Tips voor dagje in omgeving Tegelen/Venlo

04-07-2008 19:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan het laatste weekend van juli een weekendje naar Tegelen. Op zaterdag gaan we naar Düsseldorf, op zondag weten we het nog niet. Iemand tips wat leuk is om te doen in de omgeving Venlo/Tegelen op zondag (aangezien sommige dingen waarschijnlijk dicht zijn). Alvast bedankt!
Venlo.....

Tegelen
haha! Daar is alleen het hotel, we willen best een stukje rijden, net als zaterdag. Dus laat ik zeggen "Tips in een straal van 50 km rond Venlo/Tegelen"???
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Sterkte.
In roermond zit een designeroutlet, open op zondagen. Weet niet precies hoeveel km het is.

Wat wil je doen? Winkelen, dierentuin, museum, met/zonder kinderen?

Met kinderen: Toverland in Sevenum (voor volwassenen is de houten achtbaan ook erg leuk ;) )
In Arcen heb je de kasteeltuinen(ben er zelf nooit geweest dus geen idee of het wat is) en je hebt er ook iets van thermaalbaden, ligt geloof ik niet al te ver van Venlo.

Of doorrijden naar Maastricht of Roermond, in Roermond is ook een outletcentre dacht ik wat misschien zondag open is.

Of iets verder rijden naar Eindhoven,hier zijn as zondag de winkels open.

Meer weet ik er zo ook niet te doen...
roermond is een km of 30 van venlo, dus das goed te doen. met de nieuwe snelweg ben je er zo. verder is de peel ook mooi om te wandelen.
quote:sartan schreef op 04 juli 2008 @ 19:52:

Venlo.....

Tegelen wat is dit nu weer voor een nutteloze reactie zeg. ga je eigen woonplaats even uitlachen
"
quote:propje schreef op 04 juli 2008 @ 20:44:

Hier in Maastricht en omgeving is ook genoeg te doen.

Maar of je dat stuk wilt rijden?

Fijn weekend in ieder geval!
Dank jullie wel! We zijn met zn 2en, zonder kinderen. Dat Outlet Centrum in Roermond lijkt me wel wat!! Verder vinden we het leuk om de natuur in te gaan of culturele dingen te bezoeken...
quote:dolfje schreef op 04 juli 2008 @ 20:05:

Of iets verder rijden naar Eindhoven,hier zijn as zondag de winkels open.

Meer weet ik er zo ook niet te doen...In Eindhoven is het van Abbe Museum, best de moeite waard als je van moderne kunst of architectuur houdt.
In Venlo is er ook zat te beleven! Er zijn tal van leuke terrasjes, restaurantjes enz. die ook op zondag open zijn. Verder is er inderdaad in Arcen een thermaalbad wat een aanrader is, in Lomm een sauna, roermond is inderdaad goed te doen met het outletcentre en er is laatst een nieuw winkelpark geopend met mediamarkt enzo. Maar ik kan me voorstellen dat winkelen niet echt is wat je zoekt.

Toverland is niet ver weg, en ook best leuk. Wat ook een aanrader is, is een ijsje bij Clevers eten in Grubbenvorst of Arcen. Vooral Arcen is erg leuk, met uitzicht over de maas! Zeer romantisch, de coupe d'amour bestellen.

Verder is een wandeling over de Grote Hei ook leuk, als het mooi weer is tenminste haha.

Tja ik ben even verder aan het denken, als me nog wat invalt zal ik het hier neerzetten.
Klinkt leuk!! Zo te lezen kun je je prima vermaken, zelfs meer dan één dag in die omgeving!
Limburgs museum is ook leuk, vaak zijn er leuke tentoonstellingen. In Tegelen is het schuttersmuseum, maar daar is laatst brand geweest... In melderslo is museum de locht, waar vaker leuke demo's zijn. Het is persoonlijk niet zo mijn ding, maar voor cultuurliefhebbers is er zat te beleven.

Op de grote hei is ook een infocentrum, waar je veel dingen kan zien, en wandelroutes kan krijgen. Wat bij leuk weer ook leuk is, is om naar het zweefvliegveld te gaan.

Beetje brutaal, en je mag ook nog mee de lucht in!
quote:bertje_ schreef op 04 juli 2008 @ 20:47:

[...]

In Eindhoven is het van Abbe Museum, best de moeite waard als je van moderne kunst of architectuur houdt.

Ik bedoelde eigenlijk meer weet ik er(omgeving Venlo) ook niet te doen,zo lijkt het idd alsof ik Eindhoven bedoel...

TO hoeft zich niet te vervelen als ze alle tips hier gaat opvolgen hahaha
quote:dolfje schreef op 04 juli 2008 @ 21:10:

[...]

Ik bedoelde eigenlijk meer weet ik er(omgeving Venlo) ook niet te doen,zo lijkt het idd alsof ik Eindhoven bedoel...

TO hoeft zich niet te vervelen als ze alle tips hier gaat opvolgen hahahaSorry Dolfje, was niet mijn bedoeling, wilde alleen iets mogelijk leuks in Eindhoven benoemen.
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor:)(mag wel :D)
quote:Lalein schreef op 04 juli 2008 @ 20:08:

roermond is een km of 30 van venlo, dus das goed te doen. met de nieuwe snelweg ben je er zo. verder is de peel ook mooi om te wandelen.Helaas zijn de tunnel op die snelweg, de A73, gedurende het weekend dicht, dus die snelweg kun je niet gebruiken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
ga je er voor de tunnels vanaf. makkelijk zat, dan zit je al bijna in roermond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven