Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
@Bella Begrijp ik het goed dat jij alleen je man verlaat, wanneer nr 2 (die dan dus eigenlijk jouw nr 1 is) zijn partner verlaat? Waar ben jij in godsnaam mee bezig?

Als jouw man zo weinig waard is, dat zijn toekomst afhankelijk is van een andere man, is het dan niet eerlijker om sowieso te stoppen met jouw man? En ik oordeel niet aan de hand van of jij een minnaar hebt of niet, maar het heeft in mijn ogen namelijk niks te maken met minnaars.

@CLJane Wat hoop je te vinden op dit forum/topic?

@margotttt Er zijn er toch ook een paar met een open relatie en ook een paar met echt alleen een minnaar, waarbij het alleen om lust gaat? Of zie ik dat te rooskleurig hahaa
@lookolook How are you doing? ;)
@jane en bella, we zien jullie in volle vaart op een muur afrijden en roepen 'remmen!'. Ik hoop dat jullie dat snel genoeg inzien voordat je straks tussen de brokstukken de ravage zit te bekijken.
Inderdaad ik ben het met Margot eens, het hebben van een minnaar legt haarscherp bloot wat je in je relatie mist, en als je het niet direct ziet wat je gemis is, is het verstandig om er met anderen over te praten, en met je partner, zeg tegen hem/haar ik ben niet gelukkig, en praat er samen over, echt ook dat helpt om dingen helder te krijgen. Zet je relatie maar op scherp, als je uiteindelijk bij elkaar wilt blijven, zul je toch met elkaar in gesprek moeten.
De aanwezigheid van een minnaar kan vooral

haarscherp bloot leggen dat je een gemis in jezelf hebt.

Zowel Jane en Bella kunnen door de aandacht van een 'vreemde'

inzien dat zij zichzelf hebben weggecijferd en

hun eigen plekje in de zon hebben vergeten op te eisen.

Ze zullen niet de eerste zijn die thuis geen echt scherp gesprek aandurven

en het verloop van hun relatie laten afhangen van wat een vreemde wil.

Ipv de bal buitenspel bij die vreemde te leggen

zouden ze het lef kunnen hebben de bal zelf op te pakken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Highlander, ik zie dat toch anders. Het is een gemis in je relatie, en die heb je niet alleen. Je zult het gesprek aan moeten gaan met je nr 1, helemaal eens, maar dan moet nr 1 wel luisteren. En bij mij was dat pas toen ik vertelde weg te gaan. En dat doe je niet zomaar, daar gaat heel wat aan vooraf.
Ach echt niet alleen maar in jezelf hoor. Je kunt jezelf nog zo veranderen, maar een relatie heb je met z'n tweeën.

En als het wel zo is dat het gemis alleen in jezelf zit, geef dan iig je partner de kans om mee te gaan op je ontdekkingsreis naar je nieuwe ik. Of te wel ga in gesprek met je nr 1, ook als je het eng vindt.

En het is misschien voor jou alweer een tijdje geleden om je goed te kunnen inleven in de situatie van de dames die nu in hun eerste affaire zitten, maar ik meen ooit gelezen te hebben, dat jouw vrouw is vreemdgegaan, omdat jij weinig thuis was, en jij lekker met je carrière bezig was, zat dat gemis dan louter en alleen in haarzelf? Of had jij er ook iets mee te maken?
Aleksiss, mijn ervaring leert idd dat als de een onbeschikbaar is

de ander makkelijker over het hek gaat kijken.

Dan nog is vreemdgaan geen volwassen oplossing voor een relatieprobleem.

Mijn vrouw heeft met haar vreemdgaan nog meer puinhoop erbij gemaakt en ik weet nog hoeveel moeite het haar kostte naderhand toch het gesprek met mij aan te gaan.

Een liefdesrelatie draait om moeite voor elkaar willen (blijven) doen,

dat hebben we toen allebei op de harde manier geleerd.

Als de ene partner de andere partner zo weinig moeite waard vind dat de toekomst

van hun relatie afhankelijk word gemaakt van wat een vreemde doet ga dan uit elkaar.
Ik beweer nergens dat vreemdgaan en goede oplossing is voor je problemen, alleen dat de relatie problemen erdoor wel aan het licht kunnen komen. En of het volwassen is of niet, doet er niet veel toe.

Mijn ervaring was dat ik in snel tempo vervreemde van mijn partner, waardoor ik minder bang was te zeggen wat ik te zeggen had, ik ben erdoor juist in gesprek geraakt, omdat ik het gevoel had niets meer te verliezen had, want 'zo' wilde ik in ieder geval ook niet verder.

Verder eens, met mijn vreemdgaan heb ik er hier ook een puinhoop van gemaakt, maar het heeft, bij mij, dus ook in een versneld tempo de zenuwen blootgelegd en veranderingen teweeggebracht die mijn relatie nodig had, mocht ik in de toekomst voor een zelfde keuze staan, dan zal ik niet meer vreemdgaan, maar ik heb er wel verdomde veel van geleerd.

Met je laatste alinea ben ik het ook eens, als je je partner echt niet meer de moeite waard vindt, gun hem/haar dan ajb iemand die hem/haar wel de moeite waard vindt.

En bij elkaar blijven voor de kinderen...klinkt mooi....maar is het ook echt mooi?? Wat zeg je later tegen je kinderen als die volwassen zijn, en hoe zouden die zich voelen als ze er achter komen dat je alleen maar bij elkaar bent gebleven voor hun?
Aleksiss, herkenbaar.

Pas nadat zij haar vreemdgaan had opgebiecht

doordat zij op die manier niet meer met zichzelf wilde leven

en ik tot de conclusie kwam dat onze relatie niets meer voorstelde

konden mijn vrouw en ik elkaar ook met nieuwe ogen leren zien.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met bij elkaar blijven voor de kinderen.

Onze kinderen kwamen ná haar vreemdgaan en onze wederopbouw.

Edit; het blijkt wel dat ik over dat thema niets zinnigs kan zeggen.

Dank Lookolook voor de verhelderende link.
Wat ik hier in dit topic nog zoek of hoop te vinden weet ik zelf eigenlijk niet. Ik hoopte op een stukje herkenning, maar ik heb nu het gevoel of moet ik mezelf alleen maar verdedigen. Ik denk er dan ook aan voorlopig even terug in de mee lees stand te gaan.

hl, bij elkaar blijven om de kinderen ben ik zo ontzettend op tegen. Inderdaad, wat voor jeugd heb je je kinderen te bieden als ze alleenmaar tussen spanningen zitten. Nee, dat zou ik op die manier nooit doen.
Bij elkaar blijven voor de kinderen...

Zolang je elkaar de tent niet uitvecht, zijn er genoeg redenen om wél voor de kinderen bij elkaar te blijven. Misschien wat stof tot nadenken voordat je je eigen geluk nastreeft. Bij het op de wereld zetten van kinderen heb je ook een verantwoordelijkheid voor dat kind gekregen.
Jane, ik vroeg me al af wat jou hier nog bracht. Ik kan eigenlijk alleen maar bedenken dat we zelfs hier vrij makkelijk over je grenzen heen kunnen gaan kennelijk. Er is nogal wat tegen je gezegd en je hebt alles geslikt en bent alleen maar in de verdediging geschoten en legt bij wijze van spreken steeds weer het hoofd op het slachtblok. Waarom? Wat wil je toch van ons horen? Waarom laat je je door ons steeds de les lezen?

Meid, nog even een tenslotte:, je schrijft vol trots dat je partner zijn stinkende best voor je doet. Arme man. Hij moet kei- en keihard werken, kan daarin niet zichzelf zijn, omdat hij jou niet wil verliezen en weet niet eens welke bedreigingen er nog meer voor hem zijn. Kan een mens dat een heel leven lang volhouden? Wil je dat van hem vragen? Of weet je eigenlijk zelf ook wel dat dat niet realistisch is? Je weet dat het niet realistisch is, daarom wil je nog zo graag bij de jager op het bankje zitten.

Ik wens je veel geluk en wijsheid en hoor graag over een paar maanden hoe het met je gaat.
@Bella: wat ik tegen je zou willen zeggen? Focus je eerst eens op jezelf, zonder je te storten op een nr2. Een paar weken terug was je in de ban-hoteldebotel van je chatnr2, nu van deze meneer. Wat je doet is weglopen en vluchten. Als het echt heel bijzonder is geeft hij je de kans dat je eerst aan jezelf werkt. Laat hem even met rust en cancel de koffie.

@CLJane: degenen die hier je een virtuele trap tegen je kont geven vallen je niet aan hoor; enige wat ze doen is je confronteren met je eigen gedrag. wellis-nietes, links-rechts, boven-onder. Meisje, dat je zelf niet gek wordt van je wispelturige gedrag Maar de enige die dit doet dat ben je zelf.

Overigens schreef je dat je vriendin zondag vanuit de visie van jager ernaar keek? Weet je wat een waardevolle bijdrage hier in het forum is geweest voor mij? NIVEA: niet invullen voor een ander! Puur speculatief. Als, wat, dan, maar volgens mij.. Niet doen. Enige waar je imo wel wat aan hebt is aan de lessen die een aantal hier geleerd hebben; op details na hebben ze toch vaak verdomd veel overeenkomsten.

Hi Look; ik en nr1 zouden zeer waarschijnlijk al lang geen koppel meer gevormd hebben als er geen truttebolletje hier rondgelopen had hoor. Maakt dat mijn huwelijk dan niet goed? O jawel; een topnr1 hier, maar wel wezenlijk anders dan ik. Het was dan ook hard werken. En nooit spijt van gehad ook nog eens. We vormen een hecht team nu. De vlinders zijn er niet meer maar hebben plaatsgemaakt voor iets anders, iets stabielers, maar nr1 staat me af en toe vlinders te gaan zoeken. Zolang die maar in de onderste regionen blijven ;)
@highlander.

Vind dat je goed met je nieuwe status omgaat en vrij realistisch kijkt naar wat er wellicht op je pad komt.

Enige dat ik je wil meegeven; beredeneer niet alles kapot. Denk dat je zelfs impulsief nog voldoende in balans zal blijven.
Jane, bij gebrek aan herkenning is het toch misschien juist een signaal dat je in een tunnelvisie vastzit? Vind je het gek dat je geen herkenning vindt? Iedereen schrijft hetzelfde, zo raar is het dus niet wat er gezegd wordt.

Het is trouwens omgedraaid. Jij geeft de jager niet de kans om moeite te doen, hij doet nl geen moeite. Ja, als hij weer zin heeft. Maar als je nu tussendoor amper iets hoort, omdat hij 'spanning wil blijven houden', dan betekent dat dat hij je nu even niet nodig heeft en hij weet dat jij teveel wil. Hij bouwt nu een pauze in, zodat jij een beetje loskomt van hem en dan komt hij weer terug. Dat heeft niets te maken met jou, maar alles met zijn jeuk.

Hij is niet zo met jou bezig, echt niet. Het is voor hem seks, hij kreeg door dat jij er een soort halve relatie van aan het maken was en dat vliegt hem naar de keel.

Jij doet nu alsof hij degene is die wacht, maar dat ben jij. Want zodra hij weer iets laat horen, ben jij weer startklaar.

Hoezo spanning opbouwen? Dat is er toch, of dat is er niet? Ik hoef met Guus nooit spanning op te bouwen, als we elkaar zien is er een vonk, of als we berichtjes schrijven. Ook als het gaat over barkrukken of werktijden. Echt hoor, er klopt geen sodemieter van dat je spanning op zou moeten bouwen of er in moet houden, door geen contact te hebben.

Waarom zou jij het weten als er een nieuw snoepje is?

Voor bij elkaar blijven ivm de kinderen is wel iets te zeggen, alleen vind ik het best een ding, als ik bijv zie hoe apart en afstandelijk Guus en zijn vrouw van elkaar leven. Of dat dan het voorbeeld voor de kinderen moet zijn, weet ik ook niet. Een relatie waarin beide een eigen leven leiden en er geen liefde, warmte of knusheid meer is?

Zij was het hele weekend weg. Hij was of bij mij in de kroeg, of bij zijn beste vriend. Deze hele week bestaat uit een druk programma met vooral veel werk en jagen en af en toe een borrel doen bij mij.

Altijd nog beter dan een thuis met ruzie en spanning. Maar toch..
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Mensen kinderen nog aan toe....hoelang blijft iedereen hiier toch zo met Jane bezig!!!

Ze wil het niet zien en niet horen en dan is maar 1 remedie dan moet ze het maar voelen.

Ik vind het tenenkrommend de discussie over wat ze allemaal wel niet doet of heeft gedaan voor iedereen...en dat het nu Jane tijd is!

Weet je met het kiezen voor een gezin horen opofferingen bij en het leven is niet alleen maar leuk maar ook soms zwaar, vervelend en als je je eigen ik gevoel uit een andere man moet halen hoezo ik? Dan ben je alleen maar afhankelijk van nog een man.

Het enige waar ik medeleven voor voel is haar man en kind.

En dan de discussie wel of niet blijven voor de kinderen, ik weet uit eigen ervaring en van heel veel kinderen beroepshalve dat kinderen hun eigen vader en of moeder willen. Kinderen willen het allerliefst dat het zo blijft zoals ze het kennen.

Tenzij er onveilige situaties komen dan is het handelen en uit elkaar gaan.

Kijk is de liefde op en gaan mensen op een respect volle manier uit elkaar dan is het natuurlijk nog pijnlijk voor de kinderen maar dan komt het ook wel goed.

Dat zie ik veel te vaak de ene partner wordt ingeruild en de kinderen hebben er maar mee te dealen. Of een vader of moeder verdwijnt van het toneel...

Ook kinderen gaan door een rouwproces en zij horen op 1 te staan en niet die nieuwe partner. Zij hadden geen keus in deze hele kwestie of dat ze op de wereld kwamen en dus is de prioriteit het WELZIJN van de kinderen.

Dat heeft mijn ex dan wel weer goed gedaan, hij gaf onze dochter de tijd om te wennen dat hij met een ander verder ging. En pas na 1 1,5 na de scheiding ging hij samenwonen met zijn minnares.

Dus hoe dan ook blijf je niet bij de vader/ moeder van je kinderen ga eerst zelfstandig wonen en geef je kinderen de gelegenheid om hun verdriet te verwerken het leven is al zo haastig genoeg en kinderen moeten ook maar allemaal invoegen.....

En vooral blijf respectvol over je partner ook al verdient hij/ zij het niet...praat dat maar met anderen uit waar de kinderen niet bij zijn..
What doesn't kill you,makes you stronger
Hè Heidi super je eigen bar geniet van deze tijd en dat het je maar voorspoedig mag gaan. Op heel veel proostende klanten...

En barbarella hoe is het met jou? Het valt niet mee ook al neem je samen het besluit.

Ik ga weer in de meeleesstand....iedereen hier verder veel liefde, kracht en wijsheid toe die het kunnen gebruiken..x
What doesn't kill you,makes you stronger
quote:mel71 schreef op 06 mei 2014 @ 07:05:

En barbarella hoe is het met jou? Het valt niet mee ook al neem je samen het besluit.

Het gaat over het algemeen goed. De sfeer thuis is goed, zolang we bepaalde onderwerpen mijden. Dus doen we dat. Over twee weken kan ik mijn nieuwe huis in. Druk met geregel en zo.

Bij elkaar blijven voor de kinderen... daar kun je geen algemene uitspraak over doen. Iedere situatie is weer anders. Wij hebben de ruzies en spanningen voor kunnen blijven, maar die zouden er absoluut komen als we bij elkaar zouden blijven. Dat wil ik mijn kinderen niet aandoen. Dan liever twee gescheiden ouders die respectvol met elkaar omgaan en elkaar het geluk gunnen, dan tegen wil en dank iets in stand houden waar je niet meer achter staat. Een huis vol kilte lijkt me ook geen ideale omgeving om in op te groeien.
quote:barbarella70 schreef op 06 mei 2014 @ 08:34:

[...]

Het gaat over het algemeen goed. De sfeer thuis is goed, zolang we bepaalde onderwerpen mijden. Dus doen we dat. Over twee weken kan ik mijn nieuwe huis in. Druk met geregel en zo.

Bij elkaar blijven voor de kinderen... daar kun je geen algemene uitspraak over doen. Iedere situatie is weer anders. Wij hebben de ruzies en spanningen voor kunnen blijven, maar die zouden er absoluut komen als we bij elkaar zouden blijven. Dat wil ik mijn kinderen niet aandoen. Dan liever twee gescheiden ouders die respectvol met elkaar omgaan en elkaar het geluk gunnen, dan tegen wil en dank iets in stand houden waar je niet meer achter staat. Een huis vol kilte lijkt me ook geen ideale omgeving om in op te groeien.Dat is jouw mening, wetenschappelijk onderzoek zegt iets anders. En daar is behoorlijk onderzoek naar gedaan. In mijn werk zie ik ook anders. Hoe leuk bedacht dit ook is, in de praktijk werkt het toch echt anders. Bovendien, je bent toch volwassen, ben je dan niet bereid in iets te investeren in de toekomst van je eigen kinderen? Net als Mel vind ik het schrijnend hoe ouders denken over uit elkaar gaan "omdat het er niet meer is/we als broer en zus leven/ik mijn eigen pad moet kiezen".
Allemaal, bedankt voor de lieve berichtjes, engel, ik weet dat ze me hier niet aan vallen hoor, iedereen bedoeld het goed. Toen ik gisteren jou bericht las over nivea heb ik besloten jager te bellen. Hebben een prima gesprek gehad. Het echte stoppen is er nog niet bij, maar gaan beide wel een stap terug.

Verdr ga ik hier inderdaad terug in de mee lees stand.
Barbarella, dat gaat hard zeg! Al bijna in je eigen huis. Hoe zijn de kinderen eronder? En je ex, voelen jullie je opgelucht?

Heidi, gefeliciteerd met je nieuwe eigen bar! Volgens mij kan Guus zo een eigen klantenrekening krijgen met VIP behandeling van de eigenaresse Ben wel benieuwd hoe lang dit goed gaat want ik kan me voorstellen dat zijn vrouw het een halt toeroept en het halve dorp erover lult, dat dit nogal gevolgen kan hebben voor het dagelijks leven.

Jane, neem gewoon rustig de tijd na te denken. Je hoeft nu nog geen beslissing te maken maar als je er een maakt, doe het weloverwogen.

Hier gaat het trouwens heel goed. Ben redelijk gewend aan een BV-loos leven inmiddels. Tuurlijk mis ik hem nog wel maar het is niet zo overweldigend meer en het leven gaat weer best normaal lijken. Dat scheelt zoveel! Dus alles gaat eigenlijk lekker zijn gang hier. Kind blij, ik blij, op het werk gaat het heel goed momenteel.

Een vriendin van mij is afgelopen week nog bij BV thuis geweest om iets af te geven. Ze vertelde dat je hij echt niet meer de man is die we kenden, hij ontzettend gespannen is en vijandig en elk moment op ontploffen lijkt te staan. Dat was mijn indruk ook al. Daarnaast vertelden de kinderen dat het helemaal niet beter gaat thuis en hun ouders nog steeds doorlopend ruzie maken. Dus same old same old. Ik heb BV zelf nog steeds niet gesproken maar ik zie wel wanneer dat komt en wat ik dan doe.

Het blijft lastig hoor om te zien omdat ik om hem en de kinderen geef maar ik weet inmiddels ook wel dat ik toch niks kan doen in de praktijk om te helpen dus ik probeer het maar van me af te zetten. Ik lees daarom ook wat minder mee hier, mede door tijdgebrek.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik altijd wel zal houden van hem maar dat het, in ieder geval nu, niet zo kan zijn. En dat ik het op dit moment ook zeker niet moet willen.
Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het met Sense en LD is. Sense, lees je nog mee?
Bella, waarom kies je er voor om in een relatie met huiselijk geweld te willen blijven? Je bent toch meer waard dan dat? Zet al die minnaars nou gewoon even in de ijskast en ga voor jezelf uitmaken waarom je genoegen neemt/hebt genomen met zo'n relatie en wat dat zegt over je eigenwaarde gevoel, want je moet toch weten dat liefde geweld uitsluit in een relatie? Krijg je ook hulp van een psych?
nou ik ben even weggeweest en kan zo 10+ pagina's lezen zeg.

Heidi gefeliciteerd !!

Dat het je maar super mag gaan met je kroeg .

Ben toch wel geschrokken van het verhaal van Jane en bella zeg...

Wat een ontwikkelingen zo snel ineens.

Wat fijn dat het weer zo loopt met daten Oranje, het heeft even geduurd om die draad weer op te pakken maar nu heb je wel 2 leukerds als ik het zo lees.. !

Eerlijk gezegd heb ik het soms ook wel even lastig om de draad weer op te pakken na een date.

Probeer de focus direct weer op thuis te leggen maar de dag erna blijft het filmpje zich toch geregeld herhalen.

Denk dat het het feit is dat je even zo intensief contact hebt en de wetenschap dat je elkaar dan toch een paar weken niet kan zien.

Dat gaat best snel bij je Barb, zo snel al een eigen huisje ?

En met die date van je, geknuffel hoort erbij hoor, is het voor herhaling vatbaar ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven