openbaar borstvoeding geven uit protest

30-04-2014 18:47 576 berichten
Ongeveer zeventig boze vrouwen kwamen vandaag met hun baby naar de Britse sportwinkel Sports Direct om de 25-jarige Wioletta Komar een hart onder de riem te steken. Zij werd eerder dit jaar winkel uitgezet toen ze haar drie maanden oude zoontje daar borstvoeding gaf. Het voeden van de baby zou niet binnen de regels van het bedrijf passen. Wioletta werd door personeel doorgestuurd naar de McDonald’s.

Hardere aanpak

Na dit incident klaagde de moeder vijf keer bij het bedrijf maar ze kreeg geen antwoord. Dan maar op een hardere manier actie ondernemen. Initiatiefnemer Leah Gibson zegt dat ze vandaag alle vrouwen steunen die in het openbaar borstvoeding geven. Zij hebben het recht om hun kinderen in het openbaar te voeden, zonder daarop aangesproken te worden. De opkomst is fantastisch, meer dan ik verwacht had eigenlijk. We wilden gewoon tonen dat we moedermelk kunnen geven zonder dat iedereen onze borsten ziet. Erg toch dat de meesten daar het seksuele van inzien, terwijl ze eigenlijk bedoeld zijn om te voeden. Het liep niet uit de hand

De actie verliep rustig. Na een kwartier verlieten de boze moeders de winkel.

Vertel

Borstvoeding geven in het openbaar: heel gewoon of toch niet? Wat vind jij?

TO begint: ik vind het niet gepast om borstvoeding te geven in het openbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 02 mei 2014 @ 14:38:

[...]

Nee dat is niet aan mij maar dat wil nog niet zeggen dat ik het in een restaurant normaal hoef te vinden het is tenslotte niet zo dat een 3 jarige niet normaal vast voedsel kan eten.!

Dat ligt bij een baby uiteraard heel anders.o, nu mag een baby weer wel?
quote:diamond-gloss schreef op 02 mei 2014 @ 14:48:

[...]

Ik denk er het mijne van en de arrogante uitdagende blik van die dame van 'heb het gore lef eens om er iets van te zeggen' negeerde ik wijselijk.Leuk die interpretaties. Natuurlijk weet je niet wat zij dacht. Ik keek tijdens het voeden ook vaak om me heen, zeker in het begin, juist omdat er zo intolerant en onbeschoft over wordt gedaan. Dat maakt je rete-onzeker.
de arrogante uitdagende blik van die dame van 'heb het gore lef eens om er iets van te zeggen'

Nogmaals: wat een heftige reactie roept dit in jou op. Die vrouw voedde haar kind en zo interpreteer jij haar blik? Ik vraag me af wat er op dat moment in jouw blik te lezen zal zijn geweest.

Ik heb het niet over wel of niet er iets van zeggen, maar over jezelf gaan zitten ergeren aan iets waar je helemaal niet naar hoeft te kijken. Het heeft niets met jou te maken, je hoeft niet te kijken. Waarom ga je je dan toch zo zitten ergeren?
Ga in therapie!
quote:riannerianne schreef op 02 mei 2014 @ 14:45:

[...]

Dat kan ja. Dus?

Dus vind ik het persoonlijk niet nodig om in een restaurant je tiet bloot te maken en je 3 jarige uitgebreid te laten lurken.!

Wat je thuis en bij vrienden en familie thuis doet moet je zelf weten.!
quote:dubiootje schreef op 02 mei 2014 @ 14:53:

de arrogante uitdagende blik van die dame van 'heb het gore lef eens om er iets van te zeggen'

Nogmaals: wat een heftige reactie roept dit in jou op. Die vrouw voedde haar kind en zo interpreteer jij haar blik? Ik vraag me af wat er op dat moment in jouw blik te lezen zal zijn geweest.

Ik heb het niet over wel of niet er iets van zeggen, maar over jezelf gaan zitten ergeren aan iets waar je helemaal niet naar hoeft te kijken. Het heeft niets met jou te maken, je hoeft niet te kijken. Waarom ga je je dan toch zo zitten ergeren?O ergernis dat zeker maar verder heb ik heerlijk gegeten hoor.!
Wat een onbeschofte reacties zet jij neer zeg. Lurken, tiet. Is dat nou nodig?

Gek he, dat voedende moeders recalcitrant worden van al die bagger die ze over zich geen krijgen, alleen maar omdat ze hun kind eten geven.
quote:diamond-gloss schreef op 02 mei 2014 @ 14:55:

[...]

O ergernis dat zeker maar verder heb ik heerlijk gegeten hoor.!Gelukkig, probleem opgelost
Ga in therapie!
Ik zou ook echt niet zo snel mogelijk het restaurant verlaten hoor maar een 3-4-5 jarige die tussen de benen van moeder staat om aan de tiet te lurken vind ik in een restaurant niet normaal en gelukkig mag ik dat vinden,wat niet wil zeggen dat ik daar iets van zou moeten of willen zeggen.!
quote:riannerianne schreef op 02 mei 2014 @ 14:56:

Wat een onbeschofte reacties zet jij neer zeg. Lurken, tiet. Is dat nou nodig?

Gek he, dat voedende moeders recalcitrant worden van al die bagger die ze over zich geen krijgen, alleen maar omdat ze hun kind eten geven.Bij een 3 jarige heeft dat weinig meer met 'eten geven' te maken.!
quote:dubiootje schreef op 02 mei 2014 @ 14:58:

[...]

Gelukkig, probleem opgelost

Maar jij vind het echt onvoorstelbaar dat anderen zich daar wél aan storen?

En dan niet bij een baby hè maar peuters en kleuters zijn echt niet meer totaal afhankelijk van bv.!
quote:diamond-gloss schreef op 02 mei 2014 @ 15:00:

[...]

Bij een 3 jarige heeft dat weinig meer met 'eten geven' te maken.!

Troost kan het ook zijn, lekker boeiend.

Het is jouw zaak niet, dus ik snap werkelijk waar niet waarom je je zo druk maakt daarover.

Kan mij het schelen hoe oud het kindje is, kennelijk vond de moeder het dus wel nodig.
quote:diamond-gloss schreef op 02 mei 2014 @ 15:02:

[...]

Maar jij vind het echt onvoorstelbaar dat anderen zich daar wél aan storen?

En dan niet bij een baby hè maar peuters en kleuters zijn echt niet meer totaal afhankelijk van bv.!Ik merk dat je erg graag de langvoeddiscussie wil voeren. Ik heb daar echter geen zin in
Ga in therapie!
Dubio is verstandiger dan ik.
OMG.......zijn jullie nog steeds bezig!?!?

Mij lijkt dit na 21 bladzijden kletskoek over het wel of niet geven van BV in een openbare gelegenheid inmiddels wel een zeer uitgemolken discussie. Letter toepasselijk he, die term?

En teruglezende wat zich allemaal heeft gedaan in dit toppic kom ik tot de conlcusie dat de laatst aangeschoven forummers weer opnieuw beginnen de punten aan te halen die in eerder stadium al van tafel werden geveegd.

Volgens mij was toch inmiddels al duidelijk dat het niet gaat om BV in het openbaar, maar om de manier waarop in het openbaar.

Ik spel het nog eenmaal voor jullie lieve borstvoedende vrouwmensen: BV geven is iets moois dat de natuur jullie heeft geschonken (nu aub geen discussie beginen over de keuze dit wel of niet te doen en over de dames waarbij het onmogelijk is gebleken BV te geven...tja...wanneer je hier blijkbaar niet compleet bent en niet van herhaling van woorden houd loopt de melk in de soep). Geef vooral BV wanneer jullie dit willen en kunnen geven.

Ga ook zeer zeker niet thuis afwachten tot het moment is gekomen dat jullie het daglicht weer eens mogen zien en aan de frisse lucht mogen komen na de bevalling. Met andere woorden............geef gerust BV in het openbaar. Echter........en dit is een belangrijke kanttekening: Doe dit aub op een discrete wijze. Het gros van de mensheid leeft niet meer zoals vroeger....bloot op een rots onder een boom. De beschaving is op enig moment van start gegaan en heeft de afgelopen jaren steeds duidelijkere vormen aangenomen (En ja, ook een discussie over te korte rokjes, te lage truitjes en het wel of niet dragen van inlegkruisjes (ja, blijkbaar maakt men zich druk over andersmans inlegkruisjes) is in deze niet aan de orde). Met andere woorden.....let een beetje op dat je je borst niet in andersmans nek legt voor, tijdens of na het voeden en dat niet iedereen verplicht wordt om dingen te zien die men niet wil zien. Wanneer ik ervoor kies om naar een filmvoorstelling te gaan zoek ik mijn eigen film uit.

Zo..........nu kan er een slot op dit toppic! Ik ben er klaar mee.
Ik lees net op het Flatteuze Celebs-topic dat de FHM sexiest woman van 2014 bekend zijn gemaakt, met bijpassende plaatjes.

Waar ik me dus serieus over op kan winden, is dat onze kinderen aan dit soort zooi worden blootgesteld. Daar kun je dus écht niet omheen!
Ga in therapie!
Troelala, moet ik die hele posting nog lezen als je er toch een slotje op gooit?

Het is bijna weekend, tijd voor een ander gezellig topic
Ga in therapie!
Maar Dubiootje: daar zijn borsten natuurlijk wel voor bedoeld hè. Voor seks!

Echt, hoe twisted kunnen mensen zijn.
quote:troelalaaaatje schreef op 02 mei 2014 @ 15:39:

Zo..........nu kan er een slot op dit toppic! Ik ben er klaar mee.

Je bent niet eens de TO!

Maar als jij het zegt moet het maar hè
quote:diamond-gloss schreef op 02 mei 2014 @ 14:54:

[...]

Dus vind ik het persoonlijk niet nodig om in een restaurant je tiet bloot te maken en je 3 jarige uitgebreid te laten lurken.!

Wat je thuis en bij vrienden en familie thuis doet moet je zelf weten.!Dat gaat mijn tolerantieniveau ook ver te boven.
quote:dubiootje schreef op 02 mei 2014 @ 15:40:

Ik lees net op het Flatteuze Celebs-topic dat de FHM sexiest woman van 2014 bekend zijn gemaakt, met bijpassende plaatjes.

[img]http://www.fhm.nl/upload/image/website/ ... st1402.jpg[/img]

[img]http://www.fhm.nl/upload/image/website/ ... st1401.jpg[/img]

Waar ik me dus serieus over op kan winden, is dat onze kinderen aan dit soort zooi worden blootgesteld. Daar kun je dus écht niet omheen!Tuurlijk, slaat nergens op, heb niks tegen openbaar voeden, mits discreet, heb niets tegen mooie vrouwen mits discreet gekleed, idem dito voor mannen. Niks mis met een stuk beschaving.
quote:Liv_1 schreef op 02 mei 2014 @ 11:05:

Ik vraag me toch af waar die gedachte vandaan komt bij sommige mensen dat een borstvoedende tiet vies is, of niet fris of vreselijk om naar te kijken.

Gaat het om de tiet? Of gaat het om het kind wat eraan hangt?

Dat laatste denk ik niet, want dan zou een kind met fles dezelfde reactie uitlokken en dat is niet het geval volgens mij.

Wat is het toch dat het zo'n reactie van walging uitlokt bij sommige mensen? Is het het bloot? Want dan vind ik het op zijn zachtst gezegd behoorlijk hypocriet. En raar, want wat is er nou walgelijk aan een tiet?

Het is de combinatie. De samenleving heeft niet gekozen voor jou kind dus dat open en bloot voeden doe je maar uit zicht, of thuis.

De moeders hebben zich meer aan te passen aan de omgeving dan andersom. Immers wij betalen ook mee aan jouw geluk. Denk aan al die ivf behandelingen die jaarlijks worden uitgevoerd, kdv ect..

Daarnaast ziet een opgeblazen melktiet er gewoon vies uit, want die kleine borsten op de foto die sommigen hier posten kom je bijna nooit tegen hoor.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Recalcitrant, ja, dat is het woord! Ik word erg recalcitrant van dit topic. Denk dat ik straks zoonlief meeneem boodschappen doen en dat ik midden in de winkel lekker opzichtig hem ga voeden.

En iedereen die ook maar naar ons kijkt kan een vuile arrogante durf-er-eens-iets-van-te-zeggen blik krijgen.

Want mijn zoon voeden, discreet of niet, dat doe ik toch vooral om andere mensen te ergeren, voor het hoofd te stoten, walging op te roepen. Gewoon, dat vind ik leuk. Ben nou eenmaal beetje aandachtsgeil.
quote:vrouwtje89 schreef op 02 mei 2014 @ 16:54:

[...]

Het is de combinatie. De samenleving heeft niet gekozen voor jou kind dus dat open en bloot voeden doe je maar uit zicht, of thuis.

De moeders hebben zich meer aan te passen aan de omgeving dan andersom. Immers wij betalen ook mee aan jouw geluk. Denk aan al die ivf behandelingen die jaarlijks worden uitgevoerd, kdv ect..

Daarnaast ziet een opgeblazen melktiet er gewoon vies uit, want die kleine borsten op de foto die sommigen hier posten kom je bijna nooit tegen hoor.

Sorry, wat? 'Hebben zich meer aan te passen...' En jij mag dat bepalen omdat?

Ivf, nee hoor, niet gehad. Kdv? Maak ik geen ge ruik van. En ik zie ook niet in wat dat allemaal hier mee te maken heeft.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2014 17:17
Reden: Ongepast & op de man spelen
% gewijzigd

[...]

Daarnaast ziet een opgeblazen melktiet er gewoon vies uit, want die kleine borsten op de foto die sommigen hier posten kom je bijna nooit tegen hoor.En wij moeders betalen mee aan jouw AOW, ik had dat geld ook liever in mijn eigen kinderen gestoken maar ja: we kunnen nu eenmaal niet voor 17 miljoen mensen een indivuele regeling gaan treffen hè? En opgeblazen melktiet? Ik weet niet van welke boerderij jij komt, maar ik ben een 'opgeblazen melktiet' nog nooit tegengekomen.

[...]

Daarnaast ziet een opgeblazen melktiet er gewoon vies uit, want die kleine borsten op de foto die sommigen hier posten kom je bijna nooit tegen hoor.Ik vind het ook niet mooi, een blote borst om te voeden, net zomin als een ordinaire blote borst, om nog op te vallen in showbizzland. Gewoon bedekken die handel, dan kan er een heleboel, zoals discreet bv geven in het openbaar, klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven