Entertainment alle pijlers

Project P: stop het pesten!

28-04-2014 20:55 78 berichten
Volgens mij is hier nog geen topic over? Wie kijkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net op rtlgemist gekeken (moest om half 9 The Blacklist kijken :-)) en ik denk niet dat er zonder de verborgencamerabeelden een programma was geweest. Juist die beelden maakten duidelijk wat pesten inhoudt.

Een controversiële aanpak, dat wel. Maar ik vraag me af wat er wel had geholpen als het niet op deze manier was aangepakt.
Ga in therapie!
Ik heb het gezien en vond het heftig, en een goed programma. Goed dat iedereen, vooral de pesters, eens kunnen zien wat hun gedrag met een ander doet. En dan hebben we het hier niet eens over de lange termijn. Ik vind het ook erg moedig dat de pester zich opgeeft voor dit programma want de kans bestaat altijd dat het pesten daarna nog erger wordt.

Iemand schrijft hier dat met deze jongen helemaal niets mis is, en waarom hij wordt gepest. Maar ook al zou iemand ietsje pietsje anders zijn, heel verlegen, lelijk of wat dan ook, dan nog niet mag iemand gepest worden. En ik hoop dat dit programma goed doet voor iedereen die gepest wordt. Dat er een soort bewustzijn op gang komt.
Ik vond het een heel mooi programma. Jammer dat ouders van pesters op de achterste benen staan. Het zal ook wel moeilijk zijn om als ouders te moeten toegeven dat jouw kind een pestkop is. Het is natuurlijk makkelijker te doen alsof je niet weet dat jouw kind één van de etters. Juist de camera is goed omdat het in beeld brengt hoe erg het is. Er is geen ruimte tot verbeelding het is zoals het is. Dit is gewoon keihard bewijs, en sommigen hebben dat gewoon nodig om in te zien hoe erg het is. Mijn maag is wel 100x omgedraaid tijdens dat programma. Wat ontzettend erg om te zien. Wat verdrietig. Voor die ouders die pestkoppen de hand boven het hoofd houden, zou ik bijna wensen dat ze ook eens mogen ervaren hoe het is als je kind zo diep moet gaan.
Ik vond het ook een mooi programma en lang niet zo sensatiezuchtig als eerder beweerd werd. Door de camera wordt je met je neus op de feiten gedrukt. Ja, het is echt zo erg als de gepeste beweert en nee, het zijn niet zomaar "geintjes waar iemand maar tegen moet kunnen".
Ik vernam dat elke ouder wel toestemming heeft moeten geven om hun kroost te mogen filmen, dus ik vind het dan vreemd nav jouw post Toffifee dat de ouders van de pestende kinderen hun kinderen een hand boven het hoofd houd. Ik heb echt alleen de laatste 10min gezien ofzo, maar ik vind het een goed idee op deze manier. Zonder camera kan je nooit de pester zelf laten zien wat hij aanricht, ook al zijn het maar stomme woorden. Als pester weet je gewoon niet wat het met je klasgenoot doet. En ja ook ik ben van mening dat scholen hier veel te weinig aan doen, als ze hier actiever in zouden zijn, zouden veel pesterijen prima opgelost kunnen worden.
Dit programma laten zien tijdens Maatschappijleer lijkt mij een hele goede lesvulling.
Diep triest.. En zo'n leuke jongen waar niets mis mee is. Ik ben zelf nooit gepest maar kan wel huilen om wat hij mee moet maken. Wat moet ik hierop zeggen? Geen woorden voor die beelden.

Ik heb heel veel respect voor Jordy dat hij die beelden laat opnemen. Laat die pesters maar eens zien wat ze aanrichten!! Geen enkel recht hebben ze meer.
Ik had het idee dat hij niet de enige was die gepest werd in die klas. De jongen die wegliep in de gymzaal was volgens mij ook een "slachtoffer"
Ja, die jongen met die moeilijke huid.

Die zei al dat hij aardbei genoemd werd
Ik vond het programma ook goed.

Begreep eigenlijk niet waarom dat jongetje gepest werd, het is een leuk jongetje (ook al was hij dat niet dan nog zou hij niet gepest moeten worden ofcourse) maar het verbaasde me... ik had verwacht nou gut die pesters zullen wel van die macho figuren zijn maar om eerlijk te zijn, ik vond de pesters een stelletje sukkeltjes, die had ik zelfs levend opgevreten.
.
Jongetje

Ik had het idee dat er een beetje een pestcultuur in die klas (of op die school?) bestaat. Jordy was niet de enige die gepest werd, meerdere leerlingen gaven aan gepest te worden, inclusief de pesters zelf. Iemand zei geloof ik ook dat Jordy soms zelf ook pestte. Ik denk dat dat misschien te maken heeft met de groepsdynamiek die het slechtste in de kinderen naar boven haalt.
Ga in therapie!
Die jongen met die moeilijke huid noemde Jordy zelfs zijn vriend. Werd zelf ook gepest volgens mij. Het waren inderdaad geen macho's. Eerder kinderachtige slapjanusjes. Als die beelden er niet waren, had ik oprecht gedacht dat het wel mee zou vallen.. Zo zie je maar.
quote:bettiepage schreef op 30 april 2014 @ 00:11:

Die jongen met die moeilijke huid noemde Jordy zelfs zijn vriend. Werd zelf ook gepest volgens mij. Het waren inderdaad geen macho's. Eerder kinderachtige slapjanusjes. Als die beelden er niet waren, had ik oprecht gedacht dat het wel mee zou vallen.. Zo zie je maar.

En dat geeft anderen het recht om hun te pesten?

Zolang het pesten op werkvloer nog steeds doorgaat zullen dit soort programma's weinig oplossen .
Bettie bedoelt, zo lees ik het althans, dat de pesters kinderachtige slapjanusjes waren, niet dat de gepeste jongen(en zijn vriend) dat zijn.
Ja, beetje flauw dat er hier over elk detail gevallen wordt.

Hoe ik Bettie's bericht lees is dat je als buitenstaander zou VERWACHTEN dat de pestkoppen macho's zijn.. Terwijl hier die Jordy eigenlijk vrij volwassen afsteekt tegen die kleintjes ("kinderachtige slapjanusjes") waardoor hij gepest wordt.

Bij mij op school werd ook wel gepest, maar dan werden die "kinderachtige slapjanusjes" juist gepest door macho's. Types als Jordy kwamen dan juist op voor de gepeste kids.

Dat was een beetje de dynamiek op mijn school.

Daarom kan ik me voorstellen dat mensen verbaasd zijn als ze opeens de pestkoppen zien in deze aflevering..
@Lughnasadh,

Inderdaad, zo bedoelde ik het.
@Mademoiselle85,

En wat jij zegt natuurlijk ook
up!
Wie kijkt er ook?
wat mij opviel, jullie misschien ook

in het stukje dat er stiekem gefilmd werd zei iemand:

'bye Xandra, love you!'

precies dit zinnetje werd vorige week ook al gezegd in het verborgen camera filmpje van de jongen van vorige week. Hoe kan dat nou?
.
Ik!

Ik vind dat Johnny het goed doet, dit soort programma's.
Ik vind wel dat het erg gerekt wordt. Voorstukjes, reclame, 'eerder' stukjes.. Ik denk dat ze in de helft van de tijd ook het programma hadden kunnen maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het ook minder indrukwekkend dan vorige week. Of dat aan de persoon ligt of dat het nieuwtje van het programma af is weet ik niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 05 mei 2014 @ 21:27:

Ik vind wel dat het erg gerekt wordt. Voorstukjes, reclame, 'eerder' stukjes.. Ik denk dat ze in de helft van de tijd ook het programma hadden kunnen maken.

Vind ik ook.

Dat blonde jongetje in spijkerblouse, wat een dotje.

Valt me ook op dat vrijwel alle meiden in de klas vrij stevig zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven