Werk & Studie alle pijlers

contract niet verlengt

17-05-2014 15:31 33 berichten
heb gisteren vernomen dat mijn contract niet verlengt wordt.

ik zou niet meer in het toekomstige plaatje van de groep passen.

ik heb doorgevraagd over in welk opzicht ik dan niet meer in de groep paste maar daarop ging mijn teamleider niet in. want we zouden dan een ja nee spel krijgen.

ik vermoed nu echter dat dat niet de werkelijke reden is.

ik ben een tijd lastig gevallen door een collega waar ik in begin bevriend mee was. omdat hij gevoellens voor mij had ging hij dingen doen die ik niet fijn vond. denk aan ineens opduiken bij mijn woning enz. heb daar een melding van gemaakt en dat is bij HR terecht gekomen. is een hele hoop gezeik door geweest.

vermoed dat dat dus de grootste reden is dat ik niet mag blijven.

willen alles doen om mij te helpen met zoeken naar nieuwe baan.

referentie, uitzendbureau etc. maar daar kon ik zo even geen antwoord op geven en heb gezegd dat ik daar maandag op terug kom.

voel me echter wel beetje genaaid. heb het er met vlagen dan ook echt moeilijk mee.

wil nu niet blijven hangen in die negatieve flow en ben al aan het rond kijken naar vacatures enz.

maar ik weet niet zo goed welke stappen ik kan en moet ondernemen. hebben jullie tips?
Je kunt hooguit zeggen dat je het naar vindt als wangedrag van een collega zou leiden tot jouw vertrek. Maar meer ook niet. Je bent niet ontslagen, je overeenkomst eindigt van rechtswege.
Stappen: inschrijven UWV en ww aanvragen, vacaturesites afstruinen en solliciteren. Succes, is altijd kleaute op zo n manier te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Dickens schreef op 17 mei 2014 @ 15:39:

Stappen: inschrijven UWV en ww aanvragen, vacaturesites afstruinen en solliciteren. Succes, is altijd kleaute op zo n manier te gaan.

dat het geen ontslag is weet ik. ik ga er ook geen energie in steken heb aangegeven dat ik vermoed dat dat de reden is maar ja als zij zo willen werken.

ik schrijf die stappen van jou meteen even op. cv is ondertussen al weg naar een vriend die het even nakijkt en aanpast. dan gaan we volgende week maar beginnen met struinen.
Je hebt in het bedrijf al eens iemand een oor aangenaaid. En nog wel in een tijdelijk contract.

Door jou verkeerde vriendenkeuze is er in het bedrijf een hoop gezeik geweest.

En een bedrijf heeft wel andere zorgen aan zijn hoofd in deze economische crisis om zich met jou onbenulligheden bezig te houden,

Geen enkel bedrijf heeft zin in gezeik ,dus ik snap heel goed waarom jij niet van meerwaarde voor hun bent.

Je doet dit al met een los zand contract, iemand een oor aannaaien en naar de HR stappen, laat staan waar jij allemaal in staat toe bent met een cement omgeven contract? Dat is echt Teveel risico voor het bedrijf!

Dir had je allemaal kunnen zien aankomen met je rechtsgang naar de HR.

Je had toen kunnen wikken en wegen en het probleem misschien op een andere manier oplossen.

Gesprek direct leiding gevende en jij en hem off the record, maar jij besloot het hogerop te spelen. Of gesprek met iemand uit de ondernemingsraad. Of met een vertrouwenspersoon.

Dit is jouw goed recht, daar niet van, Dat recht heb jij om dat te doen en daar heb je gebruik van gemaakt.

Maar je huilt nu krokodillentranen om de consequentie die dat met zich meebrengt. (contract wirdt niet verlengt)

En Nu verval je wederom in de slachtofferrol.

Zie je het patroon?
quote:carola_c schreef op 17 mei 2014 @ 17:18:

Je hebt in het bedrijf al eens iemand een oor aangenaaid. En nog wel in een tijdelijk contract.

En een bedrijf heeft wel andere zorgen aan zijn hoofd in deze economische crisis om zich met jou onbenulligheden bezig te houden,

Geen enkel bedrijf heeft zin in gezeik ,dus ik snap heel goed waarom jij niet van meerwaarde voor hun bent.

Je doet dit al met een los zand contract, iemand een oor aannaaien en naar de HR stappen, laat staan waar jij allemaal in staat toe bent met een cement omgeven contract? Dat is echt Teveel risico voor het bedrijf!

Je had toen kunnen wikken en wegen en het probleem misschien op een andere manier oplossen.

Gesprek direct leiding gevende en jij en hem off the record, maar jij besloot het hogerop te spelen. Of gesprek met iemand uit de ondernemingsraad. Of met een vertrouwenspersoon.

Dit is jouw goed recht, daar niet van, Dat recht heb jij om dat te doen en daar heb je gebruik van gemaakt.

Maar je huilt nu krokodillentranen om de consequentie die dat met zich meebrengt. (contract wirdt niet verlengt)

Zie je het patroon?Waar slaat dit op? Als je een tijdelijk contract hebt, mag jedus geen melding maken als je collega je lastig valt?
quote:renate73 schreef op 17 mei 2014 @ 17:22:

[...]

Waar slaat dit op? Als je een tijdelijk contract hebt, mag je dus geen melding maken als je collega je lastig valt?Dat weet je toch? Als tijdelijke kracht ben je gratis neukertje van alle vaste krachten! Begrijp dat dan!

[...]

Waar slaat dit op? Als je een tijdelijk contract hebt, mag jedus geen melding maken als je collega je lastig valt?

Nee natuurlijk niet! Dat kon in de jaren '90!!! Nu niet meer sinds we 80 jaar terug in de tijd zijn gegeaan op dat vlak! Nu moet je je nederig, dienstbaar opstellen en vooral geen actie ondernemen als je door een collega gestalkd wordt! Kom nou zeg. Eigen schuld dikke bult hoor. Wil je je baan houden dan accepteer je dat gewoon als vrouw. Zeg je wel iets als een collega je lastig valt omdat je niet meer wil dan vrienschappelijk met elkaar omgaan, dan heet dat vandaag de dag 'iemand een oor aannaaien'

Sarcasme modus uit.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Je gebruikt geen hoofdletters en je spelling is slecht, daarom ben je ontslagen!
quote:Louise70 schreef op 17 mei 2014 @ 17:38:

Je gebruikt geen hoofdletters en je spelling is slecht, daarom ben je ontslagen!Precies, dat is de enige reden.
quote:mevrkimkim schreef op 17 mei 2014 @ 15:31:

ik heb doorgevraagd over in welk opzicht ik dan niet meer in de groep paste maar daarop ging mijn teamleider niet in. want we zouden dan een ja nee spel krijgen.

ik vermoed nu echter dat dat niet de werkelijke reden is.

Allereerst zou ik absoluut de echte reden willen weten. Gewoon aangeven dat je geen discussie daarover wilt maar wel de ECHTE reden.

Verder tijdens het gesprek maandag niets toezeggen maar zeggen dat je even moet overleggen of overdenken. Meteen rechsbijstand/ Het Jurisch Loket bellen wat je moet doen en hun advies opvolgen en zo snel mogelijk daarheen gaan.

Niets antwoorden, zeg dat je het wil overleggen met je Juridisch adviseur.

Schrijf alles op wat ze zeggen. Glimlach vriendelijk maar ga geen toezeggingen doen waar je aan vast zit.

Zeg bijv dat het je allemaal overvalt en er op terug komt

sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 mei 2014 @ 18:03:

[...]

Allereerst zou ik absoluut de echte reden willen weten. Gewoon aangeven dat je geen discussie daarover wilt maar wel de ECHTE reden.

Verder tijdens het gesprek maandag niets toezeggen maar zeggen dat je even moet overleggen of overdenken. Meteen rechsbijstand/ Het Jurisch Loket bellen wat je moet doen en hun advies opvolgen en zo snel mogelijk daarheen gaan.

Niets antwoorden, zeg dat je het wil overleggen met je Juridisch adviseur.

Schrijf alles op wat ze zeggen. Glimlach vriendelijk maar ga geen toezeggingen doen waar je aan vast zit.

Zeg bijv dat het je allemaal overvalt en er op terug komt

sterkte.Eh, mylene, haar contract wordt niet verlengd. Er valt niets juridisch te overleggen.
quote:Dickens schreef op 17 mei 2014 @ 18:09:

[...]

Eh, mylene, haar contract wordt niet verlengd. Er valt niets juridisch te overleggen.

Zeker wel. Ik heb een keer het Jurisch Loket ingeschakeld en die hebben voor mij nog 1 maand eruit weten te slepen als `goodbye bonus`. Je hoeft je niet meteen naar de slachtbank te laten afvoeren.

Als het Loket er niets in ziet hoor je het ook direct. Kost je maar een telefoontje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dus je kreeg na afloop contract nog een maand salaris? Gekker moet het toch niet worden
quote:Dickens schreef op 17 mei 2014 @ 18:16:

Dus je kreeg na afloop contract nog een maand salaris? Gekker moet het toch niet worden Ja.

Je gebruikt geen hoofdletters en je spelling is slecht, daarom ben je ontslagen!+1
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
quote:carola_c schreef op 17 mei 2014 @ 17:18:

Zie je het patroon?Neem jij nog een borrel.
Mylene, dan is jouw verhaal echt heel uitzonderlijk. Speelde er soms meer? Of was de werkgever gewoon heel erg dom? Bij einde contract is er namelijk echt geen enkele grond om te onderhandelen...
Wat vervelend voor je!

Ik vind het gek dat je teamleider niet aangeeft waarom. Natuurlijk moet het geen discussie worden, maar ik vind wel dat je recht hebt te weten waar je aan toe bent.

En ik vind sommige reacties hier overigens uiterst onaardig.

Oordeel niet voordat je het verhaal kent. Zijn jullie op je eigen werk ook zo bemoeizuchtig?

Succes mevrkimkim!

Hopelijk vind je gauw iets anders.
quote:NummerZoveel schreef op 17 mei 2014 @ 22:12:

Mylene, dan is jouw verhaal echt heel uitzonderlijk. Speelde er soms meer? Of was de werkgever gewoon heel erg dom? Bij einde contract is er namelijk echt geen enkele grond om te onderhandelen...My thoughts exactly.
Al vinden ze je oorbellen niet mooi.. Ze hoeven je geen reden te geven, heel simpel: het loopt af, dus einde oefening. Netjes is anders uiteraard. Ook als het inderdaad wel met dat gedoe te maken zou hebben, je kan er helaas niets meer aan veranderen.

Veel succes met solliciteren!

Je gebruikt geen hoofdletters en je spelling is slecht, daarom ben je ontslagen!OMG Wat een kansloze opmerking is dit zeg.

[...]

Waar slaat dit op? Als je een tijdelijk contract hebt, mag je dus geen melding maken als je collega je lastig valt?

Ik zei al, dat mag wel, maar dan moet je niet verbaasd zijn al je na je contractduur met lege handen op straat staat!

Actie/ Reactie

Die collega heeft niet zomaar haar adres. Hij gaat niet zomaar voor de deur staan. Daar is aanleiding voor geweest.

En die gelegenheid voor problemen heeft ze zelf geschapen.

Een magazijn jongen die mij bv leuk zou vinden staat niet voor mijn huis, simpelweg omdat ik geen mannelijke collega's mee naar huis neem en ze dus niet mijn adres geef.

Ik neem behalve familie, nooit, maar dan ook nooit mannelijke medewerkers mee naar huis. (keuze die ik zelf maak)

TO doet dat wel en dat is misschien buiten haar schuld om misgelopen, maar wel haar eigen keuze geweest om meneer mee naar haar huis te nemen.

Als ze meneer niet mee naar huis had genomen, kan hij ook niet voor haar huis staan.

Zij zocht vriendschap met die collega, neemt hem mee naar huis en krijgt daar later problemen mee en dan mag het bedrijf het verder oplossen.

En dan er gelijk een melding van maken, met misschien desastreuze gevolgen/ maatregelen voor die man. (Misschien is het bedrijf wel een hele goed medewerker, (die buiten zijn werk een klootzak is), kwijt.

Terwijl een goed gesprek (dat nooit heeft plaatsgevonden) dat misschien alle wrevel uit de wereld had kunnen nemen.

En nu wilt ze het juridisch proberen, maar Gelukkig weet ik dat ze geen poot heeft om op te staan.

Ik werk bij een groot bedrijf heel dicht bij personeelszaken en je wilt niet weten wat er allemaal op de werkvloer gebeurt:

Een paar voorbeelden van de laatste jaren:

Een mannelijke 43 jarige medewerker die het met de 18 jarige Stagiaire doet terwijl hij net een kind van een half jaar had en uiteraard getrouwd.

Een mannelijke bezorger die een stagiaire OP de Bestelbus lag te pompen!

Van de eerste met vast contract is deze klacht nooit bij de directeur gekomen. (dankzij mijn nicht) En het meisje heeft een positieve stagebeoordeling gehad. Probleem opgelost. Nooit meer problemen met deze medewerker gehad.

De mannelijk bezorger had een half jaar contract en dit contract werd niet verlengd.

Een oplettende Burger had Actie foto's gemaild naar het bedrijf, waarop ons bedrijfslogo stond en 1 stagiaire op de motorkap van de auto lag en moest er actie worden ondernomen.

Bezorger en Stagiaire zijn nog wel steeds samen. Dus was echte liefde en de stagiaire heeft ook een positieve stagebeoordeling gehad.

Bezorger die met zijn tankpas zijn privé auto tankte.

Toen we bewijs hadden, keuze laten maken, zelf ontslag nemen en geen strafblad, of we doen aangifte bij de politie en vragen je ontslag aan.

Die bezorger heeft Eieren voor zijn geld genomen en zelf ontslag genomen. Doordat hij geen strafblad had, kon hij zo weer aan het werk en kon hij voor zijn 2 kindjes blijven zorgen.

Deze man hebben wij bewust niet kapot willen maken,A. omdat hij jarenlang zijn werk altijd naar behoren had gedaan en B. in verband met zijn persoonlijke situatie terwijl het van rechtswege wel kon.

In gesprekken toonde hij aan dat hij door verkeerde beslissingen grote geldzorgen had en geen geld meer had om op zijn werk te komen en toen het met tanken 1 x lukte was de 2 de x een stuk makkelijker.

Collega's die elkaar op hun bek slaan op een bedrijfsfeest.

(actie allebei geen aangifte politie gedaan, 1 collega overgeplaatst naar een andere afdeling)

Of dat ze, een groepje mannen op een personeelsfeest zoo dronken zijn dat ze onze Homo' s gingen beledigen en uitschelden

(4 X berisping/ officiële waarschuwing)

Als iemand goed voor het bedrijf is dan moet je af en toe wat door de vingers kunnen zien, wel met de wetenschap dat het nooit meer zal gebeuren!

Daarom vroeg ik mezelf af:

Was die melding noodzakelijk?

Of had die vermeden kunnen worden?

Deze melding kostte haar in ieder geval haar baan!
quote:Dickens schreef op 17 mei 2014 @ 18:16:

Dus je kreeg na afloop contract nog een maand salaris? Gekker moet het toch niet worden Ik heb dat ook wel eens gehad hoor, 2 maanden bruto salaris mee na een niet contract verlenging. Ging om een derde jaar contract wat ik moest krijgen . Is wel alweer een jaar of ehm.. 18 geleden , zoiets. Maar toch echt gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven