Gezondheid alle pijlers

Begin van de overgang?

01-05-2014 20:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad. Het laatste half jaar is het een paar keer voorgekomen dat ik net na iets meer dan 4 weken ongesteld werd. Nu is het al 5 weken en nog niets. Mijn man heeft zich een paar jaar geleden laten steraliseren dus zwangerschap kan eigenlijk niet meer.

Zijn er dames die dit herkennen als beginnende overgangssymptomen? Ik ben een 40 + er.

Groet Emmeline
Ja zou kunnen vaak heb je dan ook wel andere klachten.
quote:Superhuisvrouw schreef op 01 mei 2014 @ 20:53:

Ja zou kunnen vaak heb je dan ook wel andere klachten.Maar andere klachten heb ik niet
Zou heel goed een eerste teken kunnen zijn. Je hoeft niet perse ook andere klachten te hebben hoor. Bij iedereen verloopt het weer anders. Kan zomaar zijn dat je cyclus weer een tijd 'normaal' verloopt, en daarna toch weer langer of zelfs korter, of je menstruatie wordt ineens veel heviger. Bij ernstige klachten of als je iets niet vertrouwd, naar de huisarts gaan!
Het kan, de aanloop naar de overgang kan jaren duren. Maar het hoeft helemaal de overgang nog niet te zijn. Je lichaam is geen machine en je cyclus kan varieren.

Hoe oud was je moeder toen ze in de overgang kwam?
quote:ericito schreef op 01 mei 2014 @ 21:16:

Het kan, de aanloop naar de overgang kan jaren duren. Maar het hoeft helemaal de overgang nog niet te zijn. Je lichaam is geen machine en je cyclus kan varieren.

Hoe oud was je moeder toen ze in de overgang kwam?Rond de 50 volgens mij.
Mijn cyclus was ook altijd als klokwerk en niet zo heel heftig. Nu blijft het soms 1 of 2 maanden weg en lijkt het soms wel of ik een slagaderlijke bloeding heb van mij mag die overgang wel overgaan..
quote:emmeline schreef op 01 mei 2014 @ 21:19:

Rond de 50 volgens mij.Leeftijd bij overgang is voor een groot deel erfelijk. Hoe oud ben jij nu?
Ja, zo begon het bij mij rond m'n 45ste. Vond het zelf aan de vroege kant. Eerst een keer een menstruatie overslaan, dan weer een tijd normaal, later een periode dat ik twee keer per maand ongesteld werd . Heeft een paar jaar geduurd voor ik ook andere verschijnselen begon te merken.

Manman. Van mij mag het wel voorbij zijn.
quote:ericito schreef op 02 mei 2014 @ 11:58:

[...]

Leeftijd bij overgang is voor een groot deel erfelijk. Hoe oud ben jij nu?

Maar hang je niet aan die erfelijkheid op, zou ik willen zeggen. In elk geval, kijk ook naar vrouwelijke familieleden van je vader, waar je net zo goed van erft. Zo was mijn zus begin met 44 jaar in de overgang, net als de zus en moeder van mijn vader. Ik ben bang dat ik toch meer op mijn moeder lijk en tot 55 jaar 'doormoet'

Daarnaast heb ik ook, net als mijn moeder, erg veel last elke maand, dat had zij ook niet.
Later is nu
Mijn moeder is gewoon gestopt met menstrueren zonder verdere bijwerkingen.

Dus de overgang kan echt zonder opvliegers e.d.
Ja, dat bestaat.

Net als baby's die vanaf het begin doorslapen, vrouwen die alles kunnen eten en geen gram aankomen, mensen die nooit griep krijgen, en mensen die maar 6 uur slaap per nacht nodig hebben.

Bestaat allemaal.
Ik merkte het rond mijn 42ste. Ipv een cyclus van 22 dagen, naar een cyclus van 17 dagen. En 1 groot bloedbad.

Het gaat bij iedereen anders...
quote:korenwolf schreef op 02 mei 2014 @ 12:27:

Ja, dat bestaat.

Net als baby's die vanaf het begin doorslapen, vrouwen die alles kunnen eten en geen gram aankomen, mensen die nooit griep krijgen, en mensen die maar 6 uur slaap per nacht nodig hebben.

Bestaat allemaal.
quote:Dreamer schreef op 02 mei 2014 @ 12:05:

[...]

. Zo was mijn zus begin met 44 jaar in de overgang, net als de zus en moeder van mijn vader. Ik ben bang dat ik toch meer op mijn moeder lijk en tot 55 jaar 'doormoet'

Daarnaast heb ik ook, net als mijn moeder, erg veel last elke maand, dat had zij ook niet.

Troost je elk nadeel heb zijn voordeel.

Vrouwen die laat in de overgang raken zien er over het algemeen langer jong uit.
Ik kreeg wel eerst andere klachten, die zijn al ongeveer 3 jaar aanwezig, en nu is mijn menstruatie een zooitje.

Ik ben wel erg vroeg, 38 toen het begon net als mijn oma.

Ga toevallig volgende week een afspraak maken bij de acupuncturist die mij wel vaker goed geholpen heeft, ik heb er echt veel last van.

Ik dacht dat je je slaap wel in kon halen als de kinderen groter waren, nu zijn ze groter en lig ik vrijwel elke nacht vanaf 4 uur wakker
Ik zou voor de zekerheid toch testen, ook sterilisatie is niet 100% veilig. Vooral bij mannen kan het soms toch spontaan herstellen.

En overgang.. Ik ben ook weleens heel erg overtijd geweest terwijl ik daarbuiten heel stipt ben. Denk dat je pas na een paar verstoorde cycli aan overgang kunt gaan denken.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van jonge vrouwen. Ik denk ook dat de overgang in aantocht is. Heftige en onregelmatige menstruaties, nachtelijk zweten, opvliegers met name tijdens menstruatie en zeer prikkelbaar en emotioneel. Ik vrees dat het bij mij toch echt zover is.
Waarschijnlijk zit je in de prë-menopauze.

Meer informatie hier

Ik (44 jaar) zit er zelf volgens mij ook in (prë-menopauze).

Ik ben gisteren, na 3 weken, alweer ongesteld geworden.

Ander keren zit er 5 weken tussen, soms is het een compleet bloedbad , en dan weer heb ik maar 2 dagen weinig bloedverlies.

Als de overgang ook de migraine, waar ik al 32 jaar vreselijk last van heb, wegneemt, mag het wat mij betreft, snel komen
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Dropje70, heb je nog meer verschijnselen??

Weet iemand of eczeem ook kan toenemen onder invloed van hormonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven