Parasol op Bugaboo - ervaringen?
zaterdag 5 juli 2008 om 21:15
Dag,
Mijn eerste kindje was een winterkindje, hierdoor hadden wij geen parasol nodig op de Bugaboo (de zgn 'sierhoes' heeft een opstaande rand die genoeg beschermde tegen de zon). Afgelopen week ben ik echter bevallen van een dochter, en voor haar hebben we dus wel een parasolletje o.i.d nodig, want ze ligt de hele tijd in de zon (de sierhoes is nu te heet op de wagen)
Ik wil graag weten of ik perse een parasol van Bugaboo moet aanschaffen, of dat er ook een 'merk X' parasol op kan. Wie heeft ervaring met andere merken en zo ja, welk merk heb je?
Mijn eerste kindje was een winterkindje, hierdoor hadden wij geen parasol nodig op de Bugaboo (de zgn 'sierhoes' heeft een opstaande rand die genoeg beschermde tegen de zon). Afgelopen week ben ik echter bevallen van een dochter, en voor haar hebben we dus wel een parasolletje o.i.d nodig, want ze ligt de hele tijd in de zon (de sierhoes is nu te heet op de wagen)
Ik wil graag weten of ik perse een parasol van Bugaboo moet aanschaffen, of dat er ook een 'merk X' parasol op kan. Wie heeft ervaring met andere merken en zo ja, welk merk heb je?

zondag 6 juli 2008 om 11:35
maandag 7 juli 2008 om 00:45
Ik vind zelf een lakentje + knijpers net iets handiger dan een hydrofiel. Met een hydrofiel hang je al snel de hele kap dicht, terwijl je een lakentje zo kunt "spannen" dat het ook nog wat kan doorluchten (bijvoorbeeld door een knijper op de kap en een knijper aan dat bandje dat daar voor Jan doedel hangt te hangen). Ik hang 'm altijd scheef naar de zon toe, zodat ik mijn dochter nog kan zien. Heb er inmiddels wel de stoel op, maar die staat nog vaak in de lig-stand. Parasol (zat er tweedehands bij) vind ik een onding. Leuk voor als je in één richting perfect vooruit blijft lopen en in de tussentijd geen andere mensen tegenkomt, maar in alle andere situaties is 'ie niet handig, zo is mijn bescheiden mening.
maandag 7 juli 2008 om 07:50
Hier heb ik standaard een dekbedhoesje (zonder dekbedje dan he) of lakentje bij me. Twee wasknijper en klaar. Ik kan echt helemaal niets met parasolletjes. Na vier kinderen, ontelbare bloedblaren (waarom zit altijd mijn velletje tussen dat frotding) en ondanks praplu verbrande ukken, kan ik je van harte zeggen: NIET aan beginnen.
maandag 7 juli 2008 om 12:14
Ik heb hem wel gehad bij mijn andere 2 kinderen en ik vind het juist een erg handig ding. Een goedkope maakt krassen op het frame en omdat je hem regelmatig moet bijbuiken ging een goedkope parasol snel stuk. Uiteindelijk toen de bugaboo parasol aangeschaft en echt hele prettig zeker omdat hij ook warmtewerend is door de zilvere onderkant.
Het elke keer van richting veranderen moet jij bij elke kinderwagen trouwens dus ook bij de bugaboo. Je blijft nu eenmaal niet altijd 1 richting oplopen.
Inmiddels zwanger van nr 3 en weer een bugaboo aangeschaft en ook weer de parasol.
Het elke keer van richting veranderen moet jij bij elke kinderwagen trouwens dus ook bij de bugaboo. Je blijft nu eenmaal niet altijd 1 richting oplopen.
Inmiddels zwanger van nr 3 en weer een bugaboo aangeschaft en ook weer de parasol.