Het Centrale Cadeau en Feesten Tip Topic

26-01-2005 16:07 746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoek je iets leuk voor je moeder, collega of geliefde? Weet je niet wat je zult geven op een bruiloft? Vraag het hier!!! bewerkt door moderator,
quote:

Hallo,

Als het goed is krijgt me vriend 6 februari zijn diploma voor het mbo.

daar hoort wel een cadeau bij.

ik zat eraan te denken om een pennenset te kopen en daar onze namen in te graveren. hij krijgt als hij het hbo af heeft een echte kantoor baan. maar ik twijfel nog...

wat vinden jullie ervan? en wat voor een andere ideeen hebben jullie?

alvast bedankt Ik vind het raar om er twee namen in te graveren. Die pen is toch alleen van hem? Verder vind ik het ook niet zo professioneel als hij straks op zijn werk een pen heeft met naam van hemzelf EN zijn vriendinnetje.... Ik zou alleen zijn naam erin zetten. Overigens vind ik gegraveerde namen ook niet zo mooi, dus moet het vooral zo beperkt als mogelijk blijven.

Beider namen ingraveren vind ik wel leuk bij een sierraad (waarbij je het gegraveerde niet eens ziet).

Een pennenset vind ik wel een leuk idee en goed toepasselijk. Ik hoop alleen dat je vriend geen sloddervos is. Ikzelf raak namelijk gemiddeld een pen per week kwijt. (Daarom zou naam graveren wel een idee zijn...). Verder moet hij die pen ook  fijn vinden schrijven. Dat is ook persoonlijk. Dus als het een dure pen is, zou ik eerste de pen geven en als deze goed bevalt er zijn naam in laten graveren.
Nu je het zegt dat is ook wel zo... Maar bedoelde zo'n set met pen en vulpotlood. en dan in de een de ene naam en in de andere de andere....

Maar jou idee met alleen zijn naam spreek me toch meer aan.

Hij is een mindere sloddervos dan mij :P hij is altijd vanalles aan het opruimen... dus wat dat betreft zal hij hem denk niet snel kwijt raken...

Moet er dan alleen iets bij bedenken... want alleen dat vind ik te weinig.

wie heeft nog tips??
moet hij in pak naar zijn werk?

dan misschien manchetknopen of een dasspeld (zo'n schuifding-iets)

mss wel wat oubollig maar ja...
de baan die hij nu heeft mag hij gewone kleding aan... niet in pak.

en daarbij gaat hij ook nog een nieuwe opleiding beginnen...

Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat het wordt.... :S
Ik heb mijn man zijn grote droom gegeven: een proefles in een vliegtuig. Kostte 99 euro en toen kreeg hij een half uur vliegen. Hij was een echte piloot. De instructeur deed alleen nog de landing. Later heb ik een collage gemaakt en deze aan hem gegeven. Was echt top! Was bij Polderaviation in Lelystad.
das wel een heel leuk kado...

zal eerst is polshoogte nemen... wat hij ervan zou vinden... als hij het leuk vind wacht ik denk wel tot zijn verjaardag....

want ik zit nog op school... dus heb niet zoveel geld... omdat ik flink aan het sparen ben... dus wil ik het voor zijn diploma iets kleiner houden...
Hoi

Ik heb ook een 'probleempje'.

Ik hoop over een week voor de eerste keer tante te worden. Mijn broer&vriendin krijgen hun eerste kindje. We weten nog niet wat het wordt.

Ik loop nu al weken te piekeren over wat voor kado ik moet geven. Ik wil 'als tante zijnde' iets speciaals geven.

Weet iemand iets leuks en origineels?

Alvast bedankt met het meedenken *;
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ehm even denken...

een armbandje voor als het een meisje wordt met de naam erin? dat zou ik dan wel ook met de opa's en oma's overleggen is altijd een gewillig kadotje...

een bordtje beker en kommetje met kinderbestek?

verder schiet me zosnel nog niets te binnen.... suc6
een nichtje gaat voor 5 maand studeren in het buitenland...ik wil haar een leuk niet te duur cadeau geven (niet meer dan 10 euro) wie heeft er nog een leuk idee!! mischien iets typisch nederlands?? maar wat!!!
quote:een nichtje gaat voor 5 maand studeren in het buitenland...ik wil haar een leuk niet te duur cadeau geven (niet meer dan 10 euro) wie heeft er nog een leuk idee!! mischien iets typisch nederlands?? maar wat!!!Een leeg fotoboek, met een wegwerpcamera en een pen. Dan een 'opdracht'-briefje erbij om de mooiste, spannendste, ontroerenste momenten vast te leggen op foto, in het boek te plakken en verhaaltjes erbij te schrijven. Als ze over 5 maanden weer terugkomt in NL heeft ze wat leuks om te laten zien!
heb een probleempje:

1 net samen-gaan-wonen-cadeau, check

2 kerstcadeau, check

3 1 jaar samen-cadeau,............

4 valentijns-cadeau...........

5 verjaardagscadeau, check (had ik ff in voren gedaan)

en wat nu??? moet er nog 2
lekker uiteten

samen een dagje naar de sauna.

een kussensloop laten bedrukken met een foto van jullie samen.

weekendje weg.

naar een musical...

een gezeldschapspel.

ik weet niet wat voor een geld je eraan wilt uit geven... en waar jullie beide van houden. dus heb gewoon wat dingen opgeschreven.
Ik ga deze week bij een hele goede vriendin thuis langs en ook eten

enzo. Maar is het dan raar als ik een kleinigheidje voor haar moeder

meeneem? Ik ken haar verder niet maar ze heeft wel regelmatig over me

gehoord, omdat haar man mijn baas is en haar dochter mijn collega is.

Zij woont dus nog thuis en haar moeder kookt.

Is het dan raar dat ik dat wil/doe? Zouden jullie dat doen?
Lijkt me wel zo beleefd als je even een bloemetje meeneemt iets anders kan natuurlijk ook. Maar bloemen zijn altijd leuk
Leuke site voor persoonlijke boeken: http://www.personalgifts.nl.

Verder heb ik een vraag: we gaan binnenkort langs bij vakantievrienden, die net verhuisd zijn. Bovendien verwachten ze in mei hun eerste kindje. Ik ben dus op zoek naar een housewarmingcadeautje met een knipoog naar de zwangerschap.

Verder zijn we nog nooit eerder bij hen thuis geweest, ook niet in het oude huis. Ik weet dus niet van wat voor stijl ze houden, wat het lastig maakt om woonaccessoires te kopen.

Iemand een idee?
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Hoi Zusje! Misschien zoiets? rubberen vaas is ook veilig voor de kleine straks. :D Hij is er ook in rood.

Of een lekker en mooi verwenpakket voor in bad/onder de douche. Altijd lekker, zeker voor straks na de bevalling.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Nieuwe poging voor de groene vaas.
He, die vazen vind ik wel leuk voor mezelf .

Een lekker bad/douche verwenpakket zat ik ook al aan te denken inderdaad, dan kan ik er een badeendje of iets van speelgoed voor in bad bij doen als knipoog naar de kleine. En je kunt nooit genoeg dove spulletjes hebben
Ha dan weet je straks ook al wat leuks voor jullie housewarming! :D
quote:

Hoi

Ik heb ook een 'probleempje'.

Ik hoop over een week voor de eerste keer tante te worden. Mijn broer&vriendin krijgen hun eerste kindje. We weten nog niet wat het wordt.

Ik loop nu al weken te piekeren over wat voor kado ik moet geven. Ik wil 'als tante zijnde' iets speciaals geven.

Weet iemand iets leuks en origineels?

Alvast bedankt met het meedenken *;

Ik heb klompjes laten beschilderen via internet, toen mijn neefje werd geboren. Mijn vriend heeft het kaartje ontworpen, en dit vond ik wel een leuk aanvullend cadeau. Ik was wel erg bang dat het tegen zou vallen (je weet maar nooit via internet), maar het resultaat is heel mooi geworden.

De klompjes van mijn neefje staan ook op de site. Hij heet Marijn, en de klompjes zijn wit met blauw en groene accenten.

PS. Een heleboel andere klompjes zijn heel mutsig (die ook daar als voorbeeld staan), laat je er niet door weerhouden!
Ehhh, tweede poging: klik hier!
Hallo allemaal

Ik weet niet of mijn vraag hier al een keer in een soortgelijke vraag gesteld is, maar om zoveel reacties door te gaan lezen....Wie weet is er iemand die zomaar tips op voorraad heeft voor mij.

Het volgende :

mijn broertje gaat trouwen ( hiephiephoera ) in september. Van mijn oma krijgt elk kleinkind eigenlijk altijd iets in de vorm van een sierraad. Nichtjes hebben bijvoorbeeld gekozen voor een ketting.

Wat zou nou een leuk idee zijn voor mijn broer om te vragen aan oma. Hij heeft een beroep waar ringen of andere sierraden nu niet echt op zijn plaats zijn ( in de vorm van niet handig ). En eigenlijk wil hij ook iets voor hen beiden krijgen, hij trouwt tenslotte met haar. Een gebruiksvoorwerp, daar zit hij niet op te wachten, dat gaat kapot en is niet blijvend.

Er is niets van opa wat hij eventueel zou kunnen erven.

En geld is al zo afgezaagd....

Wie kan mij op ideeen brengen ?

Groet, Keli   :gwab:
Keli, misschien een mooie set horloges, his & hers?

Ik ben er uit: ik ga zelf een verwenpakket samenstellen op een dienblad of in een mooie mand oid: een woon- en een babytijdschrift, badspul voor hem en badspul voor haar, bodypaint badschuim van de HEMA (mogen ze zelf kijken of ze het voor elkaar of de kleine gebruiken :D) en Jip&Janneke bubbelsap om te toasten. Vind het erg leuk, al zeg ik het zelf :P.
Zusje dat klinkt als een superleukpakket! :D
Dit weekend ga ik het hele weekend naar een oud collegaatje en haar man. Ik wil graag iets kleins voor ze meenemen. Wie weet er iets grappigs/leuks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven