Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
quote:ally_white schreef op 27 april 2014 @ 19:18:

@miepiestreepje, gewoon genieten hoor. Aan die datum kunnen we niks doen. Onze feestdagen zullen nu altijd extra speciaal en extra feestelijk zijn. En een beter kerstcadeau is er toch niet te wensen.Ja doe ik ook hoor! Mij kan het eerlijk gezegd ook niet schelen. Ik weet zeker dat welke dag het ook wordt, wij er gewoon een mooi feest van zullen maken voor ons kindje! En ja, dat we ons dit jaar aan alle kerstfeestvreugde kunnen onttrekken met ons gezinnetje vind ik stiekem ook wel een fijne gedachte . Word alleen toch een beetje chaggie als ik het gevoel - terecht of onterecht - krijg dat ik me moet verdedigen, maar dat zullen de hormonen wel zijn. Kan me dat van de vorige zwangerschap niet zo meer herinneren, maar ik ben af en toe echt niet te genieten!
Van harte voor de nieuwe zwangeren! Ook hier geen 'last' van de uitgerekende datum, het is veel te bijzonder om zwanger te zijn.

Hier steeds misselijker.. Had ik bij de eerste helemaal geen last van. Wil van de week de vk maar eens bellen voor een intake. Hopelijk ook gauw een echo, maar vrees dat dat nog even duurt..
Alle reacties Link kopieren
quote:apie01 schreef op 27 april 2014 @ 16:35:

Ik wil iedereen feliciteren met jullie zwangerschap. En lekker belangrijk dat je uitgerekend bent rond de feest dagen! Ik ben van mening dat je als ouder de verjaardag van je kind speciaal maakt. Dus geniet lekker van jullie zwangerschap en december wordt voor jullie gewoon extra speciaal!Kijk, dit is dus een topreactie! Bedankt apie Wij krijgen gewoon een extra cadeautje met kerst!
I may be young, but I'm not dumb.
Halle allemaal

Iedereen gefeliciteerd met de positieve test en hopen dat iedereen met kerst een gezond kindje krijgt

Ik ben zelf volgens mijn eigen berekeningen 24 dec uitgerekend, het maakt mij niet uit wann ben gewoon super blij. Dit is mijn tweede, ik heb een kleine van 13 mnd.

Zou het leuk vinden om ook mee te mogen schrijven ben er alleen maar mee bezig en word er bijna gek van.

Al dat wachten en mijn mond houden haha.

Xxx
@Poppedropje, gefeliciteerd!! Heerlijk he, om hier een uitlaatklep te hebben! Ben ik ook erg blij mee.

@Melodie74, jij ook gefeliciteerd! Na lang wachten dan toch beloond met een zwangerschap, wat fijn!

Ik ga vandaag de verloskundige bellen voor een afspraak. Ik kan echt niet wachten. Vanmiddag een afspraak bij mijn huisarts, aangezien ik vaak last heb van migraine. De medicijnen die ik daar voor had mag ik nu niet meer slikken, dus even kijken of ze nog een alternatief hebben. En wil me vandaag ook bij moeders voor moeders aanmelden. Zou het te vroeg zijn om de verzekering te bellen ivm kraamzorg enzo???

Ik heb echt een hoofd dat overloopt van alle dingen die geregeld moeten worden. Mijn vriend is gelukkig wat relaxter, dus die praat dan op me in dat niet alles meteen nu geregeld hoeft te worden, dat we nog alle tijd hebben. Het is ons eerste kindje en het kwam ietswat onverwachts (wel enorm welkom hoor!!). We wonen momenteel niet eens samen, mijn nieuwbouwhuis wordt waarschijnlijk voor de bouwvak opgeleverd en tot die tijd zit ik bij mijn ouders in huis om geld te sparen. Dus het is nogal veel in 1 keer haha. Ben ook wel bang voor de reacties van andere straks, want we zijn ook nog maar een half jaar samen. Maar goed, dat is niet anders. Het maakt ons echt niet minder blij met dit kindje.
Life is better when you're laughing
Ik heb net ook de vk gebeld, 19 mei intake en echo, ik ben dan 8 weken 3 dagen... Heb er zin in maar duurt nog 3 weken grr
IK heb ook net de afspraak met de verloskundige gemaakt, voor 26 mei. Dat is voor mij dan 8 weken en 5 dagen. Dus ook nog 4 lange weken wachten.
Gefeliciteerd, poppedroppe!

@allywhite: wat een spannende tijd ga je tegemoet! Maar het komt allemaal vast goed :-) moeten jullie veel aan het huis doen?

Ik heb ook een afspraak gemaakt met de VK. Op 26 mei mag ik langs voor een echo. Ik ben dan 9 weken en 6 dagen. Ze gaf aan dat zij tussen de 10 en 12 weken echo doen. Dus ik ben stiekem er voor gepiept .

We zijn bezig met een to do lijstje voor het huis. Er moeten nog een paar dingen geregeld worden. Twee jaar geleden hebben we ons huis gekocht (uit 1910) en de trap moet nog steeds gewit worden, de plinten gelegd haha..
Ally-white: Dankje, jij ook gefeliciteerd en wat anderen denken is niet belangrijk als jullie maar gelukkig zijn.

Ik zie dat veel al een afspraak hebben bij de vk. Nou nog even geduld hebben. Op naar de 12 weken.
@Smiley_Face, het hele huis moet geschilderd worden, vloertje erin, maar badkamer en keuken zitten er dan al in. Dus op zich valt het mee. Maar geen zomervakantie voor mij, want daar gaan al mijn vrije dagen heen. Maar goed, wij hebben straks allemaal een extreem lange kerstvakantie. Voor jullie to do list hebben jullie nu wel een goede stok achter de deur en datum waarvoor je het wilt doen. Anders waren die klusjes misschien nog wel 2 jaar blijven liggen.
Ik zou het stiekem wel heel leuk vinden als mijn kindje voor de kerst geboren wordt.. .leuke kerstdagen en jaarwisseling lijkt me dat dan.
Allemaal gefeliciteerd! Ik zou ook graag meeschrijven als jullie het goed vinden. Mijn man en ik zijn zwanger van ons derde kindje. Als ik het goed heb uitgerekend ben ik rond 31 december uitgerekend. Onze eerste twee waren allebei later (10 en 6 dagen) dan de uitgerekende datum geboren, dus we rekenen op 2015, maar goed, je weet nooit.

Leuk om alle gevoelens, kwaaltjes, etc. te lezen. Wij wonen in Afrika en bij ons in de buurt praat niemand over z'n gevoel en zeker niet over lichamelijk kwaaltjes te maken met zwangerschappen. Heb dat samen 'klagen' wel een beetje gemist dus ga m'n hart ophalen bij jullie . Bereid je voor!
Ik heb vandaag ook positief getest :Imao: en volgens de berekeningen op internet zou ik 27 dec uitgerekend zijn. Ik kan het nog niet helemaal geloven! Hebben jullie dat ook? Fijn dat de meeste al een afspraak bij de verloskundige hebben gemaakt dat zal ik deze week ook even doen misschien wordt het dan allemaal wat echter.... Het is trouwens ons 2e kindje.
Hi Allemaal, goeiemorgen,

Hebben jullie ook dat je slechter slaapt?

Ik ben nu al sinds t nieuws ( de zwangerschapsuitslag 1,5 week geleden) ook wel iets ervoor echt vroeg wakker..5 uur.

Ik denk de hele dag ook aan niets anders. En had het weekend me op internet meer georienteerd op verloskundige praktijken. Ik besefte niet dat er zoveel zijn. En had al een afspraak gemaakt, maar na orientatie toch een andere gevonden die me meer aansprak.

Hoe gaan jullie om met eten? Ik vind het moeilijk, wat mag wel wat mag niet. Is de kip al goed gaar, is t ei hard gekookt al ( had 2x toe bijna hard gekookt maar dan nog een beetje zachtere geel...) toch maar niet gedaan.

Ik ben trouwens 35, en uitgerekend volgens eigen berekening.

25ste. Hoe oud zijn jullie allemaal?

Qua symptomen heb ik gespannen borsten. Soms wat pijn in de onderbuik, temperatuur verschillen..

Groetjes
Ik slaap opzich prima, heb alleen vreselijk veel dromen. En een opgezette buik, geen gezicht, zo dik. Maar goed, voor het goede doel, zullen we maar zeggen.

Ik ben bijna 31 jaar.

Zelf ben ik niet echt bezig met eten, maar meer met allerlei regeldingen. Waar ga ik bevallen (Nederland of Afrika) waar moet de baby gaan slapen (bij ons op de kamer of bij zijn/haar zusje - nu 7 maanden). Wanneer gaan we het vertellen en willen we weten of het een jongen of meisje is... etc.

Zijn jullie hier ook mee bezig, of hadden jullie alles al gepland/uitgedacht?

Op het moment zijn we ook bezig met een verhuizing. Al met al een beetje hectisch dus!
Cherobon, gefeliciteerd! Leuk dat je hier toch een plekje hebt om op de Hollandse manier over zwangerschappen te praten

Ik slaap ook iets slechter. Was inderdaad voor de test al vaak voor de wekker wakker en dat deed me toen al een beetje denken aan mijn eerste zwangerschap. En 's avonds inslapen gaat ook slechter, terwijl ik de rest van de dag meestal wel een tukkie kan doen

Ik ben trouwens 33, straks in december 34.

Het eten vind ik op zich niet zo spannend. Ga er misschien ook wel iets relaxter mee om dan tijdens de eerste zwangerschap.

Ik doe nog niet veel aan regeldingen. Komt deels ook omdat m'n partner nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Die kijkt me bij elke vraag over dat soort dingen bedenkelijk aan met een gezicht van "ga 's ff niet zo snel en wacht eerst eens die echo af!" .

Ben zelf al heel erg met namen bezig. Bij onze eerste viel de beslissing pas na de bevalling, en dat vond ik echt niet leuk. Dat moeten we nu echt even voorkomen.

Ik wil het m'n ouders graag met 7,5 week vertellen als we de eerste echo hebben gehad. M'n schoonmoeder en de rest van de wereld alleen pas na 3 maand omdat schoonmoeder het de vorige keer al meteen had doorgeklept terwijl wij dat niet wilden. M'n man vindt dat wel een beetje lastig, maar vindt ook wel dat ik/mijn ouders niet de dupe hoeven te zijn van het feit dat schoonmoeder geen geheimpje kan bewaren....

Weten jullie al of jullie prenatale screenings willen? (Nekplooimetingen enzo). Bij de eerste heb ik dat niet gedaan, maar denk dat ik het nu wel wil. Toch ruim 4 jaar ouder nu en dit keer via icsi zwanger. Bovendien kan je tegenwoordig volgens mij bij een vervolgtest een bloedtest laten doen ipv een risicovolle vlokkentest?
@cherobon, gefeliciteerd met je zwangerschap! We zijn op dezelfde dag uitgerekend. Ben benieuwd naar je belevenissen in Afrika. Gaat het daar qua verloskundige enzo anders dan in Nederland? En gaat het een beetje met de verhuizing?

@bloembloem2014, ik slaap wel onrustiger en ben vroeger wakker. Maar ga wel ook vroeger naar bed en op mijn vrije dagen doe ik een oudemannendutje. Ik ben trouwens 30, 31 in december.

@miepiestreepje, ik ga de prenatale screenings niet doen. Ik zit niet in de risico groep en ga maar gewoon uit van de echo's.

Qua voorbereiding ben ik vooral in mijn hoofd heel druk, hoeveel dagen wil ik gaan werken, hoe gaan we dat financieel regelen, wat te doen met kinderopvang (vrienden vragen, kinderverblijf), wanneer vertellen op het werk. Dingen als kinderkamers, namen etc. ben ik nog niet zo mee bezig. Moet ook gewoon proberen wat meer te ontspannen, dat komt vanzelf wel denk ik.
@cherobon: gefeliciteerd! Leuk dat je hier je Nederlandse-geklaag kwijt kan :-) Waar ben je met je eerste kindje bevallen? De ziekenhuizen in Zuid Afrika staan bekend vanwege hun goede kwaliteit toch?! Of vind je het gewoon fijn om het kindje bij je familie in NL geboren te laten worden?

@bloembloem: met het inslaap vallen heb ik geen probleem, gisteren viel ik om 21 uur kn slaap en om 6.45 werd ik wakker en kon ik alweer slapen haha... Op werk gaat het gelukkig wel, maar zodra ik thuis ben val ik neer! De bank is nog nooit zo lekker geweest!

Vanavond trouwens door MvM gebeld en ze komen volgende week woensdagavond langs. Ze gaf aan dat ik ook niet eerder dan week zes mocht beginnen en dat ik tien weken mee moet doen. Gek om te beseffen (dat als alles goed gaat) ik dan alweer in week 17 zit! Ik blijf het eng vinden. Elke keer als ik ergens in mijn buik iets voel steken dan schrik ik al. En elke keer als ik geplast heb kijk ik of ik niet bloed. Is die onzekerheid normaal?
Hey Dames,

Ik ben 33 en moeder van een zoon van 9 en een dochter van 6,5.

Ik ben nu zwanger van de 3e en uitgerekend op 24 December.

Het lijkt me gezellig om met jullie mee te schrijven.

Mijn kwaaltjes:

Vlagen van misselijkheid.

Enorm last van boeren

Veel last van darmen.

Gevoelige borsten/tepels
Welkom, mamaisnietgek! Van harte gefeliciteerd!
Goeiemorgen,

Leuk jullie berichten. Ik ben alweer vroeg wakker.

Hebben jullie ook last van n droge mond snachts?

@mamaiisnietgek welkom

@cherobon, of het een jongen of meisje wordt nog niet echt mee bezig. Maar wel gekeken op pinterest naar leuke aankondigingen.

Voel trouwens vanochtend wel wat gerommel, mn darmen?

Borsten ook gespannen. Verder wisselende stemming, maar dat kan ook door gedachten komen...

Groetjes
Ik was afgelopen jaar uitgerekend op 30 december, en had dus net als jullie kans op een feestdagenkindje. Het kon me niets schelen, ik kreeg een kind!

Uiteindelijk is zoon op 6 december geboren, dus een sinterklaaskind ipv kerst! Zo zie je maar, je kan toch niets 'plannen'. Nu is zoon dus bijna 5 maanden en het is zo leuk! Geniet van jullie zwangerschappen en de babys want de tijd vliegt!
Ha,

@miepiestreepje: balen zeg, dat je schoonmoeder zo babbelt. Dan moet ze inderdaad maar wat langer wachten om het nieuws te horen.

Volgens mij kun je hier geen prenetale screening doen. Zit ik ook niet zo op te wachten, al zou ik wel graag een uitgebreide 20 weken echo willen. Maar geen idee of dat hier kan.

@ ally_white: Jammer genoeg hebben we hier geen verloskundigenpraktijk. Ik vond het in Nederland echt gezellig om daar naartoe te gaan. Hier moeten we naar het ziekenhuis naar de gynacoloog.

@smileyface: wij wonen in Kenia. In Nairobi heb je wel een goed ziekenhuis, maar wij wonen er 6 uur rijden vandaan en hier in de stad heeft de bloedbank soms geen bloed. Aangezien ik tijdens de vorige bevalling een liter bloed ben verloren is het een beetje griezelig om hier te bevallen. Aan de andere kant hebben we niet zo'n zin om weer naar Nederland te gaan. Ik moet eens even overleggen met onze verloskundige in Nederland en dan hier kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar we wachten nog even af... het is nog zo vroeg.

Enne... die onzekerheid. Ik weet nog dat ik dat bij onze eerste ook heel erg had. Als ik even geen misselijkheid of iets dergelijks voelde dan was ik weer bang dat het mis was. Wordt vanzelf minder denk ik.

Nu heb ik het gewoon wat drukker, zodat ik daar minder mee bezig kan zijn.

@mamaisnietgek: van harte! Boeren kan er echt bij horen he, op de gekste momenten. Ik heb heel wat 'schaam schaam momentjes' gehad, want k voelde ze absoluut niet aankomen.

@bloem: oh... die droge mond komt van de zwangerschap. Had die link nog niet gezien.

Allemaal een fijne dag. Zal nu eens echt aan het werk gaan. Zo'n forum is leuk om de lastige klusjes wat uit te stellen
Hoi allemaal!

Ik heb zojuist gebeld met de VK... 26 mei een afspraak voor de intake..

Kan vanaf 2 juni ( dan ongeveer 9 weken) een echo maken vertelde ze... dus die ga ik ook dan inplannen! Spannend!
@Smiley_Face, herkenbaar die angst! Ik heb dat ook bij ieder toiletbezoek en het is het eerste wat ik check als ik 's ochtends wakker wordt. Ik ga ervan uit dat het na de echo wel beter word.

@mamaisnietgek, gefeliciteerd!

@jomi, thanks,lief!

@cherobon, pff 6 uur rijden naar het ziekenhuis.. Dat is idd best spannend als je moet bevallen. Was je vorige bevalling wel in NL?

@appelsabje, leuk! Zelfde dag als smiley_face en ik. Duurt nog lang he??

Ik heb hier vandaag een dag van grote honger. Ik zit ondertussen opeen bananen/yoghurt smoothie, appel, banaan, mueslibol, 2 kadetjes appelstroop en een pakje sesamzaadkoekjes. Nu zit ik eindelijk een beetje vol. Echt niet normaal. Mijn moeder had dit ook toen ze zwanger was van, die kwam echt 25 kilo aan ofzo, dus ik hoop niet dat het zo blijft.

Kreeg gister bericht dat mijn huis eerder wordt opgeleverd, voor de bouwvak ipv erna, waarschijnlijk halverwege juli. Komt nu eigenlijk wel heel lekker uit, des te meer zal ik zelf nog kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven