Keelamandelen laten verwijderen!
donderdag 1 mei 2014 om 12:43
Hoi allemaal,
Het is nu 3 dagen geleden dat ik mijn amandelen heb laten verwijderen. Het werd tijd na vele keelontstekingen in een korte tijd. ben 19 jaar trouwens.
Ik had er de eerste dag enorm veel last van (dacht ik). De tweede dag was nog erger. Ik hoopte dat het de 3e dag wel mee zou vallen en dat ik al ietwat makkelijker zou kunnen slikken. Dit is helaas niet waar
ik krijg niks door mijn keel. Zelfs geen water en op waterijsjes zuigen begint ook steeds meer pijn te doen.
Ik gebruik op dit moment pijnstillende (dus niet!) paracetamol.
Ik vroeg om diclofenac in het ziekenhuis. Dit kreeg ik ook voorgeschreven toen ik keelontstekingen had. Dit kreeg ik niet mee omdat ik geen diclofenac mag gebruiken op een lege maag. Ik heb al bijna 72 uur niks gegeten en ik begin onderhand honger te krijgen.
Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of iemand met tips? Ze zijn van harte welkom!
Het is nu 3 dagen geleden dat ik mijn amandelen heb laten verwijderen. Het werd tijd na vele keelontstekingen in een korte tijd. ben 19 jaar trouwens.
Ik had er de eerste dag enorm veel last van (dacht ik). De tweede dag was nog erger. Ik hoopte dat het de 3e dag wel mee zou vallen en dat ik al ietwat makkelijker zou kunnen slikken. Dit is helaas niet waar

Ik gebruik op dit moment pijnstillende (dus niet!) paracetamol.
Ik vroeg om diclofenac in het ziekenhuis. Dit kreeg ik ook voorgeschreven toen ik keelontstekingen had. Dit kreeg ik niet mee omdat ik geen diclofenac mag gebruiken op een lege maag. Ik heb al bijna 72 uur niks gegeten en ik begin onderhand honger te krijgen.
Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of iemand met tips? Ze zijn van harte welkom!
A smile is a girls best accessory
donderdag 1 mei 2014 om 12:55
Ik heb mijn amandelen laten verwijderen toen ik 21 was. Bij mij trok de pijn pas weg na een week of 3. Eerste dagen kon ik ook echt niks eten van de misselijkheid. Daarna wat appelmoes en andere vloeibare koude dingen ( geen zuivel) Neem je wel genoeg paracetamol? Ik mocht elke 4 uur 2 paracetamol, en deze had ik ook echt nodig. Diclofenac is trouwens vrij verkrijgbaar, gewoon te koop bij de drogist. Wel verstandig om deze met maagbeschermers te nemen. Ik kon er helaas niet tegen, werd er kotsmisselijk van. Ik zou je wel adviseren echt op te passen met als je toch dingen gaat eten. Ik heb na 6 dagen een hele erge nabloeding gehad waardoor ik opnieuw onder narcose moest. Daarna voelde ik mij echt nog veel slechter! Veel sterkte!
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
donderdag 1 mei 2014 om 13:04
donderdag 1 mei 2014 om 13:05
Ik heb ook mijn amandelen laten verwijderen toen ik 25 was. De eerste 2 weken heb ik op bed gelegen. De 3e week begon ik beetje op te knappen en ging ik ook weer aan het werk.
Na 1.5 week kon ik weer ''normaal'' eten. Daarvoor voornamelijk vloeibaar (vla, ijsjes, brood zonder korst, peertjes etc). Deed veel pijn, maar ik dwong mezelf.
Ik zat voornamelijk aan de diclofenac en aan de paracetemol zetpillen.
Ik kon overigens ook bijna niet praten, mijn stem was helemaal naar de klote.
Na 1.5 week kon ik weer ''normaal'' eten. Daarvoor voornamelijk vloeibaar (vla, ijsjes, brood zonder korst, peertjes etc). Deed veel pijn, maar ik dwong mezelf.
Ik zat voornamelijk aan de diclofenac en aan de paracetemol zetpillen.
Ik kon overigens ook bijna niet praten, mijn stem was helemaal naar de klote.
donderdag 1 mei 2014 om 14:06