Gezondheid alle pijlers

Tandarts in de zaal? - tandvleesflap na extractie

02-05-2014 20:52 12 berichten
Dinsdag zijn mijn rechter-verstandskiezen getrokken bij de kaakchirurg. Had gisteren vrij hoge koorts, en heb nog steeds geen gevoel in mijn lip en kin, dus superlekker gaat het allemaal niet. Maar nu keek ik even in mijn mond met een lampje, en hoewel de wond en de hechtingen er oke uitzien, zag ik naast mijn (nu) achterste kies een hele losse flap tandvlees.

Is dit normaal bij deze ingreep? Gaat het vanzelf weg? Iemand die het ook gehad heeft?

(jaja, als het langer duurt contact ik de tandarts wel even, maar het is nu vrijdagavond).
Je hebt toch wel gebeld over die koorts? Dat zou ik althans wel doen, want het kan duiden op infecties.
Met koorts moet je echt de kaakchirurg weer bellen hoor als het goed is dan is je dat ook verteld?
Ik lees overal dat koorts vrij normaal is de eerste dagen. Bovendien had ik al antibiotica meegekregen om infecties te voorkomen (waar ik vandaag heel de dag helse buikkrampen van had).

Niemand die iets weet over de tandvleesflap?
Alle reacties Link kopieren
Koorts en niet terugkerend gevoel is altijd reden om de kaakchirurg te bellen. Doen dus!

En ja, ik had zo'n flap. Die is er (vies verhaal!) uiteindelijk af 'gerot'. Het werd wit/geel, stonk verschrikkelijk en opeens kwam hij eraf vallen. Ik ging meteen over mijn nek van de smaak en geur. Zo smerig. Ik wist dat ook niet van tevoren, en ik had keurig met peroxide gespoeld enzo, dus ik kon het ook niet helpen.
Waarom vraag je het niet aan het tandartsenforum, daar zit er meestal wel een. http://www.tandarts.nl
quote:jellybelly schreef op 02 mei 2014 @ 21:05:

Ik lees overal dat koorts vrij normaal is de eerste dagen. Bovendien had ik al antibiotica meegekregen om infecties te voorkomen (waar ik vandaag heel de dag helse buikkrampen van had).

Niemand die iets weet over de tandvleesflap?Was er dan al meer aan de hand dat je op voorhand al anti biotica meekreeg?
Waarom heb je vanmiddag niet nog even gebeld net voor sluittijd? waarom wacht je tot je in het weekend vast zit?

Koorts is reden om te bellen absoluut, dat is niet normaal hoor. Duid inderdaad vaak op infectie en dan kun je er maar beter vroeg bij zijn! sterkte.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:lionlily schreef op 02 mei 2014 @ 21:07:

Koorts en niet terugkerend gevoel is altijd reden om de kaakchirurg te bellen. Doen dus!

En ja, ik had zo'n flap. Die is er (vies verhaal!) uiteindelijk af 'gerot'. Het werd wit/geel, stonk verschrikkelijk en opeens kwam hij eraf vallen. Ik ging meteen over mijn nek van de smaak en geur. Zo smerig. Ik wist dat ook niet van tevoren, en ik had keurig met peroxide gespoeld enzo, dus ik kon het ook niet helpen.
Ik heb best wel wat lullige complicaties gehad bij verstandskiezen verwijderen, maar hoge koorts en geen gevoel hoorden daar niet bij. Ik had ook instructie gekregen om te bellen bij koorts.

Zo'n flapje had ik de laatste keer ook. Vanwege een ontsteking moest de kaakchirurg de wond vervroegd weer openmaken, en ja, toen zat er wat tandvlees los. Is uiteindelijk vanzelf geleidelijk verdwenen, zonder klachten of vieze verhalen.
Heb je inmiddels al de HAP gebeld voor advies? Ik maak mij toch een beetje zorgen om je. Ik weet wat de risico's hiervan kunnen zijn.
Ik had de eerste twee dagen na het verwijderen van mijn twee rechterverstandskiezen (linker moeten nog) lichte koorts. Maar na een paar dagen moet het wel afzwakken. Dus ik zou zeker even bellen. Kan een teken van ontsteking zijn en daar wil je niet een heel weekend mee wachten!

Ook zou ik even nabellen over dat verdoofde gevoel. Als ze een zenuw hebben geraakt, kan die wat beschadigd zijn. Dit herstelt vaak vanzelf, maar laat het voor de zekerheid wel nakijken.

Zo'n flapje heb ik ook gehad. Werd vanzelf kleiner en verdween langzaam, niks om je zorgen over te maken. Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven