Gezondheid alle pijlers

Operatie schoonvader risicovol

30-04-2014 07:47 18 berichten
Vanmiddag krijgt mijn schoonvader een operatie waarbij het risico dat het mis gaat 2 -5 % is. Zouden de medici hier dat typeren als hoog?

De man is nogal gesloten en wilde ons (zijn kinderen eigenlijk) niet mee hebben naar de afspraken, bovendien is het allemaal nogal snel gegaan en weten we pas een paar dagen dat dit gaat gebeuren. Tijd om dit te laten bezinken heeft niemand nog gehad.

Willen jullie alsjeblieft een beetje voor hem/ons duimen? We hebben al flink wat te verstouwen gekregen aan gezondheidsproblemen de afgelopen jaren, in de familiaire kring. Ik hoop zo dat het ons nu een keer bespaart blijft.
Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het hoog is. Het klinkt als niet. Mijn moeder had een kans van 3 % op overlijden na een open hart operatie en die stierf wel dus tja. Ze zullen er vast niet aan beginnen als er goede hoop is denk ik zo.
Elke operatie is risicovol en hoeveel % boeit weinig. Het is en blijft mensenwerk.

50%kans dat t goed of fout gaat
De operatie zal medisch gezien noodzakelijk zijn. En als hij pech heeft behoort hij tot de 2 tot 5 patiënten van de 100 behoren. Maar waarschijnlijk behoort hij tot de 95-98 patiënten.

Het is lastig als hij zo gesloten is. Kunnen jullie er ook niet over praten 'wat als...?' Ook niet voor deze kwestie speelde?

Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eens met @Troostjeniet

Het kan altijd fout gaan en ze zijn verplicht alle risico's te vermelden.. Goed kans dat het goed gaat hoor, vele dokters hebben al lang ervaring met operaties maar er is altijd een kans dat het fout gaat en daarom moeten ze het melden.

Ik duim voor jullie.

Hoop dat het allemaal heel goed af mag lopen!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dat risico lijkt me niet erg hoog. Aan iedere operatie, van een hersenoperatie tot een ingegroeide teennagel, kleeft een zeker risico, meestal niet eens vanwege de operatie zelf maar vanwege mogelijke complicaties.
verba volant, scripta manent.
Ach het is natuurlijk ook maar gewoon iets aangrijpen om een beetje zekerheid te krijgen, natuurlijk is het een " wassen neus", maar het voelt toch fijn als je de statistieken aan je kant hebt . Bedankt voor de lieve berichten.
Het zijn maar statistieken he. Als je schoonvader nog jong en relatief gezond is, zijn zijn overlevingskansen waarschijnlijk alweer een stuk groter.
quote:Schabolleke schreef op 30 april 2014 @ 08:55:

Het zijn maar statistieken he. Als je schoonvader nog jong en relatief gezond is, zijn zijn overlevingskansen waarschijnlijk alweer een stuk groter.

Dat is het hem nu juist, dat istie allebei niet. Vandaar dat ik me ook zo zorgen maak.

Nouja, afwachten maar weer.
O, da's minder. Sterkte, probeer een beetje vertrouwen te houden, meer kun je niet doen.

Overigens, 2-5 procent is geen supergroot risico.
quote:Schabolleke schreef op 30 april 2014 @ 09:07:

O, da's minder. Sterkte, probeer een beetje vertrouwen te houden, meer kun je niet doen.

Overigens, 2-5 procent is geen supergroot risico.Bedankt, dat wilde ik gewoon graag even horen. Ik weet dat hij ongezond en oud is en dat de operatie voor hem wellicht veel risicovoller is, maar het stelt me toch een beetje gerust.
Veel sterkte vandaag.

Ik sluit me aan bij Schabolleke, probeer wat vertrouwen te hebben.
Sterkte en hou je vast aan de kans dat het allemaal wél goed gaat!
Sterkte. Ik snap dat je de statistieken aan je kant wilt hebben. Helaas blijft het spannend, ook met de statistieken. Over een paar uur weet je er meer over, ik zal mee duimen voor goed nieuws!
quote:troostjeniet schreef op 30 april 2014 @ 08:08:

Elke operatie is risicovol en hoeveel % boeit weinig. Het is en blijft mensenwerk.

50%kans dat t goed of fout gaat

Wat een onzin, artsen zeggen dat de kans dat het mis gaat 2 tot 5 procent is. Niet 50%.....

Als de kans op regen 2-5% is neem ik geen paraplu mee, maar er is een kleine maar reeele kans dat het toch gaat regenen.. Zo zou ik het zien. Sterkte!!
Bedankt voor alle lieve berichten hoor. De kans op complicaties na de operatie is nog iets groter, maar we zien wel waar het schip strandt.
Richt je op de 95% waarbij het wel allemaal goed gaat. Elke operatie heeft risico's op complicaties. Hoe beter de basisconditie hoe beter succes verwacht kan worden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven