Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
nog steeds 85,4 kilo!
Bij mij mag 68 in de tabel!

Wat is er veel geschreven :-)

Hier gaat t verder allemaal prima. Vandaag wilde ik weer gaan sporten, maar merk dat 2 keer in de week toch eigenlijk wel de max is. Misschien zondag nog even...

Het gaat niet zo hard als dat ik zou willen, maarja, niets aan te doen. Ben in ieder geval lekker bezig! Op naar de 67, dan mag ik bloemen voor mezelf kopen

Vandaag laatste dagje werken en dan vakantie, lekkerrr!
Ik ben vandaag 97, 8, dat betekent 0, 6 kg eraf na 3 dagen nieuwe dagmenu. Ik ben er blij mee maar is het niet te veel, ga ik niet te hard? 200 gram per dag, dat is 1, 4 kg per week. Oei....
Elk pondje gaat door het mondje!
Hoi allemaal, bij mij mag er 84,8kg in de tabel!

Net weer shred gedaan en holy shit ik ga dood van de spierpijn!! Maar goed, vandaag voor het eerst alle oefeningen helemaal volgehouden. Heb vooral moeite met het cardio gedeelte, niet vanwege de cardio, maar vanwege de pijn in mijn kuiten!

Ladies, fijn dat er bij iedereen weer wat af is!

@Margje: ik zou me niet teveel zorgen maken dat je te hard gaat. Je bent nu best fors voor je lengte (als ik dat mag zeggen, niet stom bedoeld) dus dat betekent automatisch dat je in het begin sneller afvalt dan als je nu al heel dun zou zijn. Bedoel dus te zeggen: hoe meer je weegt, hoe logischer dat je in het begin sneller afvalt. En is waarschijnlijk ook veel vocht. Zolang je geen honger hebt en voldoende beweegt/sport, niet druk maken.

@Hester: welkom! Mag ik vragen waarom je naar 55kg wilt? Ik weet niet waar je vandaan komt qua gewicht, maar als ik er zo naar kijk dan klinkt 55kg bij een lengte van 1.66 (BMI 19) in combinatie met leeftijd 40 niet heel gezond... Je BMI neemt toe (en mag toenemen) naarmate je ouder wordt, en een BMI van 19 is ook voor mensen onder de 25 al niet echt de bedoeling... Meer dat ik me zorgen maak dat je streef misschien wat onrealistisch is?

Succes allemaal!
Netjes Nadine, flink wat eraf bij jou!

En je mag zeggen dat ik fors ben hoor, daarom zit ik op dit forum
@Margje: lees net dat "te snel afvallen" betekent dat je meer dan 1kg per week afvalt NA de eerste 4 weken van je aanpassingen in voeding. Dus dat houdt in dat het de eerste 4 weken sneller kan gaan wegens vochtverlies en dat het daarna moet stabiliseren tot 0,5 tot 1kg per week.
@Nadine, dank voor de informatie!
Grrr....aangekomen ipv afgevallen.. Gewicht nu is 106.8.. Ondanks meer drinken, bewegen en minder eten...

Morgen nog een dagje werken en dan zondag en maandag maar weer eens extra aan de slag.. Wandelen, hoelahoepen en touwtjespringen.. Mmm.. zou het dan misschien toch waar zijn wat ze zeggen? Dat spieren zwaarder zijn dan vet?

@cattura ik heb inderdaad zo'n hoelahoep.. nog niet zo heel lang hoor.. heb hem nu in totaal 4x gebruikt denk ik... zit onder de blauwe plekken, maar ach...wie mooi wil zijn moet pijn lijden denk ik dan maar.. stond ook in de bijsluiter dat dat in het begin kon gebeuren..

Baal alleen erg dat ik binnen niet genoeg ruimte heb want dan kon ik gewoon doorgaan als het regent, maar helaas.. En om nou te gaan hoelahoepen in de regen lijkt me niet echt een strak plan...

@sneeuwwitje 1 ja inderdaad chocolade...... probeer sterk te zijn, maar het valt niet mee..

Neem daar voor in de plaats nog maar een kopje thee..
Yolo!!
Balen tante_barb

Ik heb vandaag inderdaad gelezen dat spieren zwaarder zijn dan vet.....
Goodmorning girlz,

Hier dag 7 alweer gedaan van 30d shred. Ja, ik ben een ochtendmens! Omdat er veel krachttraining bij zit, val je minder snel af, las ik net. Maar qua cm is het erg interessant. Dat merk. Ik wel.

Tante barb: wat interessant zo'n hoelahoop. Had ik nog nooit van gehoord. Die bobbels komen dan in je middel zeg maar? Die spieren die zwaarder zijn is echt waar! Je kunt beter letten op hoe je kleding zit. Hoe voelt dat?

Nadine; hoe is het vandaag met je spierpijn? Dat is echt tijdelijk hoor! Moet je even doorheen!

Runripun: ga je nog iets speciaals doen in de vakantie?

Nou meiden; ik ga even wat eten, dan douchen en spullen pakken voor nachtje weg. En dan gaan we zo!

Fijne koningsdag!
@Tante Barb: wat balen zeg! Het klopt wel dat spieren zwaarder wegen dan vet, maar je kan in een week nooit zoveel spier opgebouwd hebben dat dit het resultaat is helaas... Maar ik lees dat je ongesteld was, dus waarschijnlijk houd je gewoon vocht vast. Of heb je net iets teveel zout gegeten ofzo. Ik zou over 3dagen nog eens op de weegschaal gaan staan en kan goed zijn dat dat heel veel minder is dan!

@Suus: wat lekker dat je dag 7 er al op hebt zitten! Ik ben beetje aan t balen nu... ik had eerst besloten om weekenden over te slaan maar wil nu doorzetten en mijn level ook doen. Alleen.. ik zit met huisgenoten en een zwaar gehorig huis. Oftewel: ik ben klaar wakker, wil shredden, maar tis nogal asociaal om dat nu te gaan doen. Hoop dus dat ze beetje op tijd wakker is, want anders moet ik het vanavond doen en weet niet of ik daar dan zin in heb plus dat ik dan eerder naar huis moet om dat shredden nog te doen.... :(

Eigenlijk best ernstig dat ik er gewoon ZIN in heb haha.

Gisteren heel goed gegaan, alleen maar cola light gedronken in de stad en 1 tonic. Ben me nog aan het afvragen hoe ik vandaag door ga komen met gezond eten. Waarschijnlijk wordt het noodgedwongen friet vanavond....

Veel plezier Suus! En de rest natuurlijk ook vandaag!
.
Zo. Mijn shred zit er weer op. Huisgenoot slaapt nog steeds (hoop ik) want ben op de bovenste verdieping in kamer van andere huisgenoot gaan springen. Hopelijk heeft die extra verdieping er tussen geholpen. Merk het straks wel haha.Want dat zou op zich mooie optie zijn voor de weekenden. Blij dat ik m weer gedaan heb en nu lekker Koningsdag kan in gaan!

@Cattura: wat jammer dat je weer aangekomen bent. Heb je zoveel gegeten deze week dan? Of vooral slechte dingen. En je hebt helemaal gelijk hoor: patatje 1x kan geen kwaad, maar idd omdat ik net begonnen ben. En ik ken mezelf ook een beetje: als ik in de flow zit moet ik doorgaan tot ik me het patroon echt eigen heb gemaakt. Anders verval ik zo weer in oude patroon. Troost me dan maar met de gedachte dat ik het bier vandaag ook al moet overslaan. Wel top dat je weer bent gaan rennen! Hoelahoepen zie ik mezelf nog niet zo snel doen hehe.
Vriend was vanochtend met andere dingen bezig, dus ik heb de boodschappen gedaan (heb toch alle tijd van de wereld omdat ik de komende week vakantie heb ). Maar vind het dan wel lastig om geen lekkere dingen te kopen. Helemaal omdat ik de komende week thuis ben, dan denk ik: o dat is wel lekker voor bij de lunch... Maar keek steeds naar de calorieën en heb het toen weer terug gezet. Ik zit nu namelijk weer hoog in de 66 en dat is niet de bedoeling, maar wel de consequentie van al die paaseitjes die ik gegeten heb

Dus ik ging met alleen dingen van mijn lijstje weer terug naar huis.

Daarna gaan hardlopen, 7 kilometer. Het ging lekker, niet super snel gelopen (6;20 min/km) maar wel weer een lekkere afstand gelopen. Het was best benauwd, was blij dat ik mijn korte broek aan had gedaan. Onderweg begon het een klein beetje te sputteren, dat was helemaal niet erg

Morgen wil ik naar de sportschool en maandag ga ik weer lopen bij de hardloopvereniging, daar ben ik al 2 weken niet geweest doordat ik ziek was en door Pasen. Heb er dus veel zin in!

@ Nadine: haha, moet je zoveel springen bij Shredden? Echt goed dat je dat elke dag doet!

@ Cattura: balen dat je bent aangekomen, maar je weet iig wel waar het door komt. En wat goed dat je weer 11 km gelopen hebt. Lijkt me lekker om door het bos te lopen.

@ Suss: jeetje, jij was er vroeg bij.

@ Tante_barb: wat super balen!! Het kan komen door je cyclus, die heeft bij mij altijd behoorlijk wat invloed op wat de weegschaal zegt. In ieder geval niet opgeven nu hoor! Heb je al gekeken wat je allemaal eet op een dag? Het kan namelijk zo zijn dat je ongemerkt meer eet dan je denkt.

@ Hester: welkom!

@ Margje en Runrunrun: jullie dus ook allebei vakantie nu (voordeeltje van in het onderwijs werken ). Hebben jullie nog plannen?

Ik zal morgen de tabel even aanpassen!
Zo, ik heb me vandaag misdragen! Wijntjes op en een patatje tussen de middag, en óók nog chocola. Vond het een beetje een k*tdag. Maar goed, lig nu misselijk en met een heel dik been op de bank, karma i guess

Morgen doe ik gewoon weer netjes hoor!

Ik ga niet echt iets bijzonders doen, heb alleen geloof ik de eerste week elke dag een lunch of eet afspraak staan. Altijd leuk! Verder hoop ik op een beetje leuk weer, dan kan ik lekker in de tuin zitten! Vanmorgen al een begin gemaakt aan de grote schoonmaak, en daar ga ik morgen en maandag nog even mee door!

Jullie leuke dingen gedaan vandaag?
Ook ik heb gezondigd vandaag: een oranjedonut van de Appie Heijn op (waarom verkopen ze die dingen alleen maar per 4 stuks?). Maar....ook veel calorieën verbrand dus ik vermoed geen grote schade. We waren vanochtend al bijtijds in het tuincentrum en hebben veel in de tuin gewerkt vandaag. Daarnaast ook nog ramen gezeemd, dus goede beweging gehad!!

Volgende week dus vakantie, gelukkig geen afspraken waarbij ik in grote verleidingen ga komen qua eten, gelukkig!
@Runrun: 1 dagje kan vast niet zoveel kwaad! En beter 1x goed dan telkens een beetje. Wat heb je met je been gedaan? Jammer dat het een mindere dag was voor je, morgen nieuwe kans!

@Margje: 1 donut is toch niet heel erg? Of ben ik gek? Haha, volgens mij maakt dat niet zoveel uit als je extra bewogen hebt hoor.

Ik heb het goed gedaan vind ik zelf. Vandaag dus wel geshred, en vanavond een frietje oorlog & kroket gehad. Maar goed, verder alleen cola light terwijl de rest dus wel aan het bier was. En veel gelopen. Dus misschien niet afgevallen vandaag, maar zeker ook niet aangekomen. Alleen niet zo'n voedzaam eten, morgen extra portie groente

Iedereen leuke dag gehad verder?
Heb in januari mijn been gebroken, enkelbanden uitgerekt en alles gekneusd. Als ik veel loop/sta wordt mn been nog steeds heel dik, net als vandaag dus! :-)
Netjes Nadine! Goed gedaan.

Donut is zeker niet erg, zeker niet met al die beweging van vandaag!
Hallo iedereen !

Ik wil graag meedoen als het kan ,, ben de laatste paar maanden heel eeg aangekomen en wil die kilo's er graag weer af halen . Ik ben Marieke , weeg 64 kilo en mijn goal is om 58 te wegen . Ik heb eerder geprobeerd af te vallen , maar ik weet niet hoeveel ik moet eten zodat ik niet in de spaarstand ga zegmaar . Iemand die daar iets over weet ?
hoi allemaal. heb deze week niet gereageerd want had het erg druk. maar wil nog wel erg graag meedoen. zal beter mn best doen.

Afvallen gaat ook niet zo lekker . begonnen met 88.0. nu 87.7.

terwijl ik toch best wel op let. ik dieet niet echt maar let op mn snoepen.

misschien meer water drinken??
@Runrun: ah vandaar. Vervelend zeg! gaat het vandaag beter?

@Marieke: welkom. Wat betreft spaarstand is de truc volgens mij om kcal te wisselen per dag. Ene dag dus echt normaal eten, en dag erna minder etc.

@S1981: Water helpt idd om afvalstoffen af te voeren. En anders misschien meer bewegen? Verder: als je de kcal die je normaal met snoep vulde, eet aan gezonde zaken, dan val je uiteraard nog steeds niet af. Gezond eten is goed, maar om af te vallen moet je echt minder eten. Misschien anders doen wat je altijd doet, maar je avondeten halveren? Dat is een makkelijke manier om kcal te besparen zonder al te veel aanpassingen want de kcal verbrand je savonds ook niet meer. En niet na 20u eten.

Net dag 5 shred erop zitten, maar pff wat was het zwaar. Ook omdat ik gigantische spierpijn heb van gisteren hele dag springen enzo :D
Vandaag een kleine 18km wezen wandelen..Na een super drukke dag op het werk nu even genoten van de rust in de vroege ochtend als de meeste mensen nog slapen.. Tegelijk ook nog wat geocaches meegepikt onderweg..

Morgen nog een dagje vrij, dan staat het springtouw en de hoelahoep weer op de planning...

Zal inderdaad eens beter in de gaten houden wat ik allemaal eet op een dag en kijken of ik daar iets kan veranderen..thnx voor de tip @nadine_j

En afwachten maar weer wat de weegschaal vrijdag gaat zeggen..
Yolo!!
@Marieke; welkom!

@Marieke en Nadine; wat is een spaarstand? Nog nooit van gehoord in combinatie met lijnen...

@s1981; alle beetjes helpen, toch?

@tante-barb; nette afstand hoor! Dat zijn een boel calorieën die je er af hebt gelopen!

@Hier; vanochtend weer op de weegschaal gestaan en ik was weer 0,6 kg afgevallen. Dat maakt een totaal van 1,3 kg in 5 dagen. Wow! Allemaal vocht natuurlijk.... Vanmiddag 11 km gefietst met wind tegen en een peuter van 15 kg achterop. Ook fiks wat calorieën verbrand dus. Lekker gevoel hoor!

Had vandaag even een kledingdilemma; a.s. vrijdag begrafenis en mijn "begrafenisjas" (de enige jas die qua kleur een beetje stemmig is) is nu toch wel erg versleten. Dus...ik moest eigenlijk een nieuwe jas (om nu in een gebloemde of roze jas naar een begrafenis te gaan, vind ik ook niet echt gepast). Maar ja, nu ik aan het lijnen ben, wil ik eigenlijk geen nieuwe kleding kopen en al helemaal geen dure jas. Dus maar eens even op Marktplaats gekeken en daar een hele leuke jas gescoord voor ¤15. Nu maar hopen dat ie in het echt net zo leuk is als op het plaatje....

Blijft toch altijd een gok!
Ik had gisteren een verjaardag. Wel een taartje genomen, maar toen was helemaal niet lekker. Dacht echt; wat zonde van de calorieën Vanmiddag naar de sportschool geweest. Was lekker, even flink krachttraining gedaan. Dit is wel de laatste week bij de sportschool, omdat ik mijn abonnement heb opgezegd. Beetje jammer, maar ik heb geen zin om te moeten wachten op apparaten. Ga denk ik dan shredden op de dagen dat ik niet hardloop.

@ Margje: je gaat hard, je nieuwe dieet werkt dus goed! Kan me voorstellen dat je geen nieuwe jas wilt kopen, ik hoop dat je marktplaats aankoop bevalt. Ik heb ook al heel veel kleding weggedaan. Zonde, maar ook weer leuk om nieuwe te kopen Wat betreft de spaarstand: sommige mensen (op forum zijn echt hele fanatieke mensen hier van overtuigd) zeggen dat als je te weinig eet je lichaam dan in de spaarstand gaat. Je lichaam houdt dan alles vast, omdat het bang is niets meer te krijgen. Ik zelf denk dat het wel mee valt als je gevarieerd en gezond eet.

@ Tante_barb: lekker actief geweest dus vandaag met wandelen!

@ Nadine: ik ben heel benieuwd naar mijn spierpijn als ik straks met shredden ga beginnen

@ Marieke: welkom. Geef je even je gegevens door? Dan kan ik je in de tabel zetten. Wat betreft die spaarstand, daar heb ik net al een stukje over geschreven. Misschien kun je een lijstje plaatsen om te kijken wat je op een dag eet?

@ Runrunrun: hoe is het gegaan vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven