Net rijbewijs, onzeker

05-05-2014 17:13 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op een wat latere leeftijd ben ik begonnen met rijlessen te nemen. Gelukkig ging het vrij snel goed en had ik plezier in het rijden. Ik heb nu net mijn rijbewijs gehaald en sinds een week heb ik een eigen auto. Ik rij nu in een benzine auto en was diesel gewend.

Nu probeer ik elke dag even te rijden om te wennen. De ene keer ga ik een klein stukje, de andere keer rij ik een langer stuk. Maar wat ik ook doe, ik vind het niet meer leuk.

Ik voel mij onzeker. Sta ik voor het stoplicht en dan gaat het weer mis.motor slaat af en meteen een vent achter mij die toeteren. Ik merk echt dat ik met steeds meer tegenzin in de auto stap.

Nu moet ik natuurlijk wennen aan de auto en het rijden zonder rijinstructeur. Maar ik vroeg mij af of dit voor andere herkenbaar is. Hoe lang duurde het voordat je weer plezier in het rijden kreeg?
Ik heb al een hele tijd mijn rijbewijs, maar ik kan me nog herinneren dat ik het ook eng vond. De oplossing was uiteindelijk echt een heel stuk rijden, denk richting Amsterdam - Berlijn. En veel alleen rijden. Kilometers maken, dat hielp echt bij mij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Niet goed gelezen...
quote:Desperate_Housewive schreef op 05 mei 2014 @ 20:53:

Ik heb in Utrecht gelest, dat was wel een voordeel haha! Ik kan echt alles aan nu hoor en dan, voor de kenners onder ons, tot in den treure die korte in- en uitvoegstroken bij maarssen vreselijk!Dat vond ik juist het leukste! De rotondes overvecht ook elke keer, dat was minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven