Gezondheid alle pijlers

Mirena en chronische hoofdpijn

29-04-2014 18:32 11 berichten
Ik weet dat er tig topics over de Mirena zijn, maar ik kan de antwoorden en ervaringen niet vinden.

Voor de Mirena gebruikte ik de pil. Ik had toen wel hoofdpijn in de stopweek. Na m'n zwangerschap heb ik de Mirena laten plaatsen. Ik heb me een maand of acht prima gevoeld, maar sinds april 2013 (nu dus een jaar) heb ik elke dag hoofdpijn. Een keer per maand heb ik migraine. Ik heb geen bloedverlies meer.

Ik zoek ervaringen van anderen die ook een Mirena hebben en pas na een paar maanden klachten kregen. Ik twijfel om de Mirena te laten verwijderen, maar dan moet ik weer aan de pil. Ook niet ideaal. Maar deze hoofdpijn maakt me ondertussen radeloos...

Wie kan me helpen?
Alle reacties Link kopieren
En een tijdje geen hormonen en het met een condoom doen offe ev. nog een keer zwanger worden moet wenselijk zijn.

Dan weet je wel of de hoofdpijn echt door die hormonen veroorzaakt wordt.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Heb je al medicijnen geprobeerd tegen de hoofdpijn en migraine? Denk dat dat je enige optie is. Werkt dat niet dan zou ik 'm eruit halen. Heb wel van meer mensen gelezen dat ze er hoofdpijn van krijgen, het is echt troep! Zou mij niets verbazen als dat ding over 10 jaar afgeschaft wordt
quote:zonzonzon schreef op 29 april 2014 @ 18:32:

Ik zoek ervaringen van anderen die ook een Mirena hebben en pas na een paar maanden klachten kregen. Ik twijfel om de Mirena te laten verwijderen, maar dan moet ik weer aan de pil. Ook niet ideaal. Maar deze hoofdpijn maakt me ondertussen radeloos...

Wie kan me helpen?Je moet toch niet aan de pil?

Een koperspiraal is bijv hormoonloos en zou een mogelijkheid kunnen zijn

Maar in overleg met je huisarts zijn er wel meer mogelijkheden
Je bent zelf een theepot
Zwanger worden is geen optie. Nu niet in elk geval.

De koperspiraal heb ik me nog niet in verdiept. Ik zal eens kijken.

Medicijnen heb ik al geprobeerd, maar voor de dagelijkse hoofdpijn is er niks. De neuroloog zegt, leer er maar mee leven...
Ik heb al zoveel geprobeerd en gedaan.

Ik probeer erachter te komen of de klachten van de Mirena komen. Kan het zo zijn dat het eerst goed gaat en vervolgens niet. Wie herkent dat?
quote:zonzonzon schreef op 29 april 2014 @ 19:48:

Ik heb al zoveel geprobeerd en gedaan.

Wat heb je geprobeerd?

Niet-hormonale ac is een optie en daar zijn er verschillende van.

Sommige ac-pillen zijn wellicht ook een optie

Een gesprek met je ha kan je verder helpen
Je bent zelf een theepot
Ik herken het!

Heb de mirena nu zo'n 1,5 jaar. Niet als voorbehoedsmiddel maar tegen mijn PMS klachten. De eerste maanden nog wel bloedverlies gehad. Vervolgens een jaar nergens last van gehad. Nu sinds een paar maanden weer veel hoofdpijn met minimaal 1x migraine per 3-4weken. Afgelopen maand ook weer flink bloedverlies.

Ik ga 'm eruit laten halen!
Zes maanden na plaatsing kreeg ik dagelijks hoofdpijn en dagelijks bloedverlies. Een maand geleden Mirena eruit laten halen en nu nergens last van! Wat een verademing om weer zonder pijn te leven.
Het kan dus toch zo zijn dat er pas na een aantal maanden klachten komen.

Ik kom regelmatig bij de Fysio. Ik heb neurologen gezien, yoga geprobeerd, acupunctuur, chiropractor, cesartherapie, neurologen, hoofdpijncentrum, manuele therapie, vitamines, mineralen... Nog aanvulling pen SuzanneSuus?
quote:zonzonzon schreef op 30 april 2014 @ 13:46:

Het kan dus toch zo zijn dat er pas na een aantal maanden klachten komen.

Ik kom regelmatig bij de Fysio. Ik heb neurologen gezien, yoga geprobeerd, acupunctuur, chiropractor, cesartherapie, neurologen, hoofdpijncentrum, manuele therapie, vitamines, mineralen... Nog aanvulling pen SuzanneSuus?

Niet hormonale ac dus, iom je huisarts.

Koperspiraal, pessarium... je zou met de ha kunnen kijken wat het beste bij jou en je leven past.

Lijkt me de moeite waard om te proberen , toch?
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven