Gezondheid alle pijlers

superfoods,wel of niet?

27-04-2014 14:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie mening over de superfoods hype?

Zouden jullie het wel of niet gebruiken?

Op het internet en overal worden imo alleen de positieve dingen beschreven maar er zullen ook vast nadelen aan kleven en bijwerkingen.

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen!

Zelf heb ik een tijdje tarwegras gebruikt maar nooit iets positiefs van gemerkt, het enige wat ik ervan kreeg was maagpijn.
Volg jij de actualiteiten niet? Nog geen paar maanden geleden was heel dik in het nieuws dat 'superfood' niet gezonder was dan ons gewone groente en fruit. Sterker nog, Brocolli en ananas waren nog beter geloof ik. Het kan geen kwaad, maar het doet niets extra's voor je. Behalve je portemonnee leegzuigen.

http://nos.nl/artikel/619 ... estaan-helemaal-niet.html

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/superfood-superonzin
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Postieve ervaring wat betret de bijenkorrels. Ik had hele erge last van hooikoorts en nu bijna niet meer dankzij de bijenkorrels. Gebruik elke dag 1 eetlepel in water en drink het op. Wel vies haha! Ik heb al heel wat chemische troep gehad van de dokter voor hooikoorts, maar dit helpt echt!
Vorige week is hier ook een topic over geopend:

Wel of geen superfood
Jeetje, er zijn toch al een aantal topics over dit onderwerp...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Superfoods hebben een zeer heftig negatief effect.

De mensen die er natuurlijkerwijs altijd van geleefd hebben kunnen het nu niet meer betalen omdat de exportprijzen zijn geëxplodeerd. Zij zijn nu afhankelijk van het plaatselijk junkfood, omdat dat een heel stuk goedkoper is.

Een zeer goede reden om het nooit te eten.
Beperk je tot oer-Hollands superfood als je in superfood gelooft. Boerenkool, spinazie, broccoli. Nou ja, bijna alles.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Klopt helemaal. Het is verdomme het enige eten wat het daar op die bodem goed doet. En door een stel gezondheidgekkies hier in het westen kan de oorspronkelijke bevolking het niet meer betalen en kijken we in het rijke westen waar eten in overvloed is zelfs dat beetje eten WAT die mensen daar hebben uit hun mond en 'moeten wij het hebben'. Superfood? Superaso!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
In Amerika schijnt boerenkool ineens superfood te zijn.

Zegt al genoeg voor mij over de rest van al dat superfoodgedoe.

Lijkt mij meer een gevalletje: wat je ver haalt is lekker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik was ook niet van plan verder iets te gaan gebruiken. Het valt me wel op dat er bijna elke week wel weer een nieuwe superfood bijkomt en dat drogisterijen zelfs al schappen vol hebben staan :/
quote:Cateautje schreef op 27 april 2014 @ 14:49:

Superfoods hebben een zeer heftig negatief effect.

De mensen die er natuurlijkerwijs altijd van geleefd hebben kunnen het nu niet meer betalen omdat de exportprijzen zijn geëxplodeerd. Zij zijn nu afhankelijk van het plaatselijk junkfood, omdat dat een heel stuk goedkoper is.

Een zeer goede reden om het nooit te eten.

Ik voel me ontzettend onnozel, maar dit had ik nog niet eens bedacht. Bah. Niet dat ik aan superfoods doe, ik vind het onzin om een bes een halve wereld over te slepen (carbon footprint enzo), maar dit argument ga ik wel tegen anderen gebruiken. Bah

Raar trouwens dat mensen het bij "superfoods" niet over eten maar over gebruiken hebben. Alsof het een medicijn is ofzo.
Zoals het overal aangeprezen wordt zijn het ook eerder medicijnen als voeding.
Inderdaad, Amerikaanse vrienden waren ineens helemaal into 'keele'. Moest ik ook door smoothies gaan doen enz. Eh, nee dank je, ik hoef geen rauwe boerenkool door mijn aardbei met banaan, blegh!
Ik denk dat men daar een goed gevoel van krijgt. (Het "juiste" te doen als men daar gevoelig voor is.) En ook hoort men dan bij een bepaalde groep met een "groen" image.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:nlies schreef op 27 april 2014 @ 14:55:

In Amerika schijnt boerenkool ineens superfood te zijn.

O heel mooi. Al die meuk naar Amerika exporteren en hier nooit meer verkopen
Zelfs heel "simpel" spelt schijnt ineens een tekort aan te zijn. Doordat iemand dat als superfood heeft gelanceerd. Wordt hier in de provincie geproduceerd (lees: groeit op het land). Ken heel veel die al jaren speltbrood eten ivm glutten maar nu veel meer voor het brood moeten betalen omdat het ontdekt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven