Smart TV, ervaringen?

11-05-2014 11:47 55 berichten
Onze tv vertoont al tijden kuren. Een groene streep in beeld, die ook ineens weer weg is, ineens geen kleur meer en dan -poef- is de kleur weer terug, en nu staat het beeld hol. Kortom, het ziet er naar uit dat hij het anytime soon gaat begeven, dus zijn we aan het rondkijken voor een andere.

We willen dan graag een smart TV, met wifi, waar we ook onze harde schijf met films op aan kunnen sluiten. Maar er is nogal wat keus... En ik weet niet goed waar ik verder nog op moet letten, en wat een fijn merk is. Er schijnt ook verschil te zitten in internetmogelijkheden? Ik dacht, ik vraag het mijn alwetende orakel.. Dus, wie heeft er een smart TV, welke, en wat zijn je ervaringen ermee?
Maar wat ik ook wel fijn vind van mijn mollige tv is dat er 8 inbrekers voor nodig zijn om hem het huis uit te krijgen.
quote:Cateautje schreef op 11 mei 2014 @ 14:45:

Ik heb nog een heerlijke mollige JVC staan en ik kan er geen afscheid van nemen. Prachtig beeld en een volstereobombasticsupersound. Maar goed, mijn zoon zeurt aan mijn lieftallige bolletje en vindt dat de tv nog op kolen wordt gestookt, dus ik zal er toch aan moeten geloven binnenkort.

Heb wel gehoord dat het geluid van platte tv's over het algemeen erg slecht is.Ik geloof je meteen, en toch, zodra je went aan een ander beeld wil je niet meer terug. Schoonouders hebben ook nog zo'n lekkere dikke, maar als ik daar nu naar kijk, denk ik altijd dat mijn lenzen vuil zijn. Terwijl wij vijf jaar geleden dat dus ook prachtig beeld vonden.
quote:Cateautje schreef op 11 mei 2014 @ 15:11:

Maar wat ik ook wel fijn vind van mijn mollige tv is dat er 8 inbrekers voor nodig zijn om hem het huis uit te krijgen. Tja, dat scheelt inderdaad!
Philips smart TV hier. Uitstekende TV, het "smart" gedeelte voegt niets toe.
Net even wezen kijken, maar ik vond de Philips tvs heel flets (misschien de afstelling?) en de Samsungs juist heel fel, bijna onecht. LG spiegelt nogal viel me op. Verder nog niet heel veel wijzer, want de slogan van de winkel liet te wensen over. Low pricing maybe, maar high service...
quote:Cateautje schreef op 11 mei 2014 @ 15:11:

Maar wat ik ook wel fijn vind van mijn mollige tv is dat er 8 inbrekers voor nodig zijn om hem het huis uit te krijgen. Ik denk niet dat ze die het huis uit willen krijgen....
Punt is meer: aan dat "smart" ga je mogelijk minder plezier hebben dan je denkt. De beeldkwaliteit varieert niet alleen per merk, maar vooral per type en prijsklasse.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor een LG of Samsung Smart TV.

Beide kwalitatief goed en ze hebben uitstekende mogelijkheden.

Heb met beide TV's ervaring en het bevalt me prima al moet ik zeggen dat de LG voor mij persoonlijk qua beeldkwaliteit de lat nog iets hoger legt.

Het zijn bij mij overigens allebei plasma TV's.
quote:sennaj_85 schreef op 11 mei 2014 @ 16:02:

Ik zou kiezen voor een LG of Samsung Smart TV.

Beide kwalitatief goed en ze hebben uitstekende mogelijkheden.

Heb met beide TV's ervaring en het bevalt me prima al moet ik zeggen dat de LG voor mij persoonlijk qua beeldkwaliteit de lat nog iets hoger legt.

Het zijn bij mij overigens allebei plasma TV's.Nee, het zijn allebei merken. Het is niet zo razend zinvol om op deze manier twee merken tegenover elkaar te zetten.
quote:poldervrouw schreef op 11 mei 2014 @ 14:38:

Wij hebben een 46 inch Philips smart tv. Bevalt prima. Wij hebben gekozen op beeld en niet perse op smart tv. Met laptop of media speler kan je ook genoeg

Wij hebben voor een smart-tv gekozen omdat dat de enige tv was met een vga aansluiting. Ik heb nog een oud laptopje en ik download films of series. Nu ondertussen ook Netflix, maar toch handig dat ik mijn lappie aan de tv kan koppelen.

De nieuwere laptops hebben allemaal HDMI. Dan maakt het niet uit.
odi et amo
Wij hebben een philips smart tv, gebruiken veel netflix.. Ideaal!
Just love your life.
quote:lamaatje schreef op 11 mei 2014 @ 16:13:

[...]

Wij hebben voor een smart-tv gekozen omdat dat de enige tv was met een vga aansluiting. Ik heb nog een oud laptopje en ik download films of series. Nu ondertussen ook Netflix, maar toch handig dat ik mijn lappie aan de tv kan koppelen.

De nieuwere laptops hebben allemaal HDMI. Dan maakt het niet uit.

Geen vga aansluiting op de tv maar wel een oude laptop oplossing? Vga naar hdmi kabel. Als de tv qua prijs niet veel verschillen kan je idd net zo goed tv kopen met Vga aansluiting maar het is echt niet de enige oplossing. Zo'n Vga naar hdmi kabel kost ongeveer kleine 20 euro.

En las ook wat over geen YouTube kunnen streamen op een Samsung smart tv en niet met je telefoon of tablet bedienen.. Dat is onzin, want dat kan ook op een Samsung. Je hebt tegenwoordig overal wel apps voor.

Kijk wat je budget is, wat je precies wil, en wat je ermee gaat doen. Ga verschillende winkels af en leg de meningen naast elkaar.

Iedereen oordeelt hier uit zijn eigen ervaring en daar is niks mis mee maar er wordt nu al beweert dat dit en dit niet kan, maar dan kan het dus wel. Dan krijg je dus onvolledige en misschien onjuiste informatie. Technologie gaat snel..
quote:eldorado schreef op 11 mei 2014 @ 16:04:

[...]

Nee, het zijn allebei merken. Het is niet zo razend zinvol om op deze manier twee merken tegenover elkaar te zetten.

Zij vraagt de ervaringen van mensen die een Smart TV hebben.

En ik heb een Samsung en een LG TV. Goede ervaring mee maar vind de LG beter (qua beeld) dan de Samsung.

Ik snap niet waar je heen wil? LG en Samsung liggen sowieso erg dicht bij elkaar.
quote:eldorado schreef op 11 mei 2014 @ 15:37:

Philips smart TV hier. Uitstekende TV, het "smart" gedeelte voegt niets toe.Scheelt wel een kastje en je hebt internet op je tv.
odi et amo
quote:n93 schreef op 11 mei 2014 @ 16:24:

[...]

Geen vga aansluiting op de tv maar wel een oude laptop oplossing? Vga naar hdmi kabel. Als de tv qua prijs niet veel verschillen kan je idd net zo goed tv kopen met Vga aansluiting maar het is echt niet de enige oplossing. Zo'n Vga naar hdmi kabel kost ongeveer kleine 20 euro.

En las ook wat over geen YouTube kunnen streamen op een Samsung smart tv en niet met je telefoon of tablet bedienen.. Dat is onzin, want dat kan ook op een Samsung. Je hebt tegenwoordig overal wel apps voor.

Kijk wat je budget is, wat je precies wil, en wat je ermee gaat doen. Ga verschillende winkels af en leg de meningen naast elkaar.

Iedereen oordeelt hier uit zijn eigen ervaring en daar is niks mis mee maar er wordt nu al beweert dat dit en dit niet kan, maar dan kan het dus wel. Dan krijg je dus onvolledige en misschien onjuiste informatie. Technologie gaat snel..Dat kan volgens mij niet, want vga is niet digitaal en hdmi wel.
odi et amo
Ik zou het zo goedkoop mogelijk houden i.v.m. de beperkte levensduur van ongeveer 5 jaar.
Grappig eigenlijk, wanneer je merkt dat we steeds verder met de tijd mee gaan.

Sommigen vinden die ontwikkelingen maar niets. Ik ben van een jongere generatie en ik vind het heerlijk werken.
quote:lamaatje schreef op 11 mei 2014 @ 22:27:

[...]

Dat kan volgens mij niet, want vga is niet digitaal en hdmi wel.

Hier wordt de laptop echt aangesloten door middel van een vga naar hdmi. En dan nog een aux kabel voor geluid. Wordt hier met name gebruikt om voetbal te kijken!

Maar zoals ik al zei als die aansluiting op je tv kan zitten zonder er niet al te veel extra voor te hoeven dokken en als het ook nog de tv is die je wilt is dat makkelijker.

Mijn punt is meer, dat er meer mogelijk is dan wij soms denken omdat je oordeelt vanuit je eigen ervaring. Jouw ervaring is dat het niet kan en jij hebt een rechtstreekse vga aansluiting op je tv. Ik heb dat niet en gebruik wel vga naar hdmi kabel dus mijn ervaring is weer dat er wel andere mogelijkheden zijn.
quote:n93 schreef op 12 mei 2014 @ 07:33:

[...]

Hier wordt de laptop echt aangesloten door middel van een vga naar hdmi. En dan nog een aux kabel voor geluid. Wordt hier met name gebruikt om voetbal te kijken!

Maar zoals ik al zei als die aansluiting op je tv kan zitten zonder er niet al te veel extra voor te hoeven dokken en als het ook nog de tv is die je wilt is dat makkelijker.

Mijn punt is meer, dat er meer mogelijk is dan wij soms denken omdat je oordeelt vanuit je eigen ervaring. Jouw ervaring is dat het niet kan en jij hebt een rechtstreekse vga aansluiting op je tv. Ik heb dat niet en gebruik wel vga naar hdmi kabel dus mijn ervaring is weer dat er wel andere mogelijkheden zijn.Ik ben niet de enigste hoor en heeft niets met ervaring te maken.

http://www.replacedirect. ... naar-hdmi-kabel-niet.html
odi et amo
quote:cassavechippie schreef op 11 mei 2014 @ 14:47:

Wij hebben juist wel bewust voor smart gekozen.

Juist omdat we niet ook nog allerlei andere kastjes, laptops, mediaplayers en tablet naast de tv komen te liggen.

Tablet hebben we ook niet en de laptop gebruik ik ook voor werk. Die wil ik natuurlijk niet bij de te hebben liggen.

De xbox en bluray vind ik meer als genoeg.Hier valt het nog mee qua apparaten. De ontvanger van ziggo, maar die heb je ook met smart tv nodig. Verder de blu-ray speler en dan nog de apple tv en raspberry pi. Maar die laatste 2 zijn hele kleine kastjes, passen in 1 hand
Ah zo bedoel je het lamaatje! Zelf nog nooit van gehoord en hier doet die het gewoon! Vandaar dat ik niet begreep waarom je beweerde dat dat niet kan. Ik vraag mij dan wel af in welke gevallen het wel en niet kan want dat maak ik er niet duidelijk uit op.
Hier ook een smart tv, een Samsung. Bevalt goed!

Philips komt er hier nooit meer in Niet zozeer omdat onze vorige, dure tv het al snel niet goed meer deed, dat kan gebeuren, maar vanwege de bedroevende klantenservice die je dan vervolgens krijgt.
Hier een Philips smart tv, omdat we persé ambilight wilden.

Heeft erg mooi beeld, maar de smart tv functie gebruiken we eigenlijk niet. Er zit wel skype, uitzending gemist en netflix enzo op, maar het menu werkt erg traag. We hebben er nog gewoon een computer op aangesloten, om onze series en films te kijken.
Philips is qua kwaliteit achtergebleven in vergelijking met Samsung. Die heeft forse stappen vooruit gemaakt.

Philips heeft in de medische wereld (apparatuur) zijn stempel gedrukt en is daar marktleider.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Hier een Samsung smart tv

Wij hebben deze :

Samsung UE46F6400AW

http://www.bol.com/nl/p/s ... GSA0020249200000011365039

Alleen maar positief , erg blij mee , hebben deze nu een half jaar. Vind het een geweldig mooi goed iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven