Amitriptilyne afbouwen, doodziek
maandag 12 mei 2014 om 12:28
Hoi, de titel zegt het al. Ik heb 2 jaar lang Amitriptilyne geslikt ivm zenuwpijn. Nu kan ik daar mee stoppen en sinds het moment dat ik dat gedaan heb ben ik ziek, doodziek. Duizelig, rusteloos, vreselijke nachtmerries en het ergste is de misselijkheid. Het liegt er niet om, ik ben sinds het afbouwen (zon 6 weken terug) 5 kilo afgevallen. Ik ben al bij de dokter geweest en mijn bloed is geprikt. Alleen ik kom de dagen bijna niet door.
Ik slik nu nog 5 mg in een afbouwschema en wil binnen een week klaar zijn met afbouwen, ook advies van de huisarts.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik had al domperidom gekregen, en vervolgens metacloparide maar niks helpt. Hebben mensen hier ervaring mee? Hoe ging het bij jullie? Zijn er adviezen?
Thanks Anyway
Ik slik nu nog 5 mg in een afbouwschema en wil binnen een week klaar zijn met afbouwen, ook advies van de huisarts.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik had al domperidom gekregen, en vervolgens metacloparide maar niks helpt. Hebben mensen hier ervaring mee? Hoe ging het bij jullie? Zijn er adviezen?
Thanks Anyway

maandag 12 mei 2014 om 13:53
maandag 12 mei 2014 om 14:10
Ook ik ben aan het afbouwen, oxicontin met 10 mg per 2 weken, zit nu op de 80 mg en heb er al 40 afgebouwd maar snap niet dat jij het in een week moet afbouwen ik mag er een half jaar over doen zei de huisarts.
Zelf slik het al 13 jaar en weet dat het niet makkelijk is, zoek afleiding en probeer het afbouwen niet in een week te doen, vindt dat erg kort, succes!
Zelf slik het al 13 jaar en weet dat het niet makkelijk is, zoek afleiding en probeer het afbouwen niet in een week te doen, vindt dat erg kort, succes!
Leef vandaag, niet morgen!
maandag 12 mei 2014 om 14:11
quote:boomerdino schreef op maandag 12 mei 2014 14:10 Ook ik ben aan het afbouwen, oxicontin met 10 mg per 2 weken, zit nu op de 80 mg en heb er al 40 afgebouwd maar snap niet dat jij het in een week moet afbouwen ik mag er een half jaar over doen zei de huisarts.
Zelf slik het al 13 jaar en weet dat het niet makkelijk is, zoek afleiding en probeer het afbouwen niet in een week te doen, vindt dat erg kort, succes! Je bent al 6 weken bezig lees ik, en hoe hoog was je dosering?
Zelf slik het al 13 jaar en weet dat het niet makkelijk is, zoek afleiding en probeer het afbouwen niet in een week te doen, vindt dat erg kort, succes! Je bent al 6 weken bezig lees ik, en hoe hoog was je dosering?
Leef vandaag, niet morgen!
maandag 12 mei 2014 om 16:39
boomerdino, mijn dosering was 10 mg. Ik heb toen in overleg met de huisarts een plannetje gemaakt omdat ik zelf nogal heftig reageer op bijwerkingen etc. Toen ben ik naar de halfjes gegaan dat was geen succes. Toen zei de huisarts doe het maar rustiger aan. Dat doe ik nu.
@ blommit
Natuurlijk ga ik geen pillen slikken als het niet meer nodig is. Ik heb mij al die 2 jaar niet goed gevoeld bij die pillen, kwam aantal kilo's aan, was om de haverklap misselijk en kon niet veel meer eten. Dus het voelt voor mij als een bevrijding om te stoppen al had ik dit niet voorzien...
@ blommit
Natuurlijk ga ik geen pillen slikken als het niet meer nodig is. Ik heb mij al die 2 jaar niet goed gevoeld bij die pillen, kwam aantal kilo's aan, was om de haverklap misselijk en kon niet veel meer eten. Dus het voelt voor mij als een bevrijding om te stoppen al had ik dit niet voorzien...