Is de Marktplaats-mail kapot?

13-05-2014 09:46 23 berichten
Is de Marktplaats-mail kapot?

Ik heb een paar advertenties op Marktplaats staan, en af en toe krijg ik een bod binnen (of een e-mail). Als ik vervolgens reageer op dat bod, met ''we hebben een deal, je mag het overkopen, je mag X bedrag overmaken op X nummer, mail me je adres'', dan hoor ik vervolgens niks meer. Zouden zij mijn mailtje niet krijgen? Of zou de uitgaande mail-functie van Marktplaats het niet meer doen?

Het is me nu al iets van 12 keer achter elkaar overkomen, zo gek!

Wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
Hij doet het vaak erg slecht ja
Ab imo pectore
Oké dat heb ik dus ook. Ik heb er maar één ding op staan, maar dat had ik dus al wel zes keer verkocht kunnen hebben. Maar na het bod, reageert niemand op mijn uitnodiging om te bellen om af te spreken wanneer ze het kunnen halen.

Ik lees dus even mee!

Herken het overigens niet van maanden geleden, maar echt van de laatste twee weken. In maart nog lekker verkocht.
Dat kun je toch heel makkelijk zelf testen door iemand een mailtje via MP te laten sturen en daarop te antwoorden (of dat zelf doen met een ander mailadres)? Of denk ik nu te simpel?
quote:Trotter schreef op 13 mei 2014 @ 09:55:

Dat kun je toch heel makkelijk zelf testen door iemand een mailtje via MP te laten sturen en daarop te antwoorden (of dat zelf doen met een ander mailadres)? Of denk ik nu te simpel?Nee dat is heel slim, dat ga ik nu dus ook direct regelen. Ik vond het gewoon gek, dat zes bieders op rij, afhaakten en niet meer reageerden. Maar dat is wel steeds gebruikelijker op MP, dus ik dacht dat ik gewoon pech had.

Dat kun je toch heel makkelijk zelf testen door iemand een mailtje via MP te laten sturen en daarop te antwoorden (of dat zelf doen met een ander mailadres)? Of denk ik nu te simpel?

Jij krijgt nu al de tiara voor meest praktische gedachte van de dag

Ik ben ook benieuwd! Heb er nu niks opstaan, maar toen ik dat wel had ging ik me ook afvragen of die mail het wel deed of dat de meeste kopers gewoon onbeschofte horken zijn.

Ik ben nu alleen thuis, en ik vroeg het me even af (omdat ik gisterenavond ook weer 2 keer heb gereageerd, en tot op heden nog niks heb gehoord). Vanavond inderdaad maar even met de inloggegevens van mijn wederhelft reageren op een van mijn eigen advertenties.

Maar de tiara is verdiend!
Ik heb nooit problemen gehad met marktplaatsmail. Ik denk dat mensen gewoon niet meer reageren. Ik doe ook niet aan bieden, ik mail de aanbieder altijd direct met een reeel bod en krijg altijd antwoord. Je ziet ook vaak dat het hoogdte bod al vrij oud is, wat betekent dat de koop dus nooit is afgerond,
.
quote:impala schreef op 13 mei 2014 @ 10:23:

Ik heb nooit problemen gehad met marktplaatsmail. Ik denk dat mensen gewoon niet meer reageren. Ik doe ook niet aan bieden, ik mail de aanbieder altijd direct met een reeel bod en krijg altijd antwoord. Je ziet ook vaak dat het hoogdte bod al vrij oud is, wat betekent dat de koop dus nooit is afgerond,

Ik snap wat je bedoeld.

Maar ik krijg af en toe ook een mailtje, met ''ik bied X'', en dan mail ik terug dat ik daar mee akkoord ga, en dan daarna ook radiostilte.

Gek toch?
Welkom op Marktplaats
Het is gewoon onbeschoft. Mensen komen soms ook gewoon niet opdagen als je een afspraak hebt.

Ik verkoop ook niks meer op mp, teveel ergernis en gezeik.
.
Kopen gaat wel goed, Men is blij als iemand wel normaal reageert. Daarom werkt het direct mailen ook zo goed. Of gewoon bellen, als er een tel.nr staat.
.
Hier geen problemen volgens mij. Ik krijg ook vaak geen reactie maar volgens mij hoort dat gewoon bij marktplaats. Vaak ook wel reactie en vorige week nog vanalles verkocht.
quote:bettiepage schreef op 13 mei 2014 @ 10:43:

Welkom op Marktplaats
Ik heb nu ook een conflict waarbij de verkoper niet meer reageert op mijn mails.

Ben mijn geld kwijt vrees ik.
Bij werkte het gisteren gewoon nog!
quote:so_87 schreef op 13 mei 2014 @ 12:22:

Bij werkte het gisteren gewoon nog!Hmmm... afgaande op jullie reacties, denk ik dus dat de mail gewoon werkt.... Ik vind het moeilijk te geloven dat zoveel mensen niks meer van zich laten horen!
Heb laatst één keer gehad dat de verkoper mijn directe mail naar de verkoper niet had gekregen (toen ik die zelfde middag belde, heb ik ernaar gevraagd nml.)

Verder als verkoper en koper gewoon contact kunnen krijgen.

@clemance, waarom vraag je om een mailadres, dat heb je toch al?

Kijk eens in jullie spambox, geen idee hoor ik zeg maar wat.
quote:vla-flip schreef op 13 mei 2014 @ 12:47:

Heb laatst één keer gehad dat de verkoper mijn directe mail naar de verkoper niet had gekregen (toen ik die zelfde middag belde, heb ik ernaar gevraagd nml.)

Verder als verkoper en koper gewoon contact kunnen krijgen.

@clemance, waarom vraag je om een mailadres, dat heb je toch al?

Kijk eens in jullie spambox, geen idee hoor ik zeg maar wat.

Ik vraag ook niet om het mailadres, er staat ''mail me je adres'' (postadres, zodat ik het product kan opsturen).

Helaas ook niks in de spam.
Marktplaats is super irritant geworden nu het mailen zo gaat...
Ach ja ik zie het.

Als ik moe ben, ga ik blijkbaar verkeerd lezen
quote:vla-flip schreef op 13 mei 2014 @ 13:05:

Ach ja ik zie het.

Als ik moe ben, ga ik blijkbaar verkeerd lezen
Ik heb er sinds gisteren ook problemen mee. Opeens 4 kopers in 1 dag die niks meer laten horen, dat kan geen toeval zijn.

Zo wordt het redelijk onmogelijk om een overeenkomst te sluiten, als je je telefoonnummer niet in de advertentie wil zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven