superfoods,wel of niet?
zondag 27 april 2014 om 14:35
Wat is jullie mening over de superfoods hype?
Zouden jullie het wel of niet gebruiken?
Op het internet en overal worden imo alleen de positieve dingen beschreven maar er zullen ook vast nadelen aan kleven en bijwerkingen.
Deel hier je positieve en negatieve ervaringen!
Zelf heb ik een tijdje tarwegras gebruikt maar nooit iets positiefs van gemerkt, het enige wat ik ervan kreeg was maagpijn.
Zouden jullie het wel of niet gebruiken?
Op het internet en overal worden imo alleen de positieve dingen beschreven maar er zullen ook vast nadelen aan kleven en bijwerkingen.
Deel hier je positieve en negatieve ervaringen!
Zelf heb ik een tijdje tarwegras gebruikt maar nooit iets positiefs van gemerkt, het enige wat ik ervan kreeg was maagpijn.
zondag 27 april 2014 om 14:38
Volg jij de actualiteiten niet? Nog geen paar maanden geleden was heel dik in het nieuws dat 'superfood' niet gezonder was dan ons gewone groente en fruit. Sterker nog, Brocolli en ananas waren nog beter geloof ik. Het kan geen kwaad, maar het doet niets extra's voor je. Behalve je portemonnee leegzuigen.
http://nos.nl/artikel/619 ... estaan-helemaal-niet.html
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/superfood-superonzin
http://nos.nl/artikel/619 ... estaan-helemaal-niet.html
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/superfood-superonzin
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
zondag 27 april 2014 om 14:39
zondag 27 april 2014 om 14:49
Superfoods hebben een zeer heftig negatief effect.
De mensen die er natuurlijkerwijs altijd van geleefd hebben kunnen het nu niet meer betalen omdat de exportprijzen zijn geëxplodeerd. Zij zijn nu afhankelijk van het plaatselijk junkfood, omdat dat een heel stuk goedkoper is.
Een zeer goede reden om het nooit te eten.
De mensen die er natuurlijkerwijs altijd van geleefd hebben kunnen het nu niet meer betalen omdat de exportprijzen zijn geëxplodeerd. Zij zijn nu afhankelijk van het plaatselijk junkfood, omdat dat een heel stuk goedkoper is.
zondag 27 april 2014 om 14:53
Klopt helemaal. Het is verdomme het enige eten wat het daar op die bodem goed doet. En door een stel gezondheidgekkies hier in het westen kan de oorspronkelijke bevolking het niet meer betalen en kijken we in het rijke westen waar eten in overvloed is zelfs dat beetje eten WAT die mensen daar hebben uit hun mond en 'moeten wij het hebben'. Superfood? Superaso!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
zondag 27 april 2014 om 15:01
quote:Cateautje schreef op 27 april 2014 @ 14:49:
Ik voel me ontzettend onnozel, maar dit had ik nog niet eens bedacht. Bah. Niet dat ik aan superfoods doe, ik vind het onzin om een bes een halve wereld over te slepen (carbon footprint enzo), maar dit argument ga ik wel tegen anderen gebruiken. Bah
Raar trouwens dat mensen het bij "superfoods" niet over eten maar over gebruiken hebben. Alsof het een medicijn is ofzo.
Ik voel me ontzettend onnozel, maar dit had ik nog niet eens bedacht. Bah. Niet dat ik aan superfoods doe, ik vind het onzin om een bes een halve wereld over te slepen (carbon footprint enzo), maar dit argument ga ik wel tegen anderen gebruiken. Bah
Raar trouwens dat mensen het bij "superfoods" niet over eten maar over gebruiken hebben. Alsof het een medicijn is ofzo.
zondag 27 april 2014 om 16:50
Zelfs heel "simpel" spelt schijnt ineens een tekort aan te zijn. Doordat iemand dat als superfood heeft gelanceerd. Wordt hier in de provincie geproduceerd (lees: groeit op het land). Ken heel veel die al jaren speltbrood eten ivm glutten maar nu veel meer voor het brood moeten betalen omdat het ontdekt is.