broek
vrijdag 2 mei 2014 om 06:43
vrijdag 2 mei 2014 om 06:50
Hangt denk ik ook van de nabestaanden af, of het zou kunnen. Ik zou mezelf in ieder geval niet prettig voelen in een witte broek op een begrafenis. Maar een witte broek draag ik dan ook echt alleen in de zomer. Kun je niet iets van iemand lenen?
In the end, we only regret the chances we didn't take!
vrijdag 2 mei 2014 om 06:52
Tenzij het een Surinaamse uitvaart is zou ik het niet doen. Bij een begrafenis draag je stemmige kleuren, netjes is niet het enige criterium. Alleen zwart hoeft ook niet denk paars, donkerblauw, grijs en bruin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 2 mei 2014 om 07:07
vrijdag 2 mei 2014 om 07:11
Tegenwoordig kun je alles aantrekken als je naar een begrafenis/crematieplechtigheid gaat maar ik vind het toch een beetje "not done" om felle kleuren of iets wits aan te trekken. Als de overledene een ouder familielid is kan het stemmig grijs/paars/blauw/bruin zijn, is het een punker kun je bij wijze van spreken in alle kleuren van de regenboog.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 2 mei 2014 om 07:21
Wit vind ik niet kunnen.
Heb je anders bij het donkerblauwe bloesje niet een donkerblauwe spijkerbroek? Ja is ook niet alles maar beter dan wit.
Kijk anders snel op MP of er iets te koop is bij jou in de buurt. Of dat ze het je toesturen. Of ga naar de Kringloopwinkel, voor 5 a 10 euro heb je een zwarte broek. Of uiteraard lenen bij iemand.
Heb je anders bij het donkerblauwe bloesje niet een donkerblauwe spijkerbroek? Ja is ook niet alles maar beter dan wit.
Kijk anders snel op MP of er iets te koop is bij jou in de buurt. Of dat ze het je toesturen. Of ga naar de Kringloopwinkel, voor 5 a 10 euro heb je een zwarte broek. Of uiteraard lenen bij iemand.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 2 mei 2014 om 07:34
quote:MarianneDavids schreef op vrijdag 02 mei 2014 07:11 Tegenwoordig kun je alles aantrekken als je naar een begrafenis/crematieplechtigheid gaat maar ik vind het toch een beetje "not done" om felle kleuren of iets wits aan te trekken. Als de overledene een ouder familielid is kan het stemmig grijs/paars/blauw/bruin zijn, is het een punker kun je bij wijze van spreken in alle kleuren van de regenboog.Dit dus. Ik zou bij c&a of zo een goedkope donkere broek kopen. Komt (helaas) vast nog wel eens van pas.
vrijdag 2 mei 2014 om 08:01
Vorig jaar, hoogzomer, hoorde ik vrij laat van een overlijden en dat er die avond gelegenheid tot condoleren was. Ik moest gelijk door uit m'n werk en had die dag een witte broek met lichtblauwe tuniek aan. De overledene zelf was niet gelovig, maar zijn vrouw is zeer christelijk. Ik viel dan ook behoorlijk uit de toon tussen de vele zwarte kousen, pakjes en hoedjes. De nabestaanden stelden het echter zeer op prijs dat ik was gekomen om hun te condoleren en achteraf heb ik het nog een paar keer gehoord dat het fijn was dat ik de moeite had genomen hen bij te staan.
Ik wil hiermee dus maar zeggen dat het belangrijker is dat je er bent, dan dat je gepaste kleding draagt. Neemt niet weg dat, als het kan, ik ook altijd kies voor gedekte kleuren. Of een gekleed jurkje? Heb je dat misschien in de kast?
Ik wil hiermee dus maar zeggen dat het belangrijker is dat je er bent, dan dat je gepaste kleding draagt. Neemt niet weg dat, als het kan, ik ook altijd kies voor gedekte kleuren. Of een gekleed jurkje? Heb je dat misschien in de kast?
vrijdag 2 mei 2014 om 08:05
vrijdag 2 mei 2014 om 09:07
quote:Nemesis. schreef op 02 mei 2014 @ 08:59:
Koop een zwarte panty bij de zeeman en zo'n zwart stretchrokje van ¤5,- bij de H&M. Je kunt ook voor ¤10,- een zwarte broek bij die laatste winkel scoren.Ik vind een vijf euro stretch rokje wat halverwege de gemiddelde NL'se kont stopt qua lengte, ook not done op een begrafenis. Leuk voor in een discotheek of café, dat wel.
Koop een zwarte panty bij de zeeman en zo'n zwart stretchrokje van ¤5,- bij de H&M. Je kunt ook voor ¤10,- een zwarte broek bij die laatste winkel scoren.Ik vind een vijf euro stretch rokje wat halverwege de gemiddelde NL'se kont stopt qua lengte, ook not done op een begrafenis. Leuk voor in een discotheek of café, dat wel.
vrijdag 2 mei 2014 om 10:55
Ik vind een spijkerbroek wel kunnen hoor. Maar goed, ik geloof ook dat niemand een ander een broek wil laten kopen speciaal voor die ene begrafenis. Geen jurkje in een neutrale kleur? Als je dan al iets wil kopen, zou ik voor iets gaan dat je daarna ook nog aantrekt. Voor mij zou dat geen zwarte pantalon zijn dus...
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
vrijdag 2 mei 2014 om 17:00
Bedankt allemaal. Die witte broek ga ik dan maar niet aantrekken. Om een zwarte broek te kopen was ik al gaan kijken, maar ik ben niet zo groot dus heb geen geschikte broek kunnen vinden die niet te lang was. Ik heb geen donker jurkje/rok helaas. Ik zal nog eens kijken of ik nog iets donkers kan vinden in mijn kledingkast.