Wc verstopt?
woensdag 7 mei 2014 om 18:44
woensdag 7 mei 2014 om 18:48
quote:verliefdopiemand schreef op woensdag 07 mei 2014 18:47 Nee die heb ik nog niet. Zou dat helpen? Ik ben dan bang dat het nog meer omhoog gaat lopen.
Vraag aan je buren of ze er eentje hebben en ga het proberen.
Ben je de eerste bewoner?
Vraag aan je buren of ze er eentje hebben en ga het proberen.
Ben je de eerste bewoner?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 7 mei 2014 om 19:00
Dat gebeurt vaak bij nieuwbouwwoningen, degenen die de woning afwerken hebben nogal eens de neiging om van alles door te spoelen, gruis (dat gaat aankoeken) schroefjes, peuken enzovoort. Toen ik hier kwam wonen bleek er iets van cementgruis te zijn doorgespoeld, er zat een hele rand in, idem bij buren, er kwam zelfs een aansteker uit, kennelijk uit een broekzak gevallen, kan gebeuren. Aannemer bellen, die moet het oplossen.
verba volant, scripta manent.
woensdag 7 mei 2014 om 19:02
Geen plopper/rare hoekjes in de pot waardoor een gewone ontstopper niet past:
Neem een plastic zak (pedaalemmerzak, plastic afval zak). Vul voor 1/3 met water, en laat deze in de pot zakken (wel zak blijven vasthouden). Als het water in de zak de opening heeft afgesloten met een korte ruk naar boven trekken. Je krijgt hetzelfde effect nu als met een ontstopper. Blijven herhalen totdat je een gorgelend geluid krijgt. Eventueel met van die lange plastic handschoenen voelen of je de verstopping kunt bereiken.
Belangrijk: geen gootsteenontstopper in de pot voor de zak-plop-methode. Als het spettert krijg je die zooi op je.
Neem een plastic zak (pedaalemmerzak, plastic afval zak). Vul voor 1/3 met water, en laat deze in de pot zakken (wel zak blijven vasthouden). Als het water in de zak de opening heeft afgesloten met een korte ruk naar boven trekken. Je krijgt hetzelfde effect nu als met een ontstopper. Blijven herhalen totdat je een gorgelend geluid krijgt. Eventueel met van die lange plastic handschoenen voelen of je de verstopping kunt bereiken.
Belangrijk: geen gootsteenontstopper in de pot voor de zak-plop-methode. Als het spettert krijg je die zooi op je.
woensdag 7 mei 2014 om 19:03
Vraag eens aan je buren of die dit probleem ook hebben. En is het alleen de wc?
Woon ook in een nieuw bouw woning , wij hadden dit laatst ook.
Het wc water kwam omhoog, en als ik de wasmachine aanhad kwam ook het gootsteen water omhoog en alles was steeds aan het borrelen. Bleek dat de buren dit ook hadden.
De buren hebben toen eerst buiten in zo'n put gekeken , en die bleek ook vol te staan.
We hebben toen contact opgenomen met de gemeente.
Het blijkt dat bij een nieuwbouw wijk na oplevering van ook de straat enzo het riool moet worden doorgespoten en leeggezogen ivm met zand en bouw resten.
Dat was bij ons na bijna een jaar nog niet gebeurd.
Ze hebben dat toen gedaan, en probleem opgelost.
Woon ook in een nieuw bouw woning , wij hadden dit laatst ook.
Het wc water kwam omhoog, en als ik de wasmachine aanhad kwam ook het gootsteen water omhoog en alles was steeds aan het borrelen. Bleek dat de buren dit ook hadden.
De buren hebben toen eerst buiten in zo'n put gekeken , en die bleek ook vol te staan.
We hebben toen contact opgenomen met de gemeente.
Het blijkt dat bij een nieuwbouw wijk na oplevering van ook de straat enzo het riool moet worden doorgespoten en leeggezogen ivm met zand en bouw resten.
Dat was bij ons na bijna een jaar nog niet gebeurd.
Ze hebben dat toen gedaan, en probleem opgelost.
woensdag 7 mei 2014 om 19:05
woensdag 7 mei 2014 om 19:08
woensdag 7 mei 2014 om 20:43
quote:pimpelmeesje67 schreef op 07 mei 2014 @ 19:03:
Eens met fame, never nooit die zooi gebruiken.Waarom niet? ik ben gek op die zooi. Heb een riolering van 1895 en is volgens mij nog nooit vernieuwd .
Als ik problemen heb, en dat is zelden, dan gaat er een scheut uit een fles ontstopper in. Echt geweldig spul. Wel ramen open en handschoenen aan natuurlijk.
Eens met fame, never nooit die zooi gebruiken.Waarom niet? ik ben gek op die zooi. Heb een riolering van 1895 en is volgens mij nog nooit vernieuwd .
Als ik problemen heb, en dat is zelden, dan gaat er een scheut uit een fles ontstopper in. Echt geweldig spul. Wel ramen open en handschoenen aan natuurlijk.
woensdag 7 mei 2014 om 20:45
quote:Fame schreef op 07 mei 2014 @ 19:03:
[...]
Nee. Sommige worden heet en dan kan de pot barsten. Dat wil je echt niet!Dat is dan ook geen wc ontstopper maar eentje voor de keuken/wastafel. Die lost vet namelijk goed op. En idd zorgen dat er voldoende koud water na komt. De gebruiksaanwijzing eerst goed lezen dus.
[...]
Nee. Sommige worden heet en dan kan de pot barsten. Dat wil je echt niet!Dat is dan ook geen wc ontstopper maar eentje voor de keuken/wastafel. Die lost vet namelijk goed op. En idd zorgen dat er voldoende koud water na komt. De gebruiksaanwijzing eerst goed lezen dus.
woensdag 7 mei 2014 om 20:51
woensdag 7 mei 2014 om 20:54
quote:nina1966 schreef op woensdag 07 mei 2014 20:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "Wc verstopt?"" class="messagelink">Fame schreef op 07 mei 2014 @ 19:03</a>:</b>
[...]
Nee. Sommige worden heet en dan kan de pot barsten. Dat wil je echt niet!</div></blockquote>Dat is dan ook geen wc ontstopper maar eentje voor de keuken/wastafel. Die lost vet namelijk goed op. En idd zorgen dat er voldoende koud water na komt. De gebruiksaanwijzing eerst goed lezen dus. Ik had het dus ook over gootsteenontstopper.
[...]
Nee. Sommige worden heet en dan kan de pot barsten. Dat wil je echt niet!</div></blockquote>Dat is dan ook geen wc ontstopper maar eentje voor de keuken/wastafel. Die lost vet namelijk goed op. En idd zorgen dat er voldoende koud water na komt. De gebruiksaanwijzing eerst goed lezen dus. Ik had het dus ook over gootsteenontstopper.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!