sphynx kat als maatje

13-05-2014 13:49 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zouden graag een sphynx houden. We hebben al veel gelezen en info gevraagd. Zijn er hier mensen die een sphynx hebben. Ik hoor dan graag jullie ervaringen. We hebben nu twee katers (waarvan 1 bijna nooit thuis is) en een hond.
Weet je ook dat je een Sphynx wekelijks in bad moet doen?

Misschien is er op Facebook een pagina over dit ras... over Siamezen (heb ik) zijn er meer dan genoeg.
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
quote:luprisaf schreef op 13 mei 2014 @ 14:03:

Weet je ook dat je een Sphynx wekelijks in bad moet doen?

Misschien is er op Facebook een pagina over dit ras... over Siamezen (heb ik) zijn er meer dan genoeg.

Ja, elke week in bad. Doe je dat niet heb je overal vieze vetvlekken.

Een vriendin van mij heeft er twee, ze lopen de hele dag als honden achter haar aan, en maar mekkeren.

O, en nagels knippen en oren schoonmaken ook elke week.
quote:noell schreef op 13 mei 2014 @ 14:13:

[...]

Ja, elke week in bad. Doe je dat niet heb je overal vieze vetvlekken.

Een vriendin van mij heeft er twee, ze lopen de hele dag als honden achter haar aan, en maar mekkeren.

O, en nagels knippen en oren schoonmaken ook elke week.Doen Oosterse types (zoals de Siamees) ook ;)
Mijn vriendin heeft er twee en ze zijn zooooo leuk! Net of de kat binnenstebuiten gekeerd is. Ze zijn heel aanhankelijk en knuffelig.

Idd iedere week in bad en dan worden ze met zwitzal ingesmeerd en in de zomer insmeren met zonnebrand anders verbranden ze.
Ja, over het wassen, nagels knippen, oren schoonmaken was ik al op de hoogte. Ik heb op fb al gezocht achter een groep, maar nog niet gevonden. Zou wel leuk zijn. Over het ras van onze hond is er ook een fb-groep, wat echt leuk is.
Je kan hem niet vrij buiten laten lopen!
Misschien vind je hier de info die je zoekt

http://www.sphynxrexbreeders.nl/Forum/phpBB3/
quote:witbloempje86 schreef op dinsdag 13 mei 2014 14:42 Je kan hem niet vrij buiten laten lopen!Ja, daar was ik ook al van op de hoogte. Dat is geen probleem.
Ik heb er 2. Lieve aanhankelijke katten. Ze knuffelen graag ondanks hun uiterlijk weten ze iedereen die bij ons op visite komen helemaal in te pakken.

Om de week gaan ze hier in bad en dan worden gelijk de oren en nagels verzorgd. Helaas hebben ze bij mij een obsessie voor eten. Alles proberen ze te pakken. 1 krijgt zelf de deur open.

Als je meer vragen heb stel ze gerust.
Ohja dat heb ik ook wel eens gehoord, dat ze erg van eten houden en dat je dus echt moet opletten dat ze niet dik worden. Een dikke sphynx is geen gezicht.
Naast de verzorging en dat ze niet buiten mogen, zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden die heel belangrijk zijn?
Mijn andere katten krijgen kwalitatief goed voer. Kunnen ze wel hetzelfde voer eten? Ja, eerst kittenvoer, maar daarna...

Gelukkig staat het dierenvoer achter een schuifdeur die best zwaar is. Die krijgen ze niet open. :-)
Ik las net dat ze gevoelige darmen kunnen hebben en iemand raadt Carocat lam& rijst aan als voer.

http://forum.fok.nl/topic/1805508/9/25
Wij hebben 2 sphynxen. Ze gaan hier niet elke week in bad, maar wel elke 2 weken. Dan doe ik ook de nagels en oren.

Ze hebben gevoelige darmen en na het kitten voer gaan wij ook over op carocroc lam. De fokker raadde ons dit aan.

Verder kunnen ze slecht tegen alleen zijn en zijn ze dol op knuffelen. Als je denkt dat je vaak een moment alleen gaat hebben: vergeet het maar

Ik ben in ieder geval dol op mijn naaktlopers!
Mijn broer heeft er 1 en die zit altijd bovenop je, ze is heel lief. Wel heeft ze het vaak koud wat heel zielig is. In de winter zit ze altijd verstopt in een deken op de bank. Ze mag ook niet alleen naar buiten. Ik vind het een heel wonderlijk beest.
Ik zou het echt geweldig vinden als ze altijd bij me komen zitten.

Dat van die gevoelige darmen wist ik nog niet. Had al een paar mailtjes gestuurd naar fokkers, waar ik ook vroeg hoe het zat met het eten, maar daar vertelden ze me niets over gevoelige darmen. Het zou fijn zijn als alle drie de katten hetzelfde kunnen eten, maar dat komt dan wel goed. Wel handig om te weten :-)

En kou zal hij/zij hier niet snel hebben. We hebben een houtkachel waardoor het hier soms wat te warm wordt :-)

Ik dacht ook, als het goed weer is kan ik er toch ook mee gaan wandelen aan een riempje.
Ik heb er twee, en twee 'gewone' poezen. Ze hebben inderdaad meer verzorging nodig en kunnen niet goed veel alleen zijn maar als je dat allemaal niet erg vindt kan ik ze alleen maar aanraden.

Nog nooit heb ik zo'n lieve en leuke poezenkinders meegemaakt als de sphynxen. Echt stapelgek ben ik op die twee
Ik vind ze echt lelijk
quote:mika65 schreef op 13 mei 2014 @ 16:19:

Ik vind ze echt lelijkHaha, zijn ze ook, vooral als ze dik zijn.
quote:saoto schreef op 13 mei 2014 @ 16:17:

Ik heb er twee, en twee 'gewone' poezen. Ze hebben inderdaad meer verzorging nodig en kunnen niet goed veel alleen zijn maar als je dat allemaal niet erg vindt kan ik ze alleen maar aanraden.

Nog nooit heb ik zo'n lieve en leuke poezenkinders meegemaakt als de sphynxen. Echt stapelgek ben ik op die twee Beetje offtopic maar ben benieuwd: gaan de 2 sphynxen meer met elkaar dan met de andere 2 katten om?
zijn dat die enge naaktkatten waar je zonnebrand op moet smeren zodat ze niet verbranden?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:MilaDila schreef op 13 mei 2014 @ 16:32:

[...]

Beetje offtopic maar ben benieuwd: gaan de 2 sphynxen meer met elkaar dan met de andere 2 katten om?

Ja wel iets meer met elkaar maar niet zo dat ze de andere poezen mijden ofzo.

De mijne zijn toevallig wel heel knap
Ja, lady gaga
Why is it inside out?!
Huts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven