Gezondheid alle pijlers

Wie is het toch echt gelukt na 100.000 stoppogingen?

06-05-2014 19:53 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Het onderwerp spreekt voor zich. Dit is niet mijn eerste topic trouwens over dit onderwerp.

Het feit is dat ik mezelf niet meer serieus neem met mijn goede voornemens om die rot peuken nooit meer aan te raken.

Wie is het uiteindelijk toch wel gelukt na zoveel stoppogingen??

Dankje voor de reacties
Mij!!!!

Was wel eerder gestopt maar toch steeds na een week of maximaal een maand weer begonnen, vooral "omdat het zo gezellig is".

En vorig jaar zomer eindelijk gelukt!

Met de eerste 2 weken hulp van nicotine pleisters om de ergste onrust te laten verdwijnen , en toen niks.

Ben wel aangekomen maar kan ook komen dat ik nu 7 maanden zwanger ben :-)

Na mij zijn de meeste uit mijn vriendengroep ook gestopt met roken, 2 zitten nu aan zo'n elektrische sigaret.

Dat maakt het blijven stoppen wel makkelijker.
Ikke.

Door veel zoethout weg te knagen en het geld in een potje te doen als het tijd werd voor een nieuw pakje.

Men... ik verschoot me een ongeluk na een maand. Wat dáár in zat!
Huts!
Ik ik ik!

Nu al 2 (kan het zelf bijna niet geloven) jaar geleden.

Heb er spijt van dat ik niet eerder heb doorgezet. Heb 80.000 stop pogingen ondernomen. De eerste maanden zijn zwaar. Na een maand op 4 was het klaar. Nu logeer ik bij veelrokers en heb geen seconde last van zin in een peuk. Sterker nog, ik denk er niet eens meer aan.

Ik rookte 13 jaar lang, de laatste jaren 1 pakje per dag. Ik ben gestopt voor 1. mijn kind, 2. het geld en 3. mijn gezondheid.

Wat mij erg hielp was de gedachte dat de trek in een peuk, het echte lichamelijke verlangen, nooit langer dan 5 minuten duurt. Dus elke keer zong ik deze minuten gewoon uit. Gefrustreerd en al. Geef het tijd, het wordt minder!

En liever 80.000 pogingen dan de moed opgeven!
10 jaar gerookt, met pleisters gestopt omdat ik steeds stonk, en een oudere huid kreeg.

Nu 13 maanden gestopt, en zo nu en dan echt nog steeds trek in.

Ben bang dat dat nooit verdwijnt.
Het is mij nooit langer dan twee dagen gelukt. Ik heb zelfs in mijn zwangerschappen doorgerookt. (Ik weet het.....schaam me diep)

Daarom geloof ik gewoon bijna niet meer dat ik ook het kan. Word er moedeloos van
Ik!

Ruim 15 jaar geleden met boek van Allen Care (schrijf je dat zo?)

Altijd gezegd te zullen stoppen als er een kinderwens kwam. Roken en kinderen gaan voor mij écht niet samen. Heel cliché gestopt op 1 januari en nooit meer gerookt. Geld deed ik de eerste maanden ook in een apart potje. Ik rookte een pakje per dag dus dat tikte lekker aan!
Before you assume, there is this thing called asking.
Mij! 4 jaar gestopt. Toen weer begonnen. Stom! Af en aan gerookt, uiteindelijk rookte ik minstens een pakje per dag weg. Denk dat ik wel 7 serieuze pogingen heb ondernomen. Inmiddels ruim 6 jaar gestopt. Het kan!
quote:rover37 schreef op 06 mei 2014 @ 20:06:

10 jaar gerookt, met pleisters gestopt omdat ik steeds stonk, en een oudere huid kreeg.

Nu 13 maanden gestopt, en zo nu en dan echt nog steeds trek in.

Ben bang dat dat nooit verdwijnt.Mijn huid gaat er ook steeds beroerder uit zien, baal ik ook zo van. Is je huid ervan opgeknapt?
Oh poeh ik moet ook echt stoppen maar ik ben een gezelligheids roker en heb t nogalvaak gezellig. Dat geld in een potje doen, ik geloof best dat je je dan eind vd maand dood schrikt
.
Je moet voor jezelf de juiste motivatie zoeken. Voor de een is het gezondheid voor de ander geld of niet hoeven schilderen thuis. Of noem maar wat.

Voor mij was het geld,toen wij 12 jaar geleden ongeveer stopten deed ik ook in een potje wat we normaal per dag kwijt waren en dan nog afgerond naar boven ook. Na 1 maand heb ik het eens uitgerekend en ons spaarbedrag verhoogd met wat we dus nu niet oprookten. Het eerste jaar er na zijn we 3x op vakantie geweest...
quote:roosje1976 schreef op 06 mei 2014 @ 20:10:

[...]

Mijn huid gaat er ook steeds beroerder uit zien, baal ik ook zo van. Is je huid ervan opgeknapt?Van mij wel, zag toen vaak grauwig als ik terugdenk. En ik ben veel en veel minder vaak ziek/verkouden.
Mijn grootste motivatie is dat ik niet zo'n verlopen kop krijg......ben aardig op weg inmiddels
Dankje dolfje..... Heb ik echt nodig bemoedigende woorden
Na tig pogingen besloot ik om maar niet eens meer te proberen om te stoppen. Mij zou het niet lukken om te stoppen.

Totdat ik twee jaar geleden last kreeg van pijn op de borst en benauwdheid. Paniek, paniek, onderzoeken, hart was in orde. Maar de paniek heeft er wel voor gezorgd dat ik stopte met roken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hier ook na eerdere pogingen, variërend van een paar dagen niet roken tot 20 maanden niet roken, toch met succes gestopt 12 jaar geleden. Hier werkte acupunctuur heel erg goed, ik had vrijwel geen afkickverschijnselen, ben 1 keer (na de eerste behandeling)in de verleiding geweest toen ik een conflict had en daarna niet meer.
quote:Solomio schreef op 06 mei 2014 @ 20:23:

Na tig pogingen besloot ik om maar niet eens meer te proberen om te stoppen. Mij zou het niet lukken om te stoppen.

Totdat ik twee jaar geleden last kreeg van pijn op de borst en benauwdheid. Paniek, paniek, onderzoeken, hart was in orde. Maar de paniek heeft er wel voor gezorgd dat ik stopte met roken.Pijn op mijn borst krijg ik ook steeds vaker..... Ik vraag me af hoeveel waarschuwingen ik moet krijgen. Ik heb ook al een paar dagen last van mijn been. Nu vraag ik mij dus ook af of het door mijn slechte doorbloeding komt. Ppppfffff wat een ongelooflijke K T verslaving is het toch.
Ik ben gestopt met een goeie elektrische sigaret.

Eerst met weinig nicotine. Toen zonder nicotine. Het heeft me geen enkele moeite gekost op deze manier.
Ik ben wel blij om te lezen dat er dus genoeg mensen zijn die na zoveel pogingen het toch gelukt is. Ben ik in ieder geval niet anders dan een ander........
Hoi,

Gelukkig ben ik inmiddels ook al bijna 9 maand gestopt na 10 jaar roken.

Eerst heel lang gerookt met de gedachte nee ik wil dit niet meer!!

Daarna toen ik er aan toe was het boek van Allen Carr gelezen en toen gestopt.

Motivatie:

- huid, ik wil geen lelijke rokershuid.

- gezondheid

- roken stinkt

- conditie

- steeds minder mensen roken dus je staat steeds vaker in je uppie te paffen.

Nog steeds heb ik heel vaak momentjes dat ik toch verlang naar een sigaret maar ik weet dat het gewoon niet kan en ik wil niet deze 9 maand weggooien door weer te beginnen, moet ik straks weer opnieuw stoppen en dagen tellen dat ik gestopt ben, zonde!
quote:roosje1976 schreef op 06 mei 2014 @ 20:28:

[...]

Ik heb ook al een paar dagen last van mijn been. Nu vraag ik mij dus ook af of het door mijn slechte doorbloeding komt. Ppppfffff wat een ongelooflijke K T verslaving is het toch.Verrek! Dat heb ik ook niet meer na het stoppen. Dat had ik niet eens in verband gebracht.
Ik! Ik had tien jaar lang een pakje per dag gerookt en ben toen in een keer gestopt zonder hulpmiddelen. Ja het was lastig maar ik heb doorgezet. Na een jaar kon ik me niet meer voorstellen dat ik uberhaupt gerookt had. Uiteindelijk twee en half jaar gestopt geweest. Toen door gezelligheid weer begonnen.. en had ik nooit moeten doen. Anderhalf jaar nu geleden weer begonnen. Een heeel pakje lukte me echt niet meer maar zeker wel de helft.

Nu tien dagen gestopt en doordat im weet dat de nare gevoelens echt voorbij gaan en dat er een moment was dat ik niet eens begreep dat ik ooit gerookt had is stoppen nu iets makkelijker.
quote:apestaartje30 schreef op 06 mei 2014 @ 20:50:

[...]

Verrek! Dat heb ik ook niet meer na het stoppen. Dat had ik niet eens in verband gebracht.Pijn op de borst en benauwdheid zijn bij mij trouwens niet verdwenen na het stoppen met roken, ik heb die klachten nog steeds. Niemand heeft enig idee waar ze vandaan komen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik ben ook gestopt, na heel veel proberen en tijdelijk stoppen en steeds weer beginnen.

Op een dag heb ik gewoon de knop omgezet.

En met de juiste instelling lukte het gewoon, ben zelf ook nog steeds verbaasd. Maar nu al 6 jaar. Heerlijk.

Het willen moet echt uit jezelf komen en een goede manier waarop moet je voor jezelf zoeken. Het iig niet half half gaan doen, maar met een goede voorbereiding.
Solomio ik zag gister op tv dat wanneer je stopt met roken je longen niet meer "beschermt" worden door de teer, en je longen nu dus wel gevoelig zijn voor stoffen zoals pollen,

Ik ben nu sinds een maand of 10 gestopt en mijn neus zit dichter dan toen ik rookte. Mijn huisarts zegt dat dat vaak voorkomt en dat er zelfs mensen weer mee beginnen daarom! Heel gek he dat het zo werkt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven