Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Ha meiden,

vandaag ben ik precies een week bezig met mijn nieuwe dagmenu en vanochtend gaf de weegschaal 97, 0 kilo aan. 1, 4 kg eraf in de eerste week en dat met een aantal smokkelmomenten tussendoor. Ik ben tevreden. En dat terwijl ik nauwelijks aan extra beweging heb gedaan. Sporten ging niet door, heb alleen die 11 km gefietst. Ik heb besloten om me nog even niet aan het shredden te wagen hoewel het er wel aanlokkelijk uitziet. Ik heb tijdens mijn beide zwangerschappen veel last van mijn bekken gehad. Aangezien mijn laatste zwangerschap nog maar 4, 5 maanden geleden is, zijn mijn bekken nog steeds erg zwabberig. Veel springen is dan niet echt aanbevolen en dat zie ik toch wel in het shredden terugkomen. Zelfs na de 11 km fietsen had ik er nog behoorlijk last van, dus....ik houd het voorlopig nog maar even bij Moeder&Fit-fitness en veel lopen.....

@Nadine, ik wil niet overkomen als een betweter hoor, maar misschien moet je toch maar de normale maaltijden eten en tussendoor het snoepen laten staan, lijkt me beter Maar eerlijk is eerlijk; er gaat niets boven Ben&Jerry's

Vandaag hopelijk weer met frisse moed begonnen?!
Elk pondje gaat door het mondje!
Haha Margje, ja die snap ik zelf ook Bedoel er mee aan te geven dat gisteren dus volledig de mist in is gegaan...

Wat goed, 1,4 eraf!! Volhouden!

Ik ben vandaag volledig uit de bocht gevlogen. Vanmiddag gezwicht toen ik een aangebroken zak chips zag liggen....

En daarna maak ik de kapitale denkfout; ach, ik heb nu toch al gesnoept dus het maakt niet meer uit als ik nog meer ga snoepen. Dus....

Morgen weer een nieuwe dag!!!
.
@Margje ; ik heb precies hetdelfde gehad .. Morgen er weer tegenaan inderdaad !
Margje wat goed ben al 1,4 kg kwijt bent. Gaat goed zo!

Wel jammer van die zak chips, maar morgen weer beter. Hopelijk heb je van de smaak wel kunnen genieten

Nadine, jij ook gezwicht zag ik. Krijg wel trek van jullie gesnaai haha.

Suus, jij vroeg geloof ik wat mijn trucje voor die paaseitjes is. Nou het is niet echt een trucje, maar ik geloof dat het lukt omdat ik alles wat ik eet in mijn app van de Weightwatchers invoer. Op de een of andere manier helpt dat als een soort blokkade om niet te gaan snaaien. Maar 1 paaseitje red ik ook weer niet, het moeten er echt 2 zijn. Als ik precies weet van alles hoeveel ik mag eten en dat ook nauwkeurig afweeg gaat het goed. Zodra ik ga schatten hoeveel ik ergens van mag, gaat het gelijk alweer mis. Dan ga ik algauw denken, ach ik mag nog wel wat en dat kan er ook nog wel bij.
Ik ben vanochtend voor het laatst naar de sportschool geweest. Heb mijn abonnement opgezegd omdat ik me meer wil richten op het hardlopen en omdat ze allemaal dingen gingen veranderen die ik niet zo fijn vind. Was wel gek dat ik voor het laatst was, heb er toch 3 jaar gesport. Maar had een beetje een haat-liefde verhouding met de sportschool Als ik er was (vooral als ik weer weg ging ) dan voelde het lekker, maar had eigenlijk nooit echt zin om te gaan. Maar nu voelde het toch een beetje jammer dat ik niet meer ga. Nou goed, vanaf nu lekker hardlopen, misschien shredden en thuis wat oefeningen doen.

Ik heb vandaag een goede dag gehad. Lekker salades gegeten, beviel me echt goed. Had er van alles in gegooid en was echt lekker. Verder kwark met verse aardbeien gegeten, mjammie.

Heb nog wel spierpijn in mijn benen, denk dat het komt door de schoonmaakacties van gisteren Vandaag ook weer bezig geweest (maar had niet zoveel zin) en morgen ook nog weer aan de gang... Is nooit leuk, maar als het klaar is dan geeft het wel een fijn gevoel (en dan hoeft het de komende tijd ook niet meer ).

@ Blanche: goed dat je je in kunt houden met de paaseitjes. Maar kan me wel voorstellen dat het motiverend werkt om het in te vullen in de app (geeft je ook inzicht natuurlijk).

@ Marieke: ging het niet helemaal goed vandaag?

@ Margje: balen... Maar mogen is er weer een nieuwe dag!! En je valt heel goed af, dus een keer een fout momentje kan gebeuren!

@ Nadine: hoe ging het met jou na je baaldag van gisteren?

@ Cattura: haha, jij dus ook aan het shredden. Jammer dat het zo hard regende, ga je nu morgen lopen?

Als mijn spierpijn morgen over is dan ga ik hardlopen. Anders neem ik nog een extra rustdag.
@Margje: ja die denkfout ken ik dus haha, van gisteren. Zonde, maar morgen weer een nieuwe dag! Beetje opletten en dan houd je het vast nog binnen de perken!

@Cattura: haha die side lunges hoor ik meer mensen over klagen, en die vind ik juist heel makkelijk vreemd genoeg!

@Sneeuwwitje: ja vreemd is dat he, om zo'n sportschool dan op te zeggen?! Ik heb ook nog steeds een abo (al jaaaaaren) en ik ga nooit... puur omdat opzeggen ook als falen voelt. Heel stom, want het is gewoon weggegooid geld.

@Blanche: wel slim om alles in te voeren idd! Smokkel je niet? Ik "vergeet" nogal eens dat paaseitje exta oid in te voeren dan, dus ik koop gewoon niks meer. Dat werkt dan beter voor me.

Vandaag ging goed. Shredden weer gedaan met tegenzin, dat wel. Maar goed, t zit er weer op. En vandaag ook veel extra beweging gehad en zeer sterk op de kcal gelet na gisteren. Dit keer met gezonde voeding dus ben blij! Moet wel de avond nog goed gaan
Hey meiden!

Goede morgen! Alles goed met jullie?

Margje en Nadine: bij mij gaan de dingen vaak hetzelfde als bij jullie. Bv netjes eten en dan s avonds zo'n trek of het is een gewoonte (kan ook , en dan crackers met pasta of pindakaas. Zonde dat je zo'n dag dan op het laatst verpest he? Kisschien een tip met het shredden; ik heb de verschillende levels gewoon op mij ipad staan. Die zet ik ook de hoek van de tafel, geluid zacht (na een paar lsjes in dat level weet je wel hoe het gaat), en dan lekker de tv aan en ondertussenheetje tv kijken. Werkt voor mij prima. Het is tenslotte nog geen half uurtje,

Sneeuwitje: goed bezig zeg! En schoonmaken en op je eten letten en abonnement opzeggen! Ik heb dat een tijdje terug ook gedaan. Scheelt echt veelkosten en thuis (als je een beetje gedisciplineerd bent) kun je nog makkelijker sporten. De drempel vind ik lager. Je kunt meteen beginnen, hoef niet eerst ergens heen etc. Voel jij dat ook zo?

Hier gister lekker uit eten geweest na het werk omdat de kindjes een nachtje uit logeren zijn. Ik had mosterdsoep, gamba spies en wel een dessert. Lekker van genoten. Rest van de dag was prima gegaan. En vanochted vroeg op gestaan (5.50 uur) en om 6.15 uur gaan hardlopen. Ging prima. Nu even ontbijten, even schrijven hier, zo douchen en dan naar het werk. Normaal kan ik dat alleen in het weekend doen omdat de kindjes er s ochtends normaliter zijn en vriendliefvroeg begint op zijn werk.

Nou meiden, ik ga ik de actie!

Fijne dag!

Suus
Zo net dag 8 gedaan. vanmorgen was ik weer iets zwaarder, om een of andere reden kan het per dag ruim 0.5kg schelen bij mij. Maar goed, ik houd mijn meting 1x per week aan.

Verder net even foto's gemaakt, omdat ik qua meetlint nog niet echt verbeteringen zie. Maar op de foto's lijkt het er toch heel duidelijk op dat ik minder rugvet heb en dat mijn buik iets strakker is. Nog steeds te dik haha, maar wel iets strakker. Vrijdag officieel meetlint momentje na de eerste 10 dagen.

@Suus: jeetje echt respect voor jou dat je zo vroeg kan opstaan! Ik kan dat echt niet haha, en al helemaal niet voor werk. Moet er niet aan denken om om 6.15 te gaan hardlopen!
@sneeuwwitje ; ik had weer een hele snaaibui netzoals vroegr .. Echt balen! Maar ik focus nu op vandaag en dat gaat tot nu toe goed .

@suus ; respect hoor zo vroeg , jeetje . Goedbezig ! Ik doe ook mn buikspieren En andere oefeningen voor de tv , maakt het wat minder saai en het voelt niet verplicht ofzo haha .

Ik heb een zandloperfiguur , maar ondanks dat best stevige benen doordat ik daar veel spieren heb gekweekt met sporten . Ik zou best graag mn spieren wat minder dik eruit laten zien , want nu zijn ze zo "bulky" . Kan dit door bijvoorbeeld te gaan skeeleren en dit dan heel lang achter elkaar te doen ipv sprintjes trekken ?
Zo. Sportschool ook weer opgezegd. En dan na Shred op zoek naar iets wat ik wél leuk vind.

@Marieke: denk dat bulky ook beetje je figuur is, dat je snel spieren opbouwt. Weet wel dat wandelen hebt om slanke benen te krijgen zonder teveel spieropbouw, en misschien yoga om de spieren ook weer langer te maken?
Vanochtend de laatste schoonmaak klussen in huis gedaan. Alles kan er weer een tijdje tegenaan. Heb vanmiddag weer geluncht met een salade, echt lekker. Toen het eten gezakt was hardloopkleding aan en gaan... nou ja, dus niet... Ik keek naar buiten en het werd al wat donker in de lucht, volgens buienradar zou het langs mij heen trekken. Maar op het moment dat ik mijn oortjes in deed begon het ineens te onweren Dus even gewacht, maar vervolgens kwam het met bakken uit de lucht en ging het maar door met onweren. Uiteindelijk na een halfuur me maar omgekleed. Echt jammer, want ik was er helemaal klaar voor. Toen was het ook al etenstijd dus ben ik gaan koken. Nu heb ik niet zoveel zin meer, ook omdat ik een lang rondje wilde lopen en dat 's avonds toch wat minder fijn is (mijn grote rondje is deels niet verlicht). Dus ik ga morgen maar, dat is dan weer het voordeel van de vakantie.

Qua eten gaat het (gelukkig) goed. Er ligt best wel wat in de kast, maar het lukt me om er af te blijven

@ Nadine: haha, jij dus ook ermee gestopt? Wat goed dat je op zoek gaat naar iets wat bij jou past.

@ Marieke: volgens mij krijg je van skeeleren alleen maar meer spieren in je benen. Daarnaast is het echt heel moeilijk om je figuur te trainen, je kunt er niet voor kiezen waar je afvalt helaas.

@ Suus: jeetje, wat ben jij een vroege vogel Ik zou dat echt niet kunnen zo vroeg er uit en dan meteen hardlopen. Ik vind het hardlopen veel leuker dan de sportschool, en je hoeft niet ergens naartoe.

Vandaag heb ik dus een rustdag, maar dat mag ook best na 4 dagen sporten. Eigenlijk wel even goed dat ik vandaag niet kon sporten. Morgen ga ik een rondje van 8 of 9 kilometer lopen en dan zondag of maandag 10 km. Heb er zin in!!
@Nadine ; jaa yoga wil ik al een tijdje proberen ! Ik ga maar eens op youtube filmpjes zoeken . Wil namelijk ook wat leniger worden

@Sneeuwwitje ; zonde van het weer ! En dat zou echt een wonder zijn , kunnen kiezen waar je afvalt haha . Dan zou iedereen een supermodel zijn . Ik ga me nu vooral focussen op yoga en 5km hardlopen .
Ego post, ben even in een klaagstemming.

Bleeeeeh!! :(

Ben er helemaal klaar mee.Dag 9 level 1 gedaan van shred en het lijkt wel alsof ik het steeds lastiger vind. Net alsof mijn spieren het nu echt gehad hebben en echt oververmoeid zijn. Dus ik doe morgen nog dag 10 level 1 en dan sla ik het weekend even over.

Begin ik daarna aan level 2.

Verder zie ik op tegen het weekend. Heb moeilijk weekend met veel etentjes etc.

En word ik volledig depri van die weegschaal. Mijn gewicht lijkt het leuk te vinden om per dag 1,5kg te schommelen. Ook als ik op zelfde tijdstip e.d. weeg. Morgen dus maar afwachten, maar heel motiverend is dat niet echt. Helemaal als je dan ook nog shred erbij doet wat toch ook zichtbaar zou moeten zijn of mee zou moeten helpen.

@Suus: heb jij level 2 al gedaan? Hoe ging dat? En zie jij al resultaat?
Nadine: Ik heb gister hard gelopen, dus niet OOK nog geshred. Ik doe het misschien vanavond nog. Level 2 heb ik ff bekeken. Op zich prima!

Ik heb zelf dat ook met het schommelen van het gewicht. Ik moet ook ergens de komende week ongesteld worden, en ik voel me dan ook zo opgeblazen altijd. Kan ook zo 1-2 kilo schelen

Marieke: ik loop ook 1 a 2 x per week 5-6 km. Heerlijk afstand. Gaat ook snel en net genoeg om de vetverbranding in werking te stellen :-).

Ik ben vandaag thuis aan het werk. Oudste dochtertje van 5 is thuis ivm vakantie. Jongste is naar kinderdagverblijf. Vanochtend al even boodschapjes gedaan, straks misschien nog even wat andere dingetjes.

Fijne dag allemaal!
@Nadine, kan me voorstellen dat je daar van baalt.

Ik herken wel wat je zegt over dat shredden. As ik ga sporten vind ik het in het begin altijd goed te doen maar naar mate de tijd vordert, vind ik het minder leuk en daardoor ook zwaarder worden. Het leuke is er af en dan zie je er tegenop én dan lijkt het zwaarder...

Misschien moet je je minder vaak gaan wegen. Ik weeg mezelf één keer in de week, juist om te voorkomen dat ik zie dat het schommelt!

Sterkte ermee, ook met het weekend!
.
hoi!!

een week niet geschreven :-) had een slecht begin, 3 verjaardagen achter elkaar .. moeilijk moeilijk. Ben dus eigenlijk pas woensdag begonnen. Ben gestart met suiker vermijden en proberen zoveel mogelijk vers te eten. Dat maakt al dat heel veel " dikmakers" achterwege moeten blijven. wil je me er nog veel meer in verdiepen. Die manier van eten spreekt mij wel aan.

Ik weeg nu 77,3 dus toch wel wat afgevallen in eigenlijk maar 2 dagen tijd. Nu volhouden en doorzetten..

Ik ga even verder zoeken op het forum of er meer te vinden is over minder suiker eten .Vind het lastig om er duidelijk informatie over te vinden. Er zitten zoveel tegenstrijdigheden in

succes allemaal deze week!!!
Mijn harde werken is te zien op de weegschaal, vanochtend 65,5! Het lunchen met een salade bevalt me echt goed. Maar het is nu qua eten natuurlijk wel wat anders omdat ik nu vakantie heb; ik ontbijt later en kan alles wat rustiger doen. Dit weekend weer wat afspraken, dus ik hoop dat ik me dan een beetje kan inhouden. Denk dat ik misschien de afgelopen dagen wel iets te weinig heb gegeten...

Was wel blij dat ik door het onweer een extra rustdag heb genomen, want voelde mijn benen nog wel een beetje. Het lopen ging wel oke, maar had misschien wel iets sneller willen lopen. Moet me natuurlijk ook realiseren dat ik 1,5 week niet gelopen heb en daardoor mijn opbouw naar de langere afstand even is afgebroken. Heb 8,5 kilometer gelopen, maar toen ik aan het eind wilde kijken hoe ver ik was en RunKeeper uit wilde zetten viel mijn telefoon uit. Dik balen, maar gelukkig had hij het wel opgeslagen! Heb er uiteindelijk 54 minuten over gedaan. Nu twee dagen rust en dan ga ik voor de 10 kilometer! Dan heb ik nog 3 weken om te trainen voor mijn volgende wedstrijdje.

@ Hester: lastig altijd die verjaardagen, want er staat zoveel lekkers op tafel. Maar nu ben je dus goed bezig! Er zijn genoeg topics over gezonder eten, gewoon even de lijst bij langs gaan!

@ Cattura: jij was er al vroeg bij vanochtend. Gelukkig dat er weer iets af is.

@ Nadine: je moet af en toe ook een rustdag inbouwen. Dat is goed voor je lichaam. Ik heb ook een periode gehad dat ik bijna elke dag sportte, maar toen stond ik ook stil. Dus ik zou 2 rustdagen inplannen in een week als ik jou was.

@ Suus: loop jij met een programma (Evy/Renate), of gewoon zelf? O en mijn gewicht is ook altijd hoger als ik ongesteld moet worden.
Even gewicht doorgeven: 84,2kg.

Moet zeggen dat dat tegenvalt als ik bedenk wat ik aan sport/beweging heb gedaan en hoe weinig/gezond ik gegeten heb. Aan andere kant: misschien is 0,6 in een week wel normaal. Had alleen hoop dat het in het begin toch wat sneller zou gaan. Zit tenslotte nog genoeg vet aan me.
@ nadine, ik snap dat je teleurgesteld bent, maar ik denk dat 0,6 kg best netjes is. Ik val gemiddeld zo'n 1 kg per week af en ik ben een stuk zwaarder dan jij. Ik zie het ook liever wat sneller gaan, maar het is ook niet gezond om te gaan crashen.

Een ander probleem is dat je misschien te weinig eet bij zoveel sport. Ik weet dat niet iedereen het hier mee eens is, maar ik merk echt dat als ik te weinig eet bij veel sporten, mijn lichaam in een soort spaarstand gaat. Bij de weightwatchers moet je ook ongeveer de helft van je activiteitspunten gebruiken die je verdient in een week.

Mijn gegevens voor de tabel, dit was mijn gewicht op maandag.

Startgewicht: 98,8

Huidige gewicht: 95, 8.

Ben in de tweede week 1,1 kg afgevallen. ( heb het vorige wek niet doorgegeven)

Totaal nu 3 kg kwijt
Ladies wat goed dat er weer positieve resultaten te zien zijn bij iedereen!

En jullie hebben ook allemaal gelijk... minder wegen, dus vanaf nu 2x per week (de maandag mijn eigen weegdag en de vrijdag) en rustdagen inbouwen. Denk dat ik vandaag nog ga shredden maar echt GEEN zin. Maar dan heb ik level 1 af. En kan ik na het weekend op maandag beginnen met level 2. Doe ik het weekend even helemaal niks.

Vraagje voor allemaal: hoeveel kcal nemen jullie op een dag?
Mijn huidige gewicht: 76,2.

We zijn goed bezig met zijn allen! Ik zou ook wel willen dat het wat sneller zou gaan maar te snel is juist niet goed. Ik sta twee keer per dag op de weegschaal, daar moet ik mee stoppen maar dat lukt me (nog) niet. Als de zon morgen schijnt stap ik weer op de racefiets. Vorige week heb ik 4 keer gefietst, deze week pas 1 keer (gisteren).
Hoi dames,

fijn dat er goede resultaten worden geboekt!!

Ik was maandag 97 kilo Aangezien ik me maar eens in de week weeg, geef ik deze maar door!

@Nadine, mijn kcal per dag: ongeveer 1650

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven