rare vraag.. hoevaak plassen Jullie per dag
maandag 28 april 2014 om 20:32
Zoals hierboven al staat.. Hoevaak plassen jullie per dag ( ongeveer natuurlijk)
Het verbaast en irriteert mij namelijk hoevaak ik moet plassen. Ben sinds 18.00 nu denk ik al 6-10 x naar de toilet gegaan. Soms zit er niet eens 10 minuten tussen in. Dit is nu al een lange tijd aan de gang, savonds voor het slapen gaan
(Vanaf het punt dat ik naar bed ga en in slaap val) ga ik denk ik al 2-4 keer naar de toilet.. Dat is dan +/- in 1 Uur tijd, snachts word ik 1 a! 2 x wakker om te gaan en weer ongeveer een uur voor de wekker gaat ook altijd nog een keer. Zodra ik wakker ben weer, overdag plas ik me ook weer een eind weg.
Is dit normaal ?
Het verbaast en irriteert mij namelijk hoevaak ik moet plassen. Ben sinds 18.00 nu denk ik al 6-10 x naar de toilet gegaan. Soms zit er niet eens 10 minuten tussen in. Dit is nu al een lange tijd aan de gang, savonds voor het slapen gaan
(Vanaf het punt dat ik naar bed ga en in slaap val) ga ik denk ik al 2-4 keer naar de toilet.. Dat is dan +/- in 1 Uur tijd, snachts word ik 1 a! 2 x wakker om te gaan en weer ongeveer een uur voor de wekker gaat ook altijd nog een keer. Zodra ik wakker ben weer, overdag plas ik me ook weer een eind weg.
Is dit normaal ?
maandag 28 april 2014 om 20:45
quote:Doreia schreef op maandag 28 april 2014 20:41 Lijkt me slopend, om elke nacht wakker te worden om te moeten plassen. Ik zou ermee naar de huisarts. Ik word 's ochtends wakker en dan ga ik plassen. Daarna halverwege de ochtend nog een keer. Daarna in de middag en voor het avondeten, dan een uur na het avondeten en een laatste keer voor ik naar bed ga. Dus 5x per dag.
<a href="http://www.plastest.nl/wat_is_een_overa ... _blaas.php" class="link">http://www.plastest.nl/wa ... gen/overactieve_blaas.php</a>
Slaap er inderdaad niet optimaal door
Ga de link bekijken dank!
<a href="http://www.plastest.nl/wat_is_een_overa ... _blaas.php" class="link">http://www.plastest.nl/wa ... gen/overactieve_blaas.php</a>
Slaap er inderdaad niet optimaal door
Ga de link bekijken dank!

maandag 28 april 2014 om 20:47
quote:Penelope_ schreef op maandag 28 april 2014 20:45 Je kan ook gewoon een zwakke blaas hebben (die je overigens kunt trainen waardoor je het langer op kunt houden en niet zo snel aandrang voelt)
Ik ga denk ik 4x per dag.
Probeer er vaak niet gelijk aan toe gegeven
Door bv te wachten tot er reclame is of tot het einde van een show (als ik tv kijk)
Ik ga denk ik 4x per dag.
Probeer er vaak niet gelijk aan toe gegeven
Door bv te wachten tot er reclame is of tot het einde van een show (als ik tv kijk)
maandag 28 april 2014 om 20:50

maandag 28 april 2014 om 20:57
Ehm..
Als ik wakker word, voor ik naar m'n werk ga (zit ong 1 uur tussen, wil niet in de trein)
Op werk sowieso elke pauze en nog2/3x tussendoor dus dan zit ik al op 8 ongeveer
Dan als ik van werk wegga en savonds nog 2x, 11.
Snachts ook 1/2x er uit.
Dus ergens rond de 12/13x per dag.
Ik drink dan wel heel veel... Zo vaak als jij lijkt me niet goed. Ik ga al vaak.....
Als ik wakker word, voor ik naar m'n werk ga (zit ong 1 uur tussen, wil niet in de trein)
Op werk sowieso elke pauze en nog2/3x tussendoor dus dan zit ik al op 8 ongeveer
Dan als ik van werk wegga en savonds nog 2x, 11.
Snachts ook 1/2x er uit.
Dus ergens rond de 12/13x per dag.
Ik drink dan wel heel veel... Zo vaak als jij lijkt me niet goed. Ik ga al vaak.....
Internagelaktisch

maandag 28 april 2014 om 21:00

maandag 28 april 2014 om 21:07
Gevonden op wikipedia: bij normale vochtinname produceren de nieren 1000 - 1500 ml urine (1 tot anderhalve liter). Een normale blaas begint vol aan te voelen bij 0,3 liter en bij 0,5 liter moet je echt nodig plassen.
Op basis hiervan het sommetje: de gemiddelde Nederlander zou toe moeten kunnen met 2 tot 5 keer per dag plassen (waarbij 2 me dan wel erg weinig lijkt, maar goed).
Op basis hiervan zou je kunnen concluderen dat 10 keer naar de WC in een paar uur tijd extreem veel is (en ook onpraktisch en tijdrovend natuurlijk).
Op basis hiervan het sommetje: de gemiddelde Nederlander zou toe moeten kunnen met 2 tot 5 keer per dag plassen (waarbij 2 me dan wel erg weinig lijkt, maar goed).
Op basis hiervan zou je kunnen concluderen dat 10 keer naar de WC in een paar uur tijd extreem veel is (en ook onpraktisch en tijdrovend natuurlijk).

maandag 28 april 2014 om 21:07
'S nachts twee tot drie keer. Overdag uhm elk uur denk ik. Soms wat vaker soms wat minder. Sommige momenten 4 keer in het uur. Ik krijg ook altijd commentaar van iedereen dat ik zo vaak moet plassen. Ik denk dat ik een overactieve blaas heb. Het zijn ook nooit kleine plasjes, en heb geen blaasontsteking.
maandag 28 april 2014 om 21:08
quote:Fame schreef op maandag 28 april 2014 20:58 Dat belemmert toch normaal functioneren als je zo vaak moet?
Doet het ook, drink liever niet omdat ik na een half glas al vaak weer moet (drink natuurlijk wel maar let er wel op)
Snachts slaap ik slecht en kom moeilijk in slaap omdat ik dan weer moet
Werk met kinderen en ga vaak op stap met ze plas vaak voor we de deur uit gaan maar moet dan alweer snel als we buiten zijn (ga dan niet gelijk naar huis want dat is natuurlijk niet praktisch)
Film kijken met vriend is voor hem ook niet erg gezellig als het steeds op pauze moet haha
Doet het ook, drink liever niet omdat ik na een half glas al vaak weer moet (drink natuurlijk wel maar let er wel op)
Snachts slaap ik slecht en kom moeilijk in slaap omdat ik dan weer moet
Werk met kinderen en ga vaak op stap met ze plas vaak voor we de deur uit gaan maar moet dan alweer snel als we buiten zijn (ga dan niet gelijk naar huis want dat is natuurlijk niet praktisch)
Film kijken met vriend is voor hem ook niet erg gezellig als het steeds op pauze moet haha
maandag 28 april 2014 om 21:10
quote:luffy22 schreef op maandag 28 april 2014 21:07 'S nachts twee tot drie keer. Overdag uhm elk uur denk ik. Soms wat vaker soms wat minder. Sommige momenten 4 keer in het uur. Ik krijg ook altijd commentaar van iedereen dat ik zo vaak moet plassen. Ik denk dat ik een overactieve blaas heb. Het zijn ook nooit kleine plasjes, en heb geen blaasontsteking.
Precies dit herken ik allemaal, ook geen kleine plasjes maar gewoon een hele.. Waterval haha
Erger jezelf niet eraan?
Precies dit herken ik allemaal, ook geen kleine plasjes maar gewoon een hele.. Waterval haha
Erger jezelf niet eraan?
maandag 28 april 2014 om 21:11
Ik denk 10 tot 12 keer op een hele dag. Heel soms rond een uur of 5/6 sochtends en dan alleen als ik uit kan slapen. Moet ik er om 7 uit dan hoef ik vreemd genoeg niet.
Drink je in de ochtend wel genoeg? dat je dat smiddags en savonds niet in hoeft te halen. Of houd je het onbewust op omdat je overdag te druk bent? Als je ook nog eens heel veel drinkt, meer dan 4 liter p dag , dan zou ik eens langs de ha gaan.
Drink je in de ochtend wel genoeg? dat je dat smiddags en savonds niet in hoeft te halen. Of houd je het onbewust op omdat je overdag te druk bent? Als je ook nog eens heel veel drinkt, meer dan 4 liter p dag , dan zou ik eens langs de ha gaan.

maandag 28 april 2014 om 21:11
maandag 28 april 2014 om 21:20
quote:nina1966 schreef op maandag 28 april 2014 21:11 Ik denk 10 tot 12 keer op een hele dag. Heel soms rond een uur of 5/6 sochtends en dan alleen als ik uit kan slapen. Moet ik er om 7 uit dan hoef ik vreemd genoeg niet.
Drink je in de ochtend wel genoeg? dat je dat smiddags en savonds niet in hoeft te halen. Of houd je het onbewust op omdat je overdag te druk bent? Als je ook nog eens heel veel drinkt, meer dan 4 liter p dag , dan zou ik eens langs de ha gaan."
Drink zodra ik op werk ben (tussen 7.30-08.30)
Plas denk ik overdag wel minder dan S avonds omdat ik het inderdaad onbewust/ en bewust ophou
4 liter per dag drink ik niet want dan plas ik denk ik meer dan dat ik zit haha
Drink je in de ochtend wel genoeg? dat je dat smiddags en savonds niet in hoeft te halen. Of houd je het onbewust op omdat je overdag te druk bent? Als je ook nog eens heel veel drinkt, meer dan 4 liter p dag , dan zou ik eens langs de ha gaan."
Drink zodra ik op werk ben (tussen 7.30-08.30)
Plas denk ik overdag wel minder dan S avonds omdat ik het inderdaad onbewust/ en bewust ophou
4 liter per dag drink ik niet want dan plas ik denk ik meer dan dat ik zit haha

maandag 28 april 2014 om 21:31

maandag 28 april 2014 om 21:36