Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Yay, ik heb de 3000e post! Betekent dat dat we een nieuw topic moeten openen? Wat gaan jullie lekker!

Charlotte, heel veel succes zondag! Als je 3,5 km kan lopen, dan lukt dat halve uur ook wel hoor.

Grrrlstar, ben je vandaag geweest?

Maiskip, jammer dat je niet tevreden was over de 6,5 km. Hopelijk voelt het de volgende keer wat beter!

Ik ben net geweest, een half uurtje en 5km op de teller. Erg hard gelopen, dus ik mag donderdag wat rustiger aan gaan doen
Rozehanddoek; ik zit nog op mijn werk, mag vanavond aan de bak! Morgenavond kan ik niet, dus ik móet van mezelf 😇
Hoe is t met de rest van de lopers? Ik heb gister voor de tweede keer in 3 weken me er weer toe gezet, omdat ik zaterdag met een vriendin de rainbowrun in Eindhoven loop. Weliswaar een korte funrun van 5km, maar wil niet halverwege al met mn tong op mijn schoenen lopen!

Mooie loop langs de bossen gemaakt en écht kunnen genieten van de Nederlandse natuur toen ik op een paar meter afstand oog in oog stond met een ree en later nog een mooie reiger heb gespot!
Waar is iedereen? Afgelopen week twee keer 5km gelopen. Flink verkouden nu, waardoor het wel pittiger is dan anders door mijn ademhaling. Even doorheen bijten!

En jullie?
Ik wet het niet, ik heb afgelopen zondag 8 km gelopen en vandaag weer 5. Maar ik schrijf meer mee op het "hardlopen deel 4 "topic, omdat hier blijkbaar iedereen gestopt is Goed van je hoor, 2x 5. Ik had er vandaag ook echt moeite mee!
Nou misschien moet ik ook maar overstappen dan Rozehanddoek

Wat ga je goed!! Ik had het er vorige week nog over met een vriendin... Weetj nog vorig najaar toen we zo 12k liepen... Poeh dat lukt me niet meer maar ben vastberaden om 5-7,5km te kunnen blijven lopen!
Je bent van harte welkom hoor! Oh, dus jij bent ook weer opnieuw begonnen? Ik liep 2 jaar geleden gemakkelijk een 10k en nu is het wel zwaar hoor. Gisteren kleine stukjes moeten lopen, maar ook 2 dagen slecht gegeten. Dus het kan daaraan liggen. Ik hoop dat ik het ook niet meer laat verslonzen. Ik moet sowieso nog 4 maanden doorlopen, want ik heb me ingeschreven voor de loting van de London Marathon, dus opgeven kan momenteel niet :-D
Grristar kom inderdaad gezellig in het andere topic mee kletsen. Een stevige verkoudheid kan er wat betreft de conditie even stevig inhakken. Maar dat is maar tijdelijk joh. Strakjes gaat het weer als vanzelf.
Ik ben er nog! Afgelopen 1,5 week niet gelopen, had nogal last van m'n rug. Gisteren weer een rondje van 5 km gedaan en dan ving heel lekker. Morgen 10 km
Ik ben er ook nog

Alleen last van me voet.. Dacht doe ff een weekje niks, kijken of het over gaat maar voel het helaas nog steeds.. Wel minder. Ga zo toch ff rondje maken, kijken hoe het gaat..
Kijk eens aan, wat een reacties!

@Rozehanddoek; wauw wat een doel! Dan móet je wel door blijven vechten. Zo streng ben ik niet voor mijzelf 😁 Ik ben pas 1,5 jaar geleden begonnen met hardlopen en heb toen in 6 maanden de 13 km aan een stuk bereikt door 3x per week te hardlopen en twee keer per week krachttraining of bodypump te doen. Het is met vakanties en verhuizingen een beetje verslonst maar loop inmiddels weer 2x per week dus dat komt goed. Mijn loopspullen gaan zelfs mee op vakantie en weekendjes weg! Gisterochtend een heerlijk stuk van 6km gelopen over de boulevard en langs het strand van scheveningen voordat we ons op het lekkere onbijt buffet stortten!

@baukje; je hebt helemaal gelijk. Die verkoudheid gaat wel weer weg maar vervelend is het wel. Ik kan wel elke minuut mijn neus snuiten zeg maar. Bah wat heb ik een hekel aan niet fit zijn!

@charlotte; hoe is je loop gegaan?
Hmm ja niet heel lekker, moet er wat meer inkomen. Hoe gaat bij jou?

Hoe doen jullie dat nu met dat warme weer. Ik zit klaar om te gaan, maar weet niet of wel verstandig is. Sowieso wilde ik maar kort rondje doen. 2 tot 3 km.. Eigenlijk meer om ritme er een beetje in te houden.. Verstandig? Of zeggen jullie niet doen?
Ben gister de sportschool ingegaan en ga morgen zwemmen.

Met dit weer ga ik niet hardlopen. Maandag geprobeerd en na 4.5km had ik het wel gezien en heb ik de rest gewandeld.
@charlotte86, ik ben vanochtend om 8.15 gegaan. Heel rustig een rondje gelopen, in het bos dus een groot deel in de schaduw. 's avonds na half 10 lijkt me ook nog wel te doen.

Zwemmen is een goed idee
Ik loop met dit weer alleen in de sportschool maar ook daar vind ik het eigenlijk te warm. Misschien ga ik straks nog eventjes. Het heeft hier net geregend dus eindelijk weer iets koeler. Boven de 25 graden is voor mij een no go...
Is helemaal stil hier! Nog mensen aan het hardlopen?

Ik vandaag 10 km.. Opzich ging het wel aardig. Laatste dagen wel goed weer om te hardlopen, heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven