Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
@Lexie, balen dat je horloge er nog niet is.

Kan je niet bij beide een proefles doen?

Het doel is inderdaad om de 4EM onder de 40 minuten te lopen.

Ik heb me vandaag ingeschreven voor een loop op 7 juni.

Die bestaat uit 2 ronden, totaal 6,4K (4EM).

Dus dat wordt een goede test

@sammie, als je om 7.10 de deur uit moet, wordt het inderdaad erg lastig om ook nog te gaan lopen.

Toen ik begon met Evy (afgelopen juli), liep ik ook zo vroeg. Dan begon ik rond kwart over 6, half 7. Dan liep ik samen met mijn honden.
Never regret something that once made you smile.
Was blij dat ik door het onweer een extra rustdag heb genomen, want voelde mijn benen nog wel een beetje. Het lopen ging wel oke, maar had misschien wel iets sneller willen lopen. Moet me natuurlijk ook realiseren dat ik 1,5 week niet gelopen heb en daardoor mijn opbouw naar de langere afstand even is afgebroken. Heb 8,5 kilometer gelopen, maar toen ik aan het eind wilde kijken hoe ver ik was en RunKeeper uit wilde zetten viel mijn telefoon uit. Dik balen, maar gelukkig had hij het wel opgeslagen! Heb er uiteindelijk 54 minuten over gedaan. Nu twee dagen rust en dan ga ik voor de 10 kilometer! Dan heb ik nog 3 weken om te trainen voor mijn volgende wedstrijdje.

@ Dorisdoos: jij hebt echt een lekker tempo nu zeg! En leuk dat je je voor een 4 mijl hebt ingeschreven! En binnen de 40 minuten finishen gaat je zeker lukken met jouw tempo!

@ Lexie: is je nieuwe horloge al binnen?

@ Liefsjuud: hoe was het met de spierpijn na je rondje? Goed van je man dat hij je aangespoord heeft. Vanaf nu weer lekker het lopen inplannen en je lessen gaan lopen *schop*
Yes ik heb vanmorgen om 8 uur rondje gelopen en dat ging lekker! Ik had lesje van 8 - 10 - 8. Voel me stukken beter dan een week terug dus dit ging ook best makkelijk.

t Was wel koud. Ik had shirtje met korte mouwen maar dat was een beetje te koud.

Lexie, heb je je horloge al ontvangen? Veel plezier ermee alvast

Sneeuwwitje succes alvast met je 10 km!

Doris jij voert het tempo lekker op

Alvast een fijn (loop)weekend allemaal!
Gisteren dan eindelijk les 1 van evy gedaan!

En het ging prima!

Zo de stad in op zoek naar geschikte kleren. En andere schoenen. Had nu de schoenen aan die ik in de sportschool ook altijd aan heb.

(is er trouwens hier op het forum ook een zoekfunctie? Ik vergeet telkens hoe de topics heten waar ik in reageer...)
Hallo Fanatiekelingen! :D

Jullie zijn allemaal al goed op weg zie ik. Leuk! Ik wil ook weer gaan beginnen met hardlopen. Alleen zoek nog een goede app waar muziek bij zit. Ben een echte muziek liefhebben, en het lijkt me heerlijk om met gepaste muziek te lopen. En die daarbij ook aanwijzingen heeft hoe lang ik nog moet lopen / rennen.

Succes iedereen met hardlopen!
Fasjon zelf loop ik met podcast dus geen antwoord op je vraag. Wel goed dat je weer gaat beginnen!

Twilight zoekfunctie is al heel lang stuk. Wat ik zelf doe is in google intikken: 'forum viva *zoekterm*'

Er is ook nog een officielere zoekterm maar die weet ik zelf niet (een code voor google)
Hoihoi!

Twillight, goed bezig! Een goede voorbereiding is het halve werk! Nieuwe schoenen en nieuwe kleding motiveert mij ook altijd weer!

Wat betreft die zoekfunctie... Ik draai eigenlijk alleen maar mee in dit topic en die staat vast bij m'n favo's dus daar kan ik je niet mee helpen!

Fasjon, dan is Evy denk ik wat voor je! Niet de app, maar de podcast! Evy verteld wat je moet doen en kiest ook de muziek voor je uit! Ik loop met de app, daar zegt ze wat ik moet doen maar kan ik m'n eigen muziek uitkiezen!

Verder ben ik gisteren eens gaan spitten in de Nike dingen die met hardlopen enzo te maken hebben... Ik liep altijd al met de Nike running app op de achtergrond en ik ben echt super tevreden! Nu zag ik dat er ook een nike trainings app is. Echt super leuk! 'Bootcampoefeningen' in de app! Je kan een speciaal 4 wekelijks trainingsprogramma maken waar je spier en krachtsoefeningen combineert met je hardloopdagen! Ik ben verkocht... Als ik me er de komende 4 weken aan kan houden is de sportschool een klant kwijt...
Vandaag is de mooiste dag.
Zo, ik ben ff offline geweest vanwege een rugblessure en een griepje. Maar ik heb woensdag de schoenen weer aangetrokken en ben verder gegaan dan waar ik gebleven was: les 10 van Evy 2011. Het tempo laag gehouden, omdat er wel weer een opbouw in zat en het is gelukt!
Twilight: en geslaagd met nieuwe spullen?

Liefsjuud, zal je wel schelen in je beurs, geen sportschool meer. Ik ben ooit vroeger lid geweest van een sportschool maar vind het te duur voor wat je ervoor krijgt, laat mij maar lekker buiten lopen, als het een keer een dag niet uitkomt schuif ik een dagje door.

Doris, leuk dat je, je voor een loop in juni hebt ingeschreven, die 4 EM gaat je vast lukken in 40 min!

Hier vanavond les 26 gelopen, had op sommige stukken volle wind tegen maar gewoon doorgelopen! Ging wel goed, maar vast langzamer dan met wind mee. Nu nog 1 les met wandelminuten (13-13-8) en dan mijn laatste week Evy 0-5 km Heb 5-10 al op mijn computer staan dus daarvan zet ik in de loop van deze week de eerste lessen erop. Geen smoesjes, lekker doorgaan. Had nooit, nooit, nooit gedacht dat ik zo ver zou komen. Schouderklopje voor mezelf (en voor jullie allemaal!!)
Linessa, ik ben een paar weken geleden ook ziek geweest, idd gewoon verder waar je gebleven was en goed naar je lijf luisteren. Was de rugblessure door het lopen?
Jaaaa heb mooie schoenen. (moet wel wennen aan de felle kleuren die hardloopschoenen hebben) En een driekwart hardloopbroek. Moet alleen nog shirtje hebben. Kon niets passend vinden..

Morgen les 2 lopen.
@Sammie, heb je het gisteren nog gered om vroeg te gaan lopen? Of ga je vandaag lekker lopen?

@Doris, mooi doel, gaat je lukken onder de 40 min! 4EM in 2 ronden heb ik volgende week ook, heb liever 1 lange ronde, maar ja, we zullen zien hoe het gaat.

@Sneeuwwitje, gelukkig dat Runkeeper het wel had opgeslagen ondanks dat hij uitviel en 8.5km in 54min is toch mooi? Succes morgen met je 10km, leuk!! Ik zal mij deze week eerst nog even focussen op de 4EM van volgende week zondag en dan ga ik ook snel weer door trainen voor de 10km, want die is begin juni al. Wil je de 10 ook in een bepaalde tijd gaan lopen?

@Moon, wat fijn dat je je beter voelt en dat de les goed ging! Je bent weer back on track!!

@Twilight, goed dat je bent begonnen met Evy en ook al gelijk mooie nieuwe runshoes hebt gescoord! Succes vandaag met les 2!

@Liefsjuud, bedoel je de NTC? Die app heb ik ook, was getipt door de girlslove2run in hun blog. Heb het een paar keer gedaan, erg leuk en goed alternatief voor de sportschool!

@Linessa, wat balen dat je een rugblessure en griepje had. Fijn dat je weer bent begonnen.Ging het goed en lekker?

@Chocoladeletter, wow het eind is nu echt in zicht, goed!!!! En dan op naar 5-10km, leuk!! Je mag zeker trots op jezelf zijn en dat schouderklopje heb je echt wel verdiend!

Gisteren eindelijk mijn horloge binnen gekregen, whoop whoop!! Helemaal blij mee, moet nog wel even goed uitzoeken hoe alles werkt. Ben allemaal niet helemaal fit en snipverkouden, dus heb de hele week al niet gelopen... Ga zo dus een poging doen om te lopen en mijn horloge te testen!!! Zie die 4mijl van volgende week ook een beetje somber in, maar ja.. als ik hem maar uitloop zonder te wandelen!
Zooo net terug van mijn rondje, ging niet helemaal lekker omdat ik dus snip verkouden ben en erg met mijn horloge bezig was. Was wel leuk rondje, beetje wandelen, rennen, sprinten, dribbelen en dan kijken wat dat met je pace en hartslag enzo doet. Snap alleen nog niks van het horloge, want heb het volgens mij dus niet opgeslagen... Dus ga nu weer ff verder prutsen...
Iedereen fijn weekend en veel loopplezier!
Haha ik vind die felle hardloopschoenen juist leuk! Maar ze waren voor mijn voeten niet geschikt, dus ik heb heel saaie Brooks.

ik heb gisteren niet meer gelopen en ben vanmorgen geweest, les 6 en dan komt er ineens zomaar 3 minuten bij!!

Maar hetIk gelukt, dus ik ben weer fier op mezelf
Oh leuk Lexie, ik lees net dat je horlog binnen is!! Gaaf, ik houd wel van dat soort snufjes!
Sammie, wat goed dat het gelukt is!! Jaaa ben super blij met mijn horloge! Ik houd er ook van hoor!
@sneeuwwitje, balen dat je telefoon uitviel. Maar gelukkig toch opgeslagen.

Ja... ik merk echt wel vooruitgang met het programma van Renate.

Morgen ga ik les 12 doen.

@moonlight, goed dat je weer loopt! En je kan het beter te koud hebben dan te warm

Het tempo gaat inderdaad vooruit. Kijken of dat de volgende wedstrijd ook gaat lukken.

@twilight, veel loopplezier met je nieuwe schoenen. En met les 2 van Evy.

Je kan dit topic ook bij je favorieten zetten in je viva profiel, door boven aan het topic op het hartje te klikken.

@fasjon, de mp3 bestanden van Evy zijn erg leuk om te doen. Daar zit al muziek bij. Sommige nummers komen wat vaak langs, maar daar wen je aan

Had je de mp3's van Evy al? Anders kan je ze downloaden op http://rennenmetevy.nl/

@liefsjuud, zelf vind ik de oefeningen van blogilates.com ook erg leuk om te doen. Daar heb je dan youtube filmpjes bij.

@linessa, lekker dat je weer kan lopen! veel plezier met de volgende lessen.

@choco, Je gaat goed en bijna klaar met deze serie lessen.Ga je ook tussendoor wedstrijden lopen of train je gelijk door naar de 10K?

Ik probeer elke 3 weken een wedstrijd te lopen. Ga in mei nog een 5K wedstrijd lopen.

@lexie, veel plezier met je horloge. Je hebt met dit looprondje alvast kunnen oefenen. Straks lekker op de bank met een kopje thee en de handleiding erbij gaat het vast wel lukken.

Ik hou ook meer van 1 ronde van 6,4 in plaats van 2 van 3.2.

Maar deze loop gaat rond een plas, dus vandaar 2 rondjes. Want dan vind ik 1 weer te kort. Want je kan je ook voor 1 of 3 rondes inschrijven.

@sammie, ja... het gaat opeens met een paar minuten vooruit. Maar het is je toch gelukt. Je bent conditioneel toch verder dan je zelf vaak denkt. Tenminste dat had ik wel
@dorisdoos: Als het goed is staat nu die nu bij mijn favorieten. Nu nog vinden waar de favorieten staan

Trek nu mijn sportkleren aan, en gaan met die banaan.
Veel plezier!

Je kan je favorieten terug vinden, bij "Mijn Inbox" en dan favorieten.
Top, ik heb het gevonden!

Les 2 ging ook prima!

Voelde mijn (binnenkant) bovenbenen wel, maar was prima vol te houden!

Lopen ging ook fijn op mijn nieuwe schoenen, ipv sportschoolschoenen.
Afgelopen zondag was dus de wedstrijd van 6,5 km met 29 onderdelen. Ik heb er 1.59 uur over gedaan. Helaas erg veel last van gehad van mijn benauwdheid ondanks de Ventolin.

Woensdag weer getraind met een rondje van 5 km en wat hindernissen en donderdag kreeg ik een uur van te voren te horen dat ik een wedstrijd had van 7 km met 30 onderdelen. We hebben daar 1.40 uur over gedaan.

Morgen weer survivallen en dan heb ik er best wel wat km opzitten.

Ik ben trouwens ergens bij les 21 blijven hangen. Ik denk dat ik volgende week zaterdag de 5 km ga proberen te lopen. Naast de trainingen van de survival en hardloopgroepje lukt het mij niet meer om met Evy te lopen. Ik heb de dagen dat ik niet sport echt nodig om mijn lichaam te laten herstellen. Ik ben vaak zo moe in de avond.

Choco: ook toevallig. Ik heb gelukkig geen eczeem klachten. Ik gebruik nu bij het sporten Ventolin en Reactine.

Lexie: wat fijn dat je horloge er is! Werkt hij goed?

Sneeuwwitje: balen dat je telefoon uitviel! Wel goed van je om rustig op te bouwen en te luisteren naar je lichaam.

Moonlight: goed bezig!

Sammie: jammer van die schoenen. Hier hetzelfde " luxe probleem" . Wat goed van je dat je les 6 hebt uitgelopen.
Hoe doen jullie dat trouwens op vakantie? Gaan de schoenen mee? Ik heb het idee dat als je een week niet loopt, je gelijk terugschiet met je opbouw :(
Vanmorgen les 12 van Renate gelopen. Deze keer stond er een duurloopje op het programma van 18 minuten met aansluitend 3 minuten uitlopen.

In de 18 minuten zou je 3K moeten kunnen lopen, zei Renate

En dat is gelukt! Ik had de 3K in 17:31 Daarna doorgelopen tot ik op de 5K zat en bijna thuis was in 29:15.

@twilight, goed gedaan!

@bloem, als je zoveel traint is het wel logisch dat je niet aan Evy toekomt. De hersteldagen heb je echt nodig.

@sammie, ik neem mijn spullen altijd mee en loop dan ook 3x in de week. En wij blijven eigenlijk altijd in Nederland, dan kijk ik of er tijdens mijn vakantie nog een wedstrijdje is die ik dan mee kan doen.

Een mooie zondag en veel loopplezier!
Ik loop al een tijdje op evy. Ik ben nu bij les 21 en het gaat goed. Door omstandigheden ben ik gaan hardlopen en hier heb ik m'n rust in gevonden. Ik heb mezelf beloofd op een paar hardloopschoenen als ik de laatste les van 0-5 km van evy heb gelopen. Dan weet ik zeker dat ik door blijf lopen

Mijn vraag aan jullie is op welke hardloop schoenen lopen jullie? Ik wist niet dat er zoveel keus is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven