kitchen en laat viva voor wat het is.

Toen ik 21 was, dacht ik dat ik na mijn veertigste vast geen sex meer zou hebben....

Look, ik heb geluk gehad denk ik. En ook ik zoek veel meer dan een platte wip, alleen al daarom is het gewoon bijna 9 maanden geleden. En gelukkig zijn er op dit moment meer leuke mannen, dat zorgt ervoor dat mijn aandacht wat verdeeld wordt en ik niet weer hoteldebotel word.
Lookolook, wij zijn ook met het idee van monogamie gestart.

Zoals je ws weet is mijn vrouw vreemdgegaan.

Toen zij mij dat opbiechtte ontplofte ik.

Zij boetekleed en door het stof.

Samen therapie, wederopbouw.

Toen kwam de ranzige aap uit de mouw.

Zij wílde polygaam zijn.

Mijn liefde wilde een tweede seksleven voor zichzelf.

Dat is slikken.

Ik ging twijfelen aan mijn mannelijkheid.

Zij gaf me wel de keuze om te blijven of te gaan.

Ik had voor zij in mijn leven kwam de ene na de andere scharrel.

Zij was de enige vrouw met wie ik een serieuze relatie zag zitten.

De eerste avond dat we van partner ruilden was moeilijk.

Ik had alleen maar oog voor die andere man.

Op te letten of hij niet te dichtbij kwam.

Ik vertrouwde andere mannen niet in de buurt van mijn vrouw.

Allemaal mannen die mijn mooie slimme geile vrouw kwamen afpakken.

Ze wist zelf ook dat zij goed in de markt lag.

Als zij toen al alleen was gaan daten was ik eraan onderdoor gegaan.

We gingen samen op pad.

Zij liet zichzelf niet afpakken.

Daardoor maakte zij het minnespel makkelijk voor mij.

Achteraf gezien ben ik blij dat ik de keuze heb gemaakt te blijven.

Ons leven samen heeft mij ook veel gebracht.
Highlander, da's heel fijn voor jullie geweest. En dat is mooi en prachtig. Maar dat werkt dus niet voor iedereen. We hebben het samen geprobeerd en apart van elkaar. Maar mijn lief vindt mij 'vies' als ik seks met een ander heb gehad en dat duurt een tijdje voor dat gevoel weggeëbt is. Hij wordt jaloers en voelt zich onzeker over zichzelf. En hoe rationeel we dat ook benaderd hebben, hoezeer we gezocht hebben naar de reden van dat gevoel, hoe lang we een open relatie ook uitgeprobeerd hebben (ehm, 1,5 jaar ofzo?), hoeveel ik ook laten zien heb dat mijn liefde en geilheid voor hem niet verandert, het maakt geen verschil voor zijn gevoel. En rationeel wil hij het ook wel kunnen, gunnen, maar emotioneel krijgt hij dat niet onder de knie. En geloof me, dat date niet lekker, wetende dat je man ongelukkig thuis zit, proberende het allemaal te relativeren. Want ook hij genoot heus van een andere vrouw. Maar dat had niet de 'wow'-factor die ik bij mijn dates beleefde. Dus bleef het scheef. En al gaan we samen 100 parenclubs af (wat we allebei totaal niks vinden), al swingen we tot we een ons wegen, al gaan we in relatie-therapie, ik denk niet dat het een drol uit maakt. En dan is dus de vraag, tot hoever mag je je zin doordrijven bij iets wat gewoon niet bij een ander past? Mag je een ander dan wel in een niet passend jasje duwen?

Oranje, fijn dat je zelfs een aantal leuke mannen gevonden hebt! Mijn geweten houdt mij tegen om nu actief te gaan zoeken. Gevonden worden daarentegen...
quote:oranjexx schreef op 24 april 2014 @ 17:42:

[...]

Alweer? Voor mijn gevoel is ze nog maar net anoniem gegaan met haar vorige nick. Lady, if you can't stand the heat, stay out of the kitchen en laat viva voor wat het is.

.Ben ik dan verdorie de enige die niet weet wat de vorige nick van Lady was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven