Gezondheid alle pijlers

Heb ik hooikoorts?

23-04-2014 08:55 12 berichten
Hoi ik heb laatste dagen last van jeukende ogen en moet veel niezen, vooral toen ik met Pasen bij mn ouders was en die wonen in een bos.

Ik moet zowiezo vaak zo uit het niks niezen terwijl ik helemaal niet verkouden ben.

Herkend iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Zou goed kunnen. Laat een allergietest doen zou ik zeggen.
Misschien wel. Vraag het eens aan je huisarts.
Het lijkt er wel op.
verba volant, scripta manent.
Ik heb dit jaar voor het eerst heel veel last van jeukende ogen, jeukende neus en veel niezen. Iemand attendeerde mij erop dat het misschien hooikoorts zou kunnen zijn.

Ik ga een test laten doen, want ik ben ook een beetje bang dat het misschien komt van mijn katten. Heb je huisdieren?

Ik zou een test laten doen.
Ik heb een hond. Ik wist niet dat je een hooikoorts test kunt doen, wat houd zo'n test in dan?
quote:Ikje86 schreef op 23 april 2014 @ 09:56:

Ik heb een hond. Ik wist niet dat je een hooikoorts test kunt doen, wat houd zo'n test in dan?Dat is een allergietest, die kan je bij de huisarts laten doen. Ze prikken dan verschillende stoffen van pollen etc op je arm, en kijken hoe je daar op reageert. Stelt niets voor.
Ik ben ook veel aan het niezen, al maanden trouwens. En afgelopen week ook jeukende ogen. Normaal gesproken heb ik geen hooikoorts (en ik hoop het ook nooit te krijgen want het lijkt me vreselijk). Misschien zit er toch iets nieuws in de lucht ofzo waarvan men gaat niezen?
Als je gehemelte kriebelt dan is het hooikoorts maar als je even langs de huisarts gaat krijg je vast een betrouwbaarder antwoord.
quote:blije-bij schreef op 23 april 2014 @ 10:59:

Als je gehemelte kriebelt dan is het hooikoorts maar als je even langs de huisarts gaat krijg je vast een betrouwbaarder antwoord.

Hoe kom je daar bij? Ik heb hooikoorts, door allergietest aangetoond, maar heb nog nooit last gehad van een kriebelend gehemelte.

Wel van niezen en brandende ogen.
Ik heb ook een vraag! Moet af en toe niezen, kriebels, jeuken de keel. Maar heb vooral veel last van hoofdpijn die paar keer per dag aanwezig is en heb sinds half maart al keelpijn. Horen deze laatste klachten ook bij hooikoorts? Vooral omdat ik hier meer last van heb dan van niezen enzo.
Keelpijn kan ook bij hooikoorts horen. Heb er ook last van. Maar ieder persoon is anders. Overal staan andere planten. Onze voeding verschilt. Rust is ook erg belangrijk. Dus bij de één neemt het een andere vorm aan dan bij de ander. Bij de één werkt medicatie ook beter dan bij de ander. Niet twijfelen: laat je gewoon even testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven