Uitgerekend december 2014

01-04-2014 11:37 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie is er ook uitgerekend in december?
Wat een gezellige drukte hier!

Ik ben nu 7 weken, en inmiddels maak ik me niet zulke zorgen meer als op het begin, ik ben gelukkig iets relaxter nu. Ik heb ook nog steeds nergens last van. Mijn beste vriendin weet het, verder nog niemand.

Ook hier de blauwe MvM bekers in huis, leuke intake gehad.

Ook ik vind de tijd zooo langzaam gaan, maar volgende week op vakantie, dus lekker wat afleiding.

Succes allemaal!
Vandaag ben ik echt super moe en in mijn maag rommelt het enorm. Ik ben ook wel een beetje zenuwachtig, as zaterdag ga ik 5 dagen skiën met een vriendin. Dit hadden we al een paar maanden geleden gepland. De bedoeling was ook om iets later zwanger te worden, maar goed, een zwangerschap laat zich nu eenmaal niet zo gemakkelijk plannen. Ik hoop zo dat alles goed gaat, doe het in ieder geval rustig aan.

@miepiestreepje Mijn partner vind het helemaal geweldig en is erg betrokken. Dat was overigens de eerste keer anders, toen had hij waarschijnlijk eerst bevestiging nodig en moest het even landen allemaal, pas na de eerste echo begon het toen bij hem ook een beetje te leven. Nu is het echt heel anders.

@oreos De tijd gaat zeker langzaam! Maar jij hebt je datum voor je echo al :-) Dan heb je iets om naar toe te leven!

Volgende week na mijn vakantie ga ik de VK bellen, maar ik denk dat mijn eerste afspraak pas eind mei zal zijn aangezien we met het gezinnetje ook nog even een weekje naar Spanje gaan in mei. Hopelijk gaat de tijd dan wat sneller, door lekker bezig te blijven.

Pfff...ik ga even onder mijn bureau liggen om een tukkie te doen
Op de valreep nog een decemberbaby.. Ik ben er vandaag achter gekomen en ben volgens mijn eigen berekening op 31-12 uitgerekend.. Het is de eerste, zowel voor mij als voor mijn vriend. We zijn er een beetje door overvallen, hadden gedacht dat het nog wel even zou duren. Nu eerst maar de boel een beetje laten bezinken en ook hier even me een beetje inlezen :-D
Life is better when you're laughing
Ik wil jullie allen feliciteren en vooral enorm mijn waardering uitspreken dat zoveel van jullie meedoen aan moeders voor moeders!
@evw, voor mij is MvM eigenlijk heel vanzelfsprekend. Mijn eigen moeder heeft er al aan meegedaan en eigenlijk iedereen in mijn omgeving die zwanger is geweest. Kleine moeite, en je gunt iedereen (nou ja, bijna iedereen) toch een vervulling van de kinderwens.

@ally, ik herken dat wel, behoorlijk overrompeld met een positieve test. Ik ben de eerste week in m'n hoofd heel veel bezig geweest met zwanger, baby etc. Ik merk nu (weet ruim 3 weken dat ik zwanger ben) dat het weer wat zakt.

Ik kan de naam niet teruglezen, forum mobiel, maar wat een heerlijk vooruitzicht een skivakantie. Lekker op je gemak doen, pistes pakken waarvan je zeker weet dat je ze onder controle hebt en misschien wat vaker een terrasje pakken. Ligt er nog wel sneeuw waar jullie naartoe gaan? Neem ook goede zonnebrand mee! Ik heb geen idee of dat bij zo'n prille zwangerschap al op gaat, maar je hoort wel eens iets over zwangerschapsmaskers door de zon.

Ik heb vandaag even zitten googlen op behang. Heb al heel leuke ideeën voor een babykamertje, wil 1 muur tot halverwege gaan behangen met sloophoutbehang en dan de bovenkant verven. Heb al een ontwerp liggen voor een commode van sloophout. Zijn jullie ook al met zo'n soort dingen bezig?
@ Oreos,

Eigenlijk niet echt bewust gewacht, ben 3 en half jaar geleden gestopt met de pil, dacht eigenlijk dat t niet meer zou lukken en ook niet echt meer mee bezig geweest de laatste tijd maar zo zie je maar na zoveel jaar. En bij de 1e keer was t meteen raak.

@ Iedereen, hebben jullie last van veel kwaaltjes ? Het enige wat ik heb op dit moment is vermoeidheid en gespannen borsten, maar nog niet misselijk geweest, dit had ik trouwens bij mijn vorige zwangerschap (gelukkig) ook niet. En de eerste weken last van buikkrampen en steken in de liezen.
@pater, ik hoop ook wel dat dat wat zakt haha. Ik denk niet dat mijn collega's het waarderen als ik elke dag zo afwezig op mijn werk zit. Hoorde het (via de huisarts) toen ik op mijn werk was, daarna kwam er nog nauwelijks wat uit mijn handen.

@jola34

Ik voel mijn rug een beetje en mijn buik, mijn borsten zijn af en toe gevoelig en heb het idee dat mijn reuk wat scherper zit. Maar van alles heb ik (nog) niet echt last.

Ik vind het allemaal nog zo onwerkelijk, had ook maar een wazig streepje op test van zowel de huisarts als op degene die ik zelf heb gedaan vanmiddag, vraag je je toch af of er wel echt een kindje zit. Dus nu wil ik morgen nog zo een clearblue test doen.
Hi Jola, ik merk dat ik weinig energie heb en best moe ben. Af en toe rommelt het in mijn buik. En ik heb moeite met op mn buik slapen, omdat mn borsten zo hard voelen. Vanochtend nog even hardgelopen, en dan gaat het echt langzamer dan een aantal weken geleden. Alsof ik geen kracht heb. Hier heb ik best moeite mee, aangezien ik overmorgen ( ) voor de eerste keer de halve marathon ga lopen. En kan me niet voorstellen dat ik zo lang volhoud.

@miepie, wat fijn dat je er wat meer vertrouwen in begint te krijgen. Keep it up girl. Mijn partner is ook erg betrokken en vind het allemaal zo spannend. Maar nog wel afwachtend op de termijn echo.

@appelmuffin. Klopt, fijn om een datum te hebben. Jij hele fijne vakantie alvast! En als je terug komt, heb je er ook een om naar toe te leven.

@Ally-white, heel herkenbaar. Ik had moeite met concentreren op werk. Hoop dat het beter wordt volgende week. Vast wel. Bij mij gaf de kruidvat test een minuscuul streepje. Zo vaag dat ik het niet geloofde, toen een CB test gedaan. En daar stond met dikke letters: zwanger. Het ging mij in het begin te snel. Nu heb ik er steeds meer zin in. Gefeliciteerd!

@pater, ik zit af en toe naar meubeltjes te kijken. Puur om te zien wat leuk is en past. We zullen nl de logeerkamer/washok/opbergkamer/inloopkast zullen omtoveren in een babykamer. Hihi, het is best raar om dat te zeggen. Heb jij al wat leuks gevonden?
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
Gefeliciteerd Alywhite! Spannend! Laat het allemaal lekker op je af komen :-)

@ Pater: nog niet bezig met de uitzet :-) eerst de 12 weken echo en dan rustig aan kijken.

Qua klachten heb ik alleen "last" van enorm opgezette borsten (je hoort mij niet klagen haha), af en toe gerommel in mijn buik en vermoeidheid. Vannacht voor werk in het buitenland en ik lag om 22 uur te slapen en toen na 9 1/2 uur mijn wekker ging was ik eindelijk uitgeslapen. Nu een lange dag training gehad en ik voel mijn oogjes alweer prikken. Mijn vriend is helemaal in de zevende hemel, en vindt het moeilijk om zijn mond te houden :-) de schat. Ik mag hem alleen bellen en sms'en als ik eerst zeg dat alles goed is .

Vorige week via de website mijzelf aangemeld voor moeders voor moeders, maar nog niets vernomen. Wachten ze tot een bepaalde week?

Hebben jullie nog leuke plannen voor Koningsdag?
Heb trouwens nog wel iets wat ik vergeten was te melden, ik heb nu al een enorme opgezette maag, mn onderbuik is in vergelijking best dun maar t lijkt wel of ik een zwemband om heb en soms is mn maag keihard, ik had hier voor de zwangerschap ook wel snel last van vooral savonds na t eten maar nu is t echt erg en de hele dag door, zullen de darmen zijn denk ik ?
Hoi Smiley_Face,

Hier met Koningsdag 's ochtends even op de rommelmarkt zitten en zelf even rondstruinen, verder niet zoveel plannen. Winkels zijn wel gewoon geopend hier in de binnenstad dus misschien daar smiddags nog even naar toe, verder lekker bankhangen
@oreas, ik ga morgenochtend de Clearblue test doen. Vind het superspannend, ben nog als de dood dat hij negatief zal zijn.

Ik vind het stoer dat je een halve marathon gaat lopen trouwens. Ik ben meer van het type dat al moe wordt van het idee. Ik zal mezelf juist moeten aansporen wat gezonder te gaan leven nu.

@Smiley_Face, thanks! Ik ben net als jouw vriend geloof ik, vind het ook heel moelijk om mijn mond te houden. Is dan ook niet helemaal gelukt haha. Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt met Moeders voor Moeders, ik wou me ook opgeven namelijk.

@Jola34, het lijkt mij ook dat het je darmen zijn. Ik heb een klein beetje buikpijn de laatste dagen en dat zit ook boven mijn onderbuik.

Vandaag de eerste dag dat ik vriendlief zag na de ontdekking van de zwangerschap. Ik word meteen in de watten gelegd haha, zou leuk zijn als hij het zo nog 36 weken vol houdt. Maar wat zijn we blij en gelukkig nu, hoewel ook nog wel in spanning, zou het wel goed gaan allemaal.. Komt opeens een hoop op je af zo. Dus dit weekend doen we rustig aan, morgen werkt mijn vriend en morgenavond even de kroeg in. Ik zelf ga weinig doen denk ik, waarschijnlijk keihard googlen en mezelf inlezen.

Iedereen een fijne koningsdag gewenst, de eerste koningsdag en dan zwanger, die vergeten we nooit meer.
@xtulp...ivm kans op vroeggeboorte en mijn gezondheid ben ik bij de gyn. Maar vind het niet erg, elke keer een echo is niet vervelend

Kwaaltjes; beetje rugpijn en mijn borsten beginnen pijn te doen.

Verder af en toe misselijk en moe, ach als het zo blijft dan teken in ervoor. Vorige keer heb ik een aantal maal in het ziekenhuis gelegen nl.

@ pater..niet mee bezig. Hij of zij krijgt de kamer waar nu nog peuter in ligt. Die schuift dan op

MvM heb ik me ook voor aangemeld en maandagavond heb ik de intake. Ben wel erg benieuwd naar de geur van de flessen!

@ally_white, heerlijk zo in de watten gelegd worden!
Zoooo opgelucht! De clearblue test was heel duidelijk, zwanger!
Gefeliciteerd ally_white!!! Geeft je gelijk wat meer vertrouwen he!
Hallo allemaal,

Ik mag me ook melden hier. Na 1.5 jaar proberen en 1 jaar medische molen ben ik zwanger van de eerste. Ik ben 31 jaar en op 16 december uitgerekend. Al denk ik dat dat nog naar voren wordt gehaald. Heb inmiddels al 2 echo's gehad. De eerste was met 5,5 weken. Toen nog een tweede een week later waarbij de gynaecoloog heeft berekend dat ik gisteren 6 weken en 3 dagen zwanger ben vandaar 16 december uitgerekend. Ik was zo zenuwachtig, was zo bang dat het een windei zou zijn. Het hartje klopte duidelijk! Konden het nog niet horen maar baarmoeder lag erg diep. Ik heb dinsdag 7 mei weer een echo dan zit ik op ongeveer 8 weken.

Ik doe ook mee met moeders voor moeders. Ben zelf.met behulp van pregnyl zwanger geraakt. Heb weinig kwaaltjes. Alleen wat.moe en zere borsten. Ook wat weeig als ik te weinig drink of niet eet. Zijn er meer die angstig zijn voor een miskraam? Zat net met iemand te praten die 11 weken zwanger is en vertelde dat ze iedere dag moest kotsen. Volgens de verloskundige is dat positief omdat je hormoonspiegel dan hoog is. Ik dacht dus gelijk wat als je niet zo misselijk bent krijg je dan een miskraam. Mijn man heeft medelijden met me omdat ik zo angstig ben...
Gefeliciteerd knittingnitty. Wat leuk dat je nu zwanger bent. Ik ben een tijdje meelezers geweest op een topic waar je schreef. Fijn dat het nu gelukt is.

Volgens mijn verloskundige maakt het niet uit. Kunnen vrouwen die kotsmisselijk zijn een missed abortion krijgen terwijl vrouwen die nergens last van hebben gewoon zwanger blijven.

Maar ik begrijp je onzekerheid. En deel die ook.

Ik ben een dag of twee verder dan jij. Ongeveer, want echo pas in mei. En ben ook pas drie dagen echt misselijk. Als in: is dit alles.

Probeer vertrouwen te hebben. Al klinkt dat uit mijn mond stom want heb een week geleden in paniek nog een topic geopend.
@Sassefras1807, Dank je wel! het voelt nu inderdaad veel "echter". Ik vond het ook zo spannend op de test te doen, was echt bang dat hij dan nu opeens negatief zou zijn.

@Knittingkitty, Gefeliciteerd! Wat super, na 1,5 jaar nu zwanger. Ik kan me wel voorstellen dat je dan extra bang bent voor een miskraam. Ik probeer er niet teveel aan te denken, probeer nu zo gezond mogelijk te leven, meer kan je niet doen denk ik. Mijn vriend heeft die angst wel sterker als ik, ik denk dat hij pas na de eeeerste echo die angst een beetje op zij kan zetten.

Ik heb de afgelopen dagen wel een switch in mijn levensstijl gemaakt zeg. Ik rookte veel, in het weekend vaak een jointje ook en ik at eet niet gezond. Veel makkelijke maaltijden, snacks, onregelmatig eten. De afgelopen dagen heb ik meer groente en fruit gegeten als ik de maanden ervoor bij elkaar. De sigaretten meteen aan de kant gegooid toen ik het donderdag hoorde. Kost me geen moeite om te stoppen, hoewel ik er op sommige momenten wel echt enorme trek in heb. Alcohol dronk ik al nauweijks, dus dat is makkelijk om te laten staan. Hebben jullie moeite met dat soort dingen?
Iedereen een leuke koningsdag gehad?

@knittingnitty Mijn verloskundige zegt ook dat de kans op een miskraam niets te maken heeft met hoe erg de misselijkheid is. Bovendien heb ik vorig jaar een miskraam gehad en was ik daarvoor echt al weken kotsmisselijk en hing toen ook continue boven de wc. Bij iedereen voelt een zwangerschap anders niemand is hetzelfde. Dus probeer er gewoon van te genieten! (Sprak ik net zo heldhafig als Noah...)

@ally_white Ik dronk ook al niet zo veel alcohol, moet zeggen dat ik het ook nog helemaal niet gemist heb.

Woensdag begint nu eindelijk wat dichterbij te komen, dan eindelijk de echo.

Hebben jullie dat ook dat je moeite hebt om je echt op iets te concentreren? Ik ben een echte boekenwurm maar lees nu wel 20 keer een zin en dan nog weet ik niet wat ik gelezen heb.
Heeft iemand trouwens enig idee waar de TO is gebleven?
anoniem_178503 wijzigde dit bericht op 27-04-2014 10:39
Reden: 2 keer zelfde bericht
% gewijzigd
@Sassefras, geen idee.. Wel jammer, want zo kunnen we ook geen tabel maken. Misschien moeten we binnenkort een keer een nieuw topic openen?

@Ally_white, goed dat je zo gezond bent gaan leven! Zelf drink ik wel eens een wijntje, maar nu dus niet meer. Ik rook niet en blowen doe ik heel soms, maar dat ga ik voorlopig natuurlijk niet doen. Ik probeer ook wat meer groente en fruit te eten, maar het kost me echt moeite om fruit weg te krijgen..

@Knittingkitty, wat fijn dat je zwanger bent, gefeliciteerd!
@knittingkitty: gefeliciteerd! Ik snap dat het soms angstig is (heb ik ook), maar je moet er lekker van genieten! De afgelopen twee echo's waren goed dus gewoon lekker genieten van je zwangerschap.

@allywhite: ik heb niet zo heel veel moeite om de alcohol te laten staan. Wel vind ik het lastig als ik uiteten ga. Deze week een paar keer wezen lunchen en 's avond wezen dineren, maar ik vind het lastig om de "zwangerschap-proof" gerechten te kiezen. Juist omdat nog niemand weet dat ik zwanger ben :-).

@sassefras: ik heb niet echt last met concentreren, afgelopen week een examen gedaan en met slag en wimpel geslaagd. De kleine brengt dus blijkbaar geluk!

Gisteren echt niets gedaan mijn vriend ging naar de Jordaan Koningsdag vieren en ik was zooooo moe dat ik op bed ben gaan lezen. Haha, de meest saaie Konjngsdag ever! Net wakker gemaakt met ontbijt op bed, maar voel mij nog steeds moe! Voor de rest nog geen last van misselijkheid. Ga mezelf nogmaals opgeven voor MvM want ik heb nog steeds niets gehoord!
Hi meiden,

Ik mag dinsdag voor de eerste echo! Die dag komt eindelijk dichterbij. Herkenbaar hoe jij je voelt sassefras, je bent er ook bijna. Had wel pas gehoord, dat vrienden ook zwanger waren/zijn, maar dat ze met 8 weken een leeg vruchtzakje zagen. (Ze zou volgens mij maar een weekje schelen met mij.) Vreselijk toch!

Hoop zo dat het bij ons goed zit... En dat die vriendin weer snel zwanger wordt. Wat een onzekere tijden zijn het toch...

Julia177, jij mocht toch ook al voor de eerste echo? Afgelopen Vrijdag toch? Hoop dat je een kloppend hartje hebt gezien. Denk aan je!
@lola89 Daar had ik nog niet eens bij nagedacht dat we zonder TO geen tabel konden maken.. Dus misschien inderdaad een goed idee om een nieuw topic te openen, helemaal nu de eerste echo's geweest zijn en er een hoop aankomen. Ik zou alleen echt niet weten hoe ik zo'n tabel moet maken.

Gelukkig dat jij je wel kon concentreren Smiley!! Gefeliciteerd dat je je examen gehaald hebt!!

@lizlemon spannend he! Ik zit precies op 9 weken woensdag met de echo. Hoe ver ben jij dinsdag?

(Ook hierom zou een tabel handig zijn, dan weten we allemaal precies van elkaar wanneer we uitgerekend zijn zonder heel ver terug te moeten lezen)
Knittingkitty:jaa ik ben sinds vandaag ineens onzeker. Ik was tot nu toe misselijk en voelde m'n borsten. Vanmorgen toen ik wakker werd realiseerde ik me dat ik echt niet misselijk was eigenlijk. Em toen dacht ik: oh ik voel m'n borsten nog wel niet zo aanstellen, maar ook die werden net minder pijnlijk. Ik heb ivm vroeggeboorte vorige zwangerschap afgelopen donderdag al een echo gehad. Maar ik was pas 5,5 week dus voor de termijn was de grootte goed. Maar hartje zei de gyn: zien we volgens mij al een beetje kloppen.. Maar ik kon niets zien.. Dus ook niet echt duidelijk maar logisch met die termijn. Volgende echo is 12 mei bij 8 weken. Dus dat duurt nog even.

Lola: ik krijg ook echt geen fruit weg hoor.. Bleh.. Maar het enige fruit wat ik wel lust is vers geperste sinaasappelsap.. Misschien een tip? Verder gaan groentes wel maar die zijn niet zo zoet.

Sassefrasjes: nog geen moeite op het moment met concentreren maar bij m'n vorige zwangerschap werd het almaar erger en erger.. Tot ik een soort vergiet werd wat betreft onthouden.. Zwangerschapsdementie noemen ze het haha.

Nou gister dacht ik nog: waarom wilde ik oom alweer zwanger zijn.. Dat misselijk en alles is echt niet Chill.. Maar nu ineens de kwaaltjes een stuk minder zijn ben ik volgens mij liever misselijk en weet ik zeker dat het goed Zit. Maar ik was deze zwangerschap sowieso ernstig later en minder misselijk als vorige keer. Toen was ik met 3,5 week al misselijk nu met 5 weken pas. En de ene dag ging ook al wel iets beter als de andere dag. Of überhaupt het ene moment ging beter als het andere moment. Maar nu toch al wel een paar dagen aardig misselijk geweest misschien dat het daarom ineens opvalt dat ik het een stuk minder ben.. Pfaff gewoon maar tijd uitzitten.. Misschien morgen we weer kotsmisselijk en klaag ik weer dat ik het ben.. Haha die eerste 12 weken wil ik het liefst overslaan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven