Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
quote:seringetje schreef op 04 mei 2014 @ 18:02:

Besef dat de meest foute mannen in de eerste periode vaak de meest ideale mannen lijken. Vind ik een interessante. Hoe definieer jij dan een "foute man" en waarom zou dat zo zijn volgens jou?

-----

Je zit momenteel in een kwetsbare fase en dan ben je een makkelijk doelwit voor een foute man. Je nieuwe minnaar kan nu ideaal lijken, maar het is nu te snel om te weten of hij dat echt is. Geef het wat tijd, neem geen snelle beslissingen, wacht nog wat af, want als hij echt zo ideaal is dan zal hij dat na een jaartje of zo ook nog zijn en dan kan je dan beslissingen nemen.

Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben open, het draait weer en ik ben heel blij!! Het is een goede keuze geweest!!

Er moeten nog wat grote financiele dingen geregeld worden, maar dat komt deze week (meubels enzo) en verder is het dan nog even zoeken naar het juiste aanbod op de kaart.

De kelner is niet de juiste, maar er is iemand die wel in wil springen en die komt morgen langs. Gelukkig! Hopen dat ik er met hem uit kom.

Guus zat al twee uur voor openingstijd aan de bar, volgens mij was hij nog zenuwachtiger dan ik!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:engel68 schreef op 04 mei 2014 @ 17:00:

@bella. Wat ik werkelijk totaal niet snap; voor 2 weken terug was je nog in de ban van een ander, en nu praat je al met iemand anders over een toekomst samen?

!

Twee weken, what was I thinking! Loupen Oranje, Loupen!!!

Anouk, de ridder heeft het eigenlijk wel slim gedaan ja, hij werd een soort bff in minnaarsland, was attent, zorgde voor afleiding op het juiste moment, zocht eens een mooi liedje op om me een hart onder de riem te steken en als een echt bff knalde hij een keer de waarheid eruit, hield hij me een spiegel voor die best geyl maakte. Tja, toen gingen de gesprekken ineens weer heel erg anders over.

Heidi, toch weer jammer van de kelner. Werken in de horeca blijft een vak apart. Mooi dat Guus er zo voor je is, fijn.
Nou ja praten over een toekomst. Het is meer dat ik hier kom omdat ik totaal in de war ben.

Het is ook niet zo dat we serieuze stappen aan het maken zijn.

We zijn gewoon beiden overvallen door het gevoel dat we hebben
Ik kom nog maar net om de hoek kijken. Heel veel dingen zijn zo herkenbaar. Ik en mijn nr 2 zijn al 2,5 jaar samen. Ik en mijn nr 1 bijna 15 jaar. Nr 1 kan mij niet geven wat ik nodig heb. Nr 2 weet precies wat ik nodig heb en ik weet wat hij van mij wil. Maar, nr 2 gaat bij zijn vrouw weg, zij heeft een ander. En ik bekijk mijn nr 1 van een heel andere kant. Ook mijn nr 1 heeft een vorm van autisme en snapt mij vaak niet. Afgelopen jaren best wel moeilijk geweest, nr 1 was nergens te vinden omdat hij niet weet hoe. Nr 2 heeft mij al die tijd gesteund.

Nu ben ik zo ver om de knoop met nr 1 door te hakken. Nr 2 en ik gaan niet samen verder, althans nu niet. Wie weet komt dat. Nr 2 en ik gaan zoals dat nu staat wel samen op vakantie. Wij gaan geheel ons eigen gang. We zien wel hoe het gaat. Nr 1en ik gaan ook nog op vakantie, maar ik denk dat ik nadien de knoop definitief door ga hakken. Eerst wil ik weten hoe het tijdens de vakantie zal gaan.
@ukkie, met je minaar op vakantie? Hoe doe je dat?

Met mij gaat het goed, dymo, helaas voor mij moet ik toe geven dat jij een vrij goede analyse hebt gegeven van jager. Jager en ik hebben inmiddels weer een klein beetje contact gehad. Over domme dagelijkse dingen.

verder heb ik vandaag met mijn alibi vriendin geappt die het ook weer op een andere manier bekijkt. Dat heeft me goed gedaan.

met mij en nr1 gaat het goed. Jager laat ik nog steeds maar even voor wat het is. Ik app hem niet. Heb nu met alibi vriendin af gesproken dat ik haar lastig ga vallen als ik het moeilijk heb.

Waar het naar toe gaat met mij en jager weet ik nog niet, voorlopig heb ik besloten om maar gewoon even een afwachtende houding aan te nemen. Ik zie wel waar het naar toe gaat.
quote:ano*k schreef op 04 mei 2014 @ 18:12:Vind ik een interessante. Hoe definieer jij dan een "foute man" en waarom zou dat zo zijn volgens jou?

[...]

Een pathologische leugenaar, een manipulator, een narcist, of iemand die mettertijd geweld tegen je gebruikt, etc. Die doen vaak eerst aan 'love bombing' zodat je denkt dat je echt wel een zeer lief persoon bent tegenkomen. Vaak spiegelen ze ook je interesses en persoonlijkheid zodat je denkt dat je je soulmate gevonden hebt. Nadat je gehecht bent aan ze, komt hun foute of venijnige kant pas naar boven.

TO heeft precies al zo'n man, dus blijkbaar is ze op dat punt kwetsbaar. Ik zou extra oppassen als ik haar was. Het hoeft zo niet te zijn natuurlijk, die minnaar kan echt een fantastische vent zijn, maar ze kijkt best even de kat uit de boom.
quote:dymo9 schreef op 04 mei 2014 @ 12:34:

Jane, ik vind je jager helemaal niet zo leuk overkomen. Ik heb het idee dat hij typisch zo'n foute man is, zo'n man die vrouwtjes scoort zonder naar hen om te kijken.

Hij kent jouw nr 1, weet misschien niet dat het een autist is, maar voelt wel aan dat jouw nr1 steken laat vallen op sociaal gebied. Hij heet gemerkt dat jij en je nr 1 af en toe probleempjes hebben, en daar heeft hij handig gebruik van gemaakt. Hij voelde haarfijn aan dat jij open zou staan voor vleierij, dat je gevoelig zou zijn voor aandacht en dat je daarmee een makkelijke prooi zou zijn. En zie, binnen no time had hij je waar hij wou, een date.

Hij ging zelfs zover om heel kort na die date bij jullie thuis te komen, terwijl je hem normaal helemaal niet vaak ziet. Tijdens dat etentje heeft hij goed kunnen zien hoe het er bij jullie voor staat. Hij zag dat opbloeide van zijn aandacht, dat jij het verzwijgt tegen je partner, en dat je partner helemaal niets doorheeft. Dus na dat etentje kon je jager rustig doorgaan met jou aan zich binden.

Nog een beetje aandacht, nog meer vleierij, en ja, daar had hij Jou zomaar een hele nacht voor zichzelf, het perfecte middel om jou compleet aan hem te lijmen.

Daarna is het tijd voor de volgende stap. Even geen interesse tonen. Even de boot afhouden, zeggen dat het te snel gaat, laten doorschemeren dat je te dichtbij komt. Zodat jij denkt dat je hem echt wat doet. Dat er meer is dan just sex. En jij reageert zoals hij wil. Je sputtert tegen, maar accepteert het wel. En hij weet donders goed dat jij nu op zijn berichtje wacht. hij houdt het zo, jij gewillig wachtend, maar niet meer proberend hem aan je te binden.

En zo heeft hij jou precies waar hij wil. Op het wachtbankje, naast zijn andere vrouwtjes. Als hij van bil wil hoeft hij je maar even een berichtje te sturen en je staat voor hem klaar. Als je weer teveel gaat claimen zet hij jou daar weer neer, en benaderd hij een andere dame van het bankje als hij zin heeft.

Ik ken hem natuurlijk niet, ik interpreteer slechts wat jij schrijft, maar ik vind het een hele foute man Jane...

Hij weet dat nr1 autist is, maar wist dit niet voordat we begonnen met daten, kwam pas later dat hij het wist en nr1 heeft het hem toen zelf verteld. Dat wilde ik zeker niet doen. Nr1 en jager kennen elkaar. Jager eet hier soms een hapje mee, dat was ook al voor onze dates zo. Hij heeft toen nooit op gemerkt dat er problemen waren bij mij en nr1. Dat merkte hij veel later pas.

Ja, ik zit op het wacht bankje, ik zal ook wel even moeten, is het niet voor hem, dan wel voor mezelf. Dat het een klootzak is wist ik van te voren ook, dus wat dat betreft is het niet zo vreemd allemaal.

Ik heb mezelf er te veel in verloren en dat had ik nooit moeten doen. Nu loop ik zeker wel te balen omdat het zo gaat. Ik ben nog zeker niet zo ver dat ik er een eind aan maak, maar of ik meteen op sring en naar hem toe ga zodra hij wil weet ik niet.

Ja, hij is een klootzak, maar om nu te zeggen dat hij misbruik maakt van de situatie vind ik dan wel weer wat te ver gaan. Dat denk ik nml niet.

Maar, in een aantal dingen heb je zeker gekijk.
@cljane mijn nr 1 gaat ook 3 weken zonder mij. Ik ga hoe dan ook in dezelfde periode als nr 1. Plan moet nog verder uit worden gewerkt, maar het gaat werken.
Pff jee, heftig hoor!

Ik heb er wel eens aan zitten denken een weekendje met jager mee te gaan, maar zou niet weten hoe ik dit zou moeten organiseren. Is nu ook wel het laatste wat aan de orde is trouwens.
Hallo allemaal,

Graag zou ik willen reageren op de laatste posts hier van vrouwen die stapelverliefd lijken te zijn / worden op hun minnaar.

Ik lees het tenenkrommend, zoals hier zo vaak geschreven is.

Op het moment dat je je zo kwetsbaar opstelt is de kans om hard te vallen zooo dichtbij..

Ik heb inmiddels meer dan 3 jaar dezelfde minnaar, herken ontzettend veel, eerste jaar ook onzeker, hier ook gepost.

Mijn ervaring is door er zelf veeeel relaxter in te staan en vooral te genieten van wat er WEL is en niet te stressen over wat NIET houdt je het gewoon leuk, voor beide.

Mijn huwelijk is goed, dat wil ik zo houden.

Op het moment dat mijn minnaar te dichtbij zou komen of gevoel veranderd dan kap ik het af

Dat is een afspraak die tussen mij en minnaar loopt, wel zo helder.( geldt uiteraard ook voor hem)

Geen gemijmer over een toekomst samen

daar geloof ik niet in.

Lijkt me geen eerlijke basis , zoals hier ook al wordt genoemd.

Hoewel we misschien best bij elkaar passen,maar nooit im frage.

Moet eerlijk toegeven dat t mij een jaar gekost heeft het zo te kunnen bekijken .

Dit is prima zo, minnaar is meer into me dan eerder toen ik er nog niet zo relaxed mee om kon gaan.

Rollen zijn nu eerder gedraaid bij wijze van.

Ik geniet ervan en haal er nu veel meer energie uit!

En laat het me geen energie meer kosten..

Verder wens ik iedereen succes hier toe.

KEEP IT COOL
Wij hebben dan ook geen kinderen, zijn niet getrouwd en geen geregistreerd partnerschap. Ik heb jarenlang mezelf weggecijferd voor nr. 1, maar ik ben veranderd en wil nu echt gaan genieten van mijn leven. Nr 2 heeft het er wel moeilijk mee, in die zin dat hij zijn vrouw kwijtraakt. Hij wil eerst voelen hoe het is om alleen te zijn voordat hij zich weer gaat binden. Daarnaast als wij wat samen willen opbouwen zal dat helemaal vanuit de basis moeten.
@royal, wat is er na dat jaar dan precies veranderd dat je er nu zo veel relaxter in staad? Hoe doe je dat?
Na een jaar ( of zoiets) werd mijn toch wel verliefdheid minder en door hier te lezen werd mij ook heel veel duidelijk ..,

Mijn oogkleppen vielen af en ik zag dat ik er ofwel mee moest stoppen als ik het emotioneel niet aankon.

Of er anders in moest gaan staan.

Dat is me goed gelukt.

Heb in die periode wel onze minnaarrelatie een tijdje on hold gezet om er over na te denken .

Hij is daar toen erg van geschrokken omdat hij niet verwacht had dat ik dat zou doen.

Had voordien ook wel van die rare geintjes en streken om mij onzeker te maken.

Daarna niet meer omdat we afspraken gemaakt hebben en hij weet dat ik sterker ben dan hij eerder dacht.

Onze relatie nu is erg fijn, we genieten van de momenten die we samen hebben.

Hebben app contact op z'n tijd, want inderdaad

overmaat schaadt is mijn ervaring.

Zeer verslavend en werkt ook afleidend op dingen die eigenlijk belangrijker zijn.

Je kunt je zoveel wijs maken en jezelf er helemaal in verliezen maar ik denk dat je er uiteindelijk verscheurd uitkomt.

Ik weet dat het erg makkelijk klinkt allemaal,

ik heb met vallen en opstaan moeten leren.

Ik hoop dat het voor mij voorlopig zo blijft duren ..

En mocht t niet zo zijn, dan heb ik een fijne tijd met hem gehad .
Ja, ik denk inderdaad dat dit als ik wel door zou gaan met jager hier ook zal moeten. Afspraken maken, weten wat er wel niet verwacht wordt en vooral proberen om mezelf er niet te veel in te verliezen. Moet zeggen dat de app stilte best lijkt te werken en heb net maar wat afleiding gezocht, ging ook prima.

goed proberen er geen schaduw relatie op na te houden, maar gewoon minnaars en anders niets.

Ik wil namelijk ook niet voor hem maar gewoon even lekker op afroep beschikbaar zijn. Maar, daar zal ik met hem afspraken over moeten maken.

met mij en nr1 gaat het heerlijk hier!!! Ondanks dat jager ook nog in mijn hoofd zit.
Royal, geloof dat ik een beetje in dat proces zit momenteel... Goed om te lezen hoe dat bij jou is gegaan.

Jane, ben nog wel benieuwd wie van jullie nu als eerste appte... Jij of jager?

Bella, ik begrijp je gevoel wel, maar sluit me aan bij de anderen. Twee weken, even reëel zijn... Als het echt zo meant to be is dan is dat over een (half) jaar ook nog wel zo. Veel sterkte net de verwarrende situatie.
Maar waarom zou je op lange termijn willen doorgaan met jager cljane? Ik snap dat het niet simpel is om gevoelens direct uit te schakelen, maar waarom zou je op lange termijn willen blijven bedriegen als je relatie met nr 1 nu zo goed is?
Jane, heb jij nu al duidelijk voor jezelf wat jij nu wilt?

Ik zie jou heen en weer zwaaien als een wankele kleuter.

De ene dag typ je hier dat jij gaat scheiden van jouw man,

de dag erop zeg jij dat jij moet stoppen met jouw minnaar

om te kunnen werken aan de relatie met jouw man.

Nu vind jij het prima dat jij naast de rest van de 'reserves'

van jouw minnaar in zijn dugout zit af te wachten

tot jouw minnaar seksafspraken wil maken met jou.

Wat wil jij nou??

Bella, haal jouw hoofd uit de wolken.

Liggen luchtfietsen over een leven samen met iemand

die jij net 2 weken kent terwijl jij getrouwd en moeder bent

Engel, naar mijn ervaring zijn dames met een lage eigenwaarde te makkelijk te neuken.

Elke losse flodder kunnen zij zien als verkapte liefdesverklaring.

Voor positieve aandacht doen zij alles

en al doende maken zij hun gevoel van eigenwaarde

afhankelijk van zijn mate van aandacht en wat hij wil.

Die dames waaien heen en weer als een windvaan;

Heeft hij zijn aandacht niet bij haar dan raakt zij in hysterie en

is hij met zijn aandacht wel bij haar dan luchtfietst zij een leven met hem.

Alles doet zij voor hem om hem aan haar te binden en

die positieve aandacht te behouden.

Die dames hebben geen minnaar nodig,

wel een loog of peut om te werken aan hun zelfbeeldissues.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Cljane, op het moment dat mijn huwelijk slecht zou zijn er ik daar nog wel voor zou willen vechten had ik persoonlijk wel gekapt met mijn minnaar.

Alleen dan zou ik echt oprecht eraan kunnen werken.

Minnaars vertroebelen het beeld altijd.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik dan uberhaupt niet aan n minnaar begonnen was.

Imo werkt dat niet en is vragen om moeilijkheden.

Dan beter eerlijk je relatie beëindigen .

En met schone lei verder..

Bella, na 2 weken??

Ik zou idd ook nog even afwachten..

Klinkt mij ook als hele heftige verliefdheid.

Verder lees ik graag mee en wens ik iedereen succes met alle ups and downs.
Op dit moment wil ik aan mijn nr1 relatie werken, maar ben ik nog niet klaar met jager. Dus wacht ik af. En dan zien we wel verder. Verder moet ik inderdaad ook aan mijn eigenwaarde werken, dit ga ik ook doen, maar niet met een loog zoals jij zegt hl. Die heb ik in het verleden genoeg gezien en als ik zie waar ik weg moest komen en waar ik nu ben, dan red jane het vast
Jane, geen enkele man kan jou redden.

Niet die man waarmee jij getrouwd bent

noch die man waarmee jij stiekem neukt.

Ga jezelf redden door jezelf met aandacht te verzorgen en

word onafhankelijk van de aandacht van anderen.

Laat de aandacht van anderen een toegevoegde waarde worden.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Dus, kort gezegd wil ik aan mijn nr1 relatie werken, dit doen we ook en gaat ons goed af, maar wil ik ook graag verder met minaar, alleen dan wel op een andere manier, relaxt er in staan, geen verwachtingen hebben die er niet zullen zijn en vooral niet luchtfietsen.

Nr1 zijn ogen zijn goed open gegaan toen ik echt zo ver was te willen scheiden, alleen omdat we echg nog wel van elkaar houden en hij naast het autist zijn een geweldige man is wil ik er aan werken, samen met hem.

Maar het spijt me zeer dat ik zo tegendraads ben naar jullie toe, ik wil als het even kan jager ook niet missen. Klinkt zo overdreven, maar ik bedoel te zeggen dat ik het fijn vind om af en toe naar hem te kunnen en dit graag zo wil houden. Natuurlijk zal ik een stap terug moeten en vertik ik het om als een pop behandeld te worden die mag komen op draven als hij wil.

Voor nu neem ik bewust wat meer afstand en wacht dus tot hij contact op neemt.

dat is wat ik wil!

En, ik weet dat jullie vinden dat ik dan nr1 geen eerlijke kans geef, ik denk daar anders over.
@Hl herkenbaar. Reden voor mij om voor mezelf te gaan. Rust in mijn hoofd en lijf. Doordat nr 1 nooit complimentjes gaf en nooit vroeg hoe is het met je en nr 2 dat wel deed en doet, liep ik uiteraard met mijn hoofd in de wolken en wilde ik meer meer meer. Nu ben ik geland en maak ik de keuze om voor mezelf te kiezen. Ikzelf bepaal wat ik wil en hoe ik het wil.
quote:highlander schreef op 04 mei 2014 @ 23:10:

Jane, geen enkele man kan jou redden.

Niet die man waarmee jij getrouwd bent

noch die man waarmee jij stiekem neukt.

Ga jezelf redden door jezelf met aandacht te verzorgen en

word onafhankelijk van de aandacht van anderen.

Laat de aandacht van anderen een toegevoegde waarde worden.haha, dat bedoel ik, wat moet ik met een psygoloog als hl er is.

Maar, zonder flauwekul, je hebt gelijk hoor hl. Alleen draai je sommige dingen niet zo maar even om als je altijd alleen maar voor amderen aan het rennen bent draai je dat proces niet zo maar om. Maar gelukkig leer ik dit steeds beter. Ik kan tijd voor mezelf vrij maken nu en ik kan tijd voor mijn eigen hobby vrij maken. Als dit moet terwijl er ook iemand hoog nodig iets nodig heeft is het tegenwoordig, jammer dan, waar het voorheen was, ik liet alles vallen en ging.

natuurlijk kunnen zowel nr1 als nr2 dat niet voor me doen, dit moet ik zelf doen en ook daarin gaan hopenlijk dingen veranderen dit jaar!
@cljane...zo ver was ik ook. Tot het moment dat ik hoorde van nr 1 na een fikse ruzie dat hij niet van plan is zich aan te passen en dat ik hem maar moet accepteren zoals hij is. Toen knapte ik af. En zo werden mijn gevoelens heen en weer geslingerd. Waardoor ik meer gevoelens kreeg voor nr 2. Maar nu ik alles van een afstandje bekijk, kom ik tot de conclusie dat ik eerst maar eens aan mezelf moet gaan werken. Terug naar mezelf en leren om van mezelf te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven