Uit elkaar en nu? (huis)

05-07-2008 18:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
sluit dit topic, bedankt voor de adviezen
Happyness, klinkt het heel erg blond als ik vraag of dat nou net de dingen zijn die in een samenlevingscontract staan? Want als je je deze dingen allemaal afvraagt, dan vraag ik me af wat er dan wél in je samenlevingscontrat staat...
Die dingen staan bij ons inderdaad allemaal beschreven in het samenlevingscontract. Om dit soort problemen te voorkomen. (Al hoop ik natuurlijk dat ik het niet mee hoef te maken, maar goed.)

Succes in ieder geval.
.
Ja, misschien is dat toch wel een goede optie!
O ja, het is sowieso... Maar het wordt vaker fout geschreven!
Zulke dingen zou je in je samenlevingscontract kunnen opnemen. Maar dat hoeft natuurlijk niet want dat bepaald jezelf. Misschien staat er bij jullie niets in over rechten in geval van uit elkaar gaan.

Het lijkt mij als het huis op jouw naam staat en de hypotheek dat hij verder niet zo veel recht heeft, tenzij het idd in het samenleefcontract staat.

Zou me wel afvragen voordat je hem bij wijze van spreken morgen op straat zet of je nog op goede voet met hem verder wil
Als het huis op jouw naam staat, heeft hij geen recht op een deel van de overwaarde, tenzij jullie hierover iets vast hebben gelegd in het samenlevingscontract. Geldt ook voor het meubilair; als jij het hebt gekocht, is het van jou, tenzij.

Als jij de kosten droeg voor wonwn wn meubilair, waren er dan ook kosten die voor zijn rekening kwamen? Brachten jullie ongeveer gelijkelijk in alleen uitgegeven aan andere dingen (bijv hij betaalde altijd de boodschappen)?

In dat geval zou ik het gewoon eerlijk vinden, als hij een vergoeding krijgt uit de overwaarde van het huis. Anders heb jij je geld voornamelijk in dingen gestoken die je kunt behouden (huis en meubels) en hij in dingen die je kwijt bent (eten, gwl). Jij komt er meer meerwaarde uit en hij met niets, terwijl je beiden wel kosten hebt gehad aan het gezamelijk leven.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Volgens mij kun je als eigenaar van het huis, je ex sommeren de woning te verlaten. Maar de vraag is of je dit wilt. Als jullie op goede voet staan, zou ik hem een redelijke termijn geven om een plek te zoeken. Spreek nooit af dat iemand er pas uit hoeft als hij iets anders heeft! Dat kunnen drama's worden.
.
Ik vind 1 augustus eigenlijk een onmenselijk korte termijn.

Dat is niet eens meer een hele maand. Stel dat hij op zo'n korte termijn een kamer kan vinden (op een huis hoef je dan niet eens te rekenen) dan heeft hij daar waarschijnlijk ook te maken met een opzegtermijn van de huidige bewoner.

Hopelijk kan hij bij familie terecht.

En voor dit gevallen heb je dus inderdaad een samenlevingskontrakt. Ik hoop voor hem dat hij er voor gezorgd heeft dat jij hem niet werkelijk zo snel en zonder ook maar iets op straat kan zetten.
Ik ben ook in zo'n situatie geweest, huis was van hem, dus ik ben gewoon zelf op zoek gegaan naar een woning en ben toen vertrokken, hij heeft me wel geholpen en wat kleine dingetjes zoals een koffieapparaat gegeven Ik vond de afwikkeling zo wel oké, was tenslotte zijn huis en we woonden nog maar een jaartje samen.
En hoe snel had jij dat huis gevonden? Ben je werkelijk binnen 3 weken verhuisd? Hij heeft wel anderhalf jaar meebetaald aan de hypotheek. Daar mag best wat tegenover staan vind ik.

Oké in een huurhuis betaal je ook huur maar daar wordt je niet binnen een maand zomaar uit gezet.
.
Heeft hij nog ouders? Hebben die een huis dat groot genoeg is zodat hij daar een eigen kamer kan hebben? Zo ja dan kan je zo'n termijn stellen en dan is 1 maand ook nog wel reeel.

Is hij vreemdgegaan tijdens de relatie dan zou je ook nog kunnen stellen, Trek maar bij haar in.

Maar als jullie in gezamenlijk overleg hebben besloten om de relatie te beëindigen en hij kan echt niet zo snel andere woonruimte vinden, Zet je hem dan werkelijk na die termijn op straat?

Eén en ander is natuurlijk ook afhankelijk van zijn inkomen.

Als hij een goede baan heeft dan kan hij sneller een huis vinden in de vrije sector verhuur dan dat hij een baan heeft met een laag inkomen.
Gaat het je er echt om te weten wat in juridisch opzicht zijn rechten zijn? Als hij bij wijze van spreken recht heeft op niets, krijgt hij dan ook niets van je?

Wat vindt je zelf een redelijke verdeling? En wat zou je zelf verwachten als de rollen waren omgedraaid?

Mijns inziens kun je dit los zien van wat juridisch zijn rechten zijn. Ben het dan ook met Poezewoes eens.
.
Ow lekker, kijk je een dag later of TO nog op je bericht heeft gereageerd, alles weg.
quote:happyness schreef op 05 juli 2008 @ 18:10:

sluit dit topic, bedankt voor de adviezen

Is het weer zovér???

Trouwens, er worden normaliter geen topics gesloten, en al helemaal niet door TO

Pfff...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven