Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
zaterdag 26 april 2014 om 19:34
zaterdag 26 april 2014 om 20:03
Vanochtend heb ik weer hardgelopen. Blijkbaar ben ik zo allergisch (hooikoorts) dat ik moest snakken naar adem en dat al bij 100 meter. Uiteindelijk maar 2 km gelopen (1km heen met oefeningen en weer terug). Ik zie er dus als een berg tegenop om met die wedstrijd mee te doen..
Met mijn enkel gaat het wel redelijk, Ik ben nu wekelijks onder behandeling bij de fysio ervoor. Helaas ben ik ook allergisch voor tape dus kan het niet echt ondersteunen. Een bandage gaat niet vanwege mijn scheenbeschermers.
Wat goed choco!!
Er wandelen heel veel vrouwen tijdens de ladies run dus het is echt niet erg als je 1 min tussendoor wandelt.
Met mijn enkel gaat het wel redelijk, Ik ben nu wekelijks onder behandeling bij de fysio ervoor. Helaas ben ik ook allergisch voor tape dus kan het niet echt ondersteunen. Een bandage gaat niet vanwege mijn scheenbeschermers.
Wat goed choco!!
Er wandelen heel veel vrouwen tijdens de ladies run dus het is echt niet erg als je 1 min tussendoor wandelt.
zondag 27 april 2014 om 08:50
@Doris, heel veel succes en plezier vandaag! Hoe laat begint het? Gisteren lekkere rustdag gehad? Thanx voor je felicitaties, ben zo blij met mijn baan!! Gaat straks wel wat meer moeite kosten om het lopen te gaan plannen, maar dat gaat vast goed komen. Thanx voor de h&m tip, ga zo gelijk even kijken.
@Sneeuwwitje, goed dat je de 7K hebt aangetikt en dat het lekker ging! Enne.. niet snel? Ik ben al jaloers op zo`n pace, maar ga idd meer intervallen. Veel plezier vandaag bij de sportschool! Thanx voor je felicitaties, het is niet meer gelukt om een korte broek te halen gisteren. Had vrijdag een borrel gedaan, dus moest gisteren even rustig opstarten voordat ik aan het werk moest...
@Chocoladeletter, misschien wat saai, maar wel super goed dat je daardoor al zoveel bent afgevallen! En helemaal top dat je nu een M aan kan en ook nog lekker hebt gelopen! Veel loopplezier vandaag! Oh en die run op 1 juni is echt wel haalbaar, gewoon doen, super leuk! En misschien vind je het idd wat te massaal enzo, maar dan heb je het wel een keer meegemaakt en misschien vind je het ook wel super leuk!
@Bloem, wat balen dat je zo`n last hebt van hooikoorts en kan me voorstellen dat je dan tegen de wedstrijd op ziet, hoop dat het mee valt en je een leuke wedstrijd loopt. Fijn dat het redelijk met je enkel gaat en dat je bij de fysio loopt. Succes met je wedstrijd!
Veel loopplezier voor de dames die vandaag gaan lopen!
@Sneeuwwitje, goed dat je de 7K hebt aangetikt en dat het lekker ging! Enne.. niet snel? Ik ben al jaloers op zo`n pace, maar ga idd meer intervallen. Veel plezier vandaag bij de sportschool! Thanx voor je felicitaties, het is niet meer gelukt om een korte broek te halen gisteren. Had vrijdag een borrel gedaan, dus moest gisteren even rustig opstarten voordat ik aan het werk moest...
@Chocoladeletter, misschien wat saai, maar wel super goed dat je daardoor al zoveel bent afgevallen! En helemaal top dat je nu een M aan kan en ook nog lekker hebt gelopen! Veel loopplezier vandaag! Oh en die run op 1 juni is echt wel haalbaar, gewoon doen, super leuk! En misschien vind je het idd wat te massaal enzo, maar dan heb je het wel een keer meegemaakt en misschien vind je het ook wel super leuk!
@Bloem, wat balen dat je zo`n last hebt van hooikoorts en kan me voorstellen dat je dan tegen de wedstrijd op ziet, hoop dat het mee valt en je een leuke wedstrijd loopt. Fijn dat het redelijk met je enkel gaat en dat je bij de fysio loopt. Succes met je wedstrijd!
Veel loopplezier voor de dames die vandaag gaan lopen!
zondag 27 april 2014 om 15:24
Lexie: fijn dat t lekker ging vanochtend!!
Ik liep vanochtend om 8 uur al buiten, kreeg visite om 10 uur en wilde daarvoor al lopen en douchen. Had my tracks van google op mijn telefoon gezet en ben echt verbaasd: les 24 gelopen. 5,24 km met een gemiddelde snelheid van 8,6 km/h. Deed er 36 min over. Begin serieus te geloven in de ladiesrun. Kan er met het ov naar toe want woon er vlakbij. Hmmm, begin entousiast te worden.
Ik liep vanochtend om 8 uur al buiten, kreeg visite om 10 uur en wilde daarvoor al lopen en douchen. Had my tracks van google op mijn telefoon gezet en ben echt verbaasd: les 24 gelopen. 5,24 km met een gemiddelde snelheid van 8,6 km/h. Deed er 36 min over. Begin serieus te geloven in de ladiesrun. Kan er met het ov naar toe want woon er vlakbij. Hmmm, begin entousiast te worden.
zondag 27 april 2014 om 15:29
zondag 27 april 2014 om 15:44
Vanmorgen de wedstrijd Hollen door de bollen gedaan. Mijn zus deed niet mee vanwege een blessure, maar mijn (snelle) nichtje deed wel mee.
We zijn helemaal vooraan gestart en de eerst 600 meter kon ik haar nog bij houden (met 12km/u) maar daarna was ik haar kwijt.
Door het hoge starttempo bleef mijn tempo de rest van de route ook enorm hoog.
Waarmee ik een super PR heb neergezet op de 5K, namelijk 27:00
Ga ik dat ooit verbeteren??
Nichtje was 3e met 22:54!
Iedereen een mooie zondag en veel loopplezier!
We zijn helemaal vooraan gestart en de eerst 600 meter kon ik haar nog bij houden (met 12km/u) maar daarna was ik haar kwijt.
Door het hoge starttempo bleef mijn tempo de rest van de route ook enorm hoog.
Waarmee ik een super PR heb neergezet op de 5K, namelijk 27:00
Ga ik dat ooit verbeteren??
Nichtje was 3e met 22:54!
Iedereen een mooie zondag en veel loopplezier!
Never regret something that once made you smile.
zondag 27 april 2014 om 17:30
@Chocoladeletter: lekker op tijd vanochtend en wat een mooie tijd en afstand, die ladiesrun ga je makkelijk halen! Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent enne gewoon lekker mee doen!!
@Dorisdoos, Woooow wat een PR heb jij gelopen, super goed zeg!! En je nichtje is echt heeeeeel snel. Lekker nagenieten van je PR!!!
@Dorisdoos, Woooow wat een PR heb jij gelopen, super goed zeg!! En je nichtje is echt heeeeeel snel. Lekker nagenieten van je PR!!!
zondag 27 april 2014 om 19:06
@choco en lexie, dank jullie wel Ben er ook heel erg blij mee. Had ik niet verwacht.
@marloes, je kan de 5-10K vinden op deze site... http://rennenmetevy.nl/EvyFile.aspx?files=510
@marloes, je kan de 5-10K vinden op deze site... http://rennenmetevy.nl/EvyFile.aspx?files=510
Never regret something that once made you smile.
zondag 27 april 2014 om 20:21
Gefeliciteerd Lexie met je nieuwe job! Ik zit momenteel zelf ook zonder werk, dus weet hoe fijn het kan zijn als je de WW gedag kunt zeggen:). Per wanneer ga je beginnen? In het begin zal het zeker even wennen zijn icm hardlopen, maar voordeel is wel al dat je al in een lekker tempo zit. Je hebt de draad zo opgepakt. En fijn dat je les zo lekker is geweest.
WOW!!!! Doris, wat een toptijd. Echt super! Ik ben ook op zoek naar de lessen van Evy van 5-10 km, dus wilde gebruik maken van je tip naar Marloes. Maar ik kan niet downloaden, krijg een foutmelding voor de pagina waarop de mp3's staan. Marloes krijg jij dat ook?
Choco, jouw dieet is niet saai. Dit is juist de verantwoorde manier om af te vallen en ook op gewicht te blijven. Ik ben echt van mening dat het gaat om je levensstijl aan te passen, ipv een crashdieet voor een paar weken. En daarbij krijg je nu ook een mooi gevormd en fit lichaam. Lekker gevoel maatje M!!! En die wedstrijd kun je zeker lopen. Ok, het is altijd wel druk maar het werkt ook heel motiverend met allemaal vrouwen onder elkaar. Echt de sfeer bij wedstrijden is altijd zo leuk en gemoedelijk.
Sneeuwwitje jij bent ook weer lekker op dreef las ik.
Ik begin morgen 'pas' aan les 23. Heb op Koningsdag flink wat geld verdiend, maar daarvoor wel van 's ochtends 7 tot 's avonds half 11 op de benen gestaan. Ook vrijdag druk in de weer geweest met van alles en nog wat te regelen. Mijn voeten branden gisteren helemaal weg en doen nu eigenlijk nog zeer. Hoop dat het morgen gaat, ga er iig voor!
WOW!!!! Doris, wat een toptijd. Echt super! Ik ben ook op zoek naar de lessen van Evy van 5-10 km, dus wilde gebruik maken van je tip naar Marloes. Maar ik kan niet downloaden, krijg een foutmelding voor de pagina waarop de mp3's staan. Marloes krijg jij dat ook?
Choco, jouw dieet is niet saai. Dit is juist de verantwoorde manier om af te vallen en ook op gewicht te blijven. Ik ben echt van mening dat het gaat om je levensstijl aan te passen, ipv een crashdieet voor een paar weken. En daarbij krijg je nu ook een mooi gevormd en fit lichaam. Lekker gevoel maatje M!!! En die wedstrijd kun je zeker lopen. Ok, het is altijd wel druk maar het werkt ook heel motiverend met allemaal vrouwen onder elkaar. Echt de sfeer bij wedstrijden is altijd zo leuk en gemoedelijk.
Sneeuwwitje jij bent ook weer lekker op dreef las ik.
Ik begin morgen 'pas' aan les 23. Heb op Koningsdag flink wat geld verdiend, maar daarvoor wel van 's ochtends 7 tot 's avonds half 11 op de benen gestaan. Ook vrijdag druk in de weer geweest met van alles en nog wat te regelen. Mijn voeten branden gisteren helemaal weg en doen nu eigenlijk nog zeer. Hoop dat het morgen gaat, ga er iig voor!
maandag 28 april 2014 om 08:12
Moos, hoe is het met je voeten? En goed dat je op Koningsdag lekker geld hebt verdiend, maar wel een lange dag zeg van 7 tot half 11, kan me voorstellen dat je even je voeten rust moet gunnen. Veel plezier vandaag met les 23. Thanx voor de felicitaties, ik begin 19 mei en heb er super veel zin in. Zal vooral wennen zijn dat ik mijn dochtertje straks een stuk minder zie. Hardlopen lijkt me wel erg lekker omdat het een kantoorbaan is. Anders zou ik weer in de horeca gaan werken, maar dat is best vermoeiend om na een hele dag terras lopen nog te gaan hardlopen. Zit je al lang in de WW?
maandag 28 april 2014 om 09:50
Hoi hoi,
Ik ga vanavond voor het eerst hardlopen met een paar vriendinnen.
Zij zijn al een poos bezig met evy. Ik heb de lessen gisteren net op mijn mp3 speler gezet.
In de sportschool ben ik wel al zelf een beetje aan het oefenen geweest. Op goede dagen kan ik (al) 5 minuten achter elkaar rennen.
Maar nu ga ik vanavond (19.00uur) buiten rennen, wat voor kleren doe ik in vredesnaam aan??
Waar rennen jullie in? Ik heb dus geen speciale hardloop kleren...
Ik ga vanavond voor het eerst hardlopen met een paar vriendinnen.
Zij zijn al een poos bezig met evy. Ik heb de lessen gisteren net op mijn mp3 speler gezet.
In de sportschool ben ik wel al zelf een beetje aan het oefenen geweest. Op goede dagen kan ik (al) 5 minuten achter elkaar rennen.
Maar nu ga ik vanavond (19.00uur) buiten rennen, wat voor kleren doe ik in vredesnaam aan??
Waar rennen jullie in? Ik heb dus geen speciale hardloop kleren...
maandag 28 april 2014 om 13:06
Marloes, ik heb al gezien wat ik fout deed. Ik klikte rechts op de mp3's los. Na jouw berichtje ben ik nog eens gaan kijken en toen pas zag ik de zipbestanden staan. BLOND:). Maar is gelukt hoor!
Lexie, zit nu sinds halverwege februari in de WW. Maar heb er al 2x eerder ingezeten. Eigenlijk binnen 3 tot 4 maanden steeds een nieuwe baan gevonden en aangezien de banenmarkt ook weer aantrekt maak ik mij (nog) niet druk. Komt vast goed. Alleen ga ik nu niet meer voor de tijdelijke functies, maar wil ik echt zoeken naar iets waar ik voor langere tijd aan de slag kan. Maar nogmaals fijn voor jou, en heerlijk nu nog even 3 weken vrij. Kun je rustig aan het idee gaan wennen dat je straks je dochtertje minder ziet en nog even genieten van de vrije tijd nu. Het fijne van een kantoorbaan is dat je erna tijdens het hardlopen echt even lekker in beweging bent en alles los kunt laten. Kan me zo voorstellen dat je na een dag horecawerk daar echt geen zin meer in hebt.
Les 23 ging vandaag oké. Had alleen enorme last van kramp in mijn rechtervoet.
Twilight, het is best wel broeierig warm buiten. Ik zou gaan voor een driekwart broek en een t-shirt. Als je het hardlopen echt leuk gaat vinden adviseer ik je wel om iig een broek aan te schaffen (kost zo rond de 25 euro bij H&M). Zo'n broek loopt namelijk veel lekkerder dan een joggingbroek oid.
Lexie, zit nu sinds halverwege februari in de WW. Maar heb er al 2x eerder ingezeten. Eigenlijk binnen 3 tot 4 maanden steeds een nieuwe baan gevonden en aangezien de banenmarkt ook weer aantrekt maak ik mij (nog) niet druk. Komt vast goed. Alleen ga ik nu niet meer voor de tijdelijke functies, maar wil ik echt zoeken naar iets waar ik voor langere tijd aan de slag kan. Maar nogmaals fijn voor jou, en heerlijk nu nog even 3 weken vrij. Kun je rustig aan het idee gaan wennen dat je straks je dochtertje minder ziet en nog even genieten van de vrije tijd nu. Het fijne van een kantoorbaan is dat je erna tijdens het hardlopen echt even lekker in beweging bent en alles los kunt laten. Kan me zo voorstellen dat je na een dag horecawerk daar echt geen zin meer in hebt.
Les 23 ging vandaag oké. Had alleen enorme last van kramp in mijn rechtervoet.
Twilight, het is best wel broeierig warm buiten. Ik zou gaan voor een driekwart broek en een t-shirt. Als je het hardlopen echt leuk gaat vinden adviseer ik je wel om iig een broek aan te schaffen (kost zo rond de 25 euro bij H&M). Zo'n broek loopt namelijk veel lekkerder dan een joggingbroek oid.
maandag 28 april 2014 om 13:11
Twilight, Als ik vanavond zou gaan lopen zou ik een tanktop en capribroek aan doen. Wel de speciale hardloopvariant: broek bij h&m idd 25 euro, tanktop een 10tje. Had eerst een gewoon shirt aan maar het materiaal waar de sportkleren van gemaakt zijn droogt veel sneller/wordt niet nat waardoor je het tijdens de wandelstukken niet koud krijgt.
Morgen weer aan de bak: les 25
Zo ook maar even van de link gebruikmaken voor 5-10 km!
Morgen weer aan de bak: les 25
Zo ook maar even van de link gebruikmaken voor 5-10 km!
maandag 28 april 2014 om 13:28
maandag 28 april 2014 om 17:40
Hier ging het hardlopen even niet. Combinatie denk ik van een griepje en spanningen op het werk die al een tijd aanwezig zijn.
Werd iedere ochtend wakker met zware armen en benen en weinig energie.
Tussendoor nog wel geprobeerd te lopen maar dat ging dan ook niet lekker en werd al snel wandelen.
Gisteren 18 km gewandeld door de bollenvelden, erg mooi. Wel beetje last van mijn knie gekregen. Vandaag (jawel) naar de sportschool geweest.
Voel me nu wel weer oké maar mijn opgebouwde conditie zal wel wat teruggezakt zijn. Hoop dat ik snel weer op mijn oude niveau zit!
maandag 28 april 2014 om 19:05
Na drie jaar ben ik eindelijk weer begonnen mer Evy, de vorige keer kwam ik niet verder dan les 16, door een blessure moest ik toen stoppen.
Nu ben ik bij les 4 (deze heb ik 2x gedaan) en het gaat tot nu toe goed, ik weet alleen niet zo goed waar ik m'n armen laat tijdens het lopen, ik trek ze een beetje op maar probeer ook dan m'n schouders wel los te laten. Lastig om weer in die flow te komen..
Ik hoop door hier mee te schrijven (mag dat? ) ik inspiratie opdoe en tips kan delen met jullie
Nu ben ik bij les 4 (deze heb ik 2x gedaan) en het gaat tot nu toe goed, ik weet alleen niet zo goed waar ik m'n armen laat tijdens het lopen, ik trek ze een beetje op maar probeer ook dan m'n schouders wel los te laten. Lastig om weer in die flow te komen..
Ik hoop door hier mee te schrijven (mag dat? ) ik inspiratie opdoe en tips kan delen met jullie
maandag 28 april 2014 om 20:04